Χριστούγεννα

Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν και έχουμε πολλές  δράσεις…

..ξεκινάμε με τον στολισμό των δέντρων στην πλατεία της πόλης…μαζί με τους φίλους μας από το 3ο Νηπιαγωγείο Αταλάντης…image 48 image 49 image 50 1734123631879 1  1734123727014  image 51

…στην πλατεία μας υποδέχτηκε η κυρία Αντιδήμαρχος της πόλης κυρία Γιούλη Καζανα, όπου τα παιδιά της χάρισαν ένα Χριστουγεννιάτικο στεφάνι τραγουδώντας τα κάλαντα..

..φτιάξαμε τα ημερολόγια αντίστροφης μέτρησης ως την γιορτή των Χριστουγέννων με τις αποστολές που πρέπει να υλοποιήσουν με τις οικογένειές τους και φυσικά με τα δωράκια τους..

1734126491915  1734126491906 1734123631863

..στολίσαμε το δέντρο του σχολείου μας…

image 52 image 53  image 54 ..που εκτός από τα  τα καθιερωμένα στολίδια βάλαμε και τα

αστέρια από την οργάνωση “make a a wish” .

20241214 002534  20241214 002549

Με αυτό τον τρόπο  διδάξαμε  την έννοια της προσφοράς , του σεβασμού και της βοήθειας προς τους άλλους. Η  αγορά τους  θα βοηθήσει ένα άρρωστο παιδί να μπορέσει να εκπληρώσει την επιθυμία του .

…με την βοήθεια της εκπαιδευτικού των Γερμανικών κυρία Μαρία Μπελάγια , τα παιδιά έμαθαν κάποια έθιμα και παραδόσεις από την Γερμανία..

image 56 image 55

..και φυσικά δε θα μπορούσαν να λείψουν και οι όμορφες μυρωδιές από το σχολείο μας…

…πλάσαμε με τα παιδιά γευστικά μπισκοτάκια..

..η συνταγή μας με τα υλικά που χρειαζόμαστε..

image 57 1734130271893

..το πλάσιμο..1734130323410  1734130323396  image 58

image 59

…και φυσικά μετά από τέτοια καλή προσπάθεια ήρθε η ώρα της απόλαυσης!!!

1734131663195 1734131663181

 

3 Δεκεμβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία  καθιερώθηκε το 1992 με απόφαση της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ και τιμάται κάθε χρόνο στις 3 Δεκεμβρίου με  το πρόγραμμα δράσης για τα ΑΜΕΑ, το οποίο οδήγησε στην υπογραφή της διεθνούς Σύμβασης για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία στις 30 Μαρτίου 2007 .

Κάθε χρόνο στο νηπιαγωγείο μας, πραγματοποιούμε δραστηριότητες για  να ενημερώνουμε και να ευαισθητοποιούμε τα παιδιά για την ισότητα  και  την  διαφορετικότητας μεταξύ των ανθρώπων.
Αφορμή για την ημέρα αυτή ήταν το παραμύθι «Η Αργυρώ γελάει» .Μέσα από την αφήγηση του παραμυθιού τα παιδιά γνωρίσαν τι σημαίνει «αναπηρία», ποιες δυσκολίες μπορεί να αντιμετωπίζουν κάποιοι άνθρωποι, αλλά και πόσα πράγματα είναι ικανοί να κάνουν.

..αναγνώρισαν την πινακίδα για τα άτομα με ειδικές ανάγκες..

… φύλλο αξιολόγησης για τα συναισθήματα της Αργυρώς… παίξαμε ένα παιχνίδι οδηγοί και τυφλοί..

1734120963805  image 45  image 46

                                                                                  image 47

….μιλήσαμε για την γλώσσα των ανθρώπων που δεν βλέπουν , πως διαβάζουν και πως γράφουν..

                                                                                         

Το κάστανο

Στην συνέχεια της θεματικής ενότητας της ελιάς ένας μαθητής της τάξης μας μας έφερε κάστανα από το χωριό του, τα οποία τα μάζεψε μαζί με τον παππού του. Όπου τα τοποθετήσαμε στην γωνιά φυσικής ς ιστορίας . Διαβάσαμε το παραμύθι ο Καστανούλης και η Καστανούλα  παραμύθι (το οποίο ήταν από ένα παλιό βιβλίο χωρίς εικόνες) .

Μάθαμε ότι η καστανιά είναι  δέντρο που δεν κρατάει τα φύλλα του και λέγεται φυλλοβόλο και ότι έχει καφέ και κίτρινα φύλλα.  Οι καστανιές είναι μεγάλα δέντρα, καλλιεργούνται για τους νόστιμους καρπούς τους και για  ξυλεία τους  Οι καστανιές ζουν  σε μεγάλο υψόμετρο 

Το δέντρο ανθίζει κατά την άνοιξη και τα κάστανα ωριμάζουν από τις αρχές Σεπτεμβρίου μέχρι τέλη Νοεμβρίου ανάλογα με τις συνθήκες και τη ποικιλία . Κάθε δέντρο μπορεί να δώσει από 30-50 κιλά κάστανα. Εμείς τα τρώμε όλο το Χειμώνα, γιατί τα μαζεύουν και τα πουλάνε σταδιακά στις αγορές. Ο καρπός της το κάστανο, βρίσκεται μέσα σε ένα ξυλώδες περίβλημα που έχει αγκάθια εξωτερικά και ανοίγει όταν οι καρποί ωριμάσουν. Ανάλογα με το είδος, μέσα στο περίβλημα υπάρχουν 2-3 καρποί και σε άλλα είδη μόνο ένας. Για να το πάρουμε από το δέντρο το σπάμε με πέτρα ή το μαζεύουμε   με τίναγμα των καρπών του δέντρου και στη συνέχεια με το χέρι. Μερικοί στρώνουν δίχτυα για πιο εύκολο μάζεμα. Έπειτα όσα κάστανα δεν έχουν ανοίξει από το αγκαθωτό περίβλημα και φορώντας γάντια τα ανοίγουμε με κάποιο εργαλείο.

… μάθαμε το αίνιγμά ..

1734120963799

..τραγουδήσαμε τον καστανά..

φτιάξαμε τον καστανούλη και την καστανούλα..

1733956336774  1733956336790 

 

…και παίξαμε κουκλοθέατρο…1733956336781  1733956336767

17 Νοέμβρη

Γιορτάζουμε την επέτειο του Πολυτεχνείου, ανατρέξαμε στο παρελθόν και γνωρίσαμε την ιστορία του Πολυτεχνείου με τη βοήθεια οπτικοακουστικού υλικού έντυπου και ψηφιακού…

Έτσι παρακολουθήσαμε μια παρουσίαση στον διαδραστικό πίνακα με τα σημαντικότερα γεγονότα της 17 Νοέμβρη 1973. Τα παιδιά έμειναν έκπληκτα αλλά δυσκολευόταν να κατανοήσουν τις  λέξεις: Δημοκρατία, Δικτατορία- χούντα.

Στη συνέχεια διαβάσαμε ένα παραμύθι προκειμένου να εξηγήσουμε στα παιδιά την αξία της Δημοκρατίας

Γράψαμε στο πίνακα πίνακα < ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ> και κατανοήσαμε τη σημασία των λέξεων.

Μάθαμε το τραγούδι ” Τα παιδιά ζωγραφίζουν στο τοίχο”

φτιάξαμε όμορφα περιστέρια

 

1733954143071  1733954143077

Τέλος ετοιμάσαμε κόκκινα γαρύφαλλα…

20241213 222218

…και τα καταθέσαμε στο μνημείο…

20241213 222232

Δράσεις Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης από ΦΟ.Δ.Σ.Α

«Την Δευτέρα 11 Νοεμβρίου 2024, οι μαθητές μας  συμμετείχαν στις περιβαλλοντικές δράσεις (προβολή βίντεο & παρουσίασης, παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού, μπάσκετ με ανακυκλώσιμα υλικά, κ.ά.) που πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο τους από εκπροσώπους του Περιφερειακού ΦΟ.Δ.Σ.Α Στερεάς Ελλάδας AE με στόχο την ενημέρωση-ευαισθητοποίηση των μαθητών και την προώθηση της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.

Στις περιβαλλοντικές δράσεις παρευρέθηκε η Αντιδήμαρχος Παιδείας του Δήμου Λοκρών κα Γιούλη Καζάνα, η οποία μίλησε στα παιδιά για την αξία της ανακύκλωσης και τα παρακίνησε να υιοθετήσουν καθημερινές συνήθειες που θα ωφελούν το περιβάλλον.

Στη συνέχεια οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε μια οργανωμένη παρουσίαση και βίντεο σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος μέσω της ορθής διαχείρισης των απορριμμάτων, της ανακύκλωσης, της κομποστοποίησης, της επαναχρησιμοποίησης, της διαλογής στην πηγή και άλλων πρακτικών φιλικών προς το περιβάλλον.9

Παράλληλα, άκουσαν οι μαθητές  δύσκολες έννοιες όπως είναι οι Χώροι Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Απορριμμάτων (ΧΑΔΑ), οι Χώροι Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (ΧΥΤΑ), οι Μονάδες Επεξεργασίας Απορριμμάτων (ΜΕΑ) κ.ά.

Επίσης,  συμμετείχαν με ιδιαίτερο ενθουσιασμό στο παιχνίδι του ‘’κρυμμένου θησαυρού των σκουπιδιών’’, ανακαλύπτοντας πως τα ίδια τα ‘’σκουπίδια’’ είναι ένας ‘’κρυμμένος θησαυρός’’ καθώς με τη σωστή διαχείρισή τους μπορούν να ωφελήσουν τόσο το περιβάλλον όσο και τον ίδιο τον άνθρωπο (υγεία, οικονομία κ.ά.).

Επιπλέον, τα παιδιά έπαιξαν μπάσκετ με ανακυκλώσιμα υλικά κατανοώντας στην πράξη τη συμβολή της επαναχρησιμοποίησης στην προσπάθεια για την προστασία του περιβάλλοντος αλλά και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, όπως είναι η φαντασία, η δημιουργικότητα κ.ά..

Οι μαθητές μέσα από τις παραπάνω δράσεις και μέσω του βιωματικού τρόπου που προσφέρει το παιχνίδι, είχαν τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με διάφορα περιβαλλοντικά προβλήματα που απειλούν τον πλανήτη και με πρακτικές προστασίας του περιβάλλοντος και ορθολογικής διαχείρισης των απορριμμάτων, συνειδητοποιώντας την ατομική τους ευθύνη και προτείνοντας εναλλακτικές λύσεις που θα ωφελούσαν το περιβάλλον.1

Ο ΦοΔΣΑ Στερεάς Ελλάδας ΑΕ επιβράβευσε την προσπάθεια των μαθητών δωρίζοντάς τους χάρακες, μολύβια, γόμες, ξύστρες, τσάντες & καπέλα ενώ παράλληλα διένειμε ενημερωτικό υλικό με πρακτικές συμβουλές για την ανακύκλωση & την κομποστοποίηση ώστε να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στον αγώνα για την προστασία του περιβάλλοντος από τους «μελλοντικούς πολίτες» που είναι οι μαθητές.

Βασικός στόχος είναι η συνάντηση αυτή να αποτελέσει το ξεκίνημα ώστε οι μαθητές να συνειδητοποιήσουν την περιβαλλοντική τους ευθύνη προχωρώντας σε καθημερινές δράσεις και πρακτικές φιλικές προς το περιβάλλον και να μεταδώσουν στους οικείους τους τα οφέλη της ανακύκλωσης (συσκευασιών, τροφίμων, λαμπτήρων, ηλεκτρικών συσκευών, ρούχων κ.ά.) εξασφαλίζοντας με τον τρόπο αυτόν την εξοικονόμηση μη ανανεώσιμων πρώτων υλών, φυσικών πόρων και ενέργειας.

11863107542

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 2024 EU CODE WEEK

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού του 2024 πραγματοποιήθηκε από τις 14 έως τις 27 Οκτωβρίου.

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι ένα κίνημα βάσης που προωθεί τη δημιουργικότητα, την επίλυση προβλημάτων και τη συνεργασία μέσω του προγραμματισμού και άλλων δραστηριοτήτων του τομέα της τεχνολογίας. Η πρωτοβουλία στόχο έχει να προβληθεί ο προγραμματισμός, να παρουσιάσουμε στους νέους, στους ενήλικες και στα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας πώς μπορείς να δώσεις πνοή στις ιδέες σου μέσω της συγγραφής κώδικα, να απομυθοποιηθούν οι σχετικές δεξιότητες και να έρθουν πιο κοντά ενδιαφερόμενα άτομα για να αυξήσουν τις γνώσεις τους.
Το 2ο Νηπιαγωγείο Αταλάντης συμμετέχει στην Code Week 2024  με τη δραστηριότητα “Ο Έλμερ και τα χρώματα”. Ανακαλύψαμε  τα χρώματα παρέα με τον φίλο μας τον ελέφαντα τον Ελμερ. Με  κατασκευές, με κώδικες, με ρομποτική Bee-Bots, με διηγήσεις παραμυθιών,  με παιχνίδια γνωρίσαμε τον κόσμο των χρωμάτων.
elmers cbn new
1733692438758 1733692438771 1733692438786 1
 image 44  image 43  image 41 1
…το πιστοποιητικό μας για τη συμμετοχή μας στη δράση…
20241208 235753

Η Ελιά και το λάδι

Πριν λίγες μέρες ένας μαθητής της τάξης μας  μάζεψε ελιές μαζί με τον παππού του κ μας έφερε κλαδιά ελιάς !! Έτσι ξεκινήσαμε τη θεματική ” Η Ελιά και το λάδι”. Δημιουργήσαμε την αφίσα με διάφορες εικόνες που βρήκαμε στο διαδίκτυο και τα παράγωγα της. Τα παιδιά καταθέσανε τις γνώσεις  και τις εμπειρίες  τους.

είδαμε από κοντά τα κλαδιά της ελιάς… και ξεκίνησε το λιομάζωμα!!

 image 34    image 38  image 35  image 401733157156780 

ξεχωρίσαμε φύλλα… και φτιάξαμε το δικό μας ελαιώνα..

IMG 0694   DSCN3350

…τραγουδήσαμε

Δεντράκι ευλογημένο και πάντα φουντωτό
με τις ελιές γεμάτο είσαι μες τον αγρό…  https://youtu.be/dPYtizqvDl8?t=10

Τέλος απολαύσαμε  τα πολύτιμα προϊόντα της ελιάς

ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΕΛΙΑς 1

… από την ελιά δεν θα μπορούσε να λείψει και η φίλη μας η μελισσούλα…

Ο κύριος Γιάννης, με τις υπέροχες δραστηριότητες και την ρομποτική βοήθησε τα παιδιά να  ανακαλύψουν τον κύκλο της ελιάς.

1733161308771 1733161308779 1733161308786 

1733161308793  17331613701131733161370121

1733161370138

 

 

 

Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης

Η Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης θεσπίστηκε στις 31 Οκτωβρίου 1924, κατά τη διάρκεια του 1ου Διεθνούς Συνέδριου Ταμιευτηρίων στο Μιλάνο της Ιταλίας.

Με αφορμή την  Ημέρα Αποταμίευσης  συζητήσαμε με τα παιδιά στο νηπιαγωγείο μας  τι σημαίνει  αποταμίευση, είδαμε χρήματα ,ξεχωρίσαμε τα κέρματα από τα  χαρτονομίσματα του ευρώ. Τα παιδιά κατέθεσαν τις εμπειρίες τους για τις αγορές που έχουν κάνει με τα χρήματα. “Είπαν αγοράζουμε τρόφιμα , ρούχα , παιχνίδια και πληρώνουν λογαριασμούς οι γονείς”.

Διαβάσαμε τα παραμύθια “Η Τσεπούλα και ο Κουμπαράκος” και “αν κάθε μέρα

DSC05569images

μάθαμε την παροιμία

Ο Κουμπαράς των ευχών

και φτιάξαμε τους δικούς μας κουμπαράδες

image 32        image 33

1732394952048    1732394952039

Όργωμα-Σπορά-Ψωμί.

Τα παιδιά παρατήρησαν το εικονόλεξο, είπαν τις εμπειρίες τους σχετικά με την σπορά και συζητήσαμε ποιές εργασίες πρέπει να κάνει ο γεωργός για να φτάσει το ψωμί στο τραπέζι μας.

Ο γεωργός πάει στον αγρό εποπτικό υλικό για το τραγούδι 1    Ο γεωργός πάει στον αγρό εποπτικό υλικό για το τραγούδι 2 ο γεωργος παει στον αγρό 3

γίναμε κι εμείς γεωργοί φυτέψαμε  σπόρους από σιτάρι και φακές

με τακτικό πότισμα περιμένουμε την ανάπτυξη τους.
Τέλος μάθαμε το τραγούδι  “ο γεωργός πάει στον αγρό”

Άγιος Δημήτριος & 28η Οκτώβρη η επέτειος του “ΟΧΙ”

Την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940  γιορτάσαμε και φέτος την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2024 στο νηπιαγωγείο μας.  Τα παιδιά είπαν τα ποιήματά τους, τραγούδια, τον εθνικό ύμνο αποδίδοντας την τιμή που ταιριάζει στους ήρωες που πολέμησαν για την ελευθερία της πατρίδας μας. και είδαν ένα αφιέρωμα σχετικά με την επέτειο του “ΟΧΙ”.

Τις προηγούμενες μέρες μέσα από βιβλία, εφημερίδες και εκπαιδευτικά video μάθαμε για  τον Άγιο Δημήτριο πολιούχο  της Θεσσαλονίκης ,  και τι γιορτάζουμε την 28η Οκτώβρη.

1732392534823      1732392534810

Η 28η Οκτωβρίου 1940 – Τι γιορτάζουμε ; – Μαθαίνουμε κι αλλιώς !

image 30        image 31  Φτιάξαμε σημαίες για να κρατάμε στη παρέλασή μας και να τις πάρουμε σπίτι μας.

Δημιουργήσαμε την λέξη ” ΑΕΡΑ “.

 μέσα από ομαδικές και ατομικές εργασίες,  μέσα από βιβλία, και ψηφιακό υλικό,
έμαθαν για τον  αγώνα των Ελλήνων απέναντι στους εχθρούς , το  θάρρος τους, τον πατριωτισμό τους και την αυτοθυσία τους!

Με την προβολή ενός παραμυθιού καταλάβαμε καλύτερα τα γεγονότα της 28 Οκτωβρίου 1940 ” ΕΝΑ ΑΛΗΘΙΝΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ”

Μάθαμε τραγούδια δεν χορταίνω να βλέπω τον ήλιο, βάζει ο Ντούτσε τη στολή του και τον Εθνικό Ύμνο.
Χρόνια πολλά Ελλάδα!!!
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση