Έθιμα του Πάσχα
Τα Λαζαράκια μας
“Λαζαράκια για τον Λάζαρο αν δεν πλάσεις, ψωμί δεν θα χορτάσεις”.
Σε ορισμένες περιοχές της Ελλάδας, το Σάββατο του Λαζάρου, τηρούσαν το συγκεκριμένο έθιμο. Σύμφωνα με την παράδοση ζύμωναν μικρά γλυκά ψωμάκια σε σχήμα ανθρώπου με τα χέρια σταυρωμένα στην κοιλιά, όπως το σώμα του Λαζάρου που ήταν τυλιγμένο στο σάβανο και τα ανθρωπάκια αυτά συμβόλιζαν την Ανάσταση του.
Αφού γράψαμε τη συνταγή, τοποθετήσαμε τα υλικά και φτιάξαμε τη ζύμη μας.
Στη συνέχεια πλάσαμε τα Λαζαράκια μας, τα ψήσαμε και έτοιμο το αποτέλεσμα.
Βάψιμο κόκκινων αβγών
Ένα από τα πιο γνωστό πασχαλινά έθιμα είναι το βάψιμο των αβγών.
Σύμφωνα με την παράδοση το έθιμο αυτό συμβολίζει τον τάφο του Χριστού που ήταν ερμητικά κλειστός όπως και το περίβλημα του αβγού, αλλά έκρυβε μέσα του τη «Ζωή», αφού από αυτόν βγήκε ο Ιησούς και αναστήθηκε. Η παράδοση θέλει τα αβγά να βάφονται κόκκινα. Μερικοί πιστεύουν ότι βάφονται κόκκινα σε ανάμνηση του αίματος του Χριστού, που χύθηκε για εμάς τους ανθρώπους. Κόκκινο όμως είναι και το χρώμα της χαράς για την Ανάσταση του Χριστού.
αλλά και πολύχρωμων αβγών
6 Μαρτίου 2025: Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού
Χελιδονίσματα
Τα Χελιδονίσματα είναι τραγούδια που συνήθιζαν να λένε τα παιδιά για να αναγγείλουν τον ερχομό των χελιδονιών τον μήνα Μάρτη. Γι αυτό συνηθίζουμε να τα λέμε και κάλαντα του Μάρτη. Οι ”χελιδονιστές” ήταν συνήθως μικρά παιδιά αλλά και ενήλικες και επικαλούνταν με το τραγούδι τους τα χελιδόνια να έρθουν στον τόπο τους και μαζί με αυτά να έρθει η άνοιξη και η ανθοφορία.
Τηρώντας το αρχαιοελληνικό αυτό έθιμο γυρίσαμε και εμείς τη γειτονιά του σχολείου μας τραγουδώντας ώστε να έρθει η άνοιξη και τα χελιδόνια.
Τσικνοπέμπτη στο σχολείο μας!!!
2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Τον Κ.Ο.Κ. αγαπώ. Με ασφάλεια κυκλοφορώ.
Σκοπός του συγκεκριμένου εργαστηρίου είναι να γνωρίσουν τα παιδιά τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και τους κανόνες οδικής συμπεριφοράς και να αναπτύξουν δεξιότητες ασφαλούς μετακίνησης, αντίληψης και αντιμετώπισης των κινδύνων του δρόμου.
Μέσα από συζήτηση στην ολομέλεια της τάξης ανιχνεύσαμε τις εμπειρίες και τις γνώσεις των παιδιών για το θέμα της οδικής κυκλοφορίας και της ασφάλειας και σχεδιάσαμε το πλάνο της δράσης μας για το τι θα θέλαμε να διερευνήσουμε σε σχέση με την κυκλοφοριακή αγωγή.
Με τη βοήθεια του βιβλίου “Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ.” και άλλων εικόνων μάθαμε τα σήματα και συζητήσαμε για τη χρησιμότητα τους.
Συζητήσαμε για το σχήμα και τα χρώματα του φωτεινού σηματοδότη, τα δύο ανθρωπάκια που απεικονίζει και τα αποτυπώσαμε στο χαρτί.
Μιλήσαμε για τις διαβάσεις των πεζών, τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούμε πριν διασχίσουμε τον δρόμο, το πώς πρέπει να κυκλοφορούμε με ασφάλεια με το ποδήλατο μας αλλά και με το σχολικό λεωφορείο.
Μιλήσαμε για το επάγγελμα του τροχονόμου και τη συμβολή του στη ρύθμιση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων.
Κατασκευάσαμε τα καπέλα μας και γίναμε και εμείς τροχονόμοι.
Και αφού δεν είχαμε την δυνατότητα να πάμε σε κάποιο κέντρο κυκλοφοριακής αγωγής, φτιάξαμε κέντρο κυκλοφοριακής αγωγής στο σχολείο μας και διασκεδάσαμε παίζοντας και μαθαίνοντας τον Κ.Ο.Κ. με δημιουργικό τρόπο!!!
Το ηλιακό μας σύστημα
Σκοπός της θεματικής αυτής ενότητας ήταν να γνωρίσουν οι μικροί/ες μαθητές/τριες τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος και να μάθουν τα χαρακτηριστικά τους.
Αφού παρακολουθήσαμε στον υπολογιστή εκπαιδευτικό βίντεο για το ηλιακό σύστημα και είδαμε σχετικές εικόνες από βιβλία, τα συζητήσαμε στην παρεούλα και μάθαμε τί γνωρίζουν τα παιδιά για τους πλανήτες, αλλά και τί θα ήθελαν να μάθουν.
Κάναμε ταύτιση των πλανητών
Κάναμε αντιστοίχηση εικόνων με λέξεις
Βρήκαμε ποια αντικείμενα ανήκουν στην ομάδα και ποια όχι
Μετρήσαμε και χρωματίσαμε ανάλογα με τον αριθμό που αναγραφόταν
Κόψαμε και κολλήσαμε τους πλανήτες ανάλογα με τη θέση τους στο ηλιακό σύστημα
Βρήκαμε στην τροχαλία τον κάθε πλανήτη και διαβάσαμε το όνομα του
Με τη βοήθεια ενός φακού και την υδρόγειο σφαίρα ανακαλύψαμε πως δημιουργείται η ημέρα και η νύχτα ανάλογα με το φως του ήλιου
Παίξαμε παιχνίδι μνήμης με στοιχεία του ηλιακού συστήματος
Πετάξαμε στο διάστημα με πυραύλους που φτιάξαμε με δακτυλομπογιές
Κατασκευάσαμε με πλαστελίνη το ηλιακό σύστημα
ζωγραφίσαμε, κόψαμε και κολλήσαμε το διαστημόπλοιο μας
και γίναμε για λίγο αστροναύτες και φωτογραφηθήκαμε!!!
* Όλα τα φύλλα εργασίας αντλήθηκαν από το ίντερνετ.
“Γήινοι και εξωγήινοι και το σβηστό φεγγάρι”
Την Τρίτη, 04.02.2025, η συγγραφέας κ. Τσαπατώρα Ευαγγελία επισκέφτηκε το σχολείο μας και στα πλαίσια της θεματικής για το Ηλιακό σύστημα, μας παρουσίασε το παραμύθι της “Γήινοι και εξωγήινοι και το σβηστό φεγγάρι“.
Μέσα από την αφήγηση τα παιδιά παρακολούθησαν πώς ένας αστροναύτης, ένα ιπτάμενο αυτοκίνητο και δυο εξωγήινοι συναντήθηκαν τυχαία στο διάστημα με μοναδική αποστολή να σώσουν το φεγγάρι. Μέσα από διαδραστικό και διασκεδαστικό τρόπο οι μαθητές/τριες είδαν πώς γήινοι και εξωγήινοι συνεργάστηκαν και στο τέλος τα κατάφεραν!!!
Στη συνέχεια οι μαθήτριες/ες χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες. Η πρώτη ομάδα είχε ως αποστολή να ζωγραφίσει κάρτες σχετικές με το παραμύθι και να δημιουργήσει ένα παιχνίδι μνήμης, η δεύτερη να ζωγραφίσει εικόνες του παραμυθιού και η τρίτη να κάνει κολάζ με το ηλιακό σύστημα.
Οι μαθητές/τριες, οι γονείς και κηδεμόνες και το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου ευχαριστούν θερμά την κ. Τσαπατώρα για την όμορφη παρουσίαση του παραμυθιού και τις δημιουργικές εργασίες που ακολούθησαν.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ
Οι μαθητές/τριες, οι γονείς – κηδεμόνες και το εκπαιδευτικό προσωπικό του 2ου Νηπιαγωγείου Αλεξάνδρειας θέλουν να εκφράσουν τις θερμότερες τους ευχαριστίες σε όσους/ες με την προσφορά τους συνέβαλαν στην αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό των χώρων του σχολείου μας και στη βελτίωση της λειτουργικότητας και της αισθητικής του ώστε να δημιουργηθεί ένα ελκυστικό και υποστηρικτικό περιβάλλον τόσο για τους/τις μαθητές/τριες όσο και για το εκπαιδευτικό προσωπικό.
Ιδιαίτερες ευχαριστίες οφείλουμε στους:
- Αζέπη Αγγελική
- Γεωργούλα Βασιλική
- Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης Α.Ε.Ε.
- Κίτσα Πελαγία
- Κοινωνικό Παντοπωλείο Δήμου Βέροιας (Ιδιαίτερα ευχαριστούμε την διευθύντρια κ. Δούκα Νατάσα και τις εργαζόμενες κ. Λαμπριανίδου Αθανασία, κ. Καρατζά Δήμητρα και κ. Σγούρου Πελαγία)
- Κοζικοπούλου Δέσποινα
- Κοτίνη Κατερίνα
- Κουτλάκη Παναγιώτα
- Λαζόγλου Άννα
- Lidl Hellas και Σια Ο.Ε.
- Λύκα Σχιστού Αναστασία
- Μάρκου Φωτεινή
- Νηπιαγωγείο Πλατέος και την Προϊσταμένη του κ. Μουρατίδου Αναστασία
- Νιώπα Σουλτάνα
- Παρχαρίδη Αγγελική
- Πιτούλια Ολίνα
- Σαχίνη Μικαέλα
- Ταναμπάση Αικατερίνη
- Ταναμπάση Αναστασία
- Ταναμπάση Πολυξένη
- Τζίμας Ιωάννης
- Τζιούρτζια Αθηνά
- Τόλια Σπυριδούλα
Ελεύθερο παιχνίδι στο νηπιαγωγείο μας – Ενασχόληση στα κέντρα μάθησης
Μεγάλο μέρος του ημερήσιου προγράμματος του νηπιαγωγείου καταλαμβάνει η ενασχόληση των μαθητών/τριών με τα κέντρα μάθησης, η οποία τους προσφέρει μοναδικές ευκαιρίες για μάθηση μέσω του παιχνιδιού.
Η γωνιά του οικοδομικού υλικού
Το κουκλόσπιτο
Η γωνιά της κουζίνας
Το μπακάλικο μας
Η γωνιά του πάγκου εργασίας
Όλα τα παιχνίδια για όλα τα παιδιά

















































