Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

 

Γιορτή  στο νηπιαγωγείο  σήμερα .  Γιορτάζουν τα  βιβλία μας !!!!                                                                                                                                     Παρουσιάσαμε   τα βιβλία  της Δανειστικής μας βιβλιοθήκης   , έπειτα  διαλέξαμε το πιο αγαπημένο μας βιβλίο και   ζωγραφίσαμε  το εξώφυλλο του    και γράψαμε  και τον τίτλο του .  Εντοπίσαμε   τα κύρια μέρη ενός βιβλίου   :   το εξώφυλλο  ,  τον τίτλο του ,  τις σελίδες του ,  τον/την συγγραφέα     , τον/την εικονογράφο    και τον εκδοτικό οίκο .                                                                                        Κατασκευάσαμε σελιδοδείκτες  για τα βιβλία μας.

Οι σελιδοδείκτες μας

Tα παιδιά   έγιναν μικροί συγγραφείς  και    διηγήθηκαν   μια ιστορία   μέσα από εικόνες .  Το κάθε παιδί έδωσε το δικό του τέλος  στην ιστορία…

Ήταν μια φορά   ένα παιδάκι που έφτιαχνε την τσάντα του για    να πάει στο σχολείο . Δίπλα του ήταν το σκυλάκι .  Το παιδάκι   άνοιξε την ντουλάπα του να πάρει το μπουφάν του   και το σκυλάκι  μπήκε μέσα στην τσάντα  κρυφά. Το παιδάκι πήρε την τσάντα και πήγε στο σχολείο ……

-όταν άνοιξε την τσάντα  το σκυλάκι πετάχτηκε  και το μάλωσε η δασκάλα   γιατί το έφερε στο σχολείο.

-όλοι έπαιξαν χαρούμενοι με το σκυλάκι

-το παιδάκι έπαιξε  με το σκυλάκι στην αυλή.

Αφίσα εορτασμού 2014

Το μήνυμα της Διεθνούς Οργάνωσης Βιβλίων για τη Νεότητα (ΙΒΒΥ) για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2/4/2014

Γράμμα στα παιδιά του κόσμου
Siobhán Parkinson (Ιρλανδία)

Γράμμα στα παιδιά του κόσμου – Siobhán Parkinson (Ιρλανδία)

Συχνά οι αναγνώστες ρωτούν τους συγγραφείς πώς γίνεται και γράφουν τις ιστορίες τους – από πού έρχονται οι ιδέες ; Από τη φαντασία μου, απαντάει ο συγγραφέας. Α, μάλιστα, μπορεί να πουν οι αναγνώστες. Αλλά πού είναι η φαντασία σας, κι από τι είναι φτιαγμένη, κι έχουν όλοι φαντασία;
Α, λέει τότε ο συγγραφέας, η φαντασία είναι μέσα στο κεφάλι μου βέβαια και είναι φτιαγμένη από εικόνες και λέξεις, αναμνήσεις και ίχνη από άλλες ιστορίες και λέξεις, κομμάτια από πράγματα και μελωδίες και σκέψεις και πρόσωπα και τέρατα και σχήματα και λέξεις, κινήσεις και λέξεις, κύματα και αραβουργήματα και τοπία και λέξεις, αρώματα και αισθήματα και χρώματα και ρίμες και μικρούς ήχους και ξαφνικούς θορύβους και γεύσεις κι εκρήξεις ενέργειας και γρίφους και αύρες και λέξεις. Και στροβιλίζονται όλα εκεί μέσα και τραγουδούν κι αλλάζουν διαρκώς σαν τα βλέπεις από καλειδοσκόπιο κι αιωρούνται και κάθονται και σκέφτονται και τσιγκλούν το κεφάλι.
Βέβαια φαντασία έχει ο καθένας, διαφορετικά δε θα μπορούσαμε να ονειρευόμαστε. Η φαντασία του καθενός, ωστόσο, δεν έχει μέσα της το ίδιο υλικό. Στους μάγειρες ίσως περιέχει γεύσεις κυρίως και στους ζωγράφους χρώματα και σχήματα κυρίως. Όμως η φαντασία των συγγραφέων είναι γεμάτη κυρίως από λέξεις.Με λέξεις λειτουργεί επίσης και η φαντασία εκείνων που διαβάζουν ή ακούνε ιστορίες. Η φαντασία του συγγραφέα πλάθει και ανακατεύει και φτιάχνει ιδέες και ήχους και φωνές και χαρακτήρες και γεγονότα μέσα στην ιστορία∙ και η ιστορία είναι φτιαγμένη από λέξεις και μόνο, στρατιές από κουλουριαστά σημαδάκια που γεμίζουν τις σελίδες. Έρχεται τότε ο αναγνώστης και τα σημαδάκια ζωντανεύουν. Μένουν στη σελίδα, εξακολουθούν να μοιάζουν με στρατιές, αλλά τρεχοβολούν και στη φαντασία του αναγνώστη και ο αναγνώστης τώρα σχηματίζει και συνδέει έτσι τις λέξεις, ώστε η ιστορία να εκτυλίσσεται μέσα στο δικό του ή στο δικό της το κεφάλι, όπως έκανε κάποτε στο κεφάλι του συγγραφέα.
Αυτός είναι ο λόγος που ο αναγνώστης είναι εξίσου σημαντικός για την ιστορία με το συγγραφέα. Υπάρχει μόνο ένας συγγραφέας για κάθε ιστορία, υπάρχουν όμως εκατοντάδες ή χιλιάδες ή μπορεί και εκατομμύρια αναγνώστες, που διαβάζουν στη γλώσσα του συγγραφέα, ή σε άλλες γλώσσες στις οποίες μπορεί να έχει μεταφραστεί. Χωρίς τον συγγραφέα η ιστορία δε θα είχε γεννηθεί ποτέ. Αλλά χωρίς τις χιλιάδες των αναγνωστών σε όλο τον κόσμο, η ιστορία δεν θα είχε ζήσει όλες τις ζωές που θα μπορούσε να ζήσει.
Κάθε αναγνώστης μιας ιστορίας έχει κάτι κοινό με κάθε άλλο αναγνώστη της. Ξεχωριστά ο καθένας, αλλά και μαζί κατά κάποιον τρόπο, ξαναδημιουργούν την ιστορία του συγγραφέα στη δική τους φαντασία – μια πράξη που είναι ταυτόχρονα ιδιωτική και δημόσια, προσωπική και κοινή, ατομική και διεθνής. Κι αυτό ίσως είναι ό,τι καλύτερο μπορούν να κάνουν οι άνθρωποι.
Συνεχίστε να διαβάζετε!

Το φετινό μήνυμα μετάφρασε στα ελληνικά η Επίτιμη Πρόεδρος του Ελληνικού Τμήματος της ΙΒΒΥ, η συγγραφέας κ. Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου.

Ιδέες για δραστηριότητες φιλαναγνωσίας στην τάξη υπάρχουν στην ιστοσελίδα του Μικρού Αναγνώστη

Και πάλι από τον Μικρό Αναγνώστη μία ιστορία που θα μας προβληματίσει, καθώς θα δούμε τα πράγματα από την πλευρά των βιβλίων

Το βιβλίο που δεν ήθελε να διαβαστεί

 

Και μία ιστορία online από τις εκδόσεις Παπαδόπουλος, όπου θα διαβάσουμε ότι “τα βιβλία είναι πιο πολύτιμα κι από βουνά από χρυσάφι”

Η βιβλιοθηκάριος της Βασόρας 

Διαβάστε την αληθινή ιστορία της Αλία  Μοχάμεντ Μπέικερ.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *