ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: STEM -ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ
ΤΙΤΛΟΣ: “ΜΑΝΤΕΨΕ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΩ ΟΤΑΝ ΜΕΓΑΛΩΣΩ”
1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Ξεκινώντας το θέμα μας, τα παιδιά ανέφεραν τα επαγγέλματα που ήδη γνωρίζουν και τα καταγράψαμε σε ένα ιστολόγιο.
Έπειτα, παρακολουθήσαμε το βίντεο “Η Αλφαβητα των επαγγελμάτων” και το αξιοποιήσαμε διδακτικά.
https://www.youtube.com/watch?v=ol6cSdei3o
2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Στο 2ο εργαστήριο μιλήσαμε για τα επαγγέλματα και τα κατηγοριοποιήσαμε σε “Επαγγέλματα Ημέρας και Νύχτας”.
Εφαρμόζοντας τη χρήση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση παίξαμε με τα παιδιά διαδραστικά παιχνίδια στον υπολογιστή, τα οποία τους άρεσαν πολύ!
Link: nikouvasilikh.blogspot.com/2020/05/project_30.html
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ ΚΤΗΝΙΑΤΡΟΥ
Η μητέρα ενός κοριτσιού, κτηνίατρος στο επαγγέλμα, ήρθε στο νηπιαγωγείο μας, μας μίλησε για τη δουλειά της και για το λόγο που διάλεξε το επαγγέλμα αυτό, που είναι η μεγάλη αγάπη που έχει για τα ζώα. Μας έφερε λούτρινα ζωάκια και εργαλεία για να γίνουμε κι εμείς μαζί της ΜΙΚΡΟΙ ΚΤΗΝΙΑΤΡΟΙ …
Στη συνέχεια μοίρασε σε όλους καρτελίτσες που έδειχναν ποιο σημείο στα λούτρινα ζωάκια είχε πρόβλημα και έπρεπε τα παιδιά να βάλουνε χανζαπλαστ σε αυτά τα σημεία με σκοπό να τα βοηθήσουν να γίνουν καλά.
Τέλος βάλαμε νάρθηκα στη γατούλα μας που είχε σπάσει το πόδι της.
Ευχαριστούμε την κυρία Νικολέτα για τη μοναδική αυτή εμπειρία…. Τα παιδάκια μας ενθουσιάστηκαν και χάρηκαν πολύ!
3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Στο 3ο έργαστηριο τα παιδιά παρουσίασαν το επάγγελμα των γονιών τους και με αφορμή το ενδιαφέρον των παιδιών για το επάγγελμα του ιερέα (πατέρα ενός αγοριού), επισκέφθηκε το νηπιαγωγείο μας ο πάτερ Μιχαήλ.
Ετοιμάσαμε τις ερωτήσεις για τη συνέντευξη μας και όταν ήρθε ο ιερέας τα παιδιά έμαθαν περισσότερα πράγματα απ’ όσα ήδη γνώριζαν….
Γνωρίσαμε το λειτούργημα του Ιερέα με την εκπληκτική παρουσίαση από τον πατέρα του παιδιού. Οι μαθητές εξέφρασαν τις απορίες τους στον πάτερ, ο οποίος τις έλυνε με πολύ κατανοητό κι εκφραστικό τροπο.
Έδειξε στα παιδιά Αμφια και Ιερά σκεύη και τους εξήγησε με βιωματικό τρόπο τα Μυστήρια καθώς και κομμάτια της θείας λειτουργίας.
4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Μια ξεχωριστή εμπειρία Εκπαιδευτικής ρομποτικής μας προσέφερε με την επίσκεψη του ο Πόλος καινοτομίας. Τα παιδιά γίνανε μηχανικοί και κατασκεύασαν ιστιοφόρα.
Στη συνέχεια κάναμε τους δικούς μας ιστιοπλοϊκούς αγώνες.
5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Στο 5ο έργαστηριο γίναμε όλοι αστυνομικοί και μάθαμε πάρα πολλά πράγματα για το επάγγελμα αυτό με τη βοήθεια των αστυνομικών, οι οποίοι είναι μπαμπάδες δυο παιδιών μας. Ετοιμάσαμε τη συνέντευξη, όπως κάναμε κάθε φορά και όταν ήρθαν στην παρεούλα μας, μας έδειξαν τις στολές και τον εξοπλισμό τους, μας μίλησαν για τη δουλειά τους και μας άφησαν να εξερευνήσουμε το περιπολικό. Τέλος, κατασκευάσαμε αστυνομικά καπέλα και βγήκαμε φωτογραφία μαζί τους.
Μετά από αυτή την επίσκεψη πολλά ήταν τα παιδιά που επέλεξαν να ακολουθήσουν το επάγγελμα του αστυνομικού στο μέλλον. ☺️
Η 2η δραστηριότητα ήταν επίσης βιωματική και αφορούσε την επίσκεψη ενός οδηγού του απορριμματοφόρου, ο οποίος είναι μπαμπάς ενός παιδιού μας. Μας μίλησε για την ανακύκλωση και τη φύση της δουλειάς του.
Επίσης μας έδειξε και πως γίνεται το άδειασμα των κάδων στο απόριματοφορο.
Τέλος μας χάρισε δύο γιλέκα από τα χαρακτηριστικά που φορούν οι οδό καθαριστές και μας εξήγησε το λόγο του χρώματος της στολής τους. Φορέσαμε όλοι τα γιλέκα και βγήκαμε φωτογραφίες ως οδό καθαριστές.
6ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Στο 6ο εργαστήριο μιλήσαμε για τα επαγγέλματα που χάθηκαν στο χρόνο και είδαμε σχετικές εικόνες και βίντεο. https://www.youtube.com/watch?v=whJs7L4D5kw
Έπειτα, παίξαμε με την μελισσούλα bee bot. Το κάθε παιδάκι διάλεγε το επάγγελμα που του άρεσε, έδινε εντολές μπρος, πίσω, δεξιά, αριστερά και η μελισσούλα έκανε τις διαδρομές…
Ολοκληρώσαμε το εργαστήρι δεξιοτήτων με θέμα τα επαγγέλματα με την επίσκεψη του αγρότη, πατέρα ενός αγοριού του νηπιαγωγείου μας. Μας μίλησε για το επάγγελμα του, μας εξήγησε τον τρόπο και τη μορφή της εργασίας του, τη χρησιμότητα των δημητριακών και της πατάτας καθώς και την ανάγκη να σεβόμαστε το περιβάλλον για να έχουμε παραγωγές.
Φυτέψαμε τα δικά μας όσπρια και τις πατάτες μας και στη συνέχεια τα ποτίσαμε.
Φυσικά είχαμε και την ευκαιρία να ανέβουμε στο τεράστιο τρακτέρ του κ. Κώστα τόσο οι μαθητές όσο και οι εκπαιδευτικοί.
Στο τέλος της δράσης αυτής ο κ.Κώστας χάρισε πατατάκια σε κάθε παιδί με πατάτες δικής του παραγωγής. Ο ενθουσιασμός τους ήταν μεγάλος καθώς σε όλους αρέσουν τα πατατάκια…
Με αυτό το εργαστήρι δεξιοτήτων γνωρίσαμε από κοντά κάποια αντιπροσωπευτικά επαγγέλματα αλλά προσπαθήσαμε να μάθουμε στα παιδιά πως όλα τα επαγγέλματα είναι το ίδιο σημαντικά σε μια κοινωνία και πως πρέπει να αντιμετωπίζουμε με τον ίδιο σεβασμό και αγάπη όλους τους εργαζόμενους. Τους ευχαριστούμε όλους για το χρόνο, τις πληροφορίες και τις πλούσιες εμπειρίες που πραγματικά χάρισαν απλόχερα στα παιδάκια μας.
<<ΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΙΝΩ ΟΤΑΝ ΜΕΓΑΛΩΣΩ;>>
Μετά την ολοκλήρωση όλων αυτών των βιωματικών δράσεων που πρόσφεραν μοναδικές εμπειρίες στους μικρούς μας μαθητές, τα παιδιά ζωγράφισαν στο φύλλο αξιολόγησης τι θέλουν να γίνουν όταν μεγαλώσουν.