ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ

Καλωσορίσαμε τον Οκτώβριο διαβάζοντας την ιστορία «Η φαντασία του Οκτώβρη» της Πέτροβιτς. Τα παιδιά ανασύνθεσαν τις λέξεις Φθινόπωρο και Οκτώβριος.

1697040078541

 

 

 

 

 

 

 

 

1697286950160

Φτιάξαμε ένα φθινοπωρινό δέντρο με τύπωμα ξερών φύλλων.

1697040078465

 

 

 

 

 

 

 

Προσπαθήσαμε να βρούμε το άλλο μισό των φύλλων.

1697040078525

 

 

 

 

 

 

 

 

Σκεφθήκαμε να φτιάξουμε ατομικά, αλλά και ομαδικά στο ολοήμερο τμήμα, τους φθινοπωρούληδες

1697040078509

1698131796426

 

 

 

 

 

 

 

 

Στη συνέχεια μιλήσαμε για το σταφύλι και τα παράγωγά του. Είδαμε βιντεάκια και παρατηρήσαμε εικόνες. Αυτά τα νόστιμα, ζουμερά, γλυκά σταφύλια τα αποτυπώσαμε με ωραία τσαμπιά με τύπωμα φελλού, με βελουτέ κύκλους και κάνσον τρισδιάστατα κυκλάκια, όλα φτιαγμένα από τα χεράκια των παιδιών.

1697703930759

1697703930780

Δεν μπορούσε φυσικά να λείπει και η αναφορά μας στο ευλογημένο δέντρο της ελιάς. Είδαμε την διαδικασία παραγωγής λαδιού σχολιάζοντας σχετικά βιντεάκια. Είπαμε για τον μύθο με τα δώρα του Ποσειδώνα και της θεάς Αθηνάς, καθώς και για τον κατακλυσμό του Νώε, και φυσικά φάγαμε την καθιερωμένη λαδορίγανη που τόσο πολύ τους αρέσει.

1698131796390

Στη συνέχεια παρατηρήσαμε προσεκτικά τον πίνακα ζωγραφικής του Θεόφιλου «Το μάζεμα των ελαιών» και ζωγραφίσαμε κι εμείς ότι μας εντυπωσίασε.

1697723338065

Επίσης φτιάξαμε κι ένα ελαιόδεντρο με την τεχνική του στένσιλ με τέμπερα και για ελίτσες εξασκήσαμε τα δαχτυλάκια μας να φτιάξουν μπαλίτσες γκοφρέ.

1698133715771

Και φυσικά αυτή είναι η εποχή της σποράς. Οι γεωργοί οργώνουν τα χωράφια τους και σπέρνουν το σιτάρι. Αφού είδαμε σχετικά βιντεάκια και μάθαμε το τραγουδάκι “Ο γεωργός πάει στον αγρό”, στη συνέχεια γίναμε κι εμείς μικροί γεωργοί και τοποθετήσαμε φακές στο ποτηράκι-κήπο του σπιτιού μας και ιδού το αποτέλεσμα.

1698131796371 1

Μας επισκέφθηκε επίσης και η κινητή βιβλιοθήκη Σερρών και τα παιδιά δανείστηκαν τα βιβλία που τους άρεσαν.

1698131796406 1

Η 31η Οκτωβρίου έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης. Συζητήσαμε με τα παιδιά τι σημαίνει αποταμίευση, πως γίνεται, πόσο αναγκαία είναι και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι μας κάνει να αισθανόμαστε λίγο πιο ασφαλείς. Ακούστηκαν καινούριες λέξεις για τα παιδιά, όπως οικονομία, τράπεζα, ΑΤΜ, κάρτες, πάμπλουτος, τσιγγούνης κ.α. Μάθαμε την παροιμία “Φασούλι το φασούλι γεμίζει το σακούλι”, είπαμε την ιστορία του Μίδα. Αναγνωρίσαμε, κατονομάσαμε και διαχωρίσαμε τα ευρώ σε κέρματα και χαρτονομίσματα και φυσικά φτιάξαμε και τον κουμπαρά γουρουνάκι.

1698913850591

1698913850601

Αναφερθήκαμε στη γιορτή των Παμμεγίστων Ταξιαρχών και είπαμε λίγα λόγια για τους αγγέλους, τους αγγελιοφόρους του Θεού, αλλά και για τον προσωπικό μας φύλακα άγγελο, τον οποίο και φτιάξαμε ως κατασκευή.

1699458349456

Είπαμε την ιστορία του Δαίδαλου και του Ίκαρου και την παίξαμε. Γίναμε Ίκαροι που πέταξαν πολύ ψηλά, κοντά στον ήλιο και τελικά πέσαμε στο πέλαγος γιατί έλιωσαν τα κέρινα φτερά μας.

16994583494461699458349437

 

 

Ευχαριστίες

Ο Σύλλογος διδασκόντων του 2ου Νηπιαγωγείου Σκουτάρεως εκφράζει τις θερμές του ευχαριστίες και την ευγνωμοσύνη του στον όμιλο Σκλαβενίτη για την ευγενική δωρεά χαρτικής ύλης και αναλώσιμων υλικών στο νηπιαγωγείο μας!!!

ΣΕΙΣΜΟΟΟΣ!!! ΜΗ ΣΕ ΠΙΑΝΕΙ ΠΑΝΙΚΟΣ

13/10/23   ΔΙΕΘΝΗΣ ΗΜΕΡΑ ΜΕΙΩΣΗΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ. Παρατηρώ, σκέφτομαι και συζητώ για να κάνω το σωστό. Ενημέρωση των παιδιών σχετικά με το τι είναι σεισμός, πως προκαλείται, τι συνέπειες έχει όταν συμβεί και τι μπορούμε να κάνουμε εμείς ώστε να παραμείνουμε ασφαλείς. Τα παιδιά μαθαίνουν μέτρα αντισεισμικής προστασίας, μέσα από διάφορα βιντεάκια, από βιβλία, από αφίσες (ΟΑΣΠ). Μιλήσαμε για τους μύθους των σεισμών από διαφορετικές χώρες και τους ζωγραφίσαμε όπως μπορούσαμε.

1697286950172

Κάναμε ασκήσεις ετοιμότητας για υποτιθέμενο σεισμό.

1697286950153

Πειραματιστήκαμε για την κίνηση των γεωγραφικών πλακών με κουτιά που τα κινούσαμε παράλληλα κι επάνω υπήρχαν οικοδομές (προσέξαμε ότι οι ψηλότερες έπεφταν πιο εύκολα από τις χαμηλές) κι ένα μπωλ με νερό (αναπαριστούσε την θάλασσα) κι έτσι αναφερθήκαμε και στο τσουνάμι.

 

1697288606231

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

Στα πλαίσια της Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού οργανώσαμε στον αύλειο χώρο του σχολείου, από κοινού με το 1ο Νηπιαγωγείο, αθλητικές δράσεις οι οποίες εντάσσονταν στο πρόγραμμα #BE ACTIVE. Συγκεκριμένα αφορούσαν στην Πανελλαδική Σχολική Σκυταλοδρομία, “ΤΡΕΧΩ ΓΙΑ ΤΟ ΕΥ”.Το μήνυμα που κάποια παιδάκια κατάφεραν να μεταφέρουν πρώτα ήταν: “ΜΗ ΣΠΑΤΑΛΑΤΕ ΤΟ ΝΕΡΟ”. Στα παιδιά δόθηκαν μετάλλια, τα οποία τα φιλοτέχνησαν μόνα τους.

16970369814741697036981463

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ

Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ είναι διεθνής ημέρα δράσης για τα δικαιώματα των ζώων και την καλή διαβίωση. Ο εορτασμός της κινητοποιεί το κίνημα καλής διαβίωσης των ζώων σε παγκόσμια δύναμη, για να κάνει τον κόσμο ένα καλύτερο μέρος για όλα τα ζώα. Εμείς στο Νηπιαγωγείο φτιάξαμε ένα σκυλάκι για να μεταφέρουμε το μήνυμα αυτό στην οικογένειά μας, αλλά και προσπαθήσαμε να μεταμορφώσουμε την παλάμη μας σε διάφορα ζωάκια, χρησιμοποιώντας την φαντασία μας.

GridFoto 1696865147991IMG 20231005 141356

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΕΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ!!!

Άλλη μια σχολική χρονιά ξεκινάει για όλους μας. Ευχόμαστε να είναι γεμάτη με υγεία, χαρά, δημιουργικότητα, αλλά και φώτιση και υπομονή. Τα περισσότερα παιδάκια μας φέτος είναι προνήπια, οπότε ήρθε η ώρα να γνωριστούν με τους καινούριους φίλους τους τα νήπια κι όλοι μαζί να γίνουμε «μια τάξη δυνατή». Παίξαμε λοιπόν παιχνίδια γνωριμίας με το ζάρι, με την μπάλα, με το καπέλο, με την κορνίζα, με το σεντόνι κ.α.

169532825728216953282572601695414894996

16954148950401696447150393

Αποτυπώσαμε την παλάμη του χεριού μας σε ομαδική εργασία, περνώντας το μήνυμα «Εγώ για σένα, εσύ για μένα, όλοι μαζί μια τάξη δυνατή».1695547464271

Και φυσικά ασχοληθήκαμε με τους κανόνες του σχολείου, αναφερθήκαμε στη σωστή συμπεριφορά απέναντι στο σχολείο, στις κυρίες, στους συμμαθητές μας, στα παιχνίδια μας. Πέντε βασικούς κανόνες μάλιστα τους περάσαμε ως κολιέ στο λαιμό μας. Μάθαμε επίσης και βασικούς κανόνες για το πλύσιμο των χεριών μας.16953282572391695414895005

Προσέξαμε στην παρεούλα το αρχικό γράμμα του ονόματός μας και βρήκαμε λέξεις που να ξεκινούν από αυτό. Διαβάσαμε τον «Εμμανουήλ Α. Μπακακούλη» και καταλάβαμε τι σημαίνει τελικά αυτό το Α στο όνομά του. Τι άλλο βέβαια παρά ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΣ. Έτσι φτιάξαμε κι ένα χαριτωμένο βατραχάκι με ένα ωραίο μπαλόνι για γλώσσα. Για την αναγνώριση και την εκμάθηση του αρχικού γράμματος του ονόματός μας αλλά και για ολόκληρο το όνομά μας κάναμε πολλές δραστηριότητες:

  • Το ψαρέψαμε
  • Το συνθέσαμε με μαγνητικά γράμματα
  • Το σχηματίσαμε ως ανθρωπάκι με κυκλάκια
  • Το κρύψαμε μέσα στην τάξη
  • Το κρύψαμε έξω στην αυλή
  • Φτιάξαμε πύργο με τουβλάκια, τόσα όσα τα γράμματα του ονόματος
  • Ταυτίσαμε το γράμμα μας που ήταν γραμμένο στον πάτο ενός ποτηριού με το αλφάβητο
  • Το σχηματίσαμε με την πλαστελίνη
  • Το σχηματίσαμε με μαρκαδόρους
  • Το σχεδιάσαμε με χαρτοταινία16953282572171696447150352 11695998608381 1IMG 20230928 151637

GridFoto 1696080380460 11695735802831 116965170069091695998608371 116965170068771695735802816 1

ΑΓΙΑΣΜΟΣ

Σήμερα Δευτέρα και ώρα 11.οο π.μ. στον αύλειο χώρο του 1ου και 2ου Νηπιαγωγείου τελέστηκε ο καθιερωμένος αγιασμός για την καινούρια σχολική χρονιά. Μας τίμησαν με την παρουσία τους ο Πρόεδρος της τοπικής κοινότητας Σκουτάρεως κ. Μιχάλης Βαφειάδης, καθώς και ο Αντιδήμαρχος για την δημοτική ενότητα Σκουτάρεως κ. Παναγιώτης Καρακολίδης. Μετά τον φωτισμό των παιδιών και των εκπαιδευτικών, τα παιδιά πήραν τα κεράσματά τους, τα οποία ήταν χορηγίες του κ. Βακαλίδη και του κ.Κάντζα, μαζί με τις εκπλήξεις-δωράκια των νηπιαγωγών.

Ευχόμαστε σε όλους ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ!!!GridFoto 1694441647030 2

1694439479626 1

Καλοκαιρινές περιπέτειες!

Ήρθε το καλοκαίρι. Ζέστη, κοντομάνικα, παιχνίδια στην αυλή. Καλωσορίζουμε το καλοκαίρι τραγουδώντας το “Γλυκό καλοκαιράκι αγαπημένο“. Συζητάμε τι συμβαίνει το καλοκαίρι.

IMG 20230606 153639

Παρακολουθούμε τον picou picou που μας μιλάει για την πιο αγαπημένη εποχή όλων των εποχών. Ζωγραφίζουμε τι σημαίνει για εμάς το καλοκαίρι.

Καλοκαιρι

Διαβάζουμε την ιστορία  “Ο ψαράς και το χρυσόψαρο” και “την κίτρινη σημαδούρα” και ζωγραφίζουμε ό,τι μας έκανε εντύπωση.

Ο ψαράς και το χρυσόψαρο

Η κίτρινη σημάδουρα Η κίτρινη σημάδουρα

 

Τα ψαράκια ζουν μέσα στο βυθό, οπότε σε ένα πλαστικό μπουκάλι προσθέτουμε νερό χρωματισμένο από μπλε γκοφρέ χαρτί και δημιουργούμε το βυθό και τα πλάσματα και τα φυτά που ζουν σε αυτόν.

DSCN4811 DSCN4813

Πως θα μπορούσαμε να δούμε τι υπάρχει μέσα στο βυθό; Μεταμφιεζόμαστε σε δύτες και κάνουμε μια βουτιά στα βαθιά για να ανακαλύψουμε θησαυρούς, ναυάγια, καρχαρίες.

Δύτες

Συναντήσαμε και κάποια καβουράκια, όταν βγήκαμε έξω, που έκαναν βόλτα στην άμμο.

Καβουρακια

Μέσα στη θάλασσα συνήθως βλέπουμε και βαρκούλες να επιπλέουν στην επιφάνεια της. Φτιάχνουμε βαρκούλες από χαρτί και δημιουργούμε ένα θαλασσινό τοπίο.

Βαρκουλα

Με τόσο ωραίο καιρό και ζέστη δεν μπορούμε να κρατηθούμε μέσα στην τάξη. Οργανώνουμε λοιπόν ποδηλατόβολτα.  Αρχικά μιλάμε για το ποδήλατο, την εξέλιξη του μέσα στα χρόνια, τα είδη ποδηλάτου που υπάρχουν καθώς και τα μέρη που το απαρτίζουν. Δεν μπορούσαμε να παραλείψουμε να αναφέρουμε τα οφέλη του στην υγεία μας και το περιβάλλον. Βγαίνουμε στην αυλή και ο καθένας παίρνει το ποδήλατό του. Εντοπίζουμε συγχρόνως το τιμόνι, τα φρένα, τα φώτα, την αλυσίδα, τα πηδάλια, τις ρόδες, τις ακτίνες και υπενθυμίζουμε το ρόλο του καθενός. Κάνουμε βόλτα ελεύθερα αλλά και οργανωμένα μέσα από εμπόδια. Τον αγώνα μας τον συνοδεύει το τραγούδι του Μακεδόνα “Το ποδήλατο μου“. Για να χαλαρώσουμε από τον ποδηλατοαγώνα παρακολουθούμε το “Ιπτάμενο Ποδήλατο“, ζωγραφίζουμε μια βόλτα με το ποδήλατο μας και κατασκευάζουμε τον εαυτό μας ως ποδηλάτη πάνω σε ένα ποδήλατο.

DSCN4767

Ποδηλατα Ποδηλατοαγωνες

Ποδήλατο

IMG 20230529 231953

Για να δροσιστούμε το καλοκαίρι μας αρέσει να τρώμε ζουμερό καρπούζι. Λέμε λέξεις από το αρχικό γράμμα της λέξης. Βάζουμε challenge να βρούμε 100 λέξεις από το Κ. Ξεπεράσαμε τους ίδιους μας τους εαυτούς και βρήκαμε 107!! Αν μετατρέπαμε το καρπούζι σε βεντάλια θα μας πρόσφερε την ίδια δροσιά;

Καρπουζοβενταλια

Πέρα από το καρπούζι που είναι γλυκό και δροσερό, κάτι άλλο που μας αρέσει να τρώμε τις ζεστές μέρες είναι τα ΠΑΓΩΤΑ!! Φτιάχνουμε τις δικές μας γεύσεις παγωτό και τραγουδάμε τον “Παγωτατζή“.

Παγωτο

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!!!

4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Ζω καλύτερα – Ευ ζην , Υγεία – Αυτομέριμνα – Ασφάλεια. “Το παπάκι … πάει” (το Χαμόγελο του Παιδιού)

Με αφορμή το σύμβολο του χαμόγελου του παιδιού κάνουμε μια εισαγωγή στο θέμα. Σας θυμίζει κάτι; Το έχετε δει πουθενά;  Ας το παρατηρήσουμε λίγο (σχήμα, χρώμα, γράμματα, χαρακτηριστικά προσώπου). Το αποτυπώνουμε στο χαρτί.

το χαμόγελο του παιδιού

Έχετε ακούσει για παιδάκια που εξαφανίστηκαν; Πως μπορεί να ξέφυγαν από τους γονείς τους; Έχετε ακούσει για παιδάκια που άφησαν το χέρι της μαμάς τους και απομακρύνθηκαν; Ξεκίνησε ο καταιγισμός των απόψεων των παιδιών για εξαφανίσεις. Μετέφεραν όσα έχουν ακούσει και έχουν δει στην παιδική χαρά, έκαναν υποθέσεις για το τι μπορεί να συμβεί και τι μπορεί να απέγιναν αυτά τα παιδιά, πως συμπεριφέρεται η μαμά μετά το γεγονός. Μιλήσαμε για προσωπικά βιώματα. Στην αρχή τα παιδιά ήταν μαζεμένα αλλά αφού μοιράστηκα μια προσωπική μου ιστορία μαζί τους , ένιωσαν ασφάλεια και εμπιστοσύνη και διηγήθηκαν πως απομακρύνθηκαν κι αυτά με τη σειρά τους κάποια στιγμή από τη μαμά τους. Διαβάσαμε την ιστορία του Αλέξανδρου, ο οποίος άφησε το χέρι της μαμάς του στη λαϊκή και χάθηκε. Τα παιδιά εξέφρασαν τις γνώμες, τα συναισθήματα τους. Άλλαξαν την ιστορία καθώς δεν συμφωνούσαν με την εξέλιξη της. Μεταφέραμε στο χαρτί τι μας έκανε περισσότερη εντύπωση από την ιστορία του Αλέξανδρου και την μετατρέψαμε σε κόμικ.

IMG 20230527 1437311

Καθώς ο Αλέξανδρος για να βρει τη μαμά του είχε βοηθούς – μια μαμά με τα παιδιά της και έναν αστυνομικό- φτιάξαμε κι εμείς με πλαστικά κουταλάκια την δικιά μας κούκλα βοηθό, η οποία θα μας συντροφεύει σε όλες τις δραστηριότητες του συγκεκριμένου εργαστηρίου.

DSCN4668

Μερικά παιδιά μεταμφιέζονται στους βασικούς ρόλους της ιστορίας και τα υπόλοιπα αναπαριστούν τον κόσμο στη λαϊκή. Γίνεται δραματοποίηση της ιστορίας.1685961985341

1685961985346

Διαβάζουμε την ιστορία με την εξαφάνιση του μικρού παπιού Πάκο και με τη βοήθεια της κούκλας βοηθού προσπαθούμε να θυμηθούμε τι έπρεπε να κάνει ο Αλέξανδρος στην δική του ιστορία εξαφάνισης ,ώστε να τα εφαρμόσει και ο Πάκο για να βρει τη μαμά του. Γίνεται συζήτηση για να εμπεδωθούν τα σωστά μηνύματα και ζωγραφίζουμε την ιστορία του Πάκο.

η ιστορία του Πάκο

Βάφουμε τις φιγούρες των ηρώων της ιστορίας από την εξαφάνιση του Πάκο και παίζουμε κουκλοθέατρο με τη βοήθεια των κούκλων – βοηθών.

κουκλοθέατρο

DSCN4699

Με αφορμή το Π από τον Πάκο το παπί, λέμε λεξούλες από το συγκεκριμένο γράμμα, το σχηματίζουμε με το σώμα, τα δάχτυλα, τους μαρκαδόρους και το εντοπίζουμε μέσα στην τάξη. Τα παπάκια μας βοήθησαν να μάθουμε ή να ξαναθυμηθούμε τον αριθμό 5. Το γράφουμε, το αναγνωρίζουμε και το τραγουδάμε.

Π Που είναι το π Το γράμμα Π

Ακούμε το τραγούδι “το παπάκι πάει στην ποταμιά” και το χορεύουμε. Δημιουργούμε στην αμμοδόχο μια μικρή λιμνούλα, τη γεμίζουμε με νερό και βάζουμε τα παπάκια της τάξης, που ήταν φίλοι του Πάκο, να κολυμπήσουν.

DSCN4728

Ο Πάκο όμως δεν ήταν πουθενά, δεν εμφανίστηκε. Ψάξαμε όλα τα παιδιά στην αυλή φωνάζοντας το όνομα του. Αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα μήνυμα για την εξαφάνιση του. Τα παιδιά αναφέρουν πως έχουν δει στην τηλεόραση όταν εξαφανίζονται άνθρωποι, χτυπάει συναγερμός. Κοιτάμε στον υπολογιστή μηνύματα εξαφανίσεων παιδιών από ABER ALERT. Διαβάζουμε τα στοιχεία που αναγράφονται στο μήνυμα. Προσέχουμε τους αριθμούς των τηλεφώνων 100 (αστυνομία) και 116000(Ευρωπαϊκή Γραμμή Στήριξης). Mε αφορμή την εξαφάνιση του Πάκο στο παπί – μάρκετ, φτιάχνουμε μια καρτέλα ενημέρωσης εξαφάνισης του Πάκο με όλα τα απαραίτητα στοιχεία, τα οποία θα βοηθήσουν στον εντοπισμό του.

IMG 20230525 1606041

Ευτυχώς ο Πάκο βρέθηκε. Τον βρήκε μια μαμά να κλαίει και να θέλει να μπει στο νηπιαγωγείο. Τον αγκάλιασε και τον επέστρεψε στο σχολείο, όπου τα παιδιά τον υποδέχτηκαν με ανακούφιση και χαρά.1685962294254 Ζωγραφίσαμε τι μπορεί να είχε συμβεί στον Πάκο όλες αυτές τις μέρες που έλειπε και που μπορεί να ήταν.

1685623112030

Καθώς ήταν πολύ σημαντικά τα τηλέφωνα που αναγράφονταν στην καρτέλα εξαφάνισης του Πάκο, αποφασίσαμε να τα μάθουμε πολύ καλά. Σε ένα μεγάλο τηλέφωνο τα παιδιά πληκτρολογούν τους αριθμούς αυτούς και τους αριθμούς των κινητών τηλεφώνων των γονέων τους.

DSCN4754 DSCN4755

Εκτυπώνουμε εικόνες με συνοδευόμενες βοηθητικές ερωτήσεις, οι οποίες συμβάλλουν στην κατανόηση βασικών μηνυμάτων μέσω της οπτικοποίησης της ιστορίας. DSCN4800Τα μηνύματα αυτά είναι:

  • μένουμε σταθεροί στη θέση μας
  • ζητάμε βοήθεια από πολλούς και όχι μόνο από ένα άτομο
  • έχουμε δικαίωμα να λέμε ΟΧΙ σε ό,τι μας τρομάζει
  • οι αστυνομικοί βοηθάνε τα παιδιά, δεν τα πάνε φυλακή (απενεχοποίηση της έννοιας του αστυνομικού)

Για την καλύτερη κατανόηση και εκμάθηση των μηνυμάτων μάθαμε ανάλογα ποιηματοτραγουδάκια

  • Ένα παιδάκι κάνει κούνια στην παιδική χαρά και ξαφνικά δεν βλέπει τη μαμά του. Τι κάνει;

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΣΤΑΘΕΡΟ

ΝΑ ΜΗΝ ΚΟΥΝΗΘΕΙ

ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΦΟΒΗΘΕΙ

Η ΜΑΜΑ ΤΟΥ ΘΑ ΤΟ ΒΡΕΙ

  • Ένας κύριος πλησιάζει ένα παιδάκι και του προσφέρει παγωτό. Το παιδάκι δεν τον ξέρει. Τι κάνει;

ΕΝΑ ΟΧΙ ΘΑ ΤΟΥ ΠΕΙ

ΤΟΣΟ ΔΥΝΑΤΑ ΝΑ ΚΟΥΦΑΘΕΙ

ΟΧΙ ΟΧΙ ΔΥΝΑΤΑ

ΛΕΝΕ ΣΤΟΥΣ ΞΕΝΟΥΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

Φτιάχνουμε 3 κύβους που σε κάθε πλευρά τους έχουν εικόνες σχετικές με την ιστορία του Αλέξανδρου. Στον έναν κύβο απεικονίζονται οι ήρωες της ιστορίας, στον άλλον τα συναισθήματα και στον τρίτο σωστές και λανθασμένες αντιδράσεις. Τα παιδιά ρίχνουν τους κύβους σαν ζάρια και προσπαθούν να συνθέσουν μια ιστορία με βάση τις εικόνες που τυχαίνουν.

DSCN4688

1685961985353

Δεχθήκαμε την επίσκεψη δυο αστυνομικών για να μας μιλήσουν για το έργο τους και τις υπηρεσίες που προσφέρουν, ειδικά όσον αφορά στην προστασία και προφύλαξη των παιδιών. Εξήγησαν στα παιδιά πως δεν πρέπει να φοβούνται να απευθυνθούν σε κάποιον αστυνομικό και πως δεν βάζουν τα παιδάκια φυλακή όπως αυτά νόμιζαν. Με αυτόν τον τρόπο αποενοχοποιήθηκε ο ρόλος τους και τα παιδιά ένιωσαν μεγαλύτερη ασφάλεια και εμπιστοσύνη. Μας παρουσίασαν την στολή τους, τον εξοπλισμό τους καθώς και το περιπολικό τους.

police

Επίσης μάθαμε να ξεχωρίζουμε το παπάκι που πάει στην ποταμιά , από το παπάκι του internet.

DSCN4760 1

1685962294263

Μάθαμε ένα τραγούδι ευαισθητοποίησης παιδιών σε αρπαγές από το χαμόγελο του παιδιού.

Για τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα τα παιδιά παίρνουν ένα χρυσό μετάλλιο στο σχήμα του Πάκο ως επιβράβευση.

DSCN4766

 

DSCN4762

Τον αρχηγό ορίζω, με την ψήφο που θα ρίξω!

Πλησιάζει η Κυριακή των εκλογών. Τα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά γιατί κάποια από αυτά μετατρέπονται σε εκλογικά κέντρα και όλοι θα πρέπει να παρουσιαστούν για να ρίξουν την ψήφο τους. Τι σημαίνει όμως εκλογές; Ποια διαδικασία ακολουθούμε για να ψηφίσουμε; Ποιον ψηφίζουμε; Τι χαρακτηριστικά θα έπρεπε να έχει αυτός που θα βγει πρώτος;

Ένας αρχηγός θα έπρεπε να είναι καλός, έξυπνος, δυνατός, ευγενικός, φιλικός, να αγαπάει τον κόσμο, να φροντίζει τη φύση, να προστατεύει τα ζώα, να διώχνει τους εχθρούς. να κάνει την προσευχή του αλλά κυρίως να αγαπάει τη δουλειά του.

Για να καταλάβουν καλύτερα τα παιδιά τι σημαίνει η λέξη εκλογές διαβάσαμε το βιβλίο “Στο δάσος” και ακούσαμε την αφήγηση του βιβλίου “Οι εκλογές των ζώων“. Ποιοι ήταν οι αρχηγοί των ζώων σε αυτές τις δύο ιστορίες; Με ποιον τρόπο έβγαινε αυτό το αποτέλεσμα; Ήταν όλοι ικανοποιημένοι με αυτήν την απόφαση;

IMG 20230519 001929

Τα παιδιά καταλαβαίνουν καλύτερα πως λειτουργούν οι διαδικασίες άμα τις ζήσουν. Γι’ αυτό το λόγο οργανώσαμε στην τάξη τις δικές μας εκλογές. Σημειώσαμε την παρουσία μας, επιδεικνύοντας την ταυτότητα μας. Μιας και η ψήφος είναι κρυφή και μυστική περάσαμε πίσω από το παραβάν για να επιλέξουμε ποιος θα θέλαμε να είναι ο αρχηγός των ζώων. Βάλαμε το χαρτάκι μας στον φάκελο και το ρίξαμε στην κάλπη.

 IMG 20230523 164610

εκλογές 2

εκλογές εκλογές 1

Είχαμε να επιλέξουμε ανάμεσα στην μαϊμού την παιχνιδιάρα και υποσχέθηκε παιχνίδι όλη μέρα, στη ζέβρα που είναι γρήγορη, τον ελέφαντα που είναι δυνατός, το λιοντάρι που θεωρείται βασιλιάς, την καμηλοπάρδαλη που είναι ψηλή και θα τα μάθαινε όλα πρώτη και την κουκουβάγια που είναι σοφή.

Όταν ολοκληρώθηκε όλη η διαδικασία, μετρήσαμε τις ψήφους και λόγω πλειοψηφίας βγήκε ο ΝΙΚΗΤΗΣ!! Αρχηγός των ζώων λοιπόν βγήκε ο βασιλιάς των ζώων, το λιοντάρι. Ακούσαμε ένα τραγούδι προς τιμήν του.

IMG 20230519 002949

Στην πορεία παίξαμε κουκλοθέατρο με τις φιγούρες των υποψηφίων, οι οποία παρουσίαζαν τους εαυτούς σας και προσπαθούσαν να μας πείσουν για πoιο λόγο να τους ψηφίσουμε!

IMG 20230519 003207