ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ 21+: ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2020-21 Σελ. 1 |
|
Σχολείο: | 2ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΕΥΞΕΙΝΟΥΠΟΛΗΣ |
Τάξη: |
ΠΡΟΝΗΠΙΑ -ΝΗΠΙΑ |
Τμήμα: |
|
Αριθμός μαθητών: |
17 |
Συνολικός αριθμός εκπαιδευτικών που συνεργάζονται: |
1 |
Στοιχεία εκπαιδευτικών (Ονομ/νυμο, Ειδικότητα): |
ΣΑΒΒΙΔΟΥ ΙΩΑΝΝΑ |
Βασικός προσανατολισμός του ετήσιου Σχεδίου Δράσης (ανάγκες μαθητών/τριών, όραμα σχολείου) |
|
Με τη φετινή εφαρμογή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, το βασικό όραμα της Σχολικής μας Μονάδας διαμορφώνεται σύμφωνα με το θεωρητικό πλαίσιο που διατρέχει το σύνολο του συγκεκριμένου αυτού προγράμματος. Στο επίκεντρο του οράματός μας βρίσκεται η επιδίωξη επιτυχούς καλλιέργειας των Δεξιοτήτων του 21ου αιώνα στις 3 βασικές κατηγορίες, στις οποίες αυτές διακρίνονται: α. δεξιότητες μάθησης (κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, συνεργασία και επικοινωνία) , β. δεξιότητες αλφαβητισμού (ιδιαιτέρως ψηφιακού εγγραμματισμού) και γ. δεξιότητες ζωής (ευελιξία, ηγεσία, ανάληψη πρωτοβουλίας και παραγωγικότητα). Παράλληλα, στο επίκεντρο του οράματός μας βρίσκεται η ανάπτυξη κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων. Θεωρούμε ότι ο δυναμικός συνδυασμός όλων των προαναφερθέντων στοιχείων αποτελεί για τους μαθητές και τις μαθήτριες του Νηπιαγωγείου το κατάλληλο υποστηρικτικό πλαίσιο για την προσωπική τους ευημερία και ευεξία αλλά και για τη μελλοντική εξέλιξή τους σε αυτόνομα, ενεργά και παραγωγικά μέλη της κοινωνίας.
Στα σημαντικά πλεονεκτήματα, που πιστεύουμε ότι θα συνδράμουν ουσιαστικά στην επιτυχία του προγράμματος, συγκαταλέγονται μεταξύ άλλων α. η πρότερη εμπειρία των εκπαιδευτικών σε ευρωπαϊκά προγράμματα (e-twinning) καθώς και σε καινοτόμα προγράμματα στο πλαίσιο των σχολικών δραστηριοτήτων, γ. η συνολική ακαδημαϊκή και επιστημονική κατάρτιση των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών, δ. η διάθεση γόνιμης και ουσιαστικής συνεργασίας των εκπαιδευτικών για την επίτευξη ενός κοινού οράματος, ε. η επαρκής υλικοτεχνική υποδομή της Σχολικής Μονάδας σε συνδυασμό με τις ψηφιακές δεξιότητες των εκπαιδευτικών και στ. η ύπαρξη ενεργούς ιστοσελίδας του σχολείου για την ευκολότερη και άμεση διάχυση των αποτελεσμάτων των δράσεων.
Αναφορικά με τα μειονεκτήματα, η ιδιαίτερη συνθήκη της πανδημίας που τα τελευταία χρόνια διερχόμαστε, πιστεύουμε ότι ενδέχεται να δημιουργήσει εμπόδια τόσο στην εφαρμογή συγκεκριμένων διδακτικών τεχνικών και στην υλοποίηση δράσεων που είναι συνυφασμένες με τη δια ζώσης διδασκαλία, όσο και στη συνεργασία με φορείς για τον εμπλουτισμό του εκπαιδευτικού προγράμματος. ΣΤΟΧΟΙ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Σε άμεση συνάρτηση με το όραμα της Σχολικής μας Μονάδας, όπως αυτό περιγράφηκε στην προηγούμενη ενότητα του παρόντος Σχεδίου Δράσης, οι στόχοι του σχολείου σε σχέση με τις τοπικές και ενδοσχολικές ανάγκες θα εστιάσουν στα εξής: Ø στη δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης και γόνιμης συνεργασίας τόσο μεταξύ των νηπίων όσο και μεταξύ των εκπαιδευτικών Ø στην καλλιέργεια των βασικών δεξιοτήτων του προγράμματος «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», όπως αυτές περιγράφηκαν στην προηγούμενη ενότητα, με απώτερο στόχο την ολιστική ανάπτυξη της προσωπικότητας των νηπίων Ø στην ευαισθητοποίηση των νηπίων για θέματα ζωτικής σημασίας, που αφορούν τόσο το ανθρωπογενές και το φυσικό μας περιβάλλον όσο και την προστασία του πλανήτη μας Ø στη συνειδητοποίηση της ανάγκης μετάβασης από το «εγώ» στο «εμείς» καθώς και στη συνακόλουθη κινητοποίηση των μαθητών και μαθητριών και την ανάληψη δράσης για το κοινό καλό Ø στην ανάπτυξη και εδραίωση αξιών όπως η συνεργασία, ο σεβασμός στη γνώμη του άλλου, η αγάπη για τον πλησίον, η αλληλεγγύη και η αποδοχή της διαφορετικότητας. Ø στην εξοικείωση των νηπίων με τις Νέες Τεχνολογίες και τα ψηφιακά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα
|
Β. ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΩΝ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΑΝΑ ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΚΥΚΛΟ
Β1. Σχέδιο Δράσης του Τμήματος – Θεματικός Κύκλος «Ζω καλύτερα-Ευ ζην»
ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2020-21 | |
Σελ. 2 | |
Θεματικός Κύκλος: Ζω καλύτερα- Ευ ζην Επιμέρους Θεματικές Ενότητες/Υποενότητες: …………………………………………………………………………………………………………………… |
|
Τίτλος/τίτλοι προγραμμάτων: | ΤΜΗΜΑ: Ν1
Υγεία: Διατροφή
«Τρώω υγιεινά και είμαι μια χαρά» 10 Οκτωβρίου-30 Νοεμβρίου |
Στόχοι Σχεδίου Δράσης |
Θέμα: Διατροφή – Ενδεικτικός τίτλος: «Υγιή παιδιά, υγιής πλανήτης».
Αναφορά σε: Α) δεξιότητες που πρόκειται να καλλιεργηθούν • Δεξιότητες Μάθησης (επικοινωνία, κριτική σκέψη, συνεργασία, δημιουργικότητα) • Δεξιότητες Ζωής (κοινωνικές δεξιότητες, προσαρμοστικότητα, παραγωγικότητα, πρωτοβουλία) Β) στόχους που θέτουμε ως προς τον θεματικό κύκλο και την (τις) επιμέρους θεματική (-κες) ενότητα (-τες) • Να περιγράφουν με σύντομο τρόπο την πυραμίδα τροφίμων • Να ξεχωρίζουν ποιες τροφές είναι υγιεινές και ανθυγιεινές • Να κατηγοριοποιούν διάφορες τροφές στην αντίστοιχη κατηγορία τροφίμων που ανήκουν Γ) τους στόχους που επιπροσθέτως θέτουμε ή σε σύνδεση με το πρόγραμμα σπουδών των γνωστικών αντικειμένων (προαιρετικά) • Να φτιάχνουν το δικό τους ημερήσιο διατροφολόγιο • Να φτιάχνουν το δικό τους “υγιεινό” πρωινό και να το παρουσιάζουν • Να επιλέγουν τις ωφέλιμες τροφές ανάμεσα σε άλλες.
|
Ακολουθία εργαστηρίων |
|
Εργαστήριο 1 |
Παρουσίαση video σχετικό με την Πυραμίδα τροφίμων, επεξήγηση αυτού και συζήτηση με τους μαθητές. |
Εργαστήριο 2 | • Οι μαθητές ζωγραφίζουν τις αγαπημένες τους τροφές και τις ταξινομούν σε “υγιεινές” και “ανθυγιεινές”. • Στους μαθητές δίνεται έντυπο με διάφορες τροφές και καλούνται να επιλέξουν τις αρεστές σε αυτούς τροφές και να ξεχωρίσουν τις ωφέλιμες από τις βλαβερές. Κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας, οι μαθητές αλληλεπιδρούν μεταξύ τους και ανταλάσσουν απόψεις. Γίνεται προσπάθεια συσχέτισης των παραπάνω τροφών με την πυραμίδα τροφίμων και με ποια συχνότητα πρέπει να καταναλώνονται. |
Εργαστήριο 3 | • Με αφορμή την “Παγκόσμια Ημέρα Υγιεινής ΔιατροφήςΕπισιτισμού” στις 16 Οκτωβρίου, σύμφωνα με τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ το 1980, οι μαθητές με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού των Εικαστικών φτιάχνουν κατασκευή 3D Τροφικής Πυραμίδας. Ζωγραφίζουν διάφορες τροφές και έπειτα τις πλαστικοποιούν. Στην πυραμίδα τοποθετούν με velcro τις τροφές ανάλογα με τη κατηγορία τροφίμων που ανήκουν. Οι μαθητές συνεργάζονται με στόχο την κατασκευή της Πυραμίδας και στη συνέχεια τη χρησιμοποιούν ως “παιχνίδι” για περαιτέρω εμπέδωση και αυτοαξιολόγηση |
Εργαστήριο 4 | • Οι μαθητές στο μάθημα ΤΠΕ επισκέπτονται τη σελίδα http://photodentro.edu.gr/, Φωτόδεντρο- Εθνικός Συσσωρευτής Εκπαιδευτικού Περιεχομένου και ασχολούνται με τις παρακάτω ενότητες: 1. Φτιάξε τη δική σου πυραμίδα 2. Ετοίμασε το μεσημεριανό μενού 3. Φτιάξε το ημερήσιο πρόγραμμα των γευμάτων σου! 4. Έλεγχος της τροφικής πυραμίδας |
Εργαστήριο 5 | • Οι μαθητές κατασκευάζουν κολάζ με τις υγιεινές και βλαβερές τροφές και το παρουσιάζουν, χρησιμοποιώντας λέξεις με τροφές στα Αγγλικά, όπου έμαθαν στο μάθημα των Αγγλικών. • Παίζουν επιτραπέζιο παιχνίδι “φιδάκι” ανά δύο άτομα, σχετικό με τη Διατροφή. • Συμπληρώνουν διάφορες δραστηριότητες, όπως σταυρόλεξο. |
Εργαστήριο 6 | Γνωρίζουμε τις βασικές ομάδες τροφών και τον τρόπο παραγωγής και προέλευσης. |
Εργαστήριο 7 | Γνωρίζουμε τα οικοσητα ζώα και τα τρόφιμα που προέρχονται από αυτά. |
Προσαρμογές για τη συμμετοχή και την ένταξη όλων των μαθητών/τριών |
Φορείς και άλλες συνεργασίες που θα
εμπλουτίσουν το πρόγραμμά μας |
|
Τελικά προϊόντα που παρήχθησαν από τους/τις μαθητές/τριες κατά τη
διάρκεια των εργαστηρίων |
• Πυραμίδα Τροφίμων 3D (κατασκευή) • Κολάζ • Ζωγραφιέ |
Εκπαιδευτικό υλικό και
εργαλεία που παρήχθησαν από τους/τις μαθητές/τριες κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων |
|
Αξιολόγηση – Αναστοχασμός πάνω στην υλοποίηση | Περιγράφουμε τη μεθοδολογία με την οποία υποστηρίζει το πρόγραμμα την αξιολόγηση, με φύλλα από το προτεινόμενο υλικό, με άλλους τρόπους, δομημένη συζήτηση με τους μαθητές, εννοιολογικοί χάρτες αρχικοί -τελικοί , …) και επισυνάπτουμε τα εργαλεία |
Εκδηλώσεις διάχυσης και Συνολική αποτίμηση της
υλοποίησης της υποδράσης |
Κείμενο έως 100 λέξεις (με βάση την αξιολόγηση και τον αναστοχασμό) και σε μορφή λίστας.
● ……………… ● ……………… ● ……………… ● ……………… ● ……………… ● ……………… |
Β2. Σχέδιο δράσης του Τμήματος-Θεματικός Κύκλος «Φροντίζω το Περιβάλλον-Περιβάλλον»
ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2020-21 | |
Σελ. 2 | |
Θεματικός Κύκλος: Φροντίζω το Περιβάλλον Επιμέρους Θεματική Ενότητα/Υποενότητα: Περιβάλλον |
|
Τίτλος/τίτλοι προγραμμάτων
……………………………………….. |
Ο δικός μας τίτλος
ΤΜΗΜΑ: Ν1, Οικολογία «Χαρτί,γυαλί,πλαστικό Ανακύκλωση κάνω και εγώ» 10 Φεβρουαρίου έως 31 Μαρτίου …………………………………………………………………………………………………………………… |
Στόχοι Σχεδίου Δράσης |
Αναφορά σε:
Α) δεξιότητες που πρόκειται να καλλιεργηθούν
Β) στόχους που θέτουμε ως προς τον θεματικό κύκλο και την (τις) επιμέρους θεματική (-κες) ενότητα (-τες)
Γ) τους στόχους που επιπροσθέτως θέτουμε ή σε σύνδεση με το πρόγραμμα σπουδών των γνωστικών αντικειμένων (προαιρετικά) |
Ακολουθία εργαστηρίων |
|
Εργαστήριο 1 | Αναλυτική περιγραφή των δραστηριοτήτων που θα αναπτύξουμε με τους μαθητές/μαθήτριές μας αξιοποιώντας την ταυτότητα του εκάστοτε προγράμματος |
Εργαστήριο 2 | |
Εργαστήριο 3 | |
Εργαστήριο 4 | |
Εργαστήριο 5 | |
Εργαστήριο 6 | |
Εργαστήριο 7 | |
Προσαρμογές για τη συμμετοχή και την ένταξη όλων των μαθητών/τριών | Περιγραφή (π.χ. δίνονται οδηγίες για τη διαφοροποίηση, δίνεται σε πολύγλωσση μορφή, προβλέπονται κατάλληλες προσαρμογές ή κατάλληλα προσαρμοσμένες δράσεις, αναφέρονται παραδείγματα προσαρμογών) |
Φορείς και άλλες συνεργασίες που θα
εμπλουτίσουν το πρόγραμμά μας |
|
Τελικά προϊόντα που παρήχθησαν από τους/τις μαθητές/τριες κατά τη
διάρκεια των εργαστηρίων |
|
Εκπαιδευτικό υλικό και
εργαλεία που παρήχθησαν από τους/τις μαθητές/τριες κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων |
|
Αξιολόγηση – Αναστοχασμός πάνω στην υλοποίηση | Περιγράφουμε τη μεθοδολογία με την οποία υποστηρίζει το πρόγραμμα την αξιολόγηση, με φύλλα από το προτεινόμενο υλικό, με άλλους τρόπους, δομημένη συζήτηση με τους μαθητές, εννοιολογικοί χάρτες αρχικοί -τελικοί , …) και επισυνάπτουμε τα εργαλεία |
Εκδηλώσεις διάχυσης και Συνολική αποτίμηση της
υλοποίησης της υποδράσης |
Κείμενο έως 100 λέξεις (με βάση την αξιολόγηση και τον αναστοχασμό) και σε μορφή λίστας.
● ……………… ● ……………… ● ……………… ● ……………… ● ……………… ● ……………… |
Β3. Σχέδιο δράσης του Τμήματος-Θεματικός Κύκλος «Ενδιαφέρω και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη»
ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2020-21 | |
Σελ. 2 | |
Θεματικός Κύκλος: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη Επιμέρους Θεματικές Ενότητες/Υποενότητες: ………………………………………………………………………………………………………………….. |
|
Τίτλος/τίτλοι προγραμμάτων
……………………………………….. |
Τα δικαιώματα του παιδιού Δεκέμβριος – 09 Φεβρουαρίου |
Στόχοι Σχεδίου Δράσης |
Αναφορά σε:
Α) δεξιότητες που πρόκειται να καλλιεργηθούν
Β) στόχους που θέτουμε ως προς τον θεματικό κύκλο και την (τις) επιμέρους θεματική (-κες) ενότητα (-τες)
Γ) τους στόχους που επιπροσθέτως θέτουμε ή σε σύνδεση με το πρόγραμμα σπουδών των γνωστικών αντικειμένων (προαιρετικά) |
Ακολουθία εργαστηρίων |
|
Εργαστήριο 1 | Αναλυτική περιγραφή των δραστηριοτήτων που θα αναπτύξουμε με τους μαθητές/μαθήτριές μας αξιοποιώντας την ταυτότητα του εκάστοτε προγράμματος |
Εργαστήριο 2 | |
Εργαστήριο 3 | |
Εργαστήριο 4 | |
Εργαστήριο 5 | |
Εργαστήριο 6 | |
Εργαστήριο 7 | |
Προσαρμογές για τη συμμετοχή και την ένταξη όλων των μαθητών/τριών | Περιγραφή (π.χ. δίνονται οδηγίες για τη διαφοροποίηση, δίνεται σε πολύγλωσση μορφή, προβλέπονται κατάλληλες προσαρμογές ή κατάλληλα προσαρμοσμένες δράσεις, αναφέρονται παραδείγματα προσαρμογών) |
Φορείς και άλλες συνεργασίες που θα
εμπλουτίσουν το πρόγραμμά μας |
|
Τελικά προϊόντα που παρήχθησαν από τους/τις μαθητές/τριες κατά τη
διάρκεια των εργαστηρίων |
|
Εκπαιδευτικό υλικό και
εργαλεία που παρήχθησαν από τους/τις μαθητές/τριες κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων |
|
Αξιολόγηση – Αναστοχασμός πάνω στην υλοποίηση | Περιγράφουμε τη μεθοδολογία με την οποία υποστηρίζει το πρόγραμμα την αξιολόγηση, με φύλλα από το προτεινόμενο υλικό, με άλλους τρόπους, δομημένη συζήτηση με τους μαθητές, εννοιολογικοί χάρτες αρχικοί -τελικοί , …) και επισυνάπτουμε τα εργαλεία |
Εκδηλώσεις διάχυσης και Συνολική αποτίμηση της
υλοποίησης της υποδράσης |
Κείμενο έως 100 λέξεις (με βάση την αξιολόγηση και τον αναστοχασμό) και σε μορφή λίστας.
● ……………… ● ……………… ● ……………… ● ……………… ● ……………… ● ……………… |
Β4. Σχέδιο Δράσης του Τμήματος – Θεματικός Κύκλος «Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2020-21 | |
Σελ. 2 | |
Θεματικός Κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία Επιμέρους Θεματικές Ενότητες/Υποενότητες: ………………………………………………………………………………………………………………….. |
|
Τίτλος/τίτλοι προγραμμάτων
……………………………………….. |
Ο δικός μας τίτλος
Ο κύκλος του νερού
Απρίλιος -Μάιος ………………………………………………………………………………………………………………… |
Στόχοι Σχεδίου Δράσης |
Αναφορά σε:
Α) δεξιότητες που πρόκειται να καλλιεργηθούν
Β) στόχους που θέτουμε ως προς τον θεματικό κύκλο και την (τις) επιμέρους θεματική (-κες) ενότητα (-τες)
Γ) τους στόχους που επιπροσθέτως θέτουμε ή σε σύνδεση με το πρόγραμμα σπουδών των γνωστικών αντικειμένων (προαιρετικά) |
Ακολουθία εργαστηρίων |
|
Εργαστήριο 1 | Αναλυτική περιγραφή των δραστηριοτήτων που θα αναπτύξουμε με τους μαθητές/μαθήτριές μας αξιοποιώντας την ταυτότητα του εκάστοτε προγράμματος |
Εργαστήριο 2 | |
Εργαστήριο 3 | |
Εργαστήριο 4 | |
Εργαστήριο 5 | |
Εργαστήριο 6 | |
Εργαστήριο 7 |
Προσαρμογές για τη συμμετοχή και την ένταξη όλων των μαθητών/τριών | Περιγραφή (π.χ. δίνονται οδηγίες για τη διαφοροποίηση, δίνεται σε πολύγλωσση μορφή, προβλέπονται κατάλληλες προσαρμογές ή κατάλληλα προσαρμοσμένες δράσεις, αναφέρονται παραδείγματα προσαρμογών) |
Φορείς και άλλες συνεργασίες που θα
εμπλουτίσουν το πρόγραμμά μας |
|
Τελικά προϊόντα που παρήχθησαν από τους/τις μαθητές/τριες κατά τη
διάρκεια των εργαστηρίων |
|
Εκπαιδευτικό υλικό και
εργαλεία που παρήχθησαν από τους/τις μαθητές/τριες κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων |
|
Αξιολόγηση – Αναστοχασμός πάνω στην υλοποίηση | Περιγράφουμε τη μεθοδολογία με την οποία υποστηρίζει το πρόγραμμα την αξιολόγηση, με φύλλα από το προτεινόμενο υλικό, με άλλους τρόπους, δομημένη συζήτηση με τους μαθητές, εννοιολογικοί χάρτες αρχικοί -τελικοί , …) και επισυνάπτουμε τα εργαλεία |
Εκδηλώσεις διάχυσης και Συνολική αποτίμηση της
υλοποίησης της υποδράσης |
Κείμενο έως 100 λέξεις (με βάση την αξιολόγηση και τον αναστοχασμό) και σε μορφή λίστας.
● ……………… ● ……………… ● ……………… ● ……………… ● ……………… ● ……………… |