Ο εορτασμός των παγκόσμιων ημερών στο Νηπιαγωγείο, αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία για να προσεγγίσουμε μαζί με τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας σημαντικά θέματα που χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής από όλους μας. Πάνω από όλα, προσφέρονται για την εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση των νηπίων σε προβλήματα και ζητήματα που απασχολούν τη σύγχρονη κοινωνία.
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, τιμήσαμε την Παγκόσμια Ημέρα που είναι αφιερωμένη στην Τρίτη Ηλικία, η οποία γιορτάζεται την πρώτη μέρα του Οκτώβρη. Ο παππούς και η γιαγιά είναι αγαπητά πρόσωπα των παιδιών και κατέχουν ιδιαίτερη θέση στις καρδιές τους. Σκεφτήκαμε, λοιπόν, να αφιερώσουμε λίγο χρόνο και να φτιάξουμε γι’ αυτούς κάτι που θα τους δώσει χαρά: ένα καδράκι – ενθύμιο με μια ζωγραφιά αφιερωμένη σ’ αυτούς με όλη μας την αγάπη.
Πρώτα, λοιπόν, φτιάξαμε μικρά – μικρά μπαλάκια από χαρτί γκοφρέ,
στη συνέχεια κάναμε μια ζωγραφιά για τη γιαγιά και τον παππού και την στολίσαμε με τα μπαλάκια.
Ιδού το αποτέλεσμα:
Επίσης, μάθαμε το τραγούδι με τίτλο “Ο γέρο – παππούς”. Το ακούσαμε από το You tube, το τραγουδήσαμε ζωντανεύοντάς το με τις ανάλογες κινήσεις και, φυσικά, δεν παραλείψαμε να το δραματοποιήσουμε: το παιδί – παππούς κάθεται στην καρέκλα του και κοιμάται, ενώ την ίδια στιγμή μερικά άλλα παιδιά παίζουν ήσυχα κοντά του, παριστάνοντας το όνειρο που βλέπει, ότι έγινε ο ίδιος και πάλι παιδί.
Η δραματοποίηση:
Επίσης, ζωγραφίσαμε ό,τι μας άρεσε από το τραγούδι:
Λίγες μέρες μετά, στις 4 Οκτωβρίου, ασχοληθήκαμε με την Παγκόσμια Ημέρα για την Προστασία των Ζώων. Με ενθουσιασμό τα παιδιά περιέγραψαν τα δικά τους ζωάκια που έχουν στο σπίτι τους, και έτσι ξεκίνησαν οι δραστηριότητές μας. Αρχικά, διευκρινίσαμε ότι δεν μπορούμε να έχουμε ως κατοικίδιο οποιοδήποτε ζώο (π.χ. λιοντάρι, άλογο κ.τ.λ.). Μάθαμε ποια ζώα ονομάζονται κατοικίδια και συζητήσαμε για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του καθενός από αυτά.
Στη συνέχεια, ψηφίσαμε ποιο ζωάκι αγαπάμε περισσότερο:
Ακολούθησε φύλλο εργασίας για τα κατοικίδια ζώα:
Διαβάσαμε το βιβλίο: “Οι ουρές δεν είναι για να τις τραβάμε “,
και συνειδητοποιήσαμε ότι και τα ζώα έχουν συναισθήματα: χαίρονται, λυπούνται, πονάνε, φοβούνται, όπως και εμείς, γι’ αυτό δεν πρέπει να τους φερόμαστε άσχημα.
Παρατηρήσαμε εικόνες με παραδείγματα σωστών και λάθος συμπεριφορών απέναντι στα ζώα και τις ομαδοποιήσαμε:
Έχοντας προβληματιστεί και ευαισθητοποιηθεί με τη βοήθεια των δραστηριοτήτων που προηγήθηκαν, στη συνέχεια ζητήθηκε από τα παιδιά να σκεφτούν και να ζωγραφίσουν τι μπορούμε να προσφέρουμε στα ζωάκια μας για να είναι χαρούμενα. Από τις ζωγραφιές φάνηκε ότι τα παιδιά κατάλαβαν ότι τα ζώα έχουν ανάγκες και συναισθήματα, όπως και οι άνθρωποι:
Τέλος, κατασκευάσαμε αναδιπλούμενα σκυλάκια Δαλματίας. Βάλαμε όλη μας τη δεξιοτεχνία, και το αποτέλεσμα ήταν πραγματικά χαριτωμένο!
…♥!