Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρας κατά της Σχολικής Βίας, η κοινωνική λειτουργός του σχολείου μας πραγματοποίησε δραστηριότητα στις τάξεις με σκοπό την κατανόηση και την πρόληψη αυτού του συνεχώς αυξανόμενου φαινομένου στην ελληνικά σχολεία.
Ξεκινήσαμε με καταιγισμό ιδεών σχετικά με τι σημαίνει Σχολική Βία, που λαμβάνει χώρα, μεταξύ ποιων ανθρώπων, ποια είδη βίας υπάρχουν, πως αισθάνεται ένα παιδί που βιώνει σχολική βία και επικεντρωθήκαμε σε έννοιες που ενισχύουν την ενσυναίσθηση απέναντι στο φαινόμενο.
Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά και μιλήσαμε για αγάπη, φιλία, σεβασμό, αποδοχή, συνεργασία, διάλογο – βασικές έννοιες που αν αναπτυχθούν από μικρή ηλικία είναι μια θεμελιώδης βάση για την πρόληψη του φαινομένου της σχολικής βίας.
Διαβάσαμε σε ηλεκτρονική μορφή το παραμύθι
«Ο νταής του Σχολικού», το συζητήσαμε εκτενέστερα και στη συνέχεια μελοποιήσαμε με παντομίμα παράλληλα ένα τραγουδάκι σχετικό ( «Μελοποίηση στίχων»)
Στη συνέχεια τα παιδιά κλήθηκαν να αποτυπώσουν στο πρόσωπο μιας φιγούρας, ένα παιδί υπερασπιστή της αγάπης και της φιλίας και στην απέναντι πλευρά ένα πρόσωπο λυπημένο από παιδί-θύμα σχολικής βίας, το οποίο αφού το τσαλακώσαμε για να καταλάβουμε πως μπορεί να αισθάνεται ένα παιδί που κακοποιείται το κολλήσαμε στο φύλλο εργασίας σε θέση όπου ήταν πιασμένα χέρι χέρι τα δύο παιδιά.
Κάποιες εικόνες από την παραπάνω δραστηριότητα: