Φλεβάρη, κουτσοφλέβαρε, με τις λειψές τις μέρες…

Καλό μήνα!! Ο Φεβρουάριος, ο πιο μικρός μήνας του χρόνου έχει στην τσέπη του πολλά παραμύθια να μας πει, για το πως έχασε τις ημέρες του…

Φέτος, διαλέξαμε την ιστορία του Φλεβάρη που ήπιε όλο το κρασί, και τιμωρήθηκε από τους γείτονες του (τον Ιανουάριο και το Μάρτιο) με το να χάσει δύο ημέρες!
Παραπομπή από το διαδίκτυο:
Στην Κύπρο λένε ότι κάποτε, όταν η παραγωγή του κρασιού ήταν μικρή, τρεις μήνες – Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος συμφώνησαν να βάλουν σε ένα βαρέλι το κρασί και των τριών. Τότε ο Φεβρουάριος με ένα κόλπο ήπιε το κρασί των άλλων δύο. Έτσι, όταν τον κατάλαβαν, για να τον τιμωρήσουν του αφαίρεσαν δύο μέρες.

Εμείς αλλάξαμε λίγο την ιστορία: Μια φορά, ο Ιανουάριος, ο Φεβρουάριος και ο Μάρτιος έφτιαξαν το κρασάκι τους σε βαρέλια και έβαλαν τα βαρέλια στην αποθήκη. Ο Φεβρουάριος, που ήταν πολύ λιχούδης για κρασί, ήπιε το δικό του, και μετά, αχόρταγος όπως ήταν, ξεκίνησε να πίνει και από τα άλλα δύο βαρέλια!! Όμως οι άλλοι δύο μήνες τον έπιασαν και, για να τον τιμωρήσουν που ήπιε το κρασί τους, του πήραν από μία ημέρα!!

Μέσα από αυτή την ιστορία, βρήκαμε ευκαιρία και παίξαμε παιχνίδια ανάγνωσης, αλλά βρήκαμε και λόγο να μιλήσουμε για τα τακτικά αριθμητικά (πρώτος, δεύτερος, τρίτος).

Πώς; Αφού τελειώσαμε με την ιστορία, παρουσιάσαμε στα παιδιά τρία βαρελάκια φτιαγμένα από χαρτόνι. το κάθε βαρελάκι είχε πάνω του από ένα γράμμα, σε κεφαλαία και πεζά: Ιι (Ιανουάριος) Φφ (Φεβρουάριος) και Μμ (Μάρτιος). Βάλαμε τα βαρελάκια στο τραπέζι και ρωτήσαμε: Ποιό είναι το βαρελάκι του Φεβρουαρίου; Το πρώτο, το δεύτερο ή το τρίτο; 

Χμ… Λάθος ερώτηση. Όχι μόνο γιατί κάποιοι δεν ξέρουν τα συγκεκριμένα γράμματα, αλλά και γιατί πολλοί δεν ξέρουνα ακόμη τί θα πει “πρώτος, δεύτερος, τρίτος”… Και τώρα;

Και τώρα, ξεμπέρδεμα: Ας ξεκινήσουμε πρώτα από τη σειρά. Αφού σκεφτήκαμε τα παιχνίδια που παίζουμε και το ποιός κερδίζει (ποιός είναι πρώτος; Ποιός είναι δεύτερος; Ποιός κάθεται πίσω από ποιόν όταν κάνουμε τρενάκι;), καταφέραμε να ξεμπλέξουμε στο μυαλουδάκι μας τις έννοιες των τακτικών αριθμητικών (και μάλιστα πολύ γρήγορα, γιατί τα παιδιά έκαναν πολύ γρήγορα τη συσχέτιση μεταξύ της δραστηριότητάς μας με τα καθημερινά τους παιχνίδια!)

Και τώρα; Δεύτερη φάση: Ξέρουμε όλοι ποιό είναι το Φφ του Φλεβάρη; Φυσικά αφού έχουμε στην τάξη δύο παιδιά που το όνομά τους αρχίζει με το Φ! Το ίδιο ισχύει και με το Μμ, αφού εκτός από το όνομα του Μ., ξέρουμε όλοι την πιο γλυκιά λέξη που ξεκινάει από αυτό το γράμμα: Τη λέξη ΜΑΜΑ!!! Το Ιι λοιπόν το εξηγήσαμε, το μάθαμε και το ξεχωρίσαμε και αυτό. 

Τώρα, είμαστε έτοιμοι να παίξουμε; Ξεκινήσαμε να αλλάζουμε τη θέση στα βαρέλια και να ρωτάμε Ποιό είναι το βαρέλι του Φεβρουαρίου/του Μαρτίου/του Ιανουαρίου;
Ποιό βαρέλι είναι πρώτο/δεύτερο/τρίτο;
Ποιό βαρέλι είναι πριν τον Φεβρουάριο;
Ποιό βαρέλι είναι στη μέση;
Ποιό βαρέλι πρέπει να μπει μετά τον Ιανουάριο;

Είναι τόσο μαγικό, με τρία χάρτινα βαρέλια και μία μικρή ιστορία, παίξαμε τόση ώρα και μάθαμε τόσα πολλά και διαφορετικά πράγματα!!

Για να τελειώσουμε τη δραστηριότητα, και ένα φύλλο εργασίας. Τα παιδιά έβαλαν σε κύκλο το βαρέλι του Φεβρουαρίου, έγραψαν το Φφ πολλές φορές και χρωμάτισαν τα κρασοβαρέλα με χαρούμενα χρώματα!!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *