Ρόμβοι – Χαρταετοί

Αφού γνωρίσαμε το ρόμβο από τον Αρλεκίνο, τον μελετήσαμε λίγο περισσότερο.

Πειραματιστήκαμε με τις πλευρές του, τις μετρήσαμε, προσπαθήσαμε να τον σχηματίσουμε με σύρμα πίπας,

IMG_20170222_110539

είδαμε εμπειρικά τις ομοιότητες και τις διαφορές του με το τετράγωνο,

IMG_20170222_110915   IMG_20170222_110906

προσπαθήσαμε να τον φτιάξουμε σε ατομικό φύλλο εργασίας με τη βοήθεια τυο χάρακα μας

 

και τέλος σχεδιάσαμε τους δικούς μας χαρταετούς

IMG_20170223_084744

 

 

Αρλεκίνος

Από μέρες έχουμε διαβάσει την ιστορία ” Ο Αρλεκίνος” από το βιβλίο της Ζωρζ Σαρήarlekinos_sarh_cover

και φτιάξαμε καπέλα και μάσκες Αρλεκίνου για την Τσικνοπέμπτη

Ξαναθυμηθήκαμε την ιστορία και τοποθετήσαμε στη σειρά τις βασικές εικόνες λεγοντας ξανά την ιστορία

IMG_20170222_091536 IMG_20170222_091733

και στη συνέχεια ακολουθώντας το παράδειγμα της κυρίας Φαντασίας φτιάξαμε το δικό μας “ύφασμα ” για να φτιάξουμε τη στολή του Αρλεκίνου μας.

Αρχικά συζητήσαμε για τα χρώματα που θα βάλουμε (κόκκινο, κίτρινο, πράσινο) και δουλέψαμε με μοτίβα, με τα τουβλάκια μας και σε ατομικό φύλλο εργασίας με ρόμβους.

IMG_20170222_123751

Έπειτα κόξαμε του ρόμβους μας και αρχίσαμε να συνθέτουμε το “ύφασμα” μας

IMG_20170223_115329 IMG_20170223_120347

Τέλος χωριστήκσαμε σε ομάδες και ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε τη στολή

Η ομάδα του ράφτη έκοψε τη στολή

Άτιτλο3atitlo

του τσαγκάρη έφτιαξε τα παππούτσια

Άτιτλο2

άλλοι  εκαναν τη μάσκα

Άτιτλο

άλλοι το κεφάλι

IMG_20170223_130423

άλλοι τα χέρια

Άτιτλο1

 

Ντυσαμε τον Αρλεκίνο μας

IMG_20170223_130036IMG_20170223_130615

και τον στολίσαμε στην πόρτα

IMG_20170224_084748

Απόκριες

Ήρθαν και οι Aπόκριες

καιρός για παιγνίδι, χορό και χρώμα

Διαβάσαμε το βιβλίο ” Έχασα τη μύτη μου και ψάχνω να τη βρω”

έχασα-τη-μύτη-μου-και-ψάχν-να-τη-βρω

και είπαμε να βοηθήσουμε κι εμείς τον κλόουν να βρει τη μύτη του. Ένa παιδί με κλειστά μάτια προσπαθεί να βάλει τη μύτη του κλόουν στη σωστή θέση. Οι υπόλοιποι το βοηθάνε λέγοντας του οδηγίες όπως: πιο δεξιά, πιο αριστερά, πιο πάνω, πιο κάτω κλπ

IMG_20170214_110631 IMG_20170214_110704 IMG_20170214_110906

Αρχίσαμε να φτιάχνουμε και τους κλοουν μας, οι  οποίοι έστησαν χορό στον προθάλαμο του σχολείου μας

IMG_20170216_102748

και κάθε μέρα έρχονται κι  άλλοι

Με την ευκαιρία δουλέψαμε και τις ομαδοποιήσεις με κριτήριο το χρώμα, με τις κορδέλες που θα χρησιμοποιούσαμε για να τους φτιάξουμε

IMG_20170214_124730

Ήρθε και η Τσικνοπέπτη, αφού συζητήσαμε τα σχετικά με το έθιμο και καταθέσαμε τα βιώματα μας, διαβάσαμε το βιβλίο της Ζωρζ Σαρή “Ο Αρλεκίνος”

arlekinos_sarh_cover

φτιάξαμε μάσκες και καπέλα

IMG_20170216_114103

(δουλέψαμε και λίγο το χεράκι μας στη λεπτή κινητικότητα: ψαλιδάκι και χρωματίζω σε μικρά περιγράμματα)

και ντυθήκαμε μασκαράδες

IMG_20170216_130047

 

ΚΑΛΕΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ και έπεται συνέχεια

Φωτίτσα στην αυλή?

Είπαμε κι εμείς να βγούμε διάλειμμα …. βρήκαμε και λίγα ξυλαράκια και είμαστε έτοιμοι να ανάψουμε τι φωτίτσα μας να ζεσταθούμε. Πώς όμως….?

Το μεγαλείο του παιδικού μυαλού μπροστά σας….

IMG_20170208_123648 IMG_20170208_123725

Προστατεύω τα ζώα

Όλο αυτό τον καιρό  ασχοληθήκαμε με τα  ζώα, ιδιαίτερα τα ζώα που κινδυνεύουν.

Μιλήσαμε για τα ζώα που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν και τους λόγους που συμβαίνει αυτό.

Μελετήσαμε τη με τη βοήθεια της χρονογραμμής τι ακριβώς συμβαίνει

IMG_20170125_125643

και παίξαμε επιτραπέζια και επιδαπέδια παιγνίδια για να κατανοήσουμε το φαινόμενο

IMG_20170126_120641   IMG_20170126_112348

Γνωρίσαμε τη φώκια μονάχους μονάχους, την καφέ αρκούδα και τη χελώνα καρέτα καρέτα

βρήκαμε στο χάρτη που μένουν και μάθαμε για τις οργανώσεις που τις προστατεύουν

IMG_20170126_124318IMG_20170126_124322IMG_20170126_124325IMG_20170126_124329

IMG_20170201_113430

παίξαμε με το όνομα τους

IMG_20170126_121817IMG_20170126_114023

τις μελετήσαμε σε βιβλία και φωτογραφίες

IMG_20170126_122705

Μάθαμε για το τσίρκο και πόσο άσχημα ζουν εκεί  στα ζώα

και στείλαμε το δικό μας μήνυμα στον κόσμο

IMG_20170209_125156    IMG_20170209_125208

Γνωρίσαμε και τους ζωολογικούς κήπους και ιεραρχόντας τις συνθήκες διαβίωσης των ζώων καταλλήξαμε ότι είναι πολύ καλύτερα να ζουν στο φυσικό τους περιβάλλον

IMG_20170209_120912

 

Γνωρίσαμε τα δικαιώματα των ζώων και καταλάβαμε ότι δεν διαφέρουν και πολύ από εκείνα των παιδιών

Βασικά δικαιώματα τροφή, νερό, ελευθερία, αγάπη, οικογένεια, φροντίδα, κατοικία

IMG_20170215_120245

μακέτα με τα βασικά δικαιώματα (τροφή, νερό, ελευθερία) απο τους μικρούς

 

 

IMG_20170217_114930

καταγραφή από τους μεγάλους με τη βοήθεια των μικρών στις εικόνες

 

Φτιάξαμε και στις ελεύθερες δραστηριότητες μερικά καταφύγια ζώων γιατί με τόση δουλειά δεν γίνεται να μέινουμε αδιάφοροι και αυτό είναι που αξίζει

IMG_20170216_092518    IMG_20170216_092526  IMG_20170203_094112

τέλος, παίζοντας με τα ζωάκια μας κάναμε και λίγα μαθηματικά

δόσαμε σε κάθε ζώωο από  1 φωλιά

IMG_20170213_113322

και κάναμε και ζεύγη ζώων

IMG_20170216_122047

και βέβαια δεν χάσαμε την ευκαιρία να εκφραστούμε δηλώνοντας ο καθένας σε σχετικούς πίνακες τον τροπο έκφρασης που επιθυμούσε

(δραματοποίηση, μουσική, ζωγραφική, δημιουργία ιστορίας κλπ)

 

IMG_20170209_125324       IMG_20170217_123901

Ο κήπος με τις 11 γάτες

Το πρόγραμμα Αγωγής υγείας “Ο κήπος με τις 11 γάτες” άρχισε κάπου στα μέσα Ιανουαρίου

Πρώτη συνάντηση: Γνωριμία με τις γάτες. Γνωρίσαμε τις γάτες και πολύ το χαρήκαμε

IMG_20170131_125743

Δεύτερη συνάντηση: Ο κήπος. Πώς αλήθεια φανταζόμαστε να είναι ο κήπος που ζουν οι γάτες; Ζωγραφίσαμε σε ατομικό φύλλο εργασίας ο καθένας πώς φανταζόμαστε τον κήπο και το παρουσιάσαμε στην ομάδα

Έπειτα καταγράψαμε τις προτάσεις μας

IMG_20170213_124853

και αρχίσαμε δουλειά

IMG_20170206_115510 IMG_20170206_115516 IMG_20170206_115521 IMG_20170206_115536 IMG_20170206_122442 IMG_20170206_122449 IMG_20170206_122513

και καλώς ορίσατε στον κήπο με τις 11 γάτες, παρακαλώ πριν μπείτε χτυπήστε την πόρτα

IMG_20170208_085704    IMG_20170213_124840

IMG_20170208_085730IMG_20170208_085825IMG_20170208_090030

κι επειδή το καλό πράγμα θέλει πολλά χεράκια και πολλή φαντασία έβαλαν το χεράκι τους και τη φαντασια τους και τα παιδιά του πρώτου Νηπιαγωγείου.

3η συνάντηση: Το κτυφό ραντεβού

Μιλήσαμε για το αν πρέπει να έχουμε μυστικά από τους άλλους. Ποια μυστηκά είναι επικίνδυνα και ποια όχι. Ποιούς πρέπει να εμπιστευόμαστε

Τα παιδιά κατέθεσαν βιώματα γνώμες και  κατέλληξαν σε συμπεράσματα. Ακολούθησε παιγνίδι ρόλων

4η συνάντηση: Ο γάτος Σιάμ και το μαγικό φίλτρο

μέσα από αυτή την ιστορία συζητήσαμε για το αν μπορούμε να πιστέψουμε όλα όσα μας υπόσχοντε άτομα που δεν γνωρίζουμε καλά, για το με ποιούς τρόπους πρέπει να προσπαθούμε  να κερδίσουμε αυτά που θέλουμε, για το ποιές λύσεις μας βοηθούν πραγματικά και το ποιές είναι προσωρινές. Συζητήσαμε επίσης για οτ ιδανικό και το πραγματικό και πως  μπορούμε να αγωνιστούμε για το καλύτερο.

Μετά τη συζήτηση α)δραματοποιήσαμε την ιστορία και

β) σε ομάδες ζωγραφίσαμε την τάξη μας όπως είναι πραγματικά και όπως θα ονειρευόμασταν να είναι

IMG_20170208_121913 IMG_20170208_121931

Η πραγματική μας τάξη

 IMG_20170208_121956

Η φανταστική μας τάξη (φουσκωτά κάστρα, γιγαντοοθόνες και καναπέδες, κρεμαστές παλάμες καθίσματα, βιβλιοθήκες με σκάλες, αερόστατα κάνουν την τάξη μας παραμυθένια)

4η συνάντηηση: Ο Παντοφλίνος φοβάται το σκοτάδι

Μέσα απο αυτή την ιστορία μιλήσαμε για τους φόβους μας και τους ξορκίσαμε.

Διαβάσαμε βιβλία σχετικά

IMG_20170213_121854 IMG_20170213_121941 IMG_20170213_121945

είπαμε για τους φόβους μας και τι μορφή παίρνουν

IMG_20170213_124952IMG_20170213_124955

για το πώς τους αντιμετωπίζουμε

IMG_20170213_125000

και είχαμε κι έναν επισκέπτη…..το δράκο από το βιβλίο “ο δράκος του φόβου” που του κάναμε πολλές ερωτήσεις  και μας εξομολογήθηκε κάτι φοβερό…ότι κι αυτός φοβάται γι’ αυτό πάει στο δωμάτιο των παιδιών, για συντροφιά.

IMG_20170213_124834IMG_20170213_124918

Δραματοποιήσαμε την ιστορία του Παντοφλίνου και του δόσαμε τις πιο κάτω συμβουλές

1. δεν είναι κακό να φοβάται

2. όλοι κάτι φοβούνται

3. τα παράγματα μπορεί να μην είναι έτσι όπως φαίνονται

4. αντιμετωπίζουμε τους φόβους μας

Τέλος, σε ατομικό φύλλο εργασίας  ζωγραφίσαμε τη μορφή που παίρνει ο φόβος μας, το χρώμα που παίρνει ο φόβος μας και τον ήχο του φόβου μας. Ειδικά για τον ήχο τον κάναμε και μια τεράστια ομαδική παρτητούρα και τον μελοποιήσαμε κι όλας

IMG_20170213_125124

Ύστερα από όλα αυτά νομίζω ότι οι φόβοι μας πια έπαψαν να είναι και τόσο τρομαχτικοί

Έχουμε γράμμα… άραγε από ποιον;

Ο ταχυδρόμος έφτασε με ένα δεματάκι ….μυστήριο. Το ανοίξαμε και τι να δούμε … ένα γράμμα για κάθε παιδί !

IMG_20170202_113630        IMG_20170202_111741

Τα ΕΛΤΑ πιστά στην παράδοση τουςα απάντησαν στο γράμμα που στείλαμε στον Άγιο Βασίλη και μάλιστα μας απάντησε ο βοηθός τους …το Καπλάνι της Βιτρίνας !       (από το ομώνυμο βιβλίο της Άλκης Ζέη)

IMG_20170206_205108        IMG_20170206_205148

 

 

 

Βασιλόπιτα

Επιτέλους, ήρθε και η ώρα να κόψουμε τη βασιλόπιτα μας

Ευχαριστούμε πολύ τη Χρύσα και τη μαμά της, την κ. Ελισάβετ, για τη νοστιμιά που μας έφτιαξαν

IMG_20170131_093711

 

και το Φλουρί στην τυχερή….ΦΙΛΑΡΕΤΗ

IMG_20170131_111621

και του χρόνου να είμαστε γεροί ..με κέφι και όρεξη όπως κάθε χρόνο