3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: ΦΩΤΕΙΝΕΣ ΠΕΡΙΣΤΡΟΦΕΣ

Εργαστήριο 1ο

Ο παππούς Πλάτωνας συστήνεται στα παιδιά μέσα από ένα βίντεο και ζητάει από όλα τα σχολεία να συστηθούν κι εκείνα, με τον τρόπο που θέλουν αναρτώντας στο padlet την παρουσίασή τους ώστε να γνωριστούν όλοι μεταξύ τους. Κάθε σχολείο επιλέγει τον τρόπο παρουσίασης του σχολείου και της ομάδας του (βίντεο, φωτογραφία με λίγα λόγια, ηχητικό αρχείο, ζωγραφιά, κ.λ.π.). Ο παππούς Πλάτωνας ενημερώνει στο βίντεο γνωριμίας ότι έχει πολλές εκπλήξεις για τα παιδιά και θα τις στέλνει με διάφορους τρόπους… (με γράμματα, με QRcodes, με μειλ, με ηχητικά μηνύματα, με βίντεο).

page 0001

Μια αγκαλιά έχει μαγική δύναμη! Ζεσταίνει την καρδιά, διώχνει τους φόβους και γεμίζει φως τις σκοτεινές σκέψεις. Σήμερα, Παγκόσμια Ημέρα Αγκαλιάς, ας θυμηθούμε να αγκαλιάσουμε πρώτα τον εαυτό μας! Το παραμύθι “Να σε κάνω μια αγκαλιά;” της Φρόσως Φωτεινάκη μας δείχνει πως ακόμα και το σκοτάδι έχει κάτι να μας μάθει. Μια αγκαλιά… και όλα γίνονται πιο φωτεινά! ✨💛

Προσθέστε δευτερεύουσα επικεφαλίδα 2

Είναι όλες οι αγκαλιές ίδιες;

ΤΑ ΕΙΔΗ ΤΗΣ ΑΓΚΑΛΙΑς 1ΤΑ ΕΙΔΗ ΤΗΣ ΑΓΚΑΛΙΑς 3

Εργαστήριο 2ο:

Ο παππούς Πλάτωνας στέλνει το πρώτο του γράμμα στα σχολεία με παραδοσιακό τρόπο  Στο γράμμα αναφέρεται στο γεγονός ότι κάποτε φοβόταν πολύ το σκοτάδι (παραδέχεται ότι καμιά φορά ακόμα φοβάται) και αποκαλύπτει το μυστικό που διέλυσε τον φόβο του: ο μύθος της σπηλιάς τον οποίο παροτρύνει τους μαθητές να τον διαβάσουν ή να τον ακούσουν. Αξιοποιούμε το βίντεο  προσομοίωση της νύχτας και μιλάμε για πράγματα και καταστάσεις που μας φοβίζουν… μπορούμε να το κάνουμε και στη μέρα αυτό… Γενικά στο βήμα αυτό ο στόχος μας είναι να βουτήξουμε στα σκοτάδια μας ανακαλύπτοντάς τα… Αφού επεξεργαστούμε τον μύθο  ο παππούς Πλάτωνας μας ζητάει να παρουσιάσουμε με ζωγραφική ( ομαδική εργασία σε Α3) την σπηλιά και το δικό μας σκοτάδι (φόβους, ανησυχίες, σκέψεις, συναισθήματα).

Ο παππούς Πλάτωνας αφηγείται το μύθο του σπηλαίου

Μέσα στο σκοτάδι, ακόμα κι όταν υπάρχει φως, κάποιες φορές η καρδιά μας βαραίνει από σκέψεις και συναισθήματα.

Ζωγραφίζουν τα δικά τους σκοτάδια!

ΤΑ ΣΚΟΤΆΔΙΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΜΑΣ

Προσθέστε δευτερεύουσα επικεφαλίδα

Το δικό μας σπήλαιο

IMG20250128165906 removebg preview

Εργαστήριο 3ο:

Ο παππούς Πλάτωνας στέλνει μειλ και αφού εκφράζει τον θαυμασμό του για τα έργα προτείνει να βγούμε από τις σπηλιές μας έξω στον ήλιο και κάθε σχολείο να επιλέξει το έργο (από το προηγούμενο βήμα) ενός άλλου σχολείου (θα υπάρχει έγγραφο που θα τικάρουμε ώστε όλα τα έργα να χρησιμοποιηθούν) και να το μεταμορφώσει σε φως επεμβαίνοντας σε αυτό. (θα φροντίσουμε να υπάρχουν όλα τα έργα σε ηλεκτρονική μορφή ώστε να μπορούμε να τα εκτυπώσουμε σε Α3). Στο βήμα αυτό μπορούμε να αξιοποιήσουμε το έργο όπως θέλουμε χωρίς όμως να το αλλοιώσουμε. Θέλουμε δηλαδή να φαίνεται το σκοτάδι και με κάποιον τρόπο να το μετατρέψουμε σε φως… θέλουμε να φαίνεται η διαδρομή της αλλαγής. Μπορεί να είναι πάλι με ζωγραφιά ή κατασκευή ή οτιδήποτε σκεφτεί κανείς! Στο βήμα αυτό μπορούμε φυσικά πάλι να υλοποιήσουμε δραστηριότητες διαχείρισης φόβων, θυμού. Να
συζητήσουμε για την αναθεώρηση απόψεων και πόσο υγιές είναι αυτό. Τα συναισθήματα φυσικά και εδώ έχουν πρωτεύοντα ρόλο.

Εργαστήριο 4ο

Όταν ο παππούς Πλάτωνας ζήτησε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν το συναίσθημα της απογοήτευσης, ακολούθησε μια όμορφη συζήτηση. Τα παιδιά μοιράστηκαν τις δικές τους εμπειρίες, περιγράφοντας στιγμές που ένιωσαν απογοητευμένα, και ο παππούς Πλάτωνας τα βοήθησε να καταλάβουν καλύτερα το συναίσθημα αυτό.

Λόγια των παιδιών: Ένιωσα απογοήτευση-Όταν η μαμά δεν με πήγε στο ποδόσφαιρο, αν και το είχαμε κανονίσει.-Όταν η φίλη μου είπε ότι η ζωγραφιά μου δεν ήταν καλή.-Όταν δεν μπόρεσα να κάνω μονόζυγο.-Όταν έχασα το αγαπημένο μου παιχνίδι.-Όταν προσπάθησα πολύ να κάνω ποδήλατο, αλλά δεν τα κατάφερα.-Όταν οι φίλοι μου δεν με άφησαν να παίξω μαζί τους.-Όταν ο φίλος μου δεν με κάλεσε στο πάρτι του

απογοητευση