Πρώτη Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2020-2021)

Πρώτη Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού
Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2020-2021)
Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται
σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου.
Το 2ο Νηπιαγωγείο Αρχαγγέλου βρίσκεται σε πολύ ωραία περιοχή στο χωριό
Αρχάγγελος και ακριβώς δίπλα στο βουνό Κάραβος.Σε κοντινή απόσταση υπάρχει
Παιδικός Σταθμός και Δημοτικό σχολείο.’Εχει άνετο parking για τους γονείς και
επειδή δεν είναι στο κέντρο του χωριού ,τα παιδιά δεν διατρέχουν κίνδυνο από την
κυκλοφορία.Το 2ο Νηπιαγωγείο Αρχαγγέλου διαθέτει ένα υπέροχο προάυλιο, γεμάτο
από μεγάλα αειθαλή δέντρα φυτεμένα περιμετρικά της αυλής, τα οποία χαρίζουν
οξυγόνο και δροσιά στους λιλιπούτειους μαθητές και μαθήτριες.Το κτίριο είναι
σχετικά καινούριο (2004) και είναι βαμμένο με υπέροχα, φωτεινά κακι χαρούμενα
χρώματα εσωτερικά και εξωτερικά και οι αίθουσες είναι πολύ μεγάλες ,εύαερες και
ευήλιες.Τα φωτεινά χρώματα του κτιρίου σε συνδυασμό με την πληθώρα των
δέντρων συνθέτουν ένα ασφαλές,υπέροχο και καλαίσθητο περιβάλλον.
Στο τεράστιο προαύλιο υπάρχουν αριστερά και δεξιά δύο ολοκαίνουριες παιδικές
χαρές με ειδικό δάπεδο ασφαλείας,κατάλληλες για παιδιά.Το κτίριο αποτελείται από
2 αίθουσες διδασκαλίας,ένα γραφείο νηπιαγωγών ,μία κουζίνα ,ένα μπάνιο για τις
εκπαιδευτικούς, ένα μπάνιο παιδικό , 4 θέσεων και τέλος το λεβητοστάσιο.
Το 2ο Νηπιαγωγείο Αρχαγγέλου είναι διθέσιο απαρτίζεται από 2 υποχρεωτικά
πρωινά τμήματα κι ένα προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα.
‘Ενα όμορφο και ασφαλές σχολείο είναι ένα εξαίσιο περιβάλλον για τους μαθητές
και τις μαθήτριες αλλά και τους γονείς και τις εκπαιδευτικούς!
Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση (Αξιολόγηση: 4)
Σχολική διαρροή – φοίτηση (Αξιολόγηση: 4)
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών (Αξιολόγηση: 4)
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών (Αξιολόγηση: 4)
Σχέσεις σχολείου – οικογένειας (Αξιολόγηση: 4)
Θετικά σημεία
Οι καλές σχέσεις μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών αποτελούν προτεραιότητα στο
2ο Νηπιαγωγείο Αρχαγγέλου,αφού και η οικογένεια και το σχολικό περιβάλλον
αποτελούν τα σημαντικότερα συστήματα στη ζωή των παιδιών.Έρευνες
αποδεικνύουν ότι στην εξελικτική ψυχολογία του παιδιού ,η ορθή συνεργασία
σχολείου και οικογένειας φέρει πολύ καλά αποτελέσματα.Γι αυτό στο 2ο
Νηπιαγωγείο στοχεύουμε :
1)Στην καλύτερη προσαρμογή του παιδιού όσον αφορά στην αντιμετώπιση του
άγχους αποχωρισμού και της σχολικής πορείας.
2)Στην αποτελεσματική διαχείρηση επιθετικών συμπεριφορών .
3)Στην επιτυχή αντιμετώπιση συναισθηματικών προβλημάτων του παιδιού.
4)Στη βέλτιστη διαχείρηση μαθησιακών δυσκολιών τόσο στο σχολείο όσο και στο
σπίτι.
5)Στην καλλιέργεια ικανοτήτων που βοηθούν στον επαγγελματικό προσανατολισμό.
Σημεία προς βελτίωση
Λόγω των περιορισμών του κορωνοίου ,την περσινή σχολική χρονιά αναβάλαμε
πολλές ενημερωτικές συναντήσεις με τους γονείς των μαθητών με ειδικούς : :
:π.χ.ψυχολόγους,αναπτυξιολόγους ειδικούς παιδαγωγούς,παιδιάτρους ,κατάλληλους
για την προνηπιακή -νηπιακή ηλικία ,οι οποίοι με την πείρα και την ακαδημαίκή τους
κατάρτιση θα μπορούσαν να προσφέρουν δωρεάν ενημέρωση για τα θέματα που
απασχολύν τους γονείς των μαθητών και μαθητριών, καθώς και να λύσουν τυχόν
απορίες.Ωστόσο πραγματοποιήσαμε ορισμένες συναντήσεις π.χ. με διαιτολόγο και
οδοντίατρο, εξ αποστάσεως ,οι οποίες στέφθηκαν με επιτυχία. Η ενημέρωση των
γονέων σε διάφορα θέματα αποτελεί προτεραιότητά μας στο 2ο Νηπιαγωγείο
Αρχαγγέλου καθώς πιστεύουμε ότι η καθημερινή κι εντατική συνεργασία και
διαβούλευση με τους εκπαιδευτικούς τους γονείς και τους ειδικούς ,δημιουργεί
ασφαλές ,υγιές και υποστηρικτικό μαθησιακό περιβάλλον μέσω συγκεκριμένων και
στοχευμένων προγραμμάτων.
Διοικητική λειτουργία
Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας (Αξιολόγηση: 4)
Σχολείο και κοινότητα (Αξιολόγηση: 4)
Θετικά σημεία
Στο 2ο Νηπιαγωγείο Αρχαγγέλου τα θετικά σημεία όσον αφορά στην διοικητική
λειτουργία είναι ότι κατανοούμε ότι πρέπει να υπάρχει μακροπρόθεσμος
προγραμματισμός σχολείου,υπάρχει οργάνωση ,προτείνουμε στόχους και
διαδικασίες .Εξασφαλίζουμε τη δυνατότητα στο προσωπικό να συμβάλλει στη
διαδικασία και τη διαμόρφωση των αποφάσεων.Εκφράζεται έντονο και έμπρακτο
ενδιαφέρον για υπηρεσιακά και προσωπικά θέματα και γίνεται μεγάλη προσπάθεια
να βρίσκονται λύσείς.
Οι αποφάσεις του Συλλόγου διδασκόντυων ,άλλωστε ,κινούνται πάντοτε στο
πλαίσιο της εκπαιδευτικής νομοθεσίας.Ο Σύλλογος διδασκόντων έχει τη ευθύνη για
την ποιοτική βελτίωση και την αξιοποίηση των σχολικών εγκαταστάσεων
,ιεραρχώντασ και προτείνοντας μέσω της Πρϊσταμένης την κάλυψη των αναγκών
.Βασικές λειτουργίες της διοίκησης στο 2ο Ν/Γ είναι :α)ο σχεδιασμός2)η οργάνωση
3)η Διέυθυνση 4)ο έλεγχος
Επίσης περιλαμβάνεται η ανατροφοδότηση, η οποία αποτελεί σημαντικό κομμάτι
στο 2ο Ν/Γ ,αφού συμ βάλλει στην επισήμνση των λαθών και την βελτίωση των
διαδικασιών της διοίκησης .
Σημεία προς βελτίωση
Τα σημεία προς βελτίωση όσον αφορά στη διοίκηση του σχολείου θα μπορούσαν να
είναι ο επιμερισμός ευθυνών και καθηκόντων σε όλους τους εκπαιδευτικούς ,ούτως
ώστε να μην επιβαρύνεται συνεχώς η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου.
Ένας καλός προγραμματισμός μπορεί να περιλαμβάνει τα εξής στάδια:
α)Καθορισμός των στόχων του οργανισμού
β)Προσδιορισμός της υφιστάμενης κατάστασης
γ)Καταγραφή εναλλακτικών λύσεων
δ)Επιλογή της καλύτερης εναλλακτικής πρότασης
ε)Εφαρμογή προγράμματος δράσης
στ)Αξιολόγηση
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις (Αξιολόγηση: 4)
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα (Αξιολόγηση: 3)
Θετικά σημεία
Το εκπαιδευτικό σύστημα αναμφισβήτητα αποτελεί βασικό θεσμό που συμβάλλει στη
διαμόρφωση της προσωπικότητας του μαθητή και την αρμονική ένταξή του στην
κοινωνία.Καθίσταται ωστόσο επιτακτική η ανάγκη να ενισχυθούν αποτελεσματικά
οι μαθησιακές και κοινωνικοποιητικές λειτουργίες του σχολείου ,ώστε να
διαμορφωθεί ένα ισχυρό σχολικό παιδαγωγικό περιβάλλον. Κατά συνέπεια είναι
απαραίτητος ένας εκπαιδευτικός σχεδιασμός ,με έναρξη από την υποχρεωτική
εκπαίδευση και υπό το πρίσμα των νέων δεδομένων αλλά και των επιθυμητών
επιδιώξεων.
Εξάλλου ανάλογος είναι και ο προσανατολισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την
εκπαίδευση.Η διαφύλαξη της δημοκρατικότητας του πολιτικού βίου,της
ελευθερίας,της ανεξιθρησκείας ,της αλληλεγγύης,της συλλογικότητας ,του
διεθνισμού,της δικαιοσύνης ,του πολιτισμού,της εργασίας της πνευματικής
καλλιέργειας και της κοινωνικής συνοχής σε ανοιχτές πλουραλιστικές
κοινωνίες,πλαισιώνουν τον κοινό μελλοντικό σκοπό της Ευρωπαϊκής Εκπαίδευσης .
Ο σκοπός αυτός αποτελεί κοινή επιδίωξη για την ανάπτυξη της εθνικής
εκπαιδευτικής πολιτικής των επι μέρους ευρωπαϊκών χωρών ,λαμβανομένου ,βέβαια
υπόψη
Σημεία προς βελτίωση
Τα σημεία προς βελτίωση όσον αφορά στην επαγγελματική ανάπτυξη των
εκπαιδευτικών στο 2ο Ν/Γ πιστεύουμε ότι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών είναι
στρατηγικής σημασίας θεσμός που προσφέρεται για ακαδημαϊκή ,επαγγελματική
και προσωπική εξέλιξη και ανάπτυξη των εκπαιδευτικών αλλάκαι για την ανάπτυξη
και τον εκσυγχρονισμό όλου του εκπαιδευτικού συστήματος.Ο πρωταρχικός σκοπός
της επιμόρφωσης ,σύμφωνα με τις σύγχρονες απαιτήσεις είναι ο εμπλουτισμός, η
βελτίωση,η αναβάθμιση και η περαιτέρω ανάπτυξη των ακαδημαϊκώνθεωρητικών ή
πρακτικών ,επαγγελματικών ή προσωπικών ενδιαφερόντων , ικανοτήτων ,γνώσεων
και δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών κατά τη διάρκεια της θητείας τους.