ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

3ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ-ΚΟΙΝΩΝΙΛΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: <<Εγώ και εσύ,  όλοι ίσοι όλοι διαφορετικοί>>

1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

Οι πρώτες δραστηριότητες του προγράμματος αφορούσαν τη γνωριμία και την εξοικείωση των μαθητών μεταξύ τους και στη συνέχεια τον εντοπισμό του παιδιού που λείπει κατόπιν αλλαγής της θέσης τους. Με το παιχνίδι “κρυφτό”, η νηπιαγωγός ζητούσε από τα παιδιά να κλείσουν τα μάτια τους και αφού έκρυβε 2 παιδιά κάτω από ένα πανί ζητούσε από τα υπόλοιπα να εμτοπίδουν ποιο παιδί λείπει… Η διαδικασία επαναλαμβάνεται με όλα τα παιδιά.

Στη συνέχεια τα παιδιά γνωρίζονται “χορεύοντας”….

IMG cc512c209d09f5aa05944ef88004b99d V IMG 20f26fc43a94f3b3dece1ec09dec8904 V

Όταν σταματά το ντέφι τα παιδιά γίνονται ζευγάρια, λένε το όνομα τους και σε επόμενο γύρο γνωρίζονται ακουμπώντας την πλάτη τους, τα χέρια τους κλπ.

<<ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΦΙΛΟΙ, ΓΛΥΚΟ ΤΣΑΜΠΙ ΣΤΑΦΥΛΙ>>

Σε μια ρώγα από σταφύλι, (χάρτινο κύκλο), τα παιδιά ζωγραφίζουν τον εαυτό τους και τον κολλούν σε ένα μεγάλο χαρτόνι (ομαδική εργασία).

IMG e369c0d75bbe908af316c10707b8c1c3 V IMG 78ffa7e7ae39a48fb313999068309939 V IMG 6316d390b100d2a1786a96e635e13091 V

<<Σε μια ρώγα από σταφύλι ζωγραφίζω τον φίλο μου>>

Το 2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ξεκίνησε με έναν διαφορετικό επισκέπτη, ένα πράσινο παπάκι που ήρθε στο νηπιαγωγείο μας…και μας έδωσε την αφορμή να μιλήσουμε για τη διαφορετικότητα και το ΣΕΒΑΣΜΟ σε ότι είναι διαφορετικό από εμάς.

IMG be6f2f7263638adf4d61afc020e638c6 V

Ακούσαμε το παραμύθι <<Τα 10 παπάκια>> του Eric Carle, ζωγραφίσαμε τα ζωάκια που βοηθήσαν το παπάκι και συζητήσαμε για τα συναισθήματα που δημιουργούνται στο πράσινο παπάκι λόγω της διαφορετικότητας του.

Έτσι λοιπόν δείξαμε τα συναισθήματα σε καρτελάκια, είπαμε πως νιώθαμε εκείνη την ημέρα ερχόμενοι στο σχολείο και τοποθετήσαμε μια καρδιά για να εκφράσουμε το συναίσθημα μας.

IMG 53cdbd9178e3710e9524d1ae645d96cb V

Οι μαθητές ζωγράφισαν τον εαυτό τους και εξέφρασαν το συναίσθημα που αισθάνονταν εκείνη τη στιγμή. Στη συνέχεια, σε ένα κομμάτι χαρτί που το χωρίσαμε σε 6 μέρη τα παιδιά χρησιμοποίσησαν σε κάθε κουτάκι το χρώμα που αντιπροσωπεύε κάθε συναίσθημα. Τέλος, έκοψαν τον εαυτό τους και τον κόλλησαν στο αντίστοιχο συναίσθημα.

IMG 8dcd6940e832f05c390da95acfba1790 V IMG a794d10cd396c11eb38f20c70a746736 V IMG 419a24bc77153922bec5d66787d3eaad V IMG 625e761a2906002b2d64ce903e3dca15 V

Σε επόμενη δραστηριότητα διαπιστώμασε πως “ο Παπίνος” χάθηκε…

Τότε βγήκαμε στην αυλή να τον ψάξουμε και όταν τελικά τον βρήκαμε, παρατηρήσαμε πως είχε τραυματιστεί στο πόδι και στο φτερό του.

IMG 06874c349a65716ace3134a545ced3ce V IMG 1a1c6cd184c1949f203221307ea716ad V

Τον μεταφέραμε μέσα στο σχολείο και του προσφέραμε τις πρώτες βοήθειες… Αναρω τηθήκαμε πως θα έρχεται στο σχολείο μας τώρα που είναι τραυματισμένος και τα παιδιά πρότειναν λύσεις τις οποίες ζωγράφισαν και σε φύλλο εργασίας(με το αυτοκίνητο, με τη μηχανή, με τη μαμά του).

IMG f2aaf827812c3b258b5e8b294981c21b V 1 IMG 7d07e2bedf2f292cef83968234f9fcaf V 1 IMG 1525301c1d3537be8bab35c14561923d V 1

IMG d06e48cf0fb41ac540e2fd577989d3ec V

Συζητήσαμε για την αγάπη και τη φροντίδα που χρειάζεται ο Παπίνος,  αλλά και ο καθένας μας, και παρακολουθήσαμε το αντίστοιχο παραμύθι με τίτλο <<Η Αγάπη>>. Μιλήσαμε και για τις μαγικές κλωστές που υπάρχουν ανάμεσα σε ανθρώπους που αγαπιούνται, παίξαμε το παιχνίδι με τις κλωστές της αγάπης και τις ζωγραφίσαμε.

IMG afb35f94a1cbb54aff3d20fbd3d4f2b3 V IMG 06486202fdf2637ce807c10183248889 V IMG e8be9560206646cd72108757fed5a4ed V IMG e231fa62c5c12384e4f808f7311bf025 V

Έπειτα, παρακολουθήσαμε το παιδικό παραμύθι “η Εχθρόπιτα”, αναλύσαμε την έννοια του εχθρού και καταλήξαμε τελικά πως μάλλον πίτα της φιλίας μπορούμε να φτιάχνουμε, καθώς τα μαγικά συστατικά που έχει μέσα η εχθρόπιτα μετατρέπουν τους εχθρούς σε φίλους. Έτσι φτιάξαμε τις δίκες μας πίτες και ο καθένας περιέγραψε το μαγικό συστατικό που έβαλε μέσα (αγάπη, φιλία, νοιάξιμο, χαρά κλπ).

IMG 7f351418bd74ab2d57dc68dca54a3d28 V IMG 13426954e356d8bd4f99c2392f0f6640 V

Η επόμενη δραστηριότητα πραγματοποιήθηκε από την κοινωνική λειτουργό του σχολείου μας, την κ. Άννα, η οποία πρόβαλε την ταινία Soar, ένα μικρό animation, με στόχο την έννοια της φιλίας. Τα παιδιά έγιναν ζευγάρια, σκορπίστηκαν στο χώρο και έδειξαν με το σώμα τους κάποια από τα πράγματα που κάνουν δύο φίλοι (τρώνε μαζί, ψαρυουν, πηγαίνουν βόλτα κλπ).

IMG 6bdbac94df2a802738e1a8da799cea73 V IMG 0f87a94f7fa9e05784a86da296cb5e55 V

Την επόμενη ημέρα αφού ανάρρωσε ο Παπίνος μας, μας εξήγησε πως θέλει να πάει να βρει τους φίλους του. Εμείς του γνωρίσαμε τον Έλμερ, τον χρωματιστό ελέφαντα, που είναι και αυτός διαφορετικός και ταυτόχρονα μοναδικός! Διαβάσαμε λοιπόν την ιστορία του Έλμερ και χρωματίσαμε ένα παπάκι που ήταν σαν τον Έλμερ…

IMG 638efa2f0b23fbf10e59c369d52dd4de V IMG bb52eae6daba705a0f7680203e3db4fb V IMG 56bd4734329c73d1b014c68b9ecb9820 V

Το εργαστήριο ολοκληρώνεται με την έκπληξη που έκαναν οι μαθητές στον Παπίνο…. Κάλεσαν τους φίλους του στο σχολείο και αυτοί αφού του εξήγησαν πως τον αγαπούν όπως κι αν είναι, τον πήραν κι έφυγαν!!!

IMG 05463fe47458c5adf8423130ca568f52 V

IMG d917dd1438d1edd8c2b4f3fc7a6d422d V 1

Κι έτσι τελειώνει το πρώτο εργαστήρι δεξιοτήτων με θέμα τη Αποδοχή, την Αλληλεγγύη και την Κατανόηση…