Καλό καλοκαίρι!
Στις 15 Ιουνίου ήταν η τελευταία μέρα αυτής της σχολικής χρονιάς. Το προηγούμενο διάστημα οι μαθητές μας έφτιαξαν τις καλοκαιρινές τους κάρτες και ζωγράφισαν τις σακούλες τους. Μέσα στις σακούλες βάλαμε τις εργασίες όλης της χρονιάς, τα ενθύμια των παιδιών καθώς και τα δωράκια που τους είχαμε ετοιμάσει. Τα παιδιά πήραν τις σακούλες τους, τα ενθύμιά τους και μας αποχαιρέτησαν, δίνοντας ραντεβού για τον Σεπτέμβρη!
Οι μαθητές και το προσωπικό του 2ου Νηπιαγωγείου Αλεξάνδρειας σας εύχονται καλό και ξέγνοιαστο καλοκαίρι!!!
Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (2022-2023)
Θεατρική παράσταση
Ημέρα παγωτού
Δράση αλληλεγγύης
Στις 6 Ιουνίου οι μαθητές του νηπιαγωγείου μας επισκέφθηκαν τον Ιερό Ναό Αγίου Αλεξάνδρου Αλεξάνδρειας για να παραδώσουν παιδικό ρουχισμό και βιβλία για το κατηχητικό της εκκλησίας που συγκεντρώσαμε αλλά και για να δουν οι μαθητές μας στην πράξη πόσο όμορφο είναι να προσφέρεις ο,τι σου περισσεύει!
Στο Ναό, μας περίμενε με μεγάλη χαρά ο πατήρ Αλέξανδρος, ο οποίος μας μίλησε για την χαρά της προσφοράς και της αλληλεγγύης. Συζητήσαμε, του παραδώσαμε τις σακούλες και στο τέλος,μας πρόσφερε αντίδωρο.
Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό
Στο πλαίσιο της ομαλής μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό, οργανώσαμε επίσκεψη των νηπίων στο 2ο και 6ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξάνδρειας, τα οποία συστεγάζονται.
Σκοπός της επίσκεψής μας είναι , τα παιδιά να αισθανθούν σιγουριά ότι μπορούν να τα καταφέρουν, τονώνοντας την αυτοεκτίμησή τους.
Ετοιμάζοντας την επίσκεψή μας για το Δημοτικό, διαβάσαμε το παραμύθι ” Το Μεγάλο Σχολείο” της συγγραφέως Γιούλη Μιγγείρου και λύσαμε κάποιες απορίες που έχουμε.
Στη συνέχεια, συζητήσαμε με τα παιδιά για να δούμε τις ιδέες και τις αντιλήψεις τους για το δημοτικό σχολείο:
Γιατί πηγαίνουμε στο Δημοτικό σχολείο; να μάθουμε να διαβάζουμε, να γράφουμε, γιατί μεγαλώνουμε, να μάθουμε αριθμούς, να μάθουμε πρόσθεση…
Πως φαντάζεστε το Δημοτικό σχολείο; πολλά μαθήματα, τσάντες με πολλά βιβλία, δυο διαλείμματα, πολλές τάξεις, πολλές δασκάλες και δάσκαλοι, πολλά παράθυρα, μεγάλη αυλή…
Πως θα θέλατε να είναι το Δημοτικό σχολείο; με πίνακα ζωγραφικής για παιδιά, με πισίνα και τραμπουλίνο, πίνακα με αριθμούς, κανονική τουαλέτα, να έχει παιχνίδια, να έχει σκηνή, κούκλες, να έχω πολλές φίλες, να παίζω με το φίλο μου ποδόσφαιρο κ.λ.π.
Ετοιμάσαμε τις αφίσες μας και ξεκινήσαμε…
Στην αυλή του σχολείου, μας περίμεναν ο διευθυντής και η διευθύντρια των Δημοτικών. Μας οδήγησαν στις τάξεις που κάνουν μάθημα οι μαθητές της Α’ Δημοτικού.
Εκεί μας υποδέχτηκαν οι δασκάλες της Α’ τάξης με ένα τεράστιο χαμόγελο και ένα γλυκό κέρασμα. Εμείς παρατηρήσαμε τα πάντα. Τα μεγάλα θρανία, τον θεόρατο πίνακα , τα βιβλία που διαβάζουν και γράφουν τα παιδιά. Αλληλεπιδράσαμε με τους μαθητές της Α’ τάξης και στη συνέχεια επισκεφθήκαμε τις άλλες αίθουσες του σχολείου, με ξεναγό το διευθυντή και τη διευθύντρια των Δημοτικών. Έπειτα,βγήκαμε στην αυλή και κάναμε κινητικά παιχνίδια με τον γυμναστή.
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με το σχολείο,τους δασκάλους και τις μεγάλες αίθουσες και ανανέωσαν το ραντεβού τους τον Σεπτέμβριο.
Ευχαριστούμε πολύ για την άψογη φιλοξενία το Διευθυντή του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αλεξάνδρειας,τη Διευθύντρια του 6ου Δημοτικού Σχολείου Αλεξάνδρειας και τους εκπαιδευτικούς των σχολείων.
STE(A)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική
4ος Θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
Υποθεματική: STE(A)M / Εκπαιδευτική Ρομποτική
Τίτλος Προγράμματος: STE(A)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική
Χρονικό διάστημα υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος
Παρακάτω παρουσιάζονται κάποιες από τις δράσεις που έγιναν κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων του συγκεκριμένου προγράμματος.
Γιορτή της Μητέρας 2023
Την Παρασκευή στις 12 Μαΐου υποδεχτήκαμε τις μαμάδες και τις γιαγιάδες των μαθητών μας λίγο πιο νωρίς, στις 11.15, για να γιορτάσουμε τη γιορτή της μητέρας. Και η γιορτή ξεκίνησε.
Αρχικά,τα παιδιά υποδέχτηκαν τις μαμάδες και γιαγιάδες τους με ένα τραγούδι στα αγγλικά, το οποίο έμαθαν υπό την καθοδήγηση της δασκάλας των αγγλικών τους. Έπειτα, είπαν ποιήματα και τραγούδια, αφιερωμένα στη μητέρα.
Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε η απονομή των διπλωμάτων καλύτερης μητέρας!Κάθε παιδί έδινε το δίπλωμα στη μητέρα του και φωτογραφιζόταν μαζί της.
Μόλις ολοκληρώθηκε η απονομή, βγήκαμε στην αυλή, η οποία είχε γεμίσει με «λουλούδια», όπου απεικονίζονταν οι μαθητές μας. Επίσης, στα κάγκελα είχαμε απλώσει «μπουγάδα» με τις ζωγραφιές των παιδιών, όπου απεικονίζονταν οι μαθητές με τις μητέρες τους.
Η μαμά με το παιδί της έπρεπε να βρει το δικό της λουλούδι-παιδάκι ανάμεσα στα υπόλοιπα και να εντοπίσει την ζωγραφιά του παιδιού της στην «μπουγάδα». Τόσο οι μαμάδες, όσο και τα παιδιά, διασκέδασαν με τα δύο παιχνίδια, συνεργάστηκαν και ήρθαν πιο κοντά.

Στο τέλος, υπήρχε κέρασμα για τις μαμάδες και τους μαθητές μας. Δοκίμασαν καρδούλες, φτιαγμένες από σφολιάτα και μερέντα και ξεδίψασαν με πορτοκαλάδα οι μαμάδες και χυμό οι μικροί μας μαθητές.

20 Δραστηριότητες Δημιουργικής Απασχόλησης
Παρακάτω παρουσιάζονται 20 εύκολες και διασκεδαστικές δραστηριότητες με υλικά που βρίσκονται μέσα στο σπίτι και θα βοηθήσουν τα παιδιά μας να γνωρίσουν τον κόσμο γύρω τους. Διαλέξτε 2 για κάθε μέρα.
1. Παίρνουμε μερικά μπουκάλια, βαζάκια ή ότι άδεια δοχεία μπορούμε να βρούμε. Αφαιρούμε τα
καπάκια και βοηθάμε το παιδί να διαλέξει το σωστό καπάκι για το κάθε δοχείο και να το
ξαναβιδώσει.
2. Παίρνουμε ένα σφουγγάρι και λίγο υγρό πιάτων και δείχνουμε προσεκτικά στο παιδί πώς
πλένουμε τα βρώμικα πιάτα. Μετά, το αφήνουμε να κάνει και αυτό μια προσπάθεια (αφού
βεβαιωθούμε ότι δεν υπάρχουν αιχμηρά ή επικίνδυνα αντικείμενα στο νεροχύτη).
3. Ρίχνουμε λίγο ρύζι ή λίγη βρώμη στο τραπέζι, δίνουμε ένα σκουπάκι στο παιδί και του
δείχνουμε πώς να τα σκουπίσει.
4. Βρίσκουμε μερικά ρετάλια από διάφορα υφάσματα, όπως μάλλινα, μεταξωτά και βαμβακερά.
Αφήνουμε το παιδί να τα αγγίξει και το βοηθάμε να περιγράψει πώς τα αισθάνεται: μαλακά,
αγκαθωτά, λεία και απαλά κ.τ.λ. Μπορούμε επίσης να του πούμε να βάλει τα ρετάλια σε
διαφορετικές ομάδες και μετά να το ρωτήσουμε για ποιο λόγο τα έβαλε στις συγκεκριμένες
ομάδες.
5. Σ’ ένα μεγάλο μπολ με νερό βάζουμε μικρά αντικείμενα όπως κουμπιά ή μικρές μπαλίτσες και
βοηθάμε το παιδί να τα βγάλει απ’ το νερό μ’ ένα κουτάλι.
6. Παίρνουμε μία σακούλα και βάζουμε μέσα 8-10 αντικείμενα που γνωρίζει το παιδί (παιχνίδια,
ένα μολύβι, μια κηρομπογιά, μία χτένα, μία κορδέλα, κ.τ.λ.). Στη συνέχεια ζητάμε από το παιδί να
βγάζει ένα-ένα τα αντικείμενα από τη σακούλα με κλειστά τα μάτια και να τα αναγνωρίζει. Μπορούμε
να το κάνουμε και πιο πολύπλοκο. Να τοποθετήσουμε στη σακούλα αντικείμενα που να ξεκινάνε
όλα από το ίδιο γράμμα της αλφαβήτας και να βάλουμε το παιδί να εξασκηθεί προφέροντας αυτό το
συγκεκριμένο γράμμα όταν θα αναγνωρίζει το κάθε αντικείμενο.
7. Παίρνουμε δύο μπολ, ένα σφουγγάρι και ένα ποτιστήρι. Αδειάζουμε λίγο νερό στο ένα μπολ και
βάζουμε το παιδί να μεταφέρει αυτό το νερό στο άλλο μπολ με το σφουγγάρι.
8. Παίρνουμε λίγους βόλους ή χρωματιστές χάντρες και μερικά κουτιά. Στο ένα κουτί
ανακατεύουμε τους βόλους/τις χάντρες και βάζουμε το παιδί να τα οργανώσει βάζοντάς τους
σε άλλα κουτιά ανάλογα με το χρώμα ή το σχήμα τους. Μπορούμε να κάνουμε το παιχνίδι λίγο πιο
πολύπλοκο βάζοντας περισσότερα κριτήρια για την οργάνωση των αντικειμένων στα διαφορετικά
κουτιά.
9. Δίνουμε στο παιδί χαρτιά και το αφήνουμε να τα διπλώσει, να τα τσαλακώσει ή να τα σκίσει.
Αυτό θα το βοηθήσει να βελτιώσει την επιδεξιότητα στα χέρια του και θα κινητοποιήσει το μυαλό
και τη φαντασία του.
10. Σε μία τσάντα βάζουμε μερικά φασόλια. Κάπου μέσα στην τσάντα κρύβουμε ένα μικρό
παιχνιδάκι και παροτρύνουμε το παιδί να ψάξει για να το βρει.
11. Σ’ ένα καθαρό τραπέζι ρίχνουμε αλεύρι και αφήνουμε το παιδί να ζωγραφίσει πάνω στο αλεύρι
με τα χέρια του ή μ’ ένα πινέλο.
12. Για πιο μικρά παιδάκια: παίρνουμε ένα κουτί χωρίς καπάκι και γύρω γύρω βάζουμε
μανταλάκια. Δείχνουμε στο παιδί πώς βγαίνουν τα μανταλάκια και το αφήνουμε να βγάλει τα
υπόλοιπα. Πρέπει όμως να προσέξουμε να μην τσιμπήσει τα δάχτυλά του με τα μανταλάκια.
13. Δίνουμε στο παιδί ένα μαγνήτη και διάφορα μεταλλικά και μη μεταλλικά αντικείμενα και το
αφήνουμε να καταλάβει ποια αντικείμενα κολλάνε στο μαγνήτη και ποια όχι.
14. Δίνουμε στο παιδί ένα πλαστικό ποτήρι ή ένα πλαστικό μπολ με νερό και έναν αυγοδάρτη.
Ρίχνουμε ελάχιστο σαπούνι ή υγρό πιάτων στο νερό και αφήνουμε το παιδί να παίξει
δημιουργώντας σαπουνάδα.
15. Παίρνουμε μερικές κατσαρόλες και μερικά τηγάνια με τα καπάκια τους και αφήνουμε το παιδί
να ταιριάξει τα καπάκια με το σωστό σκεύος. Το παιδί μπορεί επίσης να απασχοληθεί βάζοντας τα
μικρότερα σκεύη μέσα στα μεγαλύτερα.
16. Μπορούμε να αφήσουμε το παιδί να βγάλει ορισμένα αντικείμενα από το πλυντήριο πιάτων.
Δεν πρέπει όμως να το αφήσουμε να πλησιάσει αιχμηρά αντικείμενα.
17. Παίρνουμε ένα πλαστικό μπολ και το γεμίζουμε με νερό. Παίρνουμε μερικά μικρά αντικείμενα
όπως βελανίδια, βίδες, χάντρες, μπάλες, κ.τ.λ. και αφήνουμε το παιδί να τα ρίξει στο νερό και να
παρατηρήσει ποια επιπλέουν και ποια βουλιάζουν. Μπορούμε επίσης να του ζητήσουμε να
αναγνωρίσει ποια αντικείμενα είναι βαριά και ποια ελαφριά.
18. Παίρνουμε μερικά παλιά περιοδικά και εφημερίδες και αφήνουμε το παιδί να τα σκίσει σε
κομμάτια ή σε λωρίδες. Αυτό θα βοηθήσει το παιδί να χρησιμοποιήσει τα χέρια του και να
καταλάβει ότι οι διαφορετικές κινήσεις οδηγούν και σε διαφορετικά αποτελέσματα. Όταν θα έχει
αρκετά μικρά κομμάτια, μπορούμε να το βοηθήσουμε να τα πετάξει όλα μαζί στον αέρα.
19. Η πλαστελίνη έχει πάντα πλάκα. Όμως για ένα μικρότερο παιδί μπορεί να είναι πιο ενδιαφέρον
να την πιέζει στα χέρια του παρά να κάνει διάφορα σχέδια με αυτή. Μπορούμε, επίσης, μέσα σε μία
μπάλα από πλαστελίνη να κρύψουμε μικρά αντικείμενα και να ζητήσουμε από το παιδί να τα βγάλει
από την πλαστελίνη.
20. Ένα παιδί μπορεί να διασκεδάσει για ώρες παίζοντας με τα κουμπιά, τα φερμουάρ και τις
αυτοκόλλητες ταινίες velcro στα ρούχα. Άρα μια καλή ιδέα είναι να δώσουμε στο παιδί μερικά
παλιά ρούχα και να το αφήσουμε να τα ψαχουλέψει.
Καλή διασκέδαση!!!





































































