SteMysteries in ancient Egypt

18 1

1ο Βραβείο στον 18ο Εθνικό Διαγωνισμό eTwinning στην κατηγορία Νηπιαγωγεία για το 2ο Νηπιαγωγείο Αλιάρτου με το έργο: “SteMysteries in Ancient Egypt”

Απίστευτη χαρά και υπερηφάνεια για ένα έργο που μας χάρισε πολύ όμορφες στιγμές!

Συγχαρητήριά στα μαθητούδια μας που το ευχαριστήθηκαν με την ψυχή τους και σε όλη την ομάδα των εκπαιδευτικών που έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους.

Ο Ελληνικός Εθνικός Οργανισμός Υποστήριξης (ΕΟΥ) της δράσης eTwinning προκήρυξε τον 18ο Εθνικό Διαγωνισμό eTwinning με στόχο να αναγνωρίσει τα καλύτερα eTwinning έργα από πλευράς ελληνικών σχολικών μονάδων για το σχολικό έτος 2022-2023.

Η αξιολόγηση των έργων έγινε με βάση τα γενικότερα κριτήρια που έχουν καθοριστεί για την απόδοση Ετικέτας Ποιότητας, όπως αυτά καθορίζονται από την ΚΥΥ της δράσης eTwinning, τις πληροφορίες που υποβλήθηκαν από τον/την υπεύθυνο/η εκπαιδευτικό μέσω της φόρμας συμμετοχής, αλλά, κυρίως, από τα αποτελέσματα του έργου στην κοινή πλατφόρμα συνεργασίας, το Twinspace.

Η διαδικασία της αξιολόγησης πραγματοποιήθηκε από μέλη της Εθνικής Υπηρεσίας Υποστήριξης της δράσης eTwinning.

Συγκεκριμένα οι αξιολογητές έλαβαν υπόψη τα ακόλουθα κριτήρια

  • Παιδαγωγική Καινοτομία: Πώς οι πτυχές του έργου μπορούν να θεωρηθούν πιο καινοτόμες και δημιουργικές όσον αφορά στο περιεχόμενο και τους στόχους, την προσέγγιση, τις δραστηριότητες και τη μεθοδολογία, τα τελικά προϊόντα, τη διάδοση και τη δημοσίευση.
  • Ενσωμάτωση στη Διδακτέα ύλη: Πώς ενσωματώθηκε το έργο στην υπάρχουσα διδακτέα ύλη, καθώς και στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου.
  • Συνεργασία μεταξύ των σχολείων-εταίρων: Πώς επικοινωνούν και συνεργάζονται οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές των σχολείων, καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου (π.χ. όχι απλά με το να μοιράζονται τα αποτελέσματα αλλά συνεργαζόμενοι ενεργά).
  • Χρήση της τεχνολογίας: Πώς το έργο αξιοποίησε και χρησιμοποίησε δημιουργικά τα εργαλεία των ΤΠΕ.
  • Αποτελέσματα, αντίκτυπος και τεκμηρίωση: Ποια είναι τα αποτελέσματα του έργου, πώς παρουσιάζονται αυτά, τι αντίκτυπο είχε το έργο στη σχολική και στην ευρύτερη κοινότητα, γιατί το έργο αξίζει να βραβευτεί.

 

Καταγραφή 22

 

417253450 4342181549339329 688251468155722490 n

   

Το έργο μας συνδυάζει τη μεθοδολογία STEM (ακρωνύμιο των Science  – Technology – Engineering – Math) και τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων.

Στο Έργο συμμετέχουν 13 εκπαιδευτικοί από την Ιταλία, την Ελλάδα και την Τουρκία!

Το έργο  έχει χωριστεί σε 4 ενότητες που αφορούν τη γνωριμία της αρχαίας Αιγύπτου μέσω δράσεων Stem. Κάθε μήνα μια ομάδα εκπαιδευτικών από διαφορετικά σχολεία  προτείνει και  οργανώνει παιγνιώδεις διακρατικές δράσεις STEM για όλα τα μέλη του έργου.

Θέματα από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων  χρησιμοποιήθηκαν  προσαρμοσμένα στις ανάγκες του έργου. 

Tο έργο απευθύνεται σε μαθητές νηπιαγωγείων ηλικίας 4-6 ετών και η διάρκειά του αναμένεται να είναι οχτώ μήνες, από  τον Οκτώβριο  έως  τον Μάιο.

SteMysteries εικονα 768x491 1

 

Στο Έργο συμμετέχουν 13 εκπαιδευτικοί από την Ιταλία, την Ελλάδα και την Τουρκία!

Το έργο  έχει χωριστεί σε 4 ενότητες που αφορούν τη γνωριμία της αρχαίας Αιγύπτου μέσω δράσεων Stem. Κάθε μήνα μια ομάδα εκπαιδευτικών από διαφορετικά σχολεία θα προτείνει και θα οργανώνει παιγνιώδεις διακρατικές δράσεις STEM για όλα τα μέλη του έργου. Θέματα από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων θα χρησιμοποιηθούν προσαρμοσμένα στις ανάγκες του έργου. ,

Η υπόθεση του έργου

Ο  αρχαιολόγος και παλαιοντολόγος κύριος Στεμ, ενημερώθηκε από τους συναδέλφους του αρχαιολόγους στην Αίγυπτο ότι κάτι μυστήριο συμβαίνει.  Αρχαία εκθέματα εξαφανίζονται, κατά τη μεταφορά τους στο μεγάλο αρχαιολογικό μουσείο του Καΐρου. Άλλοι μιλούν για αρχαιοκάπηλους, οι ντόπιοι λένε πως πρόκειται για αρχαία κατάρα.  Οι αρχαιολόγοι της περιοχής μη μπορώντας να φτάσουν στη λύση του μυστηρίου,  ειδοποίησαν  τον κύριο Στεμ κι εκείνος με τη σειρά του την περίφημη ομάδα του,  τους μικρούς μας μαθητές!

Οκτώβριος – Νοέμβριος

Ενότητες

  • Γνωρίστε τον κ. Stem – Εισαγωγή στο επάγγελμα του αρχαιολόγου.
  • Συμμετοχή στην Εβδομάδα Κώδικα ( Codeweek 2022)
  • Η πρώτη μας γνωριμία με την Αίγυπτο (που βρίσκεται στον χάρτη, γιατί είναι γνωστή κ.λπ.) 
  • Τι είναι λαθρέμπορος αρχαιοτήτων;
  • Η μοναδική μου οικογένεια  (Το πρώτο τεχνούργημα που λείπει είναι ένα κομμάτι οικογενειακού αγάλματος. Απεικονίζει το παιδί της οικογένειας – Εργαστήρια δεξιοτήτων προσαρμοσμένα στο πρόγραμμά μας)

 

  •  Το Μήνυμα μας στον κο. Stem

μυνημα στεμ

A message to Mr Stem

  • Γνωριμία με το  επάγγελμα του Αρχαιολόγου

επαγγελμ αρχαιολ

Little archaeologists

  •  Εβδομάδα Κώδικα
Δημιουργήσαμε  τη  δράση μας με τίτλο: “Code the hieroglyphics”

code week 2

 Αποκωδικοποιήσαμε τον κώδικα με τα ιερογλυφικά που μας έστειλε ο κύριος Στεμ. Μετά φτιάξαμε τον δικό μας κώδικα και  τον στείλαμε στο  σχολείο συνεργάτη, το 7ο Νηπιαγωγείο Κατερίνης ώστε να τον αποκωδικοποιήσει και να μας στείλει τη λύση για να την ελέγξουμε και το αντίστροφο. 

code week

Code week M.V Code week our code.M.V

Παραλάβαμε το Πιστοποιητικό για τη συμμετοχή μας στην Code Week 2022

CERTIFY

cwhyerogli

  •  Γνωριμία με την Αίγυπτο

Εικονική περιήγηση στα σημαντικότερα αξιοθέατα της Αιγύπτου

Link: https://earth.google.com/earth/d/1AyPzGHWjVRRwq5e3n6x6IrORw3jFQqfz?usp=sharing

Γνωρίσαμε τα αξιοθέατα της Αιγύπτου.

ΑΞΙΟΘ ΑΙΓΥΠΤ

  • Ψηφίσαμε τον αγαπημένο μας προορισμό: Piramids of Giza

ΨΗΦΟΦΟΡ

GIZA

..καθώς και το Luxor Temple.

Screenshot 2023 07 04 154624

  • Online παζλ – Πυραμίδες της Γκίζας

ΠΥΡΑΜ ΓΙΖΑ

  • Λαθρέμπορος αρχαιοτήτων

Μάθαμε τι είναι η αρχαιοκαπηλία

Καταγραφή αρχαιοκ

  • Βοηθήσαμε το  beebot να οδηγήσει τον αρχαιοκάπηλο μακριά από τα εκθέματα και να τον παραδώσει στην αστυνομία!

Beebot αρχαιοκααπηλία

beebot activity 1

φ ερ

 

1η   ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ

 ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ-ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

Τίτλος:  “Η μοναδική μου οικογένεια “

 

Το 1ο εξαφανισμένο έκθεμα ήταν το αγαλματίδιο μιας οικογένειας της αρχαίας Αιγύπτου. Με αυτό τον τρόπο έγινε εισαγωγή στην πρώτη θεματική ενότητα του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων

Statue Sennefer CG42126 Legrain

Ο κύριος Στεμ μας έστειλε τις πρώτες οδηγίες!

 

Screenshot 9 1

 

Screenshot 7

 

  • Ζωγραφίσαμε την οικογένεια μας

η οικογενεια μου

My family

 

  • Γνωρίσαμε την οικογένεια στην Αρχαία Αίγυπτο

Καταγραφή οικογ

 

  • Η δική μου οικογένεια και η οικογένεια στην αρχαία Αίγυπτο!

συγκριση οικογ

Our families and families in ancient Egypt

 

 

  • Διαβάσαμε το παραμύθι της Ιωάννας Μανάφη “Η μονα-δική μου οικογένεια” και γνωρίσαμε τον Έλφι τον μικρό εξωγήινο

Καταγραφή η μονα δικη μου

 

  • Χωριστήκαμε σε ομάδες για να παρουσιάσουμε ένα ζώο. Επιλεγήκαμε να παρουσιάσουμε το καγκουρό (μονογονεϊκή οικογένεια). Συνεργαστήκαμε με την κυρία Agnese από το ICS  G Solari di Loreto και την κυρία Βάσω από το 7ο Νηπιαγωγείο Κατερίνης.

καγγουρο

 

  • Διαγωνισμός ζωγραφικής : Πήραμε μέρος με το καγκουρό μας!

διαγωνισμος

…και με την θαλάσσια χελώνα μας ..όπου πήρε και το βραβείο !sea turtle vote

Screenshot 2023 07 04 160731

Screenshot 2023 06 23 164030

 

  • Quiz: Ο τύπος της δικής μου οικογένειας

κουιζ τυπος οικογ μου

 

  • Quiz: Αναγνωρίζω τύπους οικογένειας 

αναγνωρ τυπους οικογ κουιζ

 

Ολοκληρώσαμε τις αποστολές μας και  ζητήσαμε από τον Έλφι να ψάξει για το χαμένο άγαλμα της οικογένειας.  Όμως …….

 

Screenshot 13

 

  • Επισκεφτήκαμε τις Πυραμίδες και  μάθαμε λίγα πράγματα για αυτές

 

πυραμιδεσ

 

  • Μάθαμε για τις Σφίγγες του αρχαίου κόσμου και βρήκαμε τη λύση του Αινίγματος.

σφιγγες

 

  • Κατασκευή κάρτας Pop up

pop up

 

Και ήρθαν οι Stem δραστηριότητες από τον κύριο Στεμ

Screenshot 18

 

  • Παίξαμε το Παιχνίδι με τις Πυραμίδες

κατασκευη πυραμιδας on line

 

  • Κατασκευάσαμε τις δικές μας πυραμίδες

κατασκευη πυραμιδας

building pyramids with various materials

 

  • Παίξαμε το Επιτραπέζιο παιχνίδι “Φτάσε στις πυραμίδες”

board game πυραμιδα

 

  • Online game: Παίξε το παιχνίδι ¨Φως και Σκιά”

φως και σκια on line

on line game with shadows

 

  • Πείραμα: Φως και σκιά στην τάξη μας

σκια και φως πειραμα

 

  • Μια Πυραμίδα στην τάξη μας

πυραμιδα στην ταξη

 

Παραλάβαμε το πρώτο  μας στοιχείο: Ένα χαρτί με οδηγίες κι ένα χάρτη!

παραλαβαμε το 1ο στοιχειο

Δεκέμβριος – Ιανουάριος

Ενότητες

  • Ο κ. Stem  μας στέλνει  φωτογραφία του δεύτερου εκθέματος   Γνωρίζουμε όμως τους κανόνες του διαδικτύου;
  • Ασφάλεια στο Διαδίκτυο (στη χώρα των At και Dot προσαρμοσμένη στην αρχαία Αίγυπτο)
  • Χριστούγεννα με τον κύριο Στέμ – ανταλλαγή ευχών  με online κάρτες

 

2η   ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:

 ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ-ΕΥ ΖΗΝ

 ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

 ΤΙΤΛΟΣ  “Στη χώρα του Ατ (@) και του Ντοτ (.dot)”

Το 2ο εξαφανισμένο έκθεμα ήταν ένα καράβι μινιατούρα. Με αυτό τον τρόπο έγινε εισαγωγή στην δεύτερη θεματική ενότητα του εργαστηρίου δεξιοτήτων.

Εικόνα1

Ο κύριος Στεμ μας έστειλε το δεύτερο μήνυμά του!
AT AND DOT MISSIONS
  • Ανιχνεύσαμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών.
Δημιουργήσαμε έναν εννοιολογικό χάρτη με κεντρικό ερώτημα “Τι γνωρίζω για το διαδίκτυο”
Καταγραφή χαρτησ 1
  • Διαβάσαμε την ιστορία του Ατ και του Ντοτ !
Καταγραφή ατ 1
  • Συνεργαστήκαμε και δημιουργήσαμε την ιστορία “Once upon online”.
Εκεί τα  παιδιά  δημιουργήσαν κανόνες για την Ασφάλεια στο διαδίκτυο!
Καταγραφή αποτυπωμα
Ζωγραφίσαμε το Ψηφιακό μας αποτύπωμα!
ΨΗΘ ΑΠΟΤ
20221207 125257
  • Ζωγραφίσαμε το Ατ και το Ντοτ!
Ατ και ντοτ
pixlr 20221209231151701
 …και πως φανταζόμαστε την χώρα του διαδικτύου .
pixlr 20221209232336479
  • Κατασκευάσαμε τις κούκλες  για τη συμμετοχή μας στον διαγωνισμό κούκλας.
κουκλες
pixlr 20230111183235485
  • Ο διαγωνισμός μας!
Καταγραφή δοστορμ
  • Δημιουργήσουμε ένα  επιτραπέζιο παιχνίδι με τίτλο “Αλήθεια ή ψέματα” 
Χωριστήκαμε σε ομάδες. Η 1η ομάδα σχεδίασε το επιτραπέζιο, το διακόσμησε και έφτιαξε τα πιόνια,
η 2η ομάδα έφτιαξε τις κάρτες με τα σενάρια και η 3η  ομάδα έφτιαξε τους κανόνες του παιχνιδιού. Όταν το ολοκληρώσαμε δημιουργήσαμε ένα σύντομο βίντεο στο οποίο οι μικροί μας μαθητές περιγράφουν τους κανόνες του παιχνιδιού και δηλώσαμε συμμετοχή στον διαγωνισμό SID (Safer Internet 4 kids) 2023
game internet
Πήραμε έπαινο για τη συμμετοχή μας στο Διαγωνισμό!
Έπαινος Μαθητών Παραπληροφόρηση1
Και Βεβαίωση καθώς το σχολείο μας συμμετείχε για 3η συνεχόμενη χρονιά στους υποστηρικτές SID
std sid supporters 20231
Ζητήσαμε τη βοήθεια των φίλων μας Ατ και Ντοτ για να μας βοηθήσουν να βρούμε το χαμένο καράβι. Τελικά όμως….
μηνυμα δοτ
  • Γνωρίσαμε τον ποταμό Νείλο!
νειλος 1
  • Ζωγραφίσαμε τι πρόσφερε ο Νείλος στους αρχαίους Αιγύπτιους
ο Νειλος
pixlr 20230111182356333
 Ο κύρος Στεμ μας έστειλε τις νέες μας αποστολές!
STEM ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ΑΤ ΚΑΙ ΝΤΟΤ
  • Γνωρίσαμε τον πάπυρο και μάθαμε πως φτιάχνετε!
Καταγραφή 23
παπειρος
παπυρος
  • Βυθίζεται ή επιπλέει;
Online παιχνίδι!
ονλινε παιχν βυθιζεται
  • Πείραμα
Κάναμε τις προβλέψεις μας για το αν θα βυθιστούν ή θα επιπλεύσουν καταγράφοντας τις υποθέσεις μας. 
πειραμα στο νερο
βουλιαζει επιπλεει
  • Κατασκευάσαμε καράβια με τουβλάκια!
καραβι κατασκευη
20230116 132017
Και καράβια με χαρτί!
καραβια
Ολοκληρώσαμε τις αποστολές μας παίζοντας συνεργατικά το παιχνίδι “Βυθίζεται ή επιπλέει”
με την κυρία Ambra από το ICS  G. Solari di Loreto.
συνεργατ Νμπρα
Ολοκληρώσαμε τις αποστολές μας και  ως επιβράβευση λάβαμε το δεύτερο στοιχείο: Ένα ακόμα κομμάτι χαρτιού και το τμήμα ενός χάρτη. 
pagχαρτης 2
Έφτασαν τα Χριστούγεννα!
Αποφασίσαμε να μοιραστούμε  τις χριστουγεννιάτικες ευχές μας, γραμμένες στα ιερογλυφικά. Χωριστήκαμε  σε ζεύγη σχολείων. Το ένα σχολείο έγραψε μία χριστουγεννιάτικη ευχή στα ιερογλυφικά και το άλλο έπρεπε να την αποκωδικοποιήσει. Στη συνέχεια γινόταν το αντίστροφο.   Ο κύριος Στεμ μας έστειλε την δική του  κωδικοποιημένη ευχή. Συνεργαστήκαμε με την κυρία Carmela, την κυρία Ambra από το ICS  G. Solari di Loreto και την κυρία Εύη από το 7ο Νηπιαγωγείο Κατερίνης.
Το δικό μας μήνυμα και η αποκωδικοποίηση του μηνύματος του κυρίου Στεμ
apokwdikopoihsh eyxhs marias 1sci57pmgch
eyxhes 1 8ypmo6oli4k
Screenshot 2023 07 04 163324

Φεβρουάριος – Μάρτιος

Ενότητες

  • Οι γάτες στην αρχαία Αίγυπτο και οι γάτες σήμερα
  • Αγαπώ τα ζώα
  • Η κοιλάδα των Βασιλέων
  • Τρίτο στοιχείο και Stem δραστηριότητες
3η   ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

   ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ

 ΤΙΤΛΟΣ Υπεύθυνα παιδιά-Υπερασπιστές των ζώων”

Το τρίτο αντικείμενο που λείπει είναι μια γάτα από έναν αρχαίο τάφο

Εικόνα1 1 1

Ο κύριος  Στεμ έστειλε το μήνυμα του

αποστολες ζωα

εργασιες ζωα 2

  • Η γάτα στην αρχαία Αίγυπτο

γατα παρουσιαση 1

 

  • Συγκρίναμε το ρόλο της γάτας στην αρχαία Αίγυπτο με τον ρόλο της γάτας τη σημερινή εποχή

Γατα συγκρισ

ομοιότητες διαφορές 1

 

 

  • Καταγράψαμε τις απόψεις των παιδιών σε εννοιολογικό χάρτη με κεντρικό ερώτημα: “Ζώα που μας προσφέρουν τροφή”

Καταγραφχαρτης ζωα 1

Animals that provide food products

  • Κάρτες με τα ζώα και τα προϊόντα που προσφέρουν

ζωα κ προιοντα

  • Δεύτερος  εννοιολογικός  χάρτης με θέμα: ” Τι προσφέρει ο άνθρωπος στα ζώα”

2οσ χαρτης

Γνωρίσαμε τα ζώα

γνωρισ ζωα

  • Μας ανατέθηκε  να διαλέξουμε ένα από τα ζώα που προσφέρει στον άνθρωπο, να το ζωγραφίσουμε και να γράψουμε σε συνεργατικό βιβλίο τι μας προσφέρει. Τα παιδιά επέλεξαν α) την κατσίκα και β) την γαλοπούλα

 Την ζωγράφισαν και ψήφισαν τη ζωγραφιά που θα μας εκπροσωπούσε.

επιλογη ζωου

  • Οι ζωγραφιές μας για το βιβλίο!

επιλογη ζωοτυ

turkey

 

  • Marc Chagall painting –”I and the village”

Τα παιδιά προσπάθησαν να αποτυπώσουν το μήνυμα που θέλει να μας δώσει ο ζωγράφος

 

πινακας σανγαλ

σεγκαλ

 

  • Δημιουργήσαμε το δικό μας  ομαδικό πίνακα  με τίτλο “Εγώ και το χωριό”

ο δικος μαςπινακας

collage

  • Μελετήσαμε την  Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων των ζώων

Καταγραφή δικαιωμ 1

 

  • Ζωγραφίσαμε τα Δικαιώματα των ζώων

δικαιωμ ζωων

20230309 133534

 

  • Ζωγραφίσαμε το 4ο και το 12 δικαίωμα 

αρθρο 7

20230309 092244

 

Ο κύριος Στεμ ο οποίος μας έστειλε  το ακόλουθο μήνυμα

μηνυμα ζωα

  • Γνωρίσαμε  την Κοιλάδα των Βασιλέων και διάσημους φαραώ.

ΦΑΡΑΩ

 

  • Online παιχνίδι – Γνωριμία με  τους Φαραώ  της Αιγύπτου

ΠΑΙΧΝ ΦΑΡΑΩ

pixlr 20230313153241534

 

  • Θεοί και θεές της Αιγύπτου

ΘΕΟΤΗΤΕς ΠΑΙΧΝΙΔ

 

  • Βοηθήσαμε το beebot να οδηγήσει τους Φαραώ στην πυραμίδα

κωδικας φαραω

 

Ο κύριος Στεμ μας έστειλε τις νέες του Αποστολές

στεμ ζωα

  • Γνωρίσαμε τον πιο γνωστό Φαραώ της αιγυπτιακής ιστορίας τον Τουταγχαμών

παρουσ Τουτ

  • Τον ζωγραφίσαμε!

ζωγραφισ τον Τουτ

20230313 132403

 

  • Quiz για τον Φαραώ  Τουταγχαμών

κοιζ Τουτ

  • Πείραμα: Μάθαμε για τις μίξεις των χρωμάτων με αφορμή τα όμορφα χρώματα των αντικειμένων που βρέθηκαν στον τάφο του Τουταγχαμών

μιξεις χρωματων

mix

μ χρωματα

 

  • Παίξαμε παιχνίδια για τα χρώματα

παιχνιδια χρωμα τ 1

pixlr 20230318151433819

παιχνιδ χρωμ 2

 

  • Κατασκευάσαμε μάσκες

μασκα

Τουτ

pixlr 20230318150644678

 

  • Πήραμε μέρος στο διαγωνισμό για την καλύτερη κατασκευή

διαγωνθισμος μασκας

 

  • Συνεργαστήκαμε και παίξαμε το διαδικτυακό παιχνίδι “Χτίσε τους θησαυρούς του Τουταγχαμών” με την κυρία Δέσποινα από το 1ο Νηπιαγωγείο Καστοριάς.

συνεργ παιχνιδι Τουτ

..και την κ.Στέλλα από το 13 ο Ν/Γ Κατερίνης 

pixlr 20230313152026422

 

  • Δραστηριότητα κώδικα: Bοηθήσαμε τον αρχαιολόγο  Χάουαρντ Κάρτερ  να φτάσει στον τάφο του Τουταγχαμών

κωδικας φαραω 1

pixlr 20230313155609652

Ολοκληρώσαμε όλες τις αποστολές και  λάβαμε το τρίτο στοιχείο: Ένα ακόμα κομμάτι χαρτιού και το τμήμα ενός χάρτη
3ο ΣΤΟΙΧΕΙΟ

Απρίλιος – Μάιος

-Μικροί εξερευνητές εξερευνούν τα διάσημα αιγυπτιακά αξιοθέατα π.χ. πυραμίδες και τα εκθέματα που λείπουν

-Η περιπέτεια φτάνει στο τέλος της -Εκτίμηση -Διάδοση

4η   ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ “ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ”

   ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική

 ΤΙΤΛΟΣ:  “Οι μικροί εξερευνητές”

Το τέταρτο αντικείμενο που λείπει είναι τα σανδάλια  του Τουταγχαμών

images 1 5

Ο κύριος Στεμ  μας έστειλε το τέταρτο μήνυμά του.

LITTLE EXPLORERS MISSIONS

Στον τάφο του Τουταγχαμών βρέθηκαν πολλά σανδάλια  όπως και 130 μπαστούνια! Μελέτες έδειξαν ότι ο Τουταγχαμών είχε κινητικά προβλήματα, ίσως να ήταν κουτσός για αυτό είχε τόσα πολλά μπαστούνια. Τα σανδάλια τοποθετήθηκαν στον βασιλικό τάφο ώστε να μπορεί να τα φορέσει στη μεταθανάτια ζωή

Καταγραφή σανδ 1

ΣΑΝΔΑΛΙΑ

  • Αν είχες μαγικά σανδάλια τι ιδιότητες θα ήθελες να είχαν;

μαγικ σανδαλια

20230506 164839

 

  • Γνωρίσαμε  πιο φημισμένα μνημεία της Αιγύπτου  και μία  γνωστή όαση. Το Καρνάκ με τις σφίγγες, το Λούξορ, το Άμπου Σίμπελ και την Όαση Σίβα.

μνημεια αιγυπτου

 

 

  • Αν μπορούσες να ταξιδέψεις στην Αίγυπτο, ποια τοποθεσία  θα ήθελες να επισκεφτείς και γιατί;

που θελω να παω

20230506 163528

 

  • Γνωρίσαμε την χαμογελαστή Σφίγγα. Μάθαμε ότι ανακαλύφθηκε πολύ πρόσφατα, τους πρώτους μήνες του 2023. 

Μας μίλησε για το επάγγελμα του ξεναγού

Ξεναγοσ σφιγγα

 

  • Φαντάσου ότι είσαι ξεναγός. Σε ποιο αξιοθέατο θα μας οδηγούσες ;

αν ημουν ξεναγος

20230508 133209 20230508154317425

 

  • Το δίπλωμα του Ξεναγού

διπλωμα ξεναγου

 

  • Τα ταξιδιωτικά μας γραφεία

ταξιδιωτικο γραφειο

20230512 125933

 

  • Δημιουργία διαδραστικού  χάρτη με τους συνεργάτες μας επιλέγοντας  τον προορισμό που μας άρεσε περισσότερο, το Luxor

Luxor tample

..και η Oasis Siwa

pixlr 20230515214031806

 

  • Κατασκευή του Luxor με τουβλάκια!

ΛΟΥΞΟΡ

  • Κατασκευή Oasis Siwa

pixlr 20230509191036855

  • Δραστηριότητα κώδικα: Οδήγησε το bee bot στα αρχαία μνημεία της Αιγύπτου.

be bot mhnmeia aigyptoy

 

 

Ο κύριος  Στεμ  μας  έστειλε νέο  μήνυμα.

χαμογελαστη σφιγγα

Η λύση του Αινίγματος είναι : η όαση

  • Γνωρίσαμε την Έρημο και την Όαση!

ΕΡΗΜΟΣ 2 1

 

ΟΑΣΗ 1

  • Γίνε για λίγο βεδουίνος και περιέγραψε ένα εικοσιτετράωρο της   ζωής σου στην  έρημο.

Βεδουίνος

20230504 192616

Ο κύριος Στεμ μας έστειλε τις τελευταίες μας Αποστολές!

Screenshot 12

  • Πείραμα με την άμμο!

Πειραμα αμμος

pixlr 20230702192215866

  • Συνεργατική αφίσα με τα αγαπημένα μνημεία της Αιγύπτου από όλα τα σχολεία

Screenshot 2023 06 23 090030

  • Συνεργατικό παιχνίδι προγραμματισμού με την κυρία Δέσποινα από το 1ο Νηπιαγωγείο Καστοριάς.

bee bot erhmos

  • Διόραμα – Έρημος

ερημος diorama

pixlr 20230515185952495

 

  • Συνεργατικό online επιτραπέζιο παιχνίδι με την κυρία Zuhal από το νηπιαγωγείο Gonullu Hismet Vakfi Aysel Ogusu Aanaokulu της Τουρκίας   

synerg paixnid erhmos Zuhal

…και με την κ. Νάνσυ από το Ιδ. Συστεγαζόμενο Ν/Γ  A.K

pixlr 20230515214522304

Και πήραμε το τέταρτο στοιχείο μας! Ένα κομμάτι χαρτί κι ένα χάρτη!

4ος χαρτης

 

Και έφτασε η ώρα να ενώσουμε τα στοιχεία μας.  Ορίσαμε διαδικτυακή συνάντηση με τους συνεργάτες όλων των σχολείων. Ενώσαμε τα κομμάτια του χάρτη,  τα κομμάτια του πάπυρου και οδηγήσαμε τον κύριο Στεμ στο χάρτη σύμφωνα με τις οδηγίες. 

resize

pixlr 20230623171005086

Οδηγήσαμε τον κύριο Στεμ στο μέρος που κρυβόταν ο Σκαραβαίος μαζί με τα χαμένα αντικείμενα! Εκείνος ειδοποίησε την αστυνομία που έφτασε αμέσως…….

Τα κλεμμένα αντικείμενα επεστράφησαν στο μουσείο του Καΐρου και ο Σκαραβαίος συνελήφθη και μπήκε στη φυλακή.

Scarab was arrested

Γιορτάσαμε την επιτυχία μας χορεύοντας όλοι μαζί “σαν Αιγύπτιοι”

Walk like a

 

 

Για τις ανάγκες διάχυσης του έργου  επικοινωνήσαμε με τη διακεκριμένη καθηγήτρια του Αμερικανικού Πανεπιστήμιου του Καΐρου κ. Σαλίμα Ικράμ. Της παρουσιάσαμε  την πλοκή του έργου μας και της ζητήσαμε να στείλει ένα μήνυμα στους  μαθητές. Εκείνη ανταποκρίθηκε άμεσα! Μας έστειλε το παρακάτω μήνυμα μαζί με δύο φωτογραφίες της εν δράσει:
“I am very glad that you are helping Mr. Stem defeat the evil villain Scarab who is stealing artefacts. Archaeologists try very hard to excavate carefully and to record everything so that we can recreate the past and bring the Egyptians back to life by understanding their lives. Studying the past helps us understand human achievements, and also shows us how similar people all over the world are, not just now, but also in the past. Stealing antiquities goes against everything that we think is important!”
Χαίρομαι πολύ που βοηθήσατε τον κύριο Στεμ να νικήσει τον  Σκαραβαίο που κλέβει αντικείμενα. Οι αρχαιολόγοι προσπαθούν πολύ σκληρά να ανασκάψουν προσεκτικά και να καταγράψουν τα πάντα, ώστε να μπορέσουμε να αναδημιουργήσουμε το παρελθόν και να επαναφέρουμε στη ζωή τους Αιγύπτιους κατανοώντας τη ζωή τους. Η μελέτη του παρελθόντος μας βοηθά να κατανοήσουμε τα ανθρώπινα επιτεύγματα και μας δείχνει πόσο όμοιοι είναι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο, όχι μόνο τώρα, αλλά και στο παρελθόν. Η κλοπή αρχαιοτήτων έρχεται σε αντίθεση με όλα όσα πιστεύουμε ότι είναι σημαντικά.
unnamed 1
Τα παιδιά  χάρηκαν για το μήνυμα της  και της έστειλαν  ένα θερμό ευχαριστώ!
ευχαριστω
egypt
Τα βραβεία μας για την συμμετοχή μας στο πρόγραμμα!
pixlr 20230623203011056
Η εφημερίδα που περιέχει όλες τις δράσεις του έργου !
Screenshot 2023 07 05 144910