Δημιουργία κομποστοποιητή

Δημιουργία κομποστοποιητή στο σχολικό μας  κήπο!

Η βιωματική εκπαίδευση και η περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση αποτελούν βασικούς πυλώνες της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο 2ο Ειδικό Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης. Στο πλαίσιο του Μνημονίου συνεργασίας με το Επαγγελματικό Λύκειο – Τομέας Γεωπονίας, Περιβάλλοντος και Τροφίμων, και με την πολύτιμη καθοδήγηση γεωπόνου, δημιουργήσαμε έναν σχολικό κήπο που λειτουργεί ως χώρος μάθησης και εξερεύνησης για τους μικρούς μαθητές. Μία από τις σημαντικότερες δράσεις μας είναι η δημιουργία κομπόστ, που επιτρέπει στα παιδιά να κατανοήσουν τον κύκλο ζωής των οργανικών υλικών και τη σημασία της ανακύκλωσης στη φύση.

Το κομπόστ είναι ένα φυσικό λίπασμα που δημιουργείται από οργανικά υπολείμματα, όπως φλούδες φρούτων, λαχανικά, φύλλα και κλαδιά. Πρόκειται για μια διαδικασία που μετατρέπει τα οργανικά απόβλητα σε πλούσιο χώμα, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη βελτίωση της ποιότητας του εδάφους στον κήπο μας. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, τα παιδιά μαθαίνουν για την αποσύνθεση, τους μικροοργανισμούς και τη σημασία της αειφορίας. Η διαδικασία ξεκίνησε με την επιλογή ενός κατάλληλου σημείου στον σχολικό μας κήπο. Ακολουθήσαμε τα εξής βήματα:

Κατασκευή του κομποστοποιητή: Χρησιμοποιήσαμε πλέγμα για να δημιουργήσουμε ένα ανοιχτό δοχείο, επιτρέποντας τον αερισμό και τη φυσική αποσύνθεση των οργανικών υλικών.

 Τα παιδιά, με τη βοήθεια των νηπιαγωγών και της γεωπόνου, συγκέντρωσαν οργανικά απορρίμματα από το σχολείο, όπως φλούδες φρούτων, φύλλα, χώμα και μικρά κλαδιά. Τοποθετήσαμε τα υλικά σε στρώσεις, εναλλάσσοντας τα πράσινα (φρέσκα φυτικά υπολείμματα) με τα καφέ (ξερά φύλλα, κλαδιά) για να εξασφαλίσουμε σωστή αποσύνθεση. Φροντίσαμε να διατηρούμε το σωστό επίπεδο υγρασίας, ψεκάζοντας με λίγο νερό, και γυρίζαμε τακτικά το υλικό για να εξασφαλίσουμε οξυγόνωση.

Τα παιδιά παρακολουθούν την αλλαγή των υλικών με την πάροδο του χρόνου και συζητούν για τη διαδικασία της αποσύνθεσης και τη συμβολή της φύσης στη μεταμόρφωση των απορριμμάτων σε χρήσιμο λίπασμα.

Η δημιουργία κομπόστ στον σχολικό μας κήπο αποτελεί μια πρωτοβουλία με πολλαπλά οφέλη για τα παιδιά, το σχολείο και το περιβάλλον.

Προαγωγή ενεργής πολιτειότητας: Μέσα από τη συμμετοχή σε περιβαλλοντικές δράσεις, τα παιδιά κατανοούν την αξία της υπεύθυνης στάσης απέναντι στο περιβάλλον και ενθαρρύνονται να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες για την κοινότητά τους.

Ανάπτυξη οικολογικής συνείδησης: Τα παιδιά κατανοούν τη σημασία της μείωσης των απορριμμάτων και της ανακύκλωσης.

Αισθητηριακή και βιωματική μάθηση: Μέσα από την επαφή με το χώμα, τα φυτά και τα οργανικά υλικά, ενισχύονται οι αισθήσεις και η αντίληψή τους για το φυσικό περιβάλλον.

Καλλιέργεια υπευθυνότητας: Η φροντίδα του κομποστοποιητή ενισχύει την αίσθηση υπευθυνότητας και συνεργασίας.

 Η συνεργασία με το Επαγγελματικό Λύκειο και η υποστήριξη της γεωπόνου κας Νάκου Γεωργίας έδωσαν την ευκαιρία στους μαθητές/τριες να μάθουν μέσα από την πράξη και να αποκτήσουν εμπειρίες που θα τους συνοδεύουν στο μέλλον.

Η συμμετοχή μας στη δημιουργία κομποστοποιητή

6 censored 1

collage 2025 03 13T001231.722 censored

3 censored 4

“Bee-Bot σε Αποστολή Κομποστοποίησης”

Oι μαθητές και οι μαθήτριες του 2ου Ειδικού Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης συμμετείχαν ενεργά σε μια διαθεματική δραστηριότητα που συνδύαζε την περιβαλλοντική εκπαίδευση με την εκπαιδευτική ρομποτική. Η δράση εντάσσεται στο ευρύτερο περιβαλλοντικό πρόγραμμα «Σχολικός Κήπος», που υλοποιείται σε συνεργασία με τεχνολόγο γεωπόνο του ΕΠΑΛ Λαγκαδά. Συνδέσαμε  τη δράση με τον προγραμματισμό και τις έννοιες STEAM, σχεδιάζοντας ένα φύλλο εργασίας με αποστολή για το ρομποτάκι Bee-Bot. Ο στόχος ήταν να προγραμματίσουν τα παιδιά τη διαδρομή του Bee-Bot ώστε να συλλέξει υλικά για κομποστοποίηση (φλούδες μήλων, μαρουλόφυλλα, τσόφλια αυγών) και να τα μεταφέρει σωστά στον κάδο κομποστοποίησης. Μέσα από το παιχνίδι, οι μαθητές/τριες εξοικειώνονται με βασικές έννοιες του προγραμματισμού, όπωςη αποτελεσματικότητα του κώδικα, η αναγνώριση και διόρθωση λαθών, καθώς και η σημασία της σωστής ακολουθίας ενεργειών. Παράλληλα, αναπτύσσουν δεξιότητες συνεργασίας και επίλυσης προβλημάτων.

CODE KOMPOSTOPOIHTHS

Ευχαριστούμε την κ. Γεωργία Νάκου, Τ. Γεωπόνο για την αμέριστη και συνεχή υλική και ηθική υποστήριξη!!!

Κατηγορίες: Αειφόρο Ελληνικό Σχολείο, Οικολογικά Σχολεία, Σχολικός κήπος. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.