Μύρισε Χριστούγεννα!!
![🙏](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t80/1/16/1f64f.png)
![❤️](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t6c/1/16/2764.png)
“Σήμερα στο σχολείο μας ζήσαμε μια ξεχωριστή μέρα γεμάτη χαρά και μαγεία, παρέα με τους φίλους μας από το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αλμυρού. 💫 Μετά τις χριστουγεννιάτικες ευχές που ανταλλάξαμε, η καλλιτεχνική ομάδα ‘Παραμύθι, μύθι μύθι’ μας ταξίδεψε στον μαγευτικό κόσμο των παραμυθιών με αφήγηση, μουσική και έμπνευση. 🎶📖
Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό, γεμίζοντας την αίθουσα με χαμόγελα και δημιουργικότητα! 🌟
Ευχαριστούμε θερμά την καλλιτεχνική ομάδα, τους μαθητές και το προσωπικό του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αλμυρού για την υπέροχη συνεργασία και ανυπομονούμε για περισσότερες κοινές δράσεις στο μέλλον! 🤝✨
Την Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου 2024, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, είχαμε τη χαρά να πραγματοποιήσουμε μια ιδιαίτερα όμορφη δράση σε συνεργασία με το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αλμυρού και το 5ο Νηπιαγωγείο Αλμυρού.
Κατά τις προηγούμενες ημέρες, οι μαθητές μας ενημερώθηκαν για τη σημασία της ημέρας, παρακολουθώντας τη μικρού μήκους ταινία “Βλέπω, νιώθω…ακούω”. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, επιδιώξαμε να καλλιεργήσουμε την ευαισθησία τους απέναντι στη διαφορετικότητα. Παράλληλα, ξεκινήσαμε τη δημιουργία ενός κολάζ με θέμα την αποδοχή και τον σεβασμό στη μοναδικότητα του κάθε ατόμου, το οποίο είχε τον τίτλο: “Όλοι μαζί φίλοι, όλοι ξεχωριστοί”.
Στη συνέχεια, οι μικροί μαθητές του 5ου Νηπιαγωγείου Αλμυρού εμπλούτισαν το κολάζ, προσθέτοντας τη δική τους δημιουργική πινελιά. Έπειτα, το κολάζ ταξίδεψε στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αλμυρού, όπου ολοκληρώθηκε με τη συμβολή των παιδιών του σχολείου.
Η δράση κορυφώθηκε με μια διαδικτυακή συνάντηση, όπου οι μαθητές και των τριών σχολείων συνδέθηκαν μέσω Webex. Περιγράψαμε όλοι μαζί το κολάζ, γνωριστήκαμε, ανταλλάξαμε σκέψεις και απόψεις για την αναπηρία και στο τέλος χορέψαμε τραγούδια που σχετίζονται με την ειδική αγωγή.
Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία! Περάσαμε υπέροχα και θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αλμυρού και το 5ο Νηπιαγωγείο Αλμυρού για αυτή την εξαιρετική συνεργασία.
Το σχολείο μας συμμετέχει ενεργά στην Διεθνή Ημέρα Δράσης Plastic Clever Schools, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες για τη μείωση των πλαστικών απορριμμάτων, με τους μαθητές στο επίκεντρο. Με τρία απλά αλλά δυναμικά στάδια – Έμπνευση, Έρευνα και Δράση – τα παιδιά δεσμεύονται να συμβάλουν στη διακοπή της ροής της πλαστικής ρύπανσης.
Στόχος μας είναι να κάνουμε το σχολείο μας, την κοινότητά μας και το μέλλον μας πιο καθαρό, υιοθετώντας πρακτικές που προάγουν τη βιωσιμότητα και την περιβαλλοντική συνείδηση.
Στάδιο 1ο :Έμπνευση.
Στη σχολική συνέλευση, αφού παρακολουθήσαμε το σχετικό βίντεο για τις επιπτώσεις των πλαστικών στο περιβάλλον, ακολούθησε συζήτηση με τα παιδιά. Στη διάρκεια της συζήτησης τέθηκαν ερωτήματα όπως: “Τι μπορούμε να κάνουμε για να χρησιμοποιούμε λιγότερα πλαστικά;” και “Ποιο αντικείμενο που χρησιμοποιούμε καθημερινά θα μπορούσαμε να αντικαταστήσουμε με κάτι πιο φιλικό προς το περιβάλλον;”.
Προμηθευτήκαμε γάντια και σακούλες από λινάτσα και οργανώσαμε μια δράση καθαρισμού, συλλέγοντας πλαστικά απορρίμματα από το γειτονικό πάρκο και την αυλή του σχολείου μας. Πριν ξεκινήσουμε, ενημερωθήκαμε και εφαρμόσαμε όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για την υγιεινή και την ασφάλειά μας, εξασφαλίζοντας ότι η δραστηριότητα πραγματοποιήθηκε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Οι μικροί μαθητές ενώνουν τις φωνές τους, στέλνοντας ένα ισχυρό μήνυμα ευαισθητοποίησης για την προστασία του περιβάλλοντος. Με δημιουργικότητα και όραμα, επιδιώκουν να εμπνεύσουν δράσεις που θα μειώσουν την πλαστική ρύπανση και θα κάνουν τον κόσμο μας πιο καθαρό και βιώσιμο!
Με την ολοκλήρωση του 1ου σταδίου λάβαμε το πρώτο βραβείο μας. Συνεχίζουμε με μεγάλο ενθουσιασμό!!
Μετά την έρευνα που κάναμε για τη χρήση πλαστικών στο σχολείο μας, καταρτίσαμε σχέδιο δράσης με τίτλο:“Με λιγότερα πλαστικά το σχολείο χαμογελά!” Στόχοι του σχεδίου δράσης:
Με την ολοκλήρωση του 2ου σταδίου λάβαμε τη δεύτερη βράβευση!
Οι “Πλαστικοκυνηγοί” μας, αφού μάζεψαν όλα τα πλαστικά μπουκάλια μιας χρήσης από το δεκατιανό τους πριν τα αντικαταστήσουν με παγούρια, αποφάσισαν να τους δώσουν μια δεύτερη ευκαιρία. Με φαντασία και δημιουργικότητα, μετέτρεψαν τα μπουκάλια σε ποτίστρες και ταΐστρες για πουλιά, τις οποίες θα τοποθετήσουν στα δέντρα της αυλής του σχολείου. Επιπλέον, έφτιαξαν πολύχρωμες μολυβοθήκες και όμορφα ανθοδοχεία, δίνοντας νέο σκοπό σε υλικά που θα κατέληγαν στα σκουπίδια. “Δίνουμε μια δεύτερη ζωή στο πλαστικό – δημιουργούμε και προστατεύουμε το περιβάλλον!”
Μετατρέψαμε τα φαγητοδοχεία μιας χρήσης σε γλαστράκια για τα φυτά του σχολικού μας θερμοκηπίου, πετυχαίνοντας δύο σημαντικούς στόχους:
Με μικρές αλλαγές, κάνουμε μεγάλα βήματα για το περιβάλλον!
Οι μικροί μας φίλοι, μέσα από τις δράσεις που υλοποίησαν, ανέπτυξαν μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση απέναντι στο περιβάλλον. Με όραμα ένα σχολείο με λιγότερα πλαστικά, συμβάλλουν στη δημιουργία ενός πιο υγιούς πλανήτη για όλους μας!
Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ στις 20 Νοεμβρίου του 1989 και επικυρώθηκε από τα περισσότερα κράτη του κόσμου. Η Ελλάδα την επικύρωσε στις 2 Δεκεμβρίου 1992. Τα 54 άρθρα της Σύμβασης καλύπτουν όλα τα δικαιώματα των παιδιών και χωρίζονται σε 4 τομείς: Δικαιώματα Επιβίωσης, Ανάπτυξης, Προστασίας και Δικαιώματα Συμμετοχής.
Τα παιδιά γνώρισαν τα δικαιώματα όλων των παιδιών και προβληματίστηκαν μέσα από την προβολή αντίστοιχων βίντεο και εικόνων. Στη συνέχεια παρατηρήσαμε πίνακες ζωγραφικής και συζητήσαμε σε ποιο δικαίωμα αναφέρεται ο κάθε πίνακας και αν παραβιάζεται η σύμβαση ή όχι. Στο τέλος ολοκληρώσαμε τις δραστηριότητες μας ζωγραφίζοντας τον δικό μας πίνακα στον οποίο αποτυπωνόταν ένα από τα δικαιώματα των παιδιών και φτιάχνοντας μία ομαδική εργασία για να γνωστοποιήσουμε τα δικαιώματα όλων των παιδιών και στους γονείς μας.
Η επέτειος του Πολυτεχνείου μας δίνει την ευκαιρία να ασχοληθούμε με τις έννοιες της Δημοκρατίας και της Δικτατορίας. Τα παιδιά μπήκαν στην χρονομηχανή και γνώρισαν τα γεγονότα του Πολυτεχνείου μέσα από φωτογραφικό υλικό, ηχητικά ντοκουμέντα και βίντεο. Κατά την διάρκεια προσέγγισης των γεγονότων και των εννοιών διαβάσαμε βιβλία, εκφραστήκαμε εικαστικά, βάλαμε τα γράμματα στη σωστή σειρά για να σχηματίσουμε την λέξη ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ και ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, χρησιμοποιήσαμε την bee bot για αφήσουμε γαρύφαλλα στο μνημείο, παίξαμε παιχνίδια και κουκλοθέατρο, προβληματιστήκαμε και συζητήσαμε κοιτώντας τους πίνακες του Γαΐτη εστιάζοντας στο ύψος, στο στήσιμο του σώματος, στα ρούχα, στο καπέλο αλλά πάνω από όλα στο πρόσωπό και σε αυτά που αποτύπωνε ο ήρωας του κάθε πίνακα.
Οι μαθητές του 2ου Νηπιαγωγείου Ευξεινούπολης είχαν την ευκαιρία να ζήσουν μια μοναδική εμπειρία κατά την επίσκεψή τους στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αλμυρού, συμμετέχοντας στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Όταν οι χρονοκάψουλες ταξιδεύουν… Ταξίδι πίσω στο χρόνο παίζοντας ανασκαφή». Μέσα από συζήτηση και βιωματικά παιχνίδια ρόλων, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την αρχαιολογία ως επιστήμη, η οποία, μέσα από τη συστηματική συλλογή και τεκμηρίωση των υλικών καταλοίπων του παρελθόντος, επιχειρεί να κατανοήσει και να ερμηνεύσει την ανθρώπινη συμπεριφορά και δραστηριότητα στο πέρασμα του χρόνου.
Το παιχνίδι της ανασκαφής αποτέλεσε μια ευχάριστη και διασκεδαστική δραστηριότητα που έφερε τους μικρούς μαθητές πιο κοντά στην εργασία των αρχαιολόγων, των τεχνητών και των συντηρητών. Με τη συμμετοχή τους, ακολούθησαν την πορεία ενός αρχαιολογικού «ευρήματος» από το χώμα ως το μουσείο, προσπαθώντας να κατανοήσουν τα ίχνη του ανθρώπου μέσα στον χρόνο, διαμορφώνοντας τη δική τους ερμηνεία για το παρελθόν.
Ευχαριστούμε θερμά το προσωπικό του Μουσείου, τους κυρίους Νίκο Μπακάλη και Σοφοκλή Μπάρδα, την αρχαιολόγο Αιμιλία Καλογιάννη και τη συντηρήτρια Ντίνα Ζγουλέτα για την εγκάρδια υποδοχή και την ξεχωριστή ξενάγηση που μας πρόσφεραν.