Ήρθε και το Πάσχα κι εμείς ξεκινήσαμε τις ετοιμασίες μας. Αρχικά είπαμε να φτιάξουμε τις καρτούλες μας. Τα θέματα που τέθηκαν αυτονόητα: τι θα απεικονίζει και τι θα γράψουμε. Αρχικά μελετήσαμε κάρτες και διαχωρίσαμε αυτές που σχετιζόντουσαν με το Πάσχα. Παρατηρήσαμε ότι στις εικόνες που επιλέξαμε τα βαμένα αυγ΄ακυριαρχούσαν

Στη συνέχεια ζητήθηκε απο τα παιδιά να σκεφτούν τι ευχές θα μπορούσαμε να γράψουμε. Και σχηματίστηκε το ακόλουθο ιστόγρμμα με όσα είπαν τα παιδιά. Καθε ευχή γράφτηκε με διαφορετικό χρώμα για να λειτουργήσει στη συνέχεια ως διευκολυντικό ςπίνακας αναφορας όταν τα παιδιά έγραψαν την ευχή τους στις κάρτες τους.

και οι καρτούλες μας έτοιμες


Διαβάσαμε το βιλίο Πάσχα στη Γλυκομιλίτσα

και μιλήσαμε για τ αέθιμα του Πάσχα. Ξεχωρίσαμε τα πιο δημοφιλή και ξεκινήσαμε
Βάψιμο αυγών
Διαβάσαμε το βιβλίο “Το αυγό που μισούσε το κόκκινο χρώμα”

και ξεκίνησε συζήτηση για το πώς θα μ πορούσαμε να βάψουμε το αυγό και τι υλικά είναι αυτά που χρωματίζουν το νερό
Σε σχετικό φύλλο με εικόνες καταγράψαμε τις προβλέψεις μας, στη συνέχεια κάναμε ταπειράματα μας και καταγράψαμε στο ίδιο φύλλο παρατήρησης τις παρατηρήσεις μας

τέλος καταλήξαμε στα συμπεράσματα μας και προχωρήσαμε στο έργο
ΚΑταγράψαμε τη συνταγή βαψίματος

και επί τω έργω


Φτιάχνουμε κουλουράκια
επόμενο έθιμο τα πασχαλινά κουλουράκια
αρχικά μιλήσαμε για το τι υλικά θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε ανατρέχοντας σε προηγούμενες εμεπιρίες μας και τα καταγράψαμε
στη συνέχεια τσεκάραμε αν έχουμε προβλέψει όλα τα υλικά συγκρίνοντας τη λισταπου φτιάξαμε με ό,τι είχε φέρει η κυρία σύμφωνα με τη συνταγή και κάναμε τις διορθώσεις μας

και αφού είμαστε έτοιμοι ξεκινήσαμε

και ένα έθιμο από άλλη χώρα…αλλά μας αρέσει “το κηνύγι των σοκολατένιων αυγών”
ο κυρ λαγός με το καλάθι του πήραν θέση στην αυλή και εμείς ψάχναμε παντού να το γεμίσουμε με αυγά. ¨οχι σοκολατένια αλλά φενιζολένια και για να κάνουμε και λίγα μαθηματικά ο κυρ λαγός μας είπε “όσα αυγά βρούμε τόσα σοκολατένια θα δόσει στην τάξη μας”

Τα βρήκαμε τα μετρήσαμε τα χωρίσαμε και σε μικρά, μεσαία και μεγάλα για να κάνουμε λίγα ακόμα μαθηματικά και είμαστε ικανοποιημένοι από τη σοδιά

Κι άλλες κατασκευές
ο Σταυρός του Ιησού με την επιγραφή ΙΝΒΙ από τα χεράκια μας

και τα κοκοράκια μας έτοιμα να κουβαλίσουν τα καλούδια μας


Για να στολίσουμε το σχολείο μας είπαμε να γράψουμε ευχές σε αυγά. Τα παιδιά επέλεξαν την ευχή από τον πίνακα αναφοράς, κάθε παιδί έπέλεξε το γράμμα που θα γράψει και όταν πια ήταν έτοιμα ξανασυνέθεσαν την ευχή τους βάζοντας τα αυγά στη σειρά
