Πρωτομαγιά

Πρωτομαγιά είναι η γιορτή της άνοιξης αλλά και ολόκληρης της φύσης και το μαγιάτικο στεφάνι είναι το μοναδικό έθιμο αυτής της μέρας που έχει μείνει και τηρείται ακόμη και σήμερα.
Πρόκειται για ένα πανάρχαιο έθιμο που τηρείται πιστά σε κάθε μεριά της χώρας. Κάθε τέτοια μέρα ένα λουλουδένιο στεφάνι στολίζει τις πόρτες των σπιτιών.
Παλιότερα η κατασκευή του αποτελούσε ολόκληρη ιεροτελεστία, αφού τίποτα δεν φτιαχνόταν στην τύχη και καθετί που είχε πάνω του είχε και το δικό του συμβολισμό.
Το μαγιάτικο κλαδί ή το στεφάνι έχει κατά πάσα πιθανότητα τις ρίζες του στην αρχαιότητα. Είναι γνωστό ότι στην αρχαία Ελλάδα τέτοια κλαδιά ή στεφάνια χρησιμοποιούσαν πολύ συχνά και δεν έλειπαν από καμία σημαντική εκδήλωση.
Στις μέρες μας έχουμε καθιερώσει στεφάνια από λουλούδια του αγρού ή των κήπων, τα οποία τοποθετούμε για μερικές μέρες στην κύρια είσοδο των σπιτιών μας.
Για τους περισσότερους δεν αποτελεί ίσως τίποτα περισσότερο από μια όμορφη σύνθεση λουλουδιών, χωρίς να παραπέμπει σε συσχετισμούς, σύμφωνα με τους οποίους «χαρίζει» στους ενοίκους ενός σπιτιού υγεία, καλή τύχη, ειρήνη, ευτυχία και ευφορία. Σίγουρα, όμως, η κατασκευή του προσφέρει χαρά σε μικρούς και μεγάλους.
Παλιότερα, όμως, το στεφάνι του Μάη έπρεπε να έχει ορισμένα λουλούδια για να πιάσουν οι ευχές που έκαναν οι νοικοκυρές, όπως:
Τριαντάφυλλα, γαρίφαλα, βιόλες, πασχαλιές (λιλά), γεράνια, για να είναι ανθισμένο το σπίτι. Κλωνάρια ανθισμένα από αγιόκλημα ή ελιά, για την ευτυχία του σπιτιού. Στάχυα και λουλούδια του κάμπου, όπως μαργαρίτες, παπαρούνες, για να είναι γεμάτο. Μια κουκιά (φυτό) με τις ρίζες και τους καρπούς της, για τη γλωσσοφαγιά. Ένα κλωνάρι λυγαριάς, για την αγάπη των κοριτσιών του σπιτιού. Ένα κεφάλι σκόρδο, κρεμασμένο στη μέση του ώστε να φαίνεται, για το μάτι.
Mια  πρακτική ιδέα για να σχηματίσετε τον σκελετό του στεφανιού, είναι να χρησιμοποιήσετε δυο απλές μεταλλικές κρεμάστρες ρούχων που θα τις ανοίξετε για να τους δώσετε κυκλικό σχήμα και στη συνέχεια θα τις ενώσετε σε μερικά σημεία με λεπτό σύρμα, σκοινί ή και τυλίγοντας τες με αυτοκόλλητη χαρτοταινία. Με σκοινί ή πρασινάδα, θα δώσετε σ΄αυτού του τύπου τον σκελετό το απαιτούμενο πάχος, πριν αρχίσετε να τοποθετείτε τα λουλούδια.
Λουλούδια ας διαλέξουμε
και ρόδα και κρίνα
κι ελάτε να πλέξουμε
στεφάνια μ εκείνα
στο Μάη, που σήμερα
προβάλλει στη γη.
Οι κήπου που στόλισαν
το κάθε κλωνάρι,
ευθύς μοσχοβόλησαν
κι ανθίσαν για χάρη
του Μάη, που σήμερα
προβάλλει στη γη.
 

Μένουμε Σπίτι | 23 ελεύθερα audio-books παραμύθια από τις Εκδόσεις Πατάκη

http://www2.patakis.gr/25istories/Οι Εκδόσεις Πατάκη καλωσορίζουν τους μικρούς αναγνώστες και τους γονείς τους στην ξακουστή βιβλιοθήκη της μάγισσας Σουμουτού. Τα βιβλία στη βιβλιοθήκη διαλεγμένα ένα ένα. Συναρπαστικά. Καθένα σε κόσμο διαφορετικό σε οδηγεί.

Είκοσι τρία από τα βιβλία που κρύβονται στα ράφια της τα διαβάζουν φωναχτά η Ηλέκτρα Γεννατά και ο Θανάσης Χαλκιάς.

Και μην ξεχνάτε. Η απόλαυση της ανάγνωσης και της ακρόασης είναι μεταδοτική και σώζει ζωές. Διαδώστε το!

Μια μικρή προσφορά από το αρχείο των Εκδόσεων Πατάκη, από ένα όχι και τόσο μακρινό παρελθόν, με την ευχή να επιστρέψει σύντομα η αθωότητα και η ανεμελιά στην καθημερινότητά μας.

Συγγραφείς:

Μάνος Κοντολέων, Ζωρζ Σαρρή, Βαγγέλης Ηλιόπουλος, Φίλιππος Μανδηλαράς, Γαλάτεια Γρηγοριάδου-Σουρέλη, Κώστας Μάγος, Μαρία Παπαγιάννη, Βούλα Μάστορη, Χρήστος Μπουλώτης, Μάρω Λοΐζου, Κατερίνα Σέρβη, Μελίνα Καρακώστα, Ελένη Δικαίου, Αθηνά Μπίνιου, Αλεξάνδρα Μπίζη, Φιλομήλα Βακάλη-Συρογιαννοπούλου, Λίτσα Ψαραύτη, Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου, Στέλλα Βιογιατζόγλου, Βάσω Ψαράκη, Παντελής Καλιότσο

Βρείτε τα εδώ:http://www2.patakis.gr/25istories/

 

Montessori – 20 παιδαγωγικοί τρόποι να απασχολήσετε ένα μικρό παιδί( TheMamagers)

Εύκολα, οικονομικά και παιδαγωγικά!
Η διάσημη Ιταλίδα παιδαγωγός Maria Montessori συνιστούσε να παίζουμε με τα παιδιά ηλικίας 2-5 ετών παιχνίδια, τα οποία μπορούσαν να βοηθήσουν την ανάπτυξη του εγκεφάλου τους, χωρίς τη χρήση ειδικά σχεδιασμένων αντικειμένων. Αυτά τα παιχνίδια περιελάμβαναν αντικείμενα που οι περισσότεροι από εμάς έχουμε στα σπίτια μας, όπως βαζάκια και τα καπάκια τους, μανταλάκια και μερικά μικρά παιχνίδια. Εννοείται, βέβαια, ότι πρέπει να’μαστε πολύ προσεκτικοί ώστε το παιδί να μην τραυματιστεί με κάποιο απ’αυτά τα αντικείμενα.

Υπάρχουν λοιπόν 20 διαφορετικοί τρόποι για να κρατήσουμε απασχολημένο το παιδί μας ένα κρύο απόγευμα. Πολλοί από αυτούς μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά μας να γνωρίσουν τον κόσμο γύρω τους.                                                                                                                                                                                              1. Παίρνουμε μερικά μπουκάλια, βαζάκια ή ό,τι άδεια δοχεία μπορούμε να βρούμε. Αφαιρούμε τα καπάκια και βοηθάμε το παιδί να διαλέξει το σωστό καπάκι για το κάθε δοχείο και να το ξαναβιδώσει.

2. Παίρνουμε ένα σφουγγάρι και λίγο υγρό πιάτων και δείχνουμε προσεκτικά στο παιδί πώς πλένουμε τα βρώμικα πιάτα. Μετά, το αφήνουμε να κάνει και αυτό μια προσπάθεια (αφού βεβαιωθούμε ότι δεν υπάρχουν αιχμηρά ή επικίνδυνα αντικείμενα στο νεροχύτη).

3. Ρίχνουμε λίγο ρύζι ή λίγη βρώμη στο τραπέζι, δίνουμε ένα σκουπάκι στο παιδί και του δείχνουμε πώς να τα σκουπίσει.

4. Βρίσκουμε μερικά ρετάλια από διάφορα υφάσματα, όπως μάλλινα, μεταξωτά και βαμβακερά. Αφήνουμε το παιδί να τα αγγίξει και το βοηθάμε να περιγράψει πώς τα αισθάνεται: μαλακά, αγκαθωτά, λεία και απαλά κ.τ.λ. Μπορούμε επίσης να του πούμε να βάλει τα ρετάλια σε διαφορετικές ομάδες και μετά να το ρωτήσουμε για ποιο λόγο τα έβαλε στις συγκεκριμένες ομάδες.

5. Σ’ένα μεγάλο μπολ με νερό βάζουμε μικρά αντικείμενα όπως κουμπιά ή μικρές μπαλίτσες και βοηθάμε το παιδί να τα βγάλει απ’το νερό μ’ένα κουτάλι.

6. Παίρνουμε μία σακούλα και βάζουμε μέσα 8-10 αντικείμενα που γνωρίζει το παιδί (παιχνίδια, ένα μολύβι, μια κηρομπογιά, μία χτένα, μία κορδέλα, κ.τ.λ.). Στη συνέχεια ζητάμε απ’το παιδί να βγάζει ένα-ένα τα αντικείμενα απ’τη σακούλα με κλειστά τα μάτια και να τ’αναγνωρίζει. Μπορούμε να το κάνουμε και πιο πολύπλοκο. Να τοποθετήσουμε στη σακούλα αντικείμενα που να ξεκινάνε όλα απ’το ίδιο γράμμα της αλφαβήτας και να βάλουμε το παιδί να εξασκηθεί προφέροντας αυτό το συγκεκριμένο γράμμα όταν θ’αναγνωρίζει το κάθε αντικείμενο.

7. Παίρνουμε δύο μπολ, ένα σφουγγάρι και ένα ποτιστήρι. Αδειάζουμε λίγο νερό στο ένα μπολ και βάζουμε το παιδί να μεταφέρει αυτό το νερό στο άλλο μπολ με το σφουγγάρι.

8. Παίρνουμε λίγους βόλους ή χρωματιστές χάντρες και μερικά κουτιά. Στο ένα κουτί ανακατεύουμε τους βόλους/τις χάντρες και βάζουμε το παιδί να τα οργανώσει βάζοντάς τους σ’άλλα κουτιά ανάλογα με το χρώμα ή το σχήμα τους. Μπορούμε να κάνουμε το παιχνίδι λίγο πιο πολύπλοκο βάζοντας περισσότερα κριτήρια για την οργάνωση των αντικειμένων στα διαφορετικά κουτιά.

9. Δίνουμε στο παιδί χαρτιά και το αφήνουμε να τα διπλώσει, να τα τσαλακώσει ή να τα σκίσει. Αυτό θα το βοηθήσει να βελτιώσει την επιδεξιότητα στα χέρια του και θα κινητοποιήσει το μυαλό και τη φαντασία του.

10. Σε μία τσάντα βάζουμε μερικά φασόλια. Κάπου μέσα στην τσάντα κρύβουμε ένα μικρό παιχνιδάκι και παροτρύνουμε το παιδί να ψάξει για να το βρει.

11. Σ’ένα καθαρό τραπέζι ρίχνουμε αλεύρι και αφήνουμε το παιδί να ζωγραφίσει πάνω στο αλεύρι με τα χέρια του ή μ’ένα πινέλο.

12. Για πιο μικρά παιδάκια: παίρνουμε ένα κουτί χωρίς καπάκι και γύρω γύρω βάζουμε μανταλάκια. Δείχνουμε στο παιδί πώς βγαίνουν τα μανταλάκια και το αφήνουμε να βγάλει τα υπόλοιπα. Πρέπει όμως να προσέξουμε να μην τσιμπήσει τα δάχτυλά του με τα μανταλάκια.

13. Δίνουμε στο παιδί ένα μαγνήτη και διάφορα μεταλλικά και μη μεταλλικά αντικείμενα και το αφήνουμε να καταλάβει ποια αντικείμενα κολλάνε στο μαγνήτη και ποια όχι.

14. Δίνουμε στο παιδί ένα πλαστικό ποτήρι ή ένα πλαστικό μπολ με νερό και έναν αυγοδάρτη. Ρίχνουμε ελάχιστο σαπούνι ή υγρό πιάτων στο νερό και αφήνουμε το παιδί να παίξει δημιουργώντας σαπουνάδα.

15. Παίρνουμε μερικές κατσαρόλες και μερικά τηγάνια με τα καπάκια τους και αφήνουμε το παιδί να ταιριάξει τα καπάκια με το σωστό σκεύος. Το παιδί μπορεί επίσης να απασχοληθεί βάζοντας τα μικρότερα σκεύη μέσα στα μεγαλύτερα.

16. Μπορούμε να αφήσουμε το παιδί να βγάλει ορισμένα αντικείμενα από το πλυντήριο πιάτων. Δεν πρέπει όμως να το αφήσουμε να πλησιάσει αιχμηρά αντικείμενα.

17. Παίρνουμε ένα πλαστικό μπολ και το γεμίζουμε με νερό. Παίρνουμε μερικά μικρά αντικείμενα όπως βελανίδια, βίδες, χάντρες, μπάλες, κ.τ.λ. και αφήνουμε το παιδί να τα ρίξει στο νερό και να παρατηρήσει ποια επιπλέουν και ποια βουλιάζουν. Μπορούμε επίσης να του ζητήσουμε να αναγνωρίσει ποια αντικείμενα είναι βαριά και ποια ελαφριά.

18. Παίρνουμε μερικά παλιά περιοδικά και εφημερίδες και αφήνουμε το παιδί να τα σκίσει σε κομμάτια ή σε λωρίδες. Αυτό θα βοηθήσει το παιδί να χρησιμοποιήσει τα χέρια του και να καταλάβει ότι οι διαφορετικές κινήσεις οδηγούν και σε διαφορετικά αποτελέσματα. Όταν θα έχει αρκετά μικρά κομμάτια, μπορούμε να το βοηθήσουμε να τα πετάξει όλα μαζί στον αέρα.

19. Η πλαστελίνη έχει πάντα πλάκα. Όμως για ένα μικρότερο παιδί μπορεί να’ναι πιο ενδιαφέρον να την πιέζει στα χέρια του παρά να κάνει διάφορα σχέδια μ’αυτή. Μπορούμε, επίσης, μέσα σε μία μπάλα από πλαστελίνη να κρύψουμε μικρά αντικείμενα και να ζητήσουμε απ’το παιδί να τα βγάλει απ’την πλαστελίνη.

20. Ένα παιδί μπορεί να διασκεδάσει για ώρες παίζοντας με τα κουμπιά, τα φερμουάρ και τις αυτοκόλλητες ταινίες velcro στα ρούχα. Άρα μια καλή ιδέα είναι να δώσουμε στο παιδί μερικά παλιά ρούχα και να το αφήσουμε να τα ψαχουλέψει.

Φτιάξτε αερόστατο μαζί με τα παιδιά σας! -Thisisus.gr

Φτιάξτε ένα αερόστατο μαζί με τα παιδιά σας. Ιδανικό επιβατικό κοινό τα playmobile, τα lego και οτιδήποτε αντίστοιχού μεγέθους.

Είναι πολύ πιο απλό από ότι φαντάζεστε !

Θα χρειαστούμε :

  • ένα πλαστικό ποτήρι
  • 4 καλαμάκια
  • ένα μπαλόνι
  • σελοτέιπ ή κολλητική ταινία

Κολλάμε με σελοτέιπ ή κολλητική ταινία  τα καλαμάκια, σε ίσες αποστάσεις, στο εσωτερικό του ποτηριού (εναλλακτικά μπορούμε να βάλουμε ακόμα ένα ποτήρι από πάνω και να τα σφηνώσουμε). Φουσκώνουμε το μπαλόνι και το τοποθετούμε έτσι ώστε να στερεώνεται στις άκρες από τα καλαμάκια και βάζουμε σελοτέιπ (αν είστε τυχεροί και έχει ταιριάξει το μέγεθός του μπαλονιού, δεν χρειάζεται κόλλημα)

ΚΑΙ ΕΤΟΙΜΟ ΓΙΑ ΑΠΟΓΕΙΩΣΗ!!!Φτιάξτε αερόστατο