1ο Βραβείο στον 18ο Εθνικό Διαγωνισμό eTwinning στην κατηγορία Νηπιαγωγεία για το 2ο Νηπιαγωγείο Αλιάρτου με το έργο: “SteMysteries in Ancient Egypt”
Απίστευτη χαρά και υπερηφάνεια για ένα έργο που μας χάρισε πολύ όμορφες στιγμές!
Συγχαρητήριά στα μαθητούδια μας που το ευχαριστήθηκαν με την ψυχή τους και σε όλη την ομάδα των εκπαιδευτικών που έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους.
Ο Ελληνικός Εθνικός Οργανισμός Υποστήριξης (ΕΟΥ) της δράσης eTwinning προκήρυξε τον 18ο Εθνικό Διαγωνισμό eTwinning με στόχο να αναγνωρίσει τα καλύτερα eTwinning έργα από πλευράς ελληνικών σχολικών μονάδων για το σχολικό έτος 2022-2023.
Η αξιολόγηση των έργων έγινε με βάση τα γενικότερα κριτήρια που έχουν καθοριστεί για την απόδοση Ετικέτας Ποιότητας, όπως αυτά καθορίζονται από την ΚΥΥ της δράσης eTwinning, τις πληροφορίες που υποβλήθηκαν από τον/την υπεύθυνο/η εκπαιδευτικό μέσω της φόρμας συμμετοχής, αλλά, κυρίως, από τα αποτελέσματα του έργου στην κοινή πλατφόρμα συνεργασίας, το Twinspace.
Η διαδικασία της αξιολόγησης πραγματοποιήθηκε από μέλη της Εθνικής Υπηρεσίας Υποστήριξης της δράσης eTwinning.
Συγκεκριμένα οι αξιολογητές έλαβαν υπόψη τα ακόλουθα κριτήρια
- Παιδαγωγική Καινοτομία: Πώς οι πτυχές του έργου μπορούν να θεωρηθούν πιο καινοτόμες και δημιουργικές όσον αφορά στο περιεχόμενο και τους στόχους, την προσέγγιση, τις δραστηριότητες και τη μεθοδολογία, τα τελικά προϊόντα, τη διάδοση και τη δημοσίευση.
- Ενσωμάτωση στη Διδακτέα ύλη: Πώς ενσωματώθηκε το έργο στην υπάρχουσα διδακτέα ύλη, καθώς και στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου.
- Συνεργασία μεταξύ των σχολείων-εταίρων: Πώς επικοινωνούν και συνεργάζονται οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές των σχολείων, καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου (π.χ. όχι απλά με το να μοιράζονται τα αποτελέσματα αλλά συνεργαζόμενοι ενεργά).
- Χρήση της τεχνολογίας: Πώς το έργο αξιοποίησε και χρησιμοποίησε δημιουργικά τα εργαλεία των ΤΠΕ.
- Αποτελέσματα, αντίκτυπος και τεκμηρίωση: Ποια είναι τα αποτελέσματα του έργου, πώς παρουσιάζονται αυτά, τι αντίκτυπο είχε το έργο στη σχολική και στην ευρύτερη κοινότητα, γιατί το έργο αξίζει να βραβευτεί.
Το έργο μας συνδυάζει τη μεθοδολογία STEM (ακρωνύμιο των Science – Technology – Engineering – Math) και τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων.
Στο Έργο συμμετέχουν 13 εκπαιδευτικοί από την Ιταλία, την Ελλάδα και την Τουρκία!
Το έργο έχει χωριστεί σε 4 ενότητες που αφορούν τη γνωριμία της αρχαίας Αιγύπτου μέσω δράσεων Stem. Κάθε μήνα μια ομάδα εκπαιδευτικών από διαφορετικά σχολεία προτείνει και οργανώνει παιγνιώδεις διακρατικές δράσεις STEM για όλα τα μέλη του έργου.
Θέματα από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων χρησιμοποιήθηκαν προσαρμοσμένα στις ανάγκες του έργου.
Tο έργο απευθύνεται σε μαθητές νηπιαγωγείων ηλικίας 4-6 ετών και η διάρκειά του αναμένεται να είναι οχτώ μήνες, από τον Οκτώβριο έως τον Μάιο.
Στο Έργο συμμετέχουν 13 εκπαιδευτικοί από την Ιταλία, την Ελλάδα και την Τουρκία!
Το έργο έχει χωριστεί σε 4 ενότητες που αφορούν τη γνωριμία της αρχαίας Αιγύπτου μέσω δράσεων Stem. Κάθε μήνα μια ομάδα εκπαιδευτικών από διαφορετικά σχολεία θα προτείνει και θα οργανώνει παιγνιώδεις διακρατικές δράσεις STEM για όλα τα μέλη του έργου. Θέματα από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων θα χρησιμοποιηθούν προσαρμοσμένα στις ανάγκες του έργου. ,
Η υπόθεση του έργου
Ο αρχαιολόγος και παλαιοντολόγος κύριος Στεμ, ενημερώθηκε από τους συναδέλφους του αρχαιολόγους στην Αίγυπτο ότι κάτι μυστήριο συμβαίνει. Αρχαία εκθέματα εξαφανίζονται, κατά τη μεταφορά τους στο μεγάλο αρχαιολογικό μουσείο του Καΐρου. Άλλοι μιλούν για αρχαιοκάπηλους, οι ντόπιοι λένε πως πρόκειται για αρχαία κατάρα. Οι αρχαιολόγοι της περιοχής μη μπορώντας να φτάσουν στη λύση του μυστηρίου, ειδοποίησαν τον κύριο Στεμ κι εκείνος με τη σειρά του την περίφημη ομάδα του, τους μικρούς μας μαθητές!
Οκτώβριος – Νοέμβριος
Ενότητες
- Γνωρίστε τον κ. Stem – Εισαγωγή στο επάγγελμα του αρχαιολόγου.
- Συμμετοχή στην Εβδομάδα Κώδικα ( Codeweek 2022)
- Η πρώτη μας γνωριμία με την Αίγυπτο (που βρίσκεται στον χάρτη, γιατί είναι γνωστή κ.λπ.)
- Τι είναι λαθρέμπορος αρχαιοτήτων;
- Η μοναδική μου οικογένεια (Το πρώτο τεχνούργημα που λείπει είναι ένα κομμάτι οικογενειακού αγάλματος. Απεικονίζει το παιδί της οικογένειας – Εργαστήρια δεξιοτήτων προσαρμοσμένα στο πρόγραμμά μας)
- Το Μήνυμα μας στον κο. Stem
- Γνωριμία με το επάγγελμα του Αρχαιολόγου
- Εβδομάδα Κώδικα
Παραλάβαμε το Πιστοποιητικό για τη συμμετοχή μας στην Code Week 2022
- Γνωριμία με την Αίγυπτο
Εικονική περιήγηση στα σημαντικότερα αξιοθέατα της Αιγύπτου
Link: https://earth.google.com/earth/d/1AyPzGHWjVRRwq5e3n6x6IrORw3jFQqfz?usp=sharing
Γνωρίσαμε τα αξιοθέατα της Αιγύπτου.
- Ψηφίσαμε τον αγαπημένο μας προορισμό: Piramids of Giza
..καθώς και το Luxor Temple.
- Online παζλ – Πυραμίδες της Γκίζας
- Λαθρέμπορος αρχαιοτήτων
Μάθαμε τι είναι η αρχαιοκαπηλία
- Βοηθήσαμε το beebot να οδηγήσει τον αρχαιοκάπηλο μακριά από τα εκθέματα και να τον παραδώσει στην αστυνομία!
1η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:
ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ-ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Τίτλος: “Η μοναδική μου οικογένεια “
Το 1ο εξαφανισμένο έκθεμα ήταν το αγαλματίδιο μιας οικογένειας της αρχαίας Αιγύπτου. Με αυτό τον τρόπο έγινε εισαγωγή στην πρώτη θεματική ενότητα του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων
Ο κύριος Στεμ μας έστειλε τις πρώτες οδηγίες!
- Ζωγραφίσαμε την οικογένεια μας
- Γνωρίσαμε την οικογένεια στην Αρχαία Αίγυπτο
- Η δική μου οικογένεια και η οικογένεια στην αρχαία Αίγυπτο!
- Διαβάσαμε το παραμύθι της Ιωάννας Μανάφη “Η μονα-δική μου οικογένεια” και γνωρίσαμε τον Έλφι τον μικρό εξωγήινο
- Χωριστήκαμε σε ομάδες για να παρουσιάσουμε ένα ζώο. Επιλεγήκαμε να παρουσιάσουμε το καγκουρό (μονογονεϊκή οικογένεια). Συνεργαστήκαμε με την κυρία Agnese από το ICS G Solari di Loreto και την κυρία Βάσω από το 7ο Νηπιαγωγείο Κατερίνης.
- Διαγωνισμός ζωγραφικής : Πήραμε μέρος με το καγκουρό μας!
…και με την θαλάσσια χελώνα μας ..όπου πήρε και το βραβείο !
- Quiz: Ο τύπος της δικής μου οικογένειας
- Quiz: Αναγνωρίζω τύπους οικογένειας
Ολοκληρώσαμε τις αποστολές μας και ζητήσαμε από τον Έλφι να ψάξει για το χαμένο άγαλμα της οικογένειας. Όμως …….
- Επισκεφτήκαμε τις Πυραμίδες και μάθαμε λίγα πράγματα για αυτές
- Μάθαμε για τις Σφίγγες του αρχαίου κόσμου και βρήκαμε τη λύση του Αινίγματος.
- Κατασκευή κάρτας Pop up
Και ήρθαν οι Stem δραστηριότητες από τον κύριο Στεμ
- Παίξαμε το Παιχνίδι με τις Πυραμίδες
- Κατασκευάσαμε τις δικές μας πυραμίδες
- Παίξαμε το Επιτραπέζιο παιχνίδι “Φτάσε στις πυραμίδες”
- Online game: Παίξε το παιχνίδι ¨Φως και Σκιά”
- Πείραμα: Φως και σκιά στην τάξη μας
- Μια Πυραμίδα στην τάξη μας
Παραλάβαμε το πρώτο μας στοιχείο: Ένα χαρτί με οδηγίες κι ένα χάρτη!
Δεκέμβριος – Ιανουάριος
Ενότητες
- Ο κ. Stem μας στέλνει φωτογραφία του δεύτερου εκθέματος Γνωρίζουμε όμως τους κανόνες του διαδικτύου;
- Ασφάλεια στο Διαδίκτυο (στη χώρα των At και Dot προσαρμοσμένη στην αρχαία Αίγυπτο)
- Χριστούγεννα με τον κύριο Στέμ – ανταλλαγή ευχών με online κάρτες
2η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:
ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ-ΕΥ ΖΗΝ
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
ΤΙΤΛΟΣ “Στη χώρα του Ατ (@) και του Ντοτ (.dot)”
Το 2ο εξαφανισμένο έκθεμα ήταν ένα καράβι μινιατούρα. Με αυτό τον τρόπο έγινε εισαγωγή στην δεύτερη θεματική ενότητα του εργαστηρίου δεξιοτήτων.
- Ανιχνεύσαμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών.
- Διαβάσαμε την ιστορία του Ατ και του Ντοτ !
- Συνεργαστήκαμε και δημιουργήσαμε την ιστορία “Once upon online”.
- Ζωγραφίσαμε το Ατ και το Ντοτ!
- Κατασκευάσαμε τις κούκλες για τη συμμετοχή μας στον διαγωνισμό κούκλας.
- Ο διαγωνισμός μας!
- Δημιουργήσουμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με τίτλο “Αλήθεια ή ψέματα”
- Γνωρίσαμε τον ποταμό Νείλο!
- Ζωγραφίσαμε τι πρόσφερε ο Νείλος στους αρχαίους Αιγύπτιους
- Γνωρίσαμε τον πάπυρο και μάθαμε πως φτιάχνετε!
- Βυθίζεται ή επιπλέει;
- Πείραμα
- Κατασκευάσαμε καράβια με τουβλάκια!
Φεβρουάριος – Μάρτιος
Ενότητες
- Οι γάτες στην αρχαία Αίγυπτο και οι γάτες σήμερα
- Αγαπώ τα ζώα
- Η κοιλάδα των Βασιλέων
- Τρίτο στοιχείο και Stem δραστηριότητες
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ “Υπεύθυνα παιδιά-Υπερασπιστές των ζώων”
Το τρίτο αντικείμενο που λείπει είναι μια γάτα από έναν αρχαίο τάφο
Ο κύριος Στεμ έστειλε το μήνυμα του
- Η γάτα στην αρχαία Αίγυπτο
- Συγκρίναμε το ρόλο της γάτας στην αρχαία Αίγυπτο με τον ρόλο της γάτας τη σημερινή εποχή
- Καταγράψαμε τις απόψεις των παιδιών σε εννοιολογικό χάρτη με κεντρικό ερώτημα: “Ζώα που μας προσφέρουν τροφή”
- Κάρτες με τα ζώα και τα προϊόντα που προσφέρουν
- Δεύτερος εννοιολογικός χάρτης με θέμα: ” Τι προσφέρει ο άνθρωπος στα ζώα”
Γνωρίσαμε τα ζώα
- Μας ανατέθηκε να διαλέξουμε ένα από τα ζώα που προσφέρει στον άνθρωπο, να το ζωγραφίσουμε και να γράψουμε σε συνεργατικό βιβλίο τι μας προσφέρει. Τα παιδιά επέλεξαν α) την κατσίκα και β) την γαλοπούλα
Την ζωγράφισαν και ψήφισαν τη ζωγραφιά που θα μας εκπροσωπούσε.
- Οι ζωγραφιές μας για το βιβλίο!
- Marc Chagall painting –”I and the village”
Τα παιδιά προσπάθησαν να αποτυπώσουν το μήνυμα που θέλει να μας δώσει ο ζωγράφος
- Δημιουργήσαμε το δικό μας ομαδικό πίνακα με τίτλο “Εγώ και το χωριό”
- Μελετήσαμε την Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων των ζώων
- Ζωγραφίσαμε τα Δικαιώματα των ζώων
- Ζωγραφίσαμε το 4ο και το 12 δικαίωμα
Ο κύριος Στεμ ο οποίος μας έστειλε το ακόλουθο μήνυμα
- Γνωρίσαμε την Κοιλάδα των Βασιλέων και διάσημους φαραώ.
- Online παιχνίδι – Γνωριμία με τους Φαραώ της Αιγύπτου
- Θεοί και θεές της Αιγύπτου
- Βοηθήσαμε το beebot να οδηγήσει τους Φαραώ στην πυραμίδα
Ο κύριος Στεμ μας έστειλε τις νέες του Αποστολές
- Γνωρίσαμε τον πιο γνωστό Φαραώ της αιγυπτιακής ιστορίας τον Τουταγχαμών
- Τον ζωγραφίσαμε!
- Quiz για τον Φαραώ Τουταγχαμών
- Πείραμα: Μάθαμε για τις μίξεις των χρωμάτων με αφορμή τα όμορφα χρώματα των αντικειμένων που βρέθηκαν στον τάφο του Τουταγχαμών
- Παίξαμε παιχνίδια για τα χρώματα
- Κατασκευάσαμε μάσκες
- Πήραμε μέρος στο διαγωνισμό για την καλύτερη κατασκευή
- Συνεργαστήκαμε και παίξαμε το διαδικτυακό παιχνίδι “Χτίσε τους θησαυρούς του Τουταγχαμών” με την κυρία Δέσποινα από το 1ο Νηπιαγωγείο Καστοριάς.
..και την κ.Στέλλα από το 13 ο Ν/Γ Κατερίνης
- Δραστηριότητα κώδικα: Bοηθήσαμε τον αρχαιολόγο Χάουαρντ Κάρτερ να φτάσει στον τάφο του Τουταγχαμών
Απρίλιος – Μάιος
-Μικροί εξερευνητές εξερευνούν τα διάσημα αιγυπτιακά αξιοθέατα π.χ. πυραμίδες και τα εκθέματα που λείπουν
-Η περιπέτεια φτάνει στο τέλος της -Εκτίμηση -Διάδοση
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική
ΤΙΤΛΟΣ: “Οι μικροί εξερευνητές”
Το τέταρτο αντικείμενο που λείπει είναι τα σανδάλια του Τουταγχαμών
Ο κύριος Στεμ μας έστειλε το τέταρτο μήνυμά του.
Στον τάφο του Τουταγχαμών βρέθηκαν πολλά σανδάλια όπως και 130 μπαστούνια! Μελέτες έδειξαν ότι ο Τουταγχαμών είχε κινητικά προβλήματα, ίσως να ήταν κουτσός για αυτό είχε τόσα πολλά μπαστούνια. Τα σανδάλια τοποθετήθηκαν στον βασιλικό τάφο ώστε να μπορεί να τα φορέσει στη μεταθανάτια ζωή
- Αν είχες μαγικά σανδάλια τι ιδιότητες θα ήθελες να είχαν;
- Γνωρίσαμε πιο φημισμένα μνημεία της Αιγύπτου και μία γνωστή όαση. Το Καρνάκ με τις σφίγγες, το Λούξορ, το Άμπου Σίμπελ και την Όαση Σίβα.
- Αν μπορούσες να ταξιδέψεις στην Αίγυπτο, ποια τοποθεσία θα ήθελες να επισκεφτείς και γιατί;
- Γνωρίσαμε την χαμογελαστή Σφίγγα. Μάθαμε ότι ανακαλύφθηκε πολύ πρόσφατα, τους πρώτους μήνες του 2023.
Μας μίλησε για το επάγγελμα του ξεναγού
- Φαντάσου ότι είσαι ξεναγός. Σε ποιο αξιοθέατο θα μας οδηγούσες ;
- Το δίπλωμα του Ξεναγού
- Τα ταξιδιωτικά μας γραφεία
- Δημιουργία διαδραστικού χάρτη με τους συνεργάτες μας επιλέγοντας τον προορισμό που μας άρεσε περισσότερο, το Luxor
..και η Oasis Siwa
- Κατασκευή του Luxor με τουβλάκια!
- Κατασκευή Oasis Siwa
- Δραστηριότητα κώδικα: Οδήγησε το bee bot στα αρχαία μνημεία της Αιγύπτου.
Ο κύριος Στεμ μας έστειλε νέο μήνυμα.
Η λύση του Αινίγματος είναι : η όαση
- Γνωρίσαμε την Έρημο και την Όαση!
- Γίνε για λίγο βεδουίνος και περιέγραψε ένα εικοσιτετράωρο της ζωής σου στην έρημο.
Ο κύριος Στεμ μας έστειλε τις τελευταίες μας Αποστολές!
- Πείραμα με την άμμο!
- Συνεργατική αφίσα με τα αγαπημένα μνημεία της Αιγύπτου από όλα τα σχολεία
- Συνεργατικό παιχνίδι προγραμματισμού με την κυρία Δέσποινα από το 1ο Νηπιαγωγείο Καστοριάς.
- Διόραμα – Έρημος
- Συνεργατικό online επιτραπέζιο παιχνίδι με την κυρία Zuhal από το νηπιαγωγείο Gonullu Hismet Vakfi Aysel Ogusu Aanaokulu της Τουρκίας
…και με την κ. Νάνσυ από το Ιδ. Συστεγαζόμενο Ν/Γ A.K
Και πήραμε το τέταρτο στοιχείο μας! Ένα κομμάτι χαρτί κι ένα χάρτη!
Και έφτασε η ώρα να ενώσουμε τα στοιχεία μας. Ορίσαμε διαδικτυακή συνάντηση με τους συνεργάτες όλων των σχολείων. Ενώσαμε τα κομμάτια του χάρτη, τα κομμάτια του πάπυρου και οδηγήσαμε τον κύριο Στεμ στο χάρτη σύμφωνα με τις οδηγίες.
Οδηγήσαμε τον κύριο Στεμ στο μέρος που κρυβόταν ο Σκαραβαίος μαζί με τα χαμένα αντικείμενα! Εκείνος ειδοποίησε την αστυνομία που έφτασε αμέσως…….
Τα κλεμμένα αντικείμενα επεστράφησαν στο μουσείο του Καΐρου και ο Σκαραβαίος συνελήφθη και μπήκε στη φυλακή.
Γιορτάσαμε την επιτυχία μας χορεύοντας όλοι μαζί “σαν Αιγύπτιοι”