Απρίλιος 2024

  Παγκόσμια ημέρα παιδικού Βιβλίου. 2 Απριλίου

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου αποτελεί μια εορτή που αγκαλιάζει τη μαγεία της ανάγνωσης και της παιδικής φαντασίας. Κάθε χρόνο, σε αυτήν την ξεχωριστή ημέρα, τονίζεται η σημασία των παιδικών βιβλίων στην ανάπτυξη των παιδιών. Τα παιδικά βιβλία δεν είναι απλά συλλογές λέξεων και εικόνων, αλλά μαγικές πύλες που ανοίγουν τον κόσμο της φαντασίας και της γνώσης. Μέσα από τις σελίδες τους, τα παιδιά ανακαλύπτουν νέους κόσμους, μαθαίνουν σημαντικά μηνύματα και αναπτύσσουν την αγάπη για την ανάγνωση. Με αφορμή λοιπόν αυτή την ημέρα, συζητήσαμε με τα παιδιά για το σημαντικό ρόλο που κατέχουν τα βιβλία, ενώ παράλληλα διαβάσαμε με τα παιδιά το παραμύθι “Ο κηπουρός των παραμυθιών” και συζητήσαμε για τα λαϊκά παραμύθια που γνωρίζουμε, όπως “η κόκκινη κοτούλα”

Πιο συγκεκριμένα, η ιστορία αυτή  πραγματοποιείται σε μια χώρα με ένα υπέροχο όνομα που κανείς δεν γνωρίζει και εκεί υπήρχε ένα μικρό σπιτάκι και ζούσε ένας γεράκος. Μπορεί να ήταν εκατό… μπορεί και χιλίων ετών!Ο παππούς αυτός είχε άσπρη γενειάδα και φορούσε ένα αστείο καπέλο. Καθόταν συνήθως μπροστά στην παλιά, φασαριόζα γραφομηχανή του κι έγραφε με πάθος, παρόλο που μερικά από τα πλήκτρα της ήταν εντελώς ξεχαρβαλωμένα, ειδικά αυτά που έγραφαν ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΙ ΕΝΑΝ ΚΑΙΡΟ.Κάποτε τέλειωσε το γράψιμο. Τότε μάζεψε τις δακτυλογραφημένες σελίδες κι αναζήτησε ένα μοναδικό μέρος που να το αγκαλιάζουν οι ακτίνες του ήλιου. Εκεί φύτεψε με προσοχή μία από τις σελίδες του.  Κι αφού επέστρεψε κάμποσες μέρες σ’ αυτό το σημείο για να τη φροντίσει  κάποτε φύτρωσε ένας όμορφος βλαστός. Το βλαστάρι μέρα με τη μέρα μεγάλωνε ώσπου έγινε ένα πανέμορφο δέντρο με δυνατό κορμό. Μόνο που αντί για φύλλα τα κλαδιά του ήταν γεμάτα… σελίδες και μάλιστα γραμμένες!Ο παππούς μάζεψε με προσοχή τις σελίδες και τις μετέφερε στο σπίτι του. Πήρε βαμβακερή κλωστή κι ένωσε εκατοντάδες σελίδες. Ύστερα πρόσθεσε χοντρά εξώφυλλα κι έτσι έφτιαξε κάμποσα βιβλία. Ύστερα τα άφησε να πετάξουν και να ταξιδέψουν ώσπου βρήκαν μια φιλόξενη βιβλιοθήκη και κούρνιασαν στα ράφια της. Ένα αγόρι τα βρήκε έτσι να ξεκουράζονται από το μακρύ ταξίδι τους…Μια τρυφερή ιστορία αφιερωμένη στα βιβλία, τη δημιουργία τους και τη μαγεία του ταξιδιού της ανάγνωσης. Το σύντομο κείμενο πλαισιώνεται από εικόνες σε παστέλ αποχρώσεις. Από την εικονογράφηση ξεχωρίσαμε τα καμωμένα από τις σελίδες των βιβλίων όμορφα οριγκάμι τα οποία κοσμούν και τα εσώφυλλα και τα οποία κάλλιστα θα μπορούσαν να αποτελέσουν αφορμή για τη δημιουργία πολλών ιστοριών.

433799927 342853125467002 3568920784930230258 n  433904950 712783674265689 8099054429849670455 n

Παράλληλα, τα παιδιά ζωγράφισαν τα αγαπημένα τους παραμύθια,

433696136 303923629388566 5911305509383075191 n 433746713 316720154465074 5830937290578442756 n 1 434714659 332336799858830 5029265245568478107 n 1 434574625 298180926636231 863647605849764885 n

ενώ στο τέλος δημιουργήσαμε τους δικούς μας σελιδοδείκτες-ποντικάκια, ώστε να μην χάνουν ούτε μια σελίδα απο τα αγαπημένα τους βιβλια.

433848059 1368571187191077 4450590869350071175 n 433902868 485261233932314 22043333648803359 n 434614195 796958345648058 4558685474068788561 n 434602514 789401293074631 8845618897577074867 n 434561191 25151003284544800 7147190972613611164 n 435163971 2469739833218345 5666270311317416821 n 433665352 1602441453904570 6182917103615056680 n433783697 772392364843159 4325041719542453184 n 433852677 420093140625688 4447842210420965555 n

Μάρτιος 2024

Εθνική επέτειος 25η Μαρτίου 1821

Η 25η Μαρτίου 1821 αποτελεί μια αξεπέραστη στιγμή στην ιστορία της Ελλάδας και του Ελληνικού Έθνους. Είναι η μέρα που σηματοδότησε την έναρξη του Ελληνικού Αγώνα για την ανεξαρτησία από τον Οθωμανικό ζυγό. Αυτή η μέρα αντιπροσωπεύει το πνεύμα της ελευθερίας, της αυτοθυσίας και της αντίστασης ενάντια στην καταπίεση. Οι Έλληνες ήταν έτοιμοι να θυσιάσουν τα πάντα για να αγωνιστούν για την ελευθερία και την αξιοπρέπειά τους. Το έθνος μας έδειξε τη δύναμη της ενότητας και της αγάπης για την πατρίδα. Κάθε χρόνο, η 25η Μαρτίου μας υπενθυμίζει τη σημασία του αγώνα για την ελευθερία και την ανάγκη να προστατεύουμε και να τιμούμε την κληρονομιά των προγόνων μας.

Με σκοπό να τιμήσουμε κι εμείς τους προγόνους μας και ταυτόχρονα να έρθουν και οι μαθητές μας πιο κοντά στις ρίζες τους και να γνωρίσουν την ιστορία μας, πραγματοποιήσαμε μια σειρά δραστηριοτήτων τόσο κατασκευών και φύλλων εργασίας, όσο και παρακολούθησης εκπαιδευτικών βίντεο σχετικών με τους ήρωες της επανάστασης.

431189134 735063728810845 3402064816776562496 n 431259680 1064514727972232 8285137385078483232 n 431308731 1115434043019846 3301844825934000655 n 433531759 1151659095733866 2073508917595366250 n 433611476 400076572886043 8273705095592735494 n 433678969 932897198212810 7989229543926452313 n 433731803 2554850958056696 2999674607911373410 n (φωτογραφικό υλικό εμπνευσμένο απο το διαδίκτυο)

Μια ιδέα απο την κάρτα με τσαρούχι στην οποία γράψαμε τα ποιήματα των παιδιών για την γιορτή στο σχολείο μας, καθώς και η πρόσκληση μας “γιλεκο”.

431216085 1636352943779954 6604522711241294172 n 431266548 424131330016262 6129667840535022878 n 433500407 392857380184294 9156727059749140378 n 433589026 430231876072128 5743006062924053910 n 433666904 324084397348756 5416743901092450386 n 433703271 350245460717575 9133249489057475708 n 433879738 7424221834288216 700246052487292258 n

Κλείνοντας, παρουσιάζεται φωτογραφικό υλικό απο το σκηνικό της γιορτής μας, καθώς και φωτογραφίες απο τους τσολιάδες και τις Αμαλίες μας.

431055646 728913162703042 2343316790679768917 n 431195633 1117410509599253 3052554315444978547 n  431216096 290980083888182 1230359811288695859 n 431354662 1418416305445474 5170103583446167330 n

433648099 1190199541941997 6132170676465122102 n 431279445 1441666686724537 6078845634779238003 n 431198739 1089818938800665 6922242435406890594 n

Χρόνια πολλά ΕΛΛΑΔΑ μας! 

Μάρτιος 2024

Οι Απόκριες στο σχολείο μας!

Οι αποκριές είναι μια μαγική εποχή γεμάτη χαρά, δημιουργικότητα και φαντασία. Τα παιδιά ανυπομονούν να ντυθούν με τα αγαπημένα τους κοστούμια, ενώ παράλληλα, αποτελεί μια καλή ευκαιρία για να ενθαρρύνουμε τη δημιουργικότητα και τη συμμετοχή των παιδιών μέσω διαφόρων δραστηριοτήτων. Οι αίθουσες γεμίζουν με χαμόγελα και γέλια καθώς τα παιδιά απολαμβάνουν τον εορτασμό της αποκριάς, δημιουργώντας ανεξίτηλες αναμνήσεις που θα τους συντροφεύουν για πάντα.

Παρακάτω θα πάρετε μια γεύση απο την Τσικνοπέμπτη, μια ημέρα που τα παιδιά μας είχαν την ευκαιρία να “τσικνίσουν” χάρη στο Σύλλογο Γονέων και κηδεμόνων, ο οποίος φρόντισε να φέρει στα παιδιά μας σάντουιτς.431398538 3807481546146951 1803954645808908144 n 431212267 1564451754355975 263608623308943472 n 431163131 726910246224559 855925559363881121 n 431163129 1380376339513948 8665530520882100651 n 431161013 381075554849452 3560002603038163561 n

 

Επιπλέον, ορισμένες κατασκευές και χειροποίητες στολές και μάσκες που φτιάξαμε,

431189136 383787691095145 3971362159814311410 n  431411298 798155325490611 2273139961639857196 n  433531759 761045612405044 8050166551021535128 n433659933 941558127215779 4177778155580995457 n 433803628 705489815117360 8244892696841474305 n 433830410 783276036584921 2411699258083843769 n431207106 305763445589539 8920302485253095367 n

431156659 802158381757524 7638599124459024005 n431163058 949349913210683 8126634687403841396 n433514140 1097597964654626 5660668568122828028 n

ενώ για κλείσιμο, παρουσιάζονται ενδεικτικά φωτογραφίες απο την επίσκεψη στο σχολείο μας του Λένιου Καραμελένιου,ο οποίος διασκέδασε τα παιδιά προσφέροντας πολύ χορό και παιχνίδια.

431223808 1470400117222004 4354379290724173267 n 433457140 971865881217490 1839759150023439534 n 431069961 1232593824381918 9001053492660888597 n1 2 3 4 56

Καλές αποκριές! Καλά κούλουμα!

 

Μάρτιος 2024

Σχέδιο δράσης: Με το ένα με το δύο, πάω στο Δημοτικό σχολείο.

Στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης πραγματοποιήσαμε την δεύτερη επίσκεψή μας στο Δημοτικό σχολείο της Χαλκηδόνας με σκοπό να τους τραγουδήσουμε τα κάλαντα της άνοιξης. Στη μαγική εποχή της άνοιξης, όταν τα λουλούδια αρχίζουν να ξυπνούν και ο ήλιος χαμογελά στον ουρανό, ένα ξεχωριστό γεγονός λαμβάνει χώρα: ο ερχομός των χελιδονιών. Στην αγκαλιά του γαλάζιου ουρανού, αυτά τα μικρά πουλάκια ταξιδεύουν από μακρινά μέρη, φέρνοντας μαζί τους τη χαρούμενη είδηση της άνοιξης.

Μιλήσαμε με τα παιδιά για τον ερχομό των χελιδονιών που κάνουν το ταξίδι τους πάνω απο θάλασσες και χώρες διακοσμώντας τον ουρανό με τα φτερά τους χορευτικά και φωνάζοντας για τη νέα αρχή που φέρνουν μαζί τους.

429811489 413396791061156 3053800239541251772 n

Χελιδονάκι πέταξε,

βρήκε πύργο κι έκατσε

και γλυκοκελάϊδησε

Μάρτη, Μάρτη μου καλέ Μάρτη, Μάρτη μου καλέ

και Φλεβάρη φοβερέ

κι αν χιονίσεις κι αν Φλεβίσεις

πάλι άνοιξη θ’ ανθίσεις.

τα πουλάκια κελαϊδούν,

τα δεντράκια φυλλανθούν.

Ακολούθως, συζητήσαμε για το γρίφο του χελιδονιού , ώστε η επίσκεψή μας στο δημοτικό να σηματοδοτεί και τη λύση του από τα παιδιά του δημοτικού 429617100 1046100056483067 4712630969878754794 n

429597030 988638272309335 4166533176799597617 n 429904464 3703079193261850 5382981811115633210 n 431210843 1760328087789393 2352279509276551954 n429089387 1883204512128825 2748907633211567369 n

Κλείνοντας λάβαμε ένα δώρο με πολύχρωμες ζωγραφιές απο του μαθητές. Σας ευχαριστούμε πολύ.

431105657 355180430681231 8699353843258734660 n 429824365 797847078830502 5669567914479470603 n 429821028 809350291232859 8851250097896471904 n 429785983 730614638851976 8138687786003898752 n 429841969 3560742997574549 2796315909703596840 n

Στο τελευταίο μέρος του σχεδίου δράσης πραγματοποιήσαμε ακόμη μια επίσκεψη στο Δημοτικό σχολείο, αλλά αυτή τη φορά είχαμε την τύχη να παρακολουθήσουμε και να συμμετέχουμε στο μάθημα των αγγλικών. Αφού ετοιμάσαμε με τα παιδιά μια αφίσα, συζητήσαμε, λύσαμε τυχόν απορίες των παιδιών, διατυπώσαμε λέξεις κλειδιά που σχετίζονται με το δημοτικό και ζωγραφίσαμε.

441941517 424377343752561 1414778724407626557 n 441946192 437285265745196 6963526467530388432 n 442004761 2115273718852098 1331641823724671487 n 446078435 969459467973232 8871102203294742245 n441112454 866978208597919 6819166590688289750 n441988740 1130938741495913 530880167036441801 n  

445984564 3663131217269867 5480512032414148515 n436446362 784830297099863 5309587688556051936 n

Κατόπιν δημιουργήσαμε το δικό μας ποίημα με σκοπό να το απαγγείλουμε στα παιδιά της Α’ τάξης.

441555169 775400371242317 5123357265589263464 n436187726 489299523659555 3601710023064799620 n

Η τελική πρόβα απαγγελίας του ποιήματος απο τους μαθητές του σχολείου μας.

Ακολούθως, επισκεφτήκαμε το Δημοτικό, παρακολουθώντας το μάθημα και στη συνέχεια μας ξενάγησε ο διευθυντής του Δημοτικού στην Βιβλιοθήκη του σχολείου.

441778948 1224811361836927 7797964819350480403 n 441940214 769898628589684 7638453326810376227 n 446062123 986148782671362 7277829755479306738 n 1441941521 1177391576722840 4133531394140707890 n446062123 986148782671362 7277829755479306738 n

Εκεί προσφέραμε τις καλοκαιρινές μας ευχετήριες κάρτες, με σκοπό να τους ευχαριστήσουμε για την συνεργασία και εκείνοι με τη σειρά τους μας δώρισαν μια αντίστοιχη κάρτα με ευχές.

441138807 3803458093316900 2120825469421054603 n

441129051 973392234382785 7285332136044448618 n

 

441603860 787238763179356 3418274130950907626 n 442016286 1164254521251414 211199830888076656 n

Ευχαριστούμε πολύ για τη συνεργασία τόσο τον Διευθυντή του Δημοτικού σχολείου, όσο και την δασκάλα των αγγλικών κα Βαγγελιώ, αλλά και τις δασκάλες της Α’ τάξης.

Ευχόμαστε στα παιδιά μας καλή αρχή στο νέο τους ξεκίνημα! Δεν θα πούμε αντίο, αλλά εις το επανιδείν…..

Καλό καλοκαίρι!!

Μάρτιος 2024

Καλώς ήρθες Μάρτη! Καλώς ήρθες άνοιξη!

Ας ταξιδέψουμε μαζί σε έναν μαγικό κόσμο γεμάτο χρώματα, χαμόγελα και ζωντάνια, γιατί είναι ο μήνας Μάρτιος, ο μήνας που μας φέρνει την πιο αγαπημένη εποχή του χρόνου, την Άνοιξη. Ο Μάρτιος είναι σαν ένας μικρός μάγος που ξυπνά τη φύση από τον χειμερινό ύπνο της. Φέρνει μαζί του τα πρώτα ηλιοφάνεια, ανοίγοντας τα λουλούδια και ζωντανεύοντας τα δέντρα.

Στον Μάρτιο, ο αέρας φυσάει ζεστός και φέρνει μαζί του τα χαρούμενα πουλάκια που ξεκινούν να τραγουδούν. Είναι ο καιρός που μπορούμε να βγούμε έξω και να παίξουμε στο πάρκο, να ανακαλύψουμε τα πρώτα ανθάκια και να χαρούμε τον ήλιο που μας κάνει παρέα. Έτσι, ας υποδεχτούμε τον Μάρτιο με χαμόγελα και ανοιχτά μάτια, γιατί κρύβει μέσα του τον μαγικό κόσμο της Άνοιξης και όλα τα όνειρα που μπορούμε να ζήσουμε μαζί της.

Έτσι κι εμείς αφού ολοκληρώσαμε τα φύλλα εργασίας μας για το μήνα, μιλήσαμε με τα παιδιά για την άνοιξη, τα χελιδόνια και όλα αυτά που κάνουν τα ζώα την εποχή αυτή, διηγηθήκαμε τον μύθο του Μάρτη που έλεγε πως είχε δύο γυναικείες μορφές, την “Καλή Μάρτη” και την “Κακή Μάρτη”. Η “Καλή Μάρτη” είναι αυτή που φέρνει τη ζεστασιά και τον ήλιο, ενώ η “Κακή Μάρτη” κρατάει ακόμα τον χειμώνα. Σύμφωνα με την παράδοση, το κλίμα του Μαρτίου μπορεί να αλλάξει ξαφνικά από ζεστό σε κρύο, και αυτή η διακυμάνση θεωρείται ότι οφείλεται στη μάχη μεταξύ των δύο γυναικών.

431116997 806380391310217 7435374027377806810 n 431055648 333953989112114 7457943651726193439 n 429922796 921238303061884 6497987741389849253 n 429913146 1098916101353653 6582241475226756085 n 429769328 772896524888352 3895576607236237493 n

Η παράδοση του φορέματος μάρτη συνδέεται με τον μύθο αυτό, της “Καλής Μάρτης” και της “Κακής Μάρτης”. Η “μαρτιά” είναι ένα ειδικό βραχιόλι ή κοσμήμα που φοριέται κατά τη διάρκεια του μήνα Μαρτίου, καθώς πιστεύεται ότι προστατεύει από τις αλλαγές του καιρού που συνδέονται με την “Κακή Μάρτη” και την ακόμα υποτιθέμενη τελευταία επίθεση του χειμώνα.Το κόκκινο χρώμα στο μάρτη συμβολίζει τη ζεστασιά και την ανανέωση, ενώ το άσπρο αντιπροσωπεύει το χιόνι και τον χειμώνα.Οι άνθρωποι πιστεύουν ότι φορώντας μια μαρτιά κατά τον μήνα Μάρτιο, προστατεύονται από τις ξαφνικές καιρικές αλλαγές και ευνοούνται από τη θετική ενέργεια του Μάρτη, που είναι συνδεδεμένος με τον ερχομό της Άνοιξης. Επίσης, η μαρτιά θεωρείται ένα δώρο που φέρνει καλή τύχη και ευτυχία στον κατόχο της. Τιμώντας λοιπόν  κι εμείς τις παραδόσεις φορέσαμε τον μάρτη μας για να μην μας κάψει ο ήλιος.

429810076 1449718442296699 342614469910827102 n 431035416 969734207902072 8373459730398125245 n

Καλό και ευλογημένο μήνα!

 

 

Φεβρουάριος 2024

Εγγραφές προνηπίων-νηπίων για το σχολικό έτος 2024-2025.

Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής παιδείας, για το σχολικό έτος 2024-2025 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2024. Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες στο Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους και σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2024-2025, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4704/2020 (Α΄133).Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2020 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις προνηπίων που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Ι.ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ 

Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ.53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767)ΚΥΑ για την εγγραφή του νηπίου-προνηπίου οι γονείς/κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/)και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα(παρ. 2 τουάρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767)):

α)τα στοιχεία του προνηπίου-νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα λειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου- προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β)τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σχετικό αποδεικτικό έγγραφο σε ψηφιακή μορφή όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ)τα στοιχεία άλλου/ωντέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσουν Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας,

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα. Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00.

ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων-νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου-νηπίου».

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ. 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767)) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα εντός της προθεσμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :

α) Η αίτηση εγγραφής για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.

β)Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ.πρωτ.Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (Α.Δ.Υ.Μ.

γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλο στοιχείο, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.(παρ. 4, του άρθρου6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄ 109),όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25).

δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας  στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)),οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.

 

 

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε με τη σχολική μονάδα κατά τις  ώρες 12:30-13:30 στο τηλέφωνο επικοινωνίας: 2391023057

 

Φεβρουάριος 2024

Εργαστήριο δεξιοτήτων

Θεματική ενότητα:

Τομέας: ΥΓΕΙΑ: Διατροφή- Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια

Στο πλαίσιο του 2ου εργαστηρίου δεξιοτήτων που σχετίζεται με την κυκλοφοριακή αγωγή και την οδική ασφάλεια πραγματοποιήσαμε μια σειρά δραστηριοτήτων μεταξύ των οποίων ήταν και η επίσκεψη μιας αστυνομικού-τροχονόμου της Δυτικής Θεσσαλονίκης, στη σχολική μας μονάδα.

Αρχικά συζητήσαμε με τα παιδιά μας για την οδική ασφάλεια και την κυκλοφοριακή αγωγή, οι οποίες είναι πολύ σημαντικές για όλους μας, ακόμα και για τα πιο μικρά μέλη της κοινότητάς μας. Είναι σαν να έχουμε έναν χάρτη που μας βοηθάει να περπατάμε ασφαλώς και με ευχαρίστηση στους δρόμους της ζωής μας. Τονίσαμε οτι πρέπει πάντα να βλέπουμε και να ακούμε προσεκτικά όταν βρισκόμαστε κοντά στους δρόμους. Οι υπεύθυνοι για την κυκλοφορία μας είναι οι ενήλικες, αλλά είναι σημαντικό και τα ίδια τα παιδιά να μάθουν  πώς να περνάνε τον δρόμο με ασφάλεια. Θα πρέπει να περιμένουν να δουν το πράσινο φως πριν περάσουν και να χρησιμοποιούν το πεζοδρόμιο όταν υπάρχει. Οι περιοχές που υπάρχουν σήματα κυκλοφορίας πρέπει να περνιούνται πάντα με προσοχή, και πρέπει να θυμόμαστε πως τα αυτοκίνητα είναι πολύ μεγάλα και γρήγορα, οπότε πρέπει να είμαστε προσεκτικοί.

Επίσης, είναι σημαντικό να φοράμε πάντα τη ζώνη ασφαλείας όταν είμαστε στο αυτοκίνητο με τους γονείς μας. Η ζώνη μας προστατεύει από τυχόν ατυχήματα και μας βοηθάει να είμαστε πάντα ασφαλείς. Θα λέγαμε λοιπόν οτι ειναι σαν ένα παιχνίδι που πρέπει να παίζουμε με προσοχή και σεβασμό προς τους άλλους. Μαθαίνοντας τους κανόνες και ακολουθώντας τις κατευθυντήριες γραμμές, θα είμαστε πάντα ασφαλείς και χαρούμενοι στον δρόμο της ζωής μας. Σημαντικό ρόλο στην διασφάλιση της ασφάλειας τοσο των οδηγών όσο και των πεζών ειναι η γνώση των σημάτων κυκλοφορίας, καθώς και των φαναριών. Έτσι κι εμείς αφού πρώτα ταξινομήσαμε τα μεταφορικά μέσα σε αυτά της ξηράς, του αέρα και της θάλασσας, ακολούθως, δημιουργήσαμε τα δικά μας φανάρια, κυκλοφορήσαμε στους δρόμους των puzzle του σχολείου μας και δημιουργήσαμε τα δικά μας αυτοκίνητα.

429824508 784316890268577 6218160001467917822 n 429955769 1600981637390226 9097019709769070942 n

429105295 774454490871772 4732786331421694022 n 429742910 248215155029715 9175408719001747994 n 429812936 418815457202016 7368293379322309667 n 429847039 1490771798171478 1154573586815127272 n  429966454 1108692663605743 7606431252194627036 n        429908248 941234740894145 4129118835461463097 n429935424 1082543052968618 2559460552953751122 n431100965 3117284401738173 3240488133064567873 n429905285 398390852810293 1870521649226983193 n

Παράλληλα, δουλέψαμε κάποια φύλλα εργασίας σχετικά με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και ταυτόχρονα αφήσαμε την φαντασία μας ελεύθερη ώστε να ζωγραφίσουμε τα μεταφορικά μέσα που θα θέλαμε να οδηγήσουμε.

429841508 426783636453003 9115781133830183212 n 429901783 3675027136114146 8913482249403094152 n 429830452 754920579914896 4797286337295230578 n

Τις επόμενες ημέρες το σχολείο μας επισκέφτηκε μια τροχονόμος-αστυνομικός με σκοπό να μας μιλήσει για την οδική ασφάλεια. Μάλιστα, φεύγοντας μοίρασε σε όλους τους μαθητές απο ένα puzzle της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης. 431137818 939818687792852 8005618696950913911 n 430164910 1351982025341256 3396087722681174852 n 429905276 438309378761048 4401263235250285375 n 429904461 937732300863861 3783222862152229504 n 429884333 1595472004598930 4023939940712917485 n 429830448 1817710798671755 1682568958504784812 n 429723865 1642827066526975 6643765686152803357 n 429631969 1087645935617806 1602550998589678514 n 429619043 1226904681601606 3757370000029544057 n 427699603 3812675005622301 233077239532324893 n

Η μεγάλη έκπληξη που περίμενε τους μικρούς μας μαθητές ήταν η είσοδος ενός αυτοκινήτου της αστυνομίας στην αυλή του σχολείου μας.
431282460 415502484321782 3375145558467245910 n 431167582 7352921974766947 7884955198359794847 n 429857093 1328946634390830 4452380978243526245 n 429854259 1522702511923274 7464401762839077731 n 429816055 870693604806105 6525679765098242071 n 429789575 936184464777480 5185983015433181637 n
Με αφορμή την επίσκεψη της αστυνομικού-τροχονόμου, την οποία και θέλουμε να ευχαριστήσουμε πολύ, καθώς τα παιδιά μας ενθουσιάστηκαν, θα πραγματοποιηθεί και το 3ο εργαστήριο δεξιοτήτων Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
και συγκεκριμένα ο τομέας Γνωριμία με τα επαγγέλματα.

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2024

Δωρεά απο μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό: Library4all

 

429106602 751907396877727 3687038222408560119 n  429624248 1153738092465030 7718956401431658572 n

Ευχαριστούμε πολύ τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό Library4all που μας προσέφερε βιβλία. Η γενναιοδωρία σας ενισχύει την παιδεία μας και δημιουργεί ευκαιρίες για νέες γνώσεις και ανάπτυξη. Σας ευχαριστούμε που μας βοηθάτε να διαδώσουμε τον πολύτιμο θησαυρό της γνώσης.

Λίγα λόγια για τον οργανισμό αυτό, ο οποίος συγκεντρώνει βιβλία που προσφέρονται απο ιδιώτες εκδότες, συγγραφείς, εικονογράφους, ιδρύματα, εταιρείες και φίλους που πιστεύουν στη δύναμη των βιβλίων. Μάλιστα απο το 2013 έχει προσφέρει βιβλία σε σχολικές μονάδες, παιδιατρικά νοσοκομεία, σε παιδιά υγειονομικών της Μονάδας Εντατικής Θεραπείας του Νοσοκομείου ΣΩΤΗΡΙΑ, σε 334 φορείς, κοινωνικές υπηρεσίες, ιδρύματα, σε δομές που φιλοξενούνται παιδιά προσφύγων, καθώς και σε 22 δημοτικές βιβλιοθήκες. 

 

 

Σας ευχαριστούμε πολύ. Η βιβλιοθήκη μας γέμισε με περισσότερες γνώσεις και χρώματα.

 

 

 

Φεβρουάριος 2024

Η αλκυόνη ήρθε στο σχολείο μας!

Με αφορμή τις υπέροχες ηλιόλουστες ημέρες που έχουμε αυτές τις ημέρες μιλήσαμε στα παιδιά μας για τις Αλκυονίδες ημέρες.

426353638 779628057318243 7722427695887896239 n421947290 908205754190377 7864709523562250030 n

Η αλκυόνη, αυτό το μαγικό πουλί που ακτινοβολεί ομορφιά και μοναδικότητα, αποτελεί έναν πραγματικό θησαυρό της φύσης. Με τα φωτεινά της χρώματα, όπως το γαλάζιο του ουρανού και το πορτοκαλί του ηλιοβασιλέματος, η αλκυόνη φαίνεται σαν ένα ζωντανό έργο τέχνης στον αέρα. Αλλά πέρα από την ομορφιά της, η αλκυόνη έχει και μια ιστορία που την καθιστά ακόμη πιο ενδιαφέρουσα. Στον μαγικό κόσμο των μύθων, πίστευαν ότι η αλκυόνη, κατά τη δημιουργία του φωλιού της, φέρνει ηρεμία και φως, ανοίγοντας τον δρόμο για την άνοιξη. Έτσι, η αλκυόνη γίνεται σύμβολο αρμονίας και χαράς, υπενθυμίζοντάς μας πόσο πολύ η φύση συνδέεται με τις εποχές και τα συναισθήματά μας.

Αφηγηθήκαμε στα παιδιά τον γνωστό μύθο, εντυπωσιάστηκαν με την ροή της ιστορίας εξέφρασαν διάφορα συναισθήματα λύπης , αποδοκιμασίας, θυμού, αγωνίας ….
 εκφράστηκαν μέσα από το θεατρικό  παιχνίδι,  συνεργάστηκαν και  βίωσαν τον μύθο.
Παράλληλα, συζητήσαμε για τα μέρη του σώματος της αλκυόνης, για την τροφή της και μάθαμε ένα τραγουδάκι ποίημα.426379344 687263856903664 8391716265811768971 n

Στη συνέχεια, δημιουργήσαμε τη δική μας αλκυόνη με πλαστελίνη εξασκώντας παράλληλα με αυτό τον τρόπο την ενδυνάμωση δακτύλων μας.

426489591 3711622369083787 2147874240313957887 n 426197809 2343257202533929 7431200687226302806 n426328242 937953234583484 7642828765072213422 n 416045170 1061337445100349 1022328405581368831 n 416197716 197186226789742 4179841522695733229 n416266616 943490140751630 4945247331726927948 n426375167 1505224920048323 8726728359407024970 n 422939794 1045171886783896 2674367718135560206 n 426029790 772632484738322 6257104145337428874 n

Ας αφεθούμε, λοιπόν, στην μαγεία της αλκυόνης και ας ανακαλύψουμε τον όμορφο κόσμο που κρύβεται πίσω από τα φτερά της.

Ιανουάριος 2024

30 Ιανουαρίου. Ημέρα των Τριών Ιεραρχών.

τρεις ιεραρχες

Οι Τρεις Ιεράρχες ήταν Άγιοι της ορθόδοξης εκκλησίας, ευεργέτες και σπουδαίοι διδάσκαλοι.
Είναι ο Βασίλειος ο Μέγας, ο Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός, ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος.
Βασίλειος, ο Μέγας

Ο Άγιος Βασίλειος ή Βασίλειος Καισαρείας, ήταν επίσκοπος της Καισαρείας.

Αυτός έγραψε τη «θεία λειτουργία του Μεγάλου Βασιλείου».

Σπούδασε στην Αθήνα και θεωρούσε πολύ σημαντική τη μελέτη των κλασσικών συγγραφέων και της ελληνικής φιλοσοφίας.
Ο Μέγας Βασίλειος είναι ο Αϊ-Βασίλης για τον οποίο τραγουδάνε τα παιδιά στα κάλαντα της Πρωτοχρονιάς.
Γρηγόριος Ναζιανζηνός, ο Θεολόγος 
Ήταν επίσκοπος στη Ναζιανζό και Πατριάρχης της Κωνσταντινούπολης τον 4ο αιώνα.
Ασχολήθηκε με θεολογικά θέματα, ειδικά όσον αφορά τα τρία Πρόσωπα της Αγίας Τριάδας.
Ήταν φίλος του Μεγάλου Βασιλείου.
Ήταν επίσης πολύ καλός ποιητής, αφού έγραψε αρκετά ποιήματα με θρησκευτικά ηθικά θέματα.
Ιωάννης, ο Χρυσόστομος

Ήταν Πατριάρχης της Κωνσταντινούπολης και αφιέρωσε τη ζωή του στη φιλανθρωπία οργανώνοντας συσσίτια που έτρεφαν 7.000 ανθρώπους.
Καταδίκαζε τους ιερείς που πλούτιζαν και ασκούσε σκληρή κριτική στους αυτοκράτορες, γι’ αυτό και τον εξόρισαν.
Λένε πως όταν μιλούσε από το στόμα του ήταν σαν να έτρεχε χρυσάφι, αφού ήταν χαρισματικός ρήτορας.

Καθένας από τους Τρεις Ιεράρχες έχει τη δική του γιορτή αλλά όλοι μαζί γιορτάζουν στις 30 Ιανουαρίου.
Η γιορτή των Τριών Ιεραρχών είναι γιορτή των δασκάλων και των μαθητών, των σχολείων, των γραμμάτων, των βιβλίων και της μάθησης.
Μιλήσαμε με τα παιδιά μας για την σημαντική αυτή ημέρα των γραμμάτων υλοποιώντας παράλληλα δραστηριότητες με σκοπό να γνωρίσουν την δράση τους και το έργο τους. Φτιάξαμε puzzle με την εικόνα των Αγίων.
421306884 1099320257876877 1802413357494325768 n 421274192 7015557311826648 189006959425080930 n 421867373 702864841957524 3089465227039468149 n 420096188 1888968791618220 2327748596131813637 n
Ζωγραφίσαμε με ξυλομπογίες, κόψαμε και κολλήσαμε τους αριθμούς για να θυμόμαστε την ημέρα.
421830836 934674691547907 4490232803786017116 n 421308605 8005206616162073 9122320046555219623 n 420139975 364628096419784 177983079437466569 n
Κλείνοντας, φτιάξαμε και μια τρισδιάστατη εκκλησία.
420160397 235954972816995 7147093214279217325 n 421282708 385894530803470 2183088429453742183 n 421292895 297051990023846 4219177678865106144 n
Τέλος, παίξαμε παιχνίδια στο wordwall

Βασίλειος ο Μέγας 2 Γρηγόριος ο Θεολόγος 3 Ιωάννης ο Χρυσόστομος

ΟΙ 3 ΙΕΡΑΡΧΕΣ 1