STE(A)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του νερού και την Υδροδυναμική

Στόχοι του εν λόγω προγράμματος είναι τα παιδιά να κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά της μάθησης μέσα από τον προβληματισμό, να αναπτύξουν δεξιότητες προσανατολισμού και μέτρησης αποστάσεων και να αναζητήσουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα, όπως ο κύκλος του νερού και η υδροδυναμική.

Έτσι ξεκινήσαμε το πρόγραμμα διαβάζοντας την ιστορία «Το σύννεφο που έβαλε τα κλάματα». Εξηγήσαμε τι συμβαίνει στον λεγόμενο κύκλο του νερού και τον δραματοποιήσαμε. Φτιάξαμε ένα πάζλ και γράψαμε στον πίνακα «ο κύκλος του νερού». Αναγνωρίσαμε γνωστά γράμματα, όπως το κ του Κωνσταντίνου, το ε της Ελπίδας , το ρ του Ραφαήλ κ.α.

1707330558270

Μάθαμε το ποίημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου «Το ποταμάκι» και το γράψαμε σε χαρτί του μέτρου με λεξοεικόνες. Τα παιδιά απόδωσαν κάποιες λέξεις με εικόνες, τις οποίες και ζωγράφισαν.

1707330558242

Και μιας και αναφερόμαστε στη βροχή, μας αρέσει πολύ είπαν τα παιδιά, να παίζουμε με την ομπρέλα μας. Έτσι λοιπόν αφού παρακολουθήσαμε στο youtube το τραγούδι «singing in the rain” με τον Φρανκ Σινάτρα, μετά χορέψαμε κι εμείς μέσα σε μια φανταστική βροχή με την ομπρέλα μας υπό τους ήχους του τραγουδιού.

1708333070954

Κάναμε πειράματα σχετικά με την διαλυτότητα υλικών μέσα στο νερό, καθώς και για την βύθιση και την επίπλευση αυτών. Τα υλικά, για να κατανοήσουμε τις παραπάνω έννοιες, ήταν ποικίλα (λάδι, λεμόνι, ζάχαρη, αλάτι, κέρματα, τουβλάκια, ζωάκια παιχνίδια και τόσα άλλα). Διατυπώσαμε υποθέσεις και καταγράψαμε αποτελέσματα.

1707404458577

1707404458550

Μιλήσαμε επίσης και για τις τρεις καταστάσεις του νερού (υγρό, στερεό, αέριο). Δημιουργήσαμε παγάκια και την επόμενη μέρα ψάχναμε να βρούμε τρόπους να τα λιώσουμε. Έτσι αναφερθήκαμε στην πήξη και την τήξη του νερού. Τα παιδιά έκαναν κι ένα πείραμα στο σπίτι τους, βάζοντας ένα παιχνιδάκι μέσα σε ένα ποτήρι με νερό , ώστε όταν παγώσει να εγκλωβιστεί το παιχνίδι τους στον πάγο. Στη συνέχεια το ξεπαγώσαμε με τους τρόπους που σκεφθήκαμε την προηγούμενη μέρα.

1707414647306

1708329231126

1708329231145

1708329231107

Έξω στην αμμοδόχο αναπαραστήσαμε την πορεία ενός ποταμού, από τη στιγμή που γεννιέται ως ρυάκι πάνω στο βουνό μέχρι να μεγαλώσει η ποσότητα του νερού του και να χυθεί στη θάλασσα.

1707330558164

Για να δείξουμε την δύναμη του νερού, αλλά και την χρησιμότητά του, μετά από την παρακολούθηση σχετικών βίντεο, φτιάξαμε με τα οικεία υλικά μας έναν καταρράκτη κι ένα φράγμα, δηλαδή έναν τεράστιο ταμιευτήρα νερού.

1708329231085

Και μιας και το χιόνι είναι λίγο ακριβοθώρητο στην περιοχή μας, καθότι είναι πεδινή, ψάξαμε να βρούμε πληροφορίες για να φτιάξουμε τεχνητό χιόνι. Τα υλικά πολύ απλά και οικεία, σόδα μαγειρικής και μαλακτική κρέμα μαλλιών σε συγκεκριμένη δοσολογία και να σου μπροστά σου ένα ταψί χιόνι!! Τα παιδιά το έπιασαν , το μύρισαν, το ζούληξαν και τελικά έφτιαξαν χιονάνθρωπο.

1707830896034

1707830896074

Στη συνέχεια σκεφθήκαμε να κάνουμε μια κατασκευή με χιονάνθρωπο. Τα παιδιά βρήκαν πιατάκια του καφέ από το κουκλόσπιτο κι έκαναν το περίγραμμα των κύκλων (μεγάλο πιάτο-μικρό πιάτο) για να φτιάξουν το σώμα και το κεφάλι του. Τον στόλισαν και για νιφάδες κόλλησαν καρδούλες μιας και τον αγαπούν τόσο πολύ.

1707935935141 1

Μετρήσαμε επίσης και τους χιονάνθρωπους που φτιάξαμε με τα γράμματα του ονόματος μας για να δούμε ποιος είναι ο πιο ψηλός. Φυσικά ήταν του Κωνσταντίνου καθώς το όνομά του έχει 12 γράμματα.

1707935935157

Η αγάπη των παιδιών για τον χιονάνθρωπο είναι πολύ μεγάλη. Η χαρά τους και η όρεξη τους να τον φτιάξουν είναι απερίγραπτη. Τυλίξαμε λοιπόν κι εμείς με χαρτί υγείας το σώμα ενός παιδιού για να το ασπρίσουμε, ψάξαμε για αξεσουάρ στο βεστιάριο του σχολείου, για κλαδιά έξω στην αυλή, φτιάξαμε κι ένα καρότο για μύτη και να σου ο ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΣ μας!!!

1708021167170

1708021167147

Στο τέλος για να χαλαρώσουμε πειραματιστήκαμε με τις νερομπογιές , τις μίξεις και τις αποχρώσεις που μπορούμε να πετύχουμε και μεγαλουργήσαμε πάλι.

1708330627965

 

 

ΚΑΛΩΣ ΜΑΣ ΗΡΘΕΣ ΧΕΙΜΩΝΑ!!

Χειμώνας!!! Η πιο κρύα εποχή του έτους. Κρύο, αέρας, παγωνιά, χιόνι τα χαρακτηριστικά της. Και το πιο όμορφο το χιόνι. Το χαίρονται μικροί μεγάλοι. Εμείς υποδεχθήκαμε τον χειμώνα παίζοντας με λίγο χιονάκι.

1707324013093

Καλώς ήρθες 2024!!! Άνοιξαν τα σχολεία και τα παιδιά ήρθαν χαρούμενα και ορεξάτα.

1704996250629

Το καθένα έκανε την δική του ευχή, η οποία γράφτηκε σε μία μπάλα κι όλες μαζί οι μπάλες έφτιαξαν αυτόν τον υπέροχο ευχοπίνακα.

1704996250661

Μία από τις ευχές των παιδιών, ήταν κι αυτή του Πασχάλη «να πάει στο φεγγάρι». Άρεσε στα παιδιά η ιδέα και αποφάσισαν όλοι να τον ακολουθήσουν στο ταξίδι του. Ο Πασχάλης λοιπόν έκανε την επόμενη μέρα ένα δώρο έκπληξη σε όλα τα παιδιά: ΕΝΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΥΡΑΥΛΟ. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν.

1707414908244

Φυσικά νέο έτος χωρίς βασιλόπιτα δεν λέει. Γι’ αυτό κι εμείς αφού είπαμε την παραδοσιακή ιστορία της βασιλόπιτας, μιλήσαμε για τον Μέγα Βασίλειο και την Βασιλειάδα, γράψαμε την λέξη βασιλόπιτα και την ανασυνθέσαμε, στο τέλος την κόψαμε και την φάγαμε. Το παιδάκι που έτυχε το φλουρί πήρε δωράκι το βιβλίο «Ο γάτος ο μαγκούφης» της Γιολάντας Τσορώνη Γεωργιάδου.

1704996250544

1704996250597

Στη συνέχεια για να εξασκήσουμε την λεπτή μας κινητικότητα, κεντήσαμε το Χ του χειμώνα.

1704996250568

Φτιάξαμε επίσης και το δικό μας βιβλίο του χειμώνα, παίρνοντας την αφόρμηση από το βιβλίο της Ευγενίας Φακίνου «Ο χειμώνας».

1704995576062

Και για να διασκεδάσουμε λίγο και να χαλαρώσουμε μάθαμε το τραγουδάκι «Ααα αρχίζει η παγωνιά». Το ακούσαμε, το μάθαμε, το παίξαμε με καρτέλες γραμμάτων.

GridFoto 1704999886945

Στη συνέχεια κάναμε αναφορά στα χειμωνιάτικα ρούχα. Τα παρατηρήσαμε (χρώματα, σχέδια, υλικό), τα ονομάσαμε και τα φορέσαμε παίζοντας την «σκουφοσαλάτα». Διασκεδάσαμε πολύ. Στην παρέα μας ήρθε και ο Μάρκος ο αρκούδος. Ήταν γυμνός και αποφασίσαμε να τον ντύσουμε ζεστά για να μην κρυώνει. Έγινε πολύ όμορφος. Τα παιδιά τον  χάρηκαν.

1705348451194 2

1705348451138

1705348451115

Φτιάξαμε και την ντουλάπα του χειμώνα, κολλώντας μέσα ό,τι χειμωνιάτικα ρούχα φοράμε.

1705348451157

Μέσα στον Ιανουάριο ξεκινήσαμε να λειτουργούμε και την δανειστική βιβλιοθήκη του σχολείου. Το κάθε παιδί διάλεξε το βιβλίο που του άρεσε και προσπάθησε να γράψει τον τίτλο του στην δική του καρτέλα.

1705348451175

Φυσικά κάναμε αναφορά και στα χειμωνιάτικα φρούτα. Πορτοκάλια, μανταρίνια, ακτινίδια, αχλάδια, μήλα, ρόδια, όλα γεμάτα νοστιμιά και βιταμίνες. Το ένα πιο μυρωδάτο κι ευωδιαστό από το άλλο. Έτσι λοιπόν τα φέραμε στην τάξη, τα μυρίσαμε, τα ψηλαφίσαμε με κλειστά μάτια και στο τέλος τα φάγαμε ως μια πεντανόστιμη φρουτοσαλάτα. Το αποτέλεσμα της νοστιμιάς των φρούτων το μαρτυράει η άδεια πιατέλα.

1705417140966

1705417140949

Και εφόσον το αγαπημένο φρούτο των παιδιών ήταν το μανταρίνι, σκεφθήκαμε να φτιάξουμε μια μανταρινιά με τις φλούδες των μανταρινιών που φάγαμε και να κάνουμε έτσι τους καρπούς τρισδιάστατους.

1705417140984

1705498039612

Είπαμε επίσης πως τον χειμώνα κάποια ζωάκια πέφτουν σε χειμερία νάρκη λόγω έλλειψης τροφής. Θα ξυπνήσουν την άνοιξη. Γίναμε λοιπόν κι εμείς μία αρκουδοοικογένεια  η οποία έπεσε σε χειμέριο ύπνο.

1705772949684

Μέσα στο κρύο όμως του χειμώνα παραδόξως υπάρχουν και μερικές ηλιόλουστες και ζεστές μέρες, οι γνωστές αλκυονίδες. Αναφερθήκαμε λοιπόν στον μύθο της Αλκυόνης και του Κήυκα και πως αυτοί μεταμορφώθηκαν από όμορφοι νέοι σε πουλιά. Φτιάξαμε την παρακάτω κατασκευή, καθώς και την μάσκα της αλκυόνης.

1705498039625

Διαβάσαμε επίσης και το ουκρανικό παραμύθι «Το γάντι», το οποίο στη συνέχεια το παίξαμε, βάλαμε τις καρτέλες με τα ζώα στη σωστή σειρά , αλλά και ζωγραφίσαμε τα ζωάκια που μπήκαν μέσα. Το μήνυμα του παραμυθιού ήταν η γνωστή μας παροιμία «όλοι οι καλοί χωράνε».

1707325782745

Παρατηρώντας πίνακες ζωγραφικής με χειμερινά τοπία, προσέξαμε ότι τα χρώματα που χρησιμοποιούν οι ζωγράφοι είναι συγκεκριμένα.  Χρησιμοποιούν  περισσότερο άσπρο, μπλε, γκρι , μωβ, πράσινο. Έτσι μάθαμε για τα ψυχρά και τα θερμά χρώματα. Μας άρεσε η τεχνική του Βασίλι Καντίνσκι, Ρώσου ζωγράφου πρωτοπόρου της αφηρημένης τέχνης και φτιάξαμε κι εμείς έναν πίνακα με ψυχρά χρώματα κι έναν με θερμά. Το αποτέλεσμα όταν ενώσαμε όλους τους πίνακες ήταν ένα υπέροχο χαλάκι του χειμώνα.

1707404458590

 

Αναφερθήκαμε επίσης και στα μέσα θέρμανσης του χειμώνα. Το κάθε παιδάκι μας είπε με ποιο τρόπο ζεσταίνονται στο σπίτι του. Με πορτοκαλί τέμπερα φτιάξαμε φωτιές.

1706194676345

Μα πόσο ωραίο και χαλαρωτικό είναι αλήθεια να κάθεσαι δίπλα στο τζάκι και να απολαμβάνεις την ζεστασιά του!!!

1706194676362

Φυσικά δεν παραλείψαμε να αναφερθούμε και στα χειμερινά αθλήματα (σκι, έλκηθρο, παγοδρομίες, πατινάζ, χόκεϋ, κέρλινγκ και τόσα άλλα), τα οποία προσφέρουν καλή φυσική κατάσταση, υγεία και ευεξία σ’ αυτούς που ασχολούνται. Τα γνωρίσαμε από βιντεάκια στο you tube  και τα παρακολουθήσαμε με πολύ ενδιαφέρον. Παίξαμε παιχνίδια στο word wall, όπως για παράδειγμα «βρες το ζευγάρι», «ο τροχός των αθλημάτων», «αντιστοίχησε την σκιά» κ.α. Φτιάξαμε έναν ορειβάτη να κατεβαίνει με φόρα από την βουνοπλαγιά κάνοντας σκι, αλλά και ένα παγοδρόμιο. Τα παιδιά είπαν τις ιδέες τους για το πώς θα μπορούσαμε να το φτιάξουμε και ιδού βήμα βήμα το αποτέλεσμα.

1706810903572

1706810903589

Μέσα στο χειμώνα εκπαιδευτικοί και μαθητές έχουν την τιμή να εορτάζουν τους Μεγάλους Πατέρες και Οικουμενικούς Διδασκάλους της Εκκλησίας μας, τους 3 Ιεράρχες. Υπήρξαν προστάτες των τεχνών και των γραμμάτων. Άνθρωποι μορφωμένοι, με μεγάλη πίστη στον Θεό και απέραντη αγάπη στον συνάνθρωπο, συντέλεσαν στην ανάπτυξη της χριστιανικής διδασκαλίας. Είδαμε σχετικά βιντεάκια με πληροφορίες γι’ αυτούς, μάθαμε μια προσευχούλα, φτιάξαμε μια εικόνα και επί της ευκαιρίας αναφερθήκαμε και στο αριθμό 3.

1706810903615

1706810903638

Συζητήσαμε επίσης και για τη γιορτή της Υπαπαντής, η οποία είναι  η Ορθόδοξη γιορτή της μητέρας. Σχολιάσαμε τον ρόλο και την αξία της μητέρας στη ζωή μας. Αναφερθήκαμε στη Μητέρα Παναγία μας, η οποία  είναι πάντα προστάτης μας και βοηθός  σε όλες τις δυσκολίες της ζωής μας. Φτιάξαμε μια απλή καρτούλα να χαρίσουμε στη μαμά μας μαζί με την αγάπη μας, την αγκαλιά μας και τα φιλιά μας.

1706880524362

Και κλείνοντας την θεματική ΧΕΙΜΩΝΑΣ είπαμε να διασκεδάσουμε κάνοντας σκι στον γνωστό μας Λαϊλιά.

1707404458523

 

 

 

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΞΑΝΑ!!

Στην Ορθόδοξη Εκκλησία τα Χριστούγεννα γιορτάζεται η Ενανθρώπηση του Υιού και Λόγου του Θεού. Δεσποτική εορτή της Χριστιανοσύνης, με την οποία τιμάται η κατά σάρκα Γέννησης του Κυρίου. Η περίοδος των Χριστουγέννων είναι γεμάτη χαρά, εορταστικές διακοσμήσεις και ιδανική για να περνάμε χρόνο με την οικογένεια και τους φίλους μας. Εμείς στο Νηπιαγωγείο περάσαμε πολύ όμορφα αυτές τις μέρες. Διαβάσαμε την ιστορία της Γέννησης του Κυρίου από την Βίβλο και την παρακολουθήσαμε επίσης μέσα από παραμύθια στο YouTube.

GridFoto 1702483896528

Μάθαμε τραγουδάκια, διασκεδάσαμε μαθαίνοντας τα χορευτικά μας και κάναμε πρόβες για την θεατρική μας παράσταση “Μια αλλιώτικη ματιά στον κόσμο”.

GridFoto 1703078671672

Φυσικά όλα αυτά έγιναν σε μια ατμόσφαιρα χριστουγεννιάτικη καθώς με τα παιδιά στολίσαμε το χριστουγεννιάτικο δέντρο μας και φτιάξαμε το σκηνικό μας.

GridFoto 1703251922327

1702423353665

Με τα παιδιά βρήκαμε την ιδέα να στολίσουμε και το δέντρο της αυλής μας. Έτσι φτιάξαμε στολιδακια και το μεταμορφώσαμε σε Ρούντολφ.

1702423353693

Φτιάξαμε διάφορες κατασκευές με χαρά και μεράκι. Κάρτα με ευχές, ημερολόγιο για καλή χρονιά, στολίδια για το δέντρο μας και τόσα άλλα. Και για του λόγου το αληθές, ιδού τα αποτελέσματα.

1702064487769

1702064487755

1702063939857

1702063939828

1702063939799

GridFoto 1702652581629

GridFoto 1702564648949 1

GridFoto 1702651856419

1703007066739

GridFoto 1703060310391 1

1703007066815

1703007066793

1703007066772

Φυσικά εννοείται ότι μετά από μια γιορτή, στην οποία τα παιδιά έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους, θα ερχόταν σίγουρα και ο αγαπημένος μας Αι Βασίλης για να μοιράσει δώρα στα παιδιά.

GridFoto 1703253764299

Σας ευχόμαστε ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ και ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΙΚΟ ΤΟ 2024!!! Να περάσετε όμορφα, ζεστά, οικογενειακά με τους δικούς σας και να έχετε υγεία!!!

 

 

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΚΑΝΕ ΜΙΑ ΕΥΧΗ

Τιμήσαμε την Παγκόσμια Ημέρα ατόμων με αναπηρία, βλέποντας σχετικά βιντεάκια και εικόνες. Τονίσαμε την αγάπη και τον σεβασμό που οφείλουμε να τους δείχνουμε, γιατί κι αυτοί είναι ίσοι με μας κι έχουν τα ίδια δικαιώματα στη χαρά, στην ευτυχία και στη ζωή γενικότερα.

Φτιάξαμε λοιπόν καρδούλες για να τους δείξουμε τον σεβασμό μας, μια σφιχτή αγκαλιά για να τους δείξουμε την αγάπη μας στις καθημερινές τους ανάγκες.

Με καπάκια δημιουργήσαμε ένα καρότσι κι ένα ανθρωπάκι. Φροντίσαμε να περάσει το μήνυμα στα παιδιά ότι «ΟΛΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΚΙ ΟΛΟΙ ΕΜΑΣΤΕ ΙΣΟΙ».

 

1701702519594

1701702519572

1701702519583

«ΟΤΑΝ ΕΥΧΕΣΑΙ ΕΛΠΙΖΕΙΣ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΕΛΠΙΖΕΙΣ ΠΑΛΕΥΕΙΣ».

Έχοντας αυτό σαν βασική αρχή το Make-A-Wish (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος) κάνει πραγματικότητα τις Ευχές …

Είκοσι πέντε χρόνια συμπληρώνει φέτος το πρόγραμμα που αφορά σε ένα χάρτινο Αστέρι το οποίο διατίθεται με τη συμβολική δωρεά των €2.

Η συγκινητική ανταπόκριση του κόσμου επιτρέπει να καλύπτονται από τα έσοδα του προγράμματος, το 1/3 των ευχών που εκπληρώνονται ετησίως.

Σε αυτό λοιπόν το πρόγραμμα έβαλε το λιθαράκι του και το 2ο Νηπιαγωγείο Σκουτάρεως. Ευχαριστούμε πολύ όλους σας που ανταποκριθήκατε με μεγάλη προθυμία!!!!!

1701756409459

1701756409494

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Βασικός σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η ενίσχυση των μηχανισμών πρόληψης, κακοποίησης και εγκατάλειψης των ζώων συντροφιάς στα παιδιά του Νηπιαγωγείου. Ως επιμέρους στόχοι του ορίζονται οι ακόλουθοι. Τα παιδιά:

  • να ευαισθητοποιηθούν και εκφράσουν τα συναισθήματά τους για τα ζώα συντροφιάς,
  • να διακρίνουν τα ζώα σε κατοικίδια, συντροφιάς και του δάσους,
  • να διακρίνουν τα ζώα σε δεσποζόμενα και αδέσποτα,
  • να κατονομάζουν τις συνέπειες της ύπαρξης των αδέσποτων ζώων,
  • να συνειδητοποιήσουν τις υποχρεώσεις των ανθρώπων απέναντι στα ζώα συντροφιάς,
  • να προτείνουν τρόπους αντιμετώπισης της εγκατάλειψης και κακοποίησης των ζώων συντροφιάς

Ξεκινήσαμε καταγράφοντας τα ζωάκια που συναντάμε το πρωί όταν πηγαίνουμε σχολείο. Τα παιδιά είπαν τις παρατηρήσεις τους. Συνήθως συναντούν σκυλάκια και γατάκια. Μιμήθηκαν λοιπόν τις φωνές τους και το περπάτημά τους.

Ωστόσο για να ξεκινήσουμε σωστά, εξηγήσαμε ποια ζώα είναι κατοικίδια, ποια είναι συντροφιάς και ποια είναι του δάσους. Η διαφορά των ζώων συντροφιάς από τα κατοικίδια είναι ότι τα πρώτα οι άνθρωποι τα έχουν μέσα στο σπίτι τους και τα φροντίζουν για λόγους ευχαρίστησης, θεραπείας αλλά και συντροφιάς. Τα παιδιά μαθαίνουν για τη συμβίωση των ζώων με τον άνθρωπο και την ευθύνη που συνοδεύει η υιοθέτηση ενός ζώου συντροφιάς. Τα χρωματίσαμε λοιπόν, τα κόψαμε και τα ομαδοποιήσαμε.

1700673187929

Παρατηρήσαμε πίνακες ζωγραφικής με ζώα συντροφιάς του οποίους και σχολιάσαμε. Είπαμε ομοιότητες, διαφορές και περιγράψαμε συναισθήματα. Οι παρακάτω πίνακες, οι οποίοι παρεπιμπτώντος μας άρεσαν τόσο πολύ, ήταν το έναυσμα της συζήτησής μας.

  • Emile Munier – Playing with the kitten, 1983 (4)
  • Felix Schlesinger – Feeding the rabbits (3)
  • Arthur John Esley – Teatime (2)
  • Γύζης Νικόλαος – Οι γειτόνισσες (1)

1700509128308

Φτιάξαμε λοιπόν κι εμείς τον δικό μας πίνακα – παζλ σκυλάκι.

1700509128282

Με αφορμή ένα σκυλάκι που εχθές το βράδυ έκλαιγε στη γειτονιά ενός παιδιού, αναρωτηθήκαμε αν τα ζωάκια έχουν συναισθήματα. Κλαίνε άραγε, φοβούνται, χαίρονται; Είδαμε σχετικά βιντεάκια στο youtube και καταλάβαμε ότι και βέβαια αισθάνονται διαφορετικά σε κάθε περίσταση. Αυτό μας βοήθησε να συμπληρώσουμε το παρακάτω φύλλο εργασίας.

17005043255011700504325486

Διαβάσαμε την ιστορία «Ένα σκυλάκι με μποτάκια» της Paula Metcalf. Η δραστηριότητα έγινε έξω στην αυλή και τα παιδιά κάθισαν στα χρωματιστά λάστιχα, τα οποία χαίρονταν για πρώτη μέρα. Ένα βιβλίο που αναφέρεται στη διαφορετικότητα και πόσο αυτή μπορεί να γίνει αιτία να σκαρφιστείς πράγματα τα οποία δεν δηλώνουν τον εαυτό σου και μπορούν να σε ρεζιλέψουν. Πρέπει να μάθεις όμως να είσαι ο εαυτός σου, γιατί έτσι τελικά θα σε αγαπήσουν περισσότερο.

1700504325519

Κι επειδή αυτό τους άρεσε, την επόμενη μέρα διαβάσαμε και «Το αρνάκι που ήρθε για φαγητό». Από αυτό καταλάβαμε ότι και τα ζώα έχουν αισθήματα και ότι μπορούν να αγαπηθούν και μεταξύ τους.

1700642431666

Συζητήσαμε για το αγαπημένο ζώο συντροφιάς που τυχόν έχουμε και το γνωστοποιήσαμε και στα άλλα παιδάκια. Είπε λίγα λόγια γι’αυτό ο καθένας. Και για να δούμε τι υπερτερεί γάτα ή σκύλος, φτιάξαμε έναν πίνακα με τα ονόματά μας, στον οποίο δηλώναμε ζωγραφίζοντας σκύλο ή γάτα. Μετρήσαμε και βγάλαμε συμπεράσματα. Οι γατούλες ΝΙΚΗΣΑΝ!!

1700577251132

Για να τιμήσουμε λοιπόν τις γατούλες ως αγαπημένο ζώο συντροφιάς, σκεφθήκαμε να τις φτιάξουμε κάπως διαφορετικές. Πολύχρωμες και γουστόζικες. Έτσι τις κάναμε ψηφιδωτές.

1700577251146

Α!! και για να μην ξεχνιόμαστε φτιάξαμε κι ένα σπιτάκι με την οικογένειά μας και το αγαπημένο μας ζωάκι.

1700577251120

Για να εξασκήσουμε λίγο τα δαχτυλάκια μας, φτιάξαμε με βατονέττα και μαύρη τέμπερα, αγαπημένα σκυλάκια Δαλματίας.

1701105262897

Στη συνέχεια είδαμε εικόνες αδέσποτων ζώων και συγκρίναμε την ζωή τους και τα συναισθήματά τους με αυτά των δεσποζόμενων ζώων. Υπήρχαν μεγάλες διαφορές. Αυτό το κατανοήσαμε και από την ιστορία «Εγώ ο Κανέλος» της Τζέμης Τασάκου, όπου αναφέρονται η «σκυλίσια» ζωή, οι περιπέτειες και οι κακουχίες ενός σκύλου που μεγαλώνει στους δρόμους. Δραματοποιήσαμε την ιστορία. Συζητήσαμε τις διάφορες συμπεριφορές των ανθρώπων απέναντι στα δεσποζόμενα και τα αδέσποτα ζώα. Τα παιδιά τις απεικόνισαν πολύ όμορφα.

1700673187886

Επηρεασμένοι λοιπόν από το θέμα, αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα σπιτάκι για ένα αδέσποτο σκυλάκι της γειτονιάς του σχολείου μας. Του δώσαμε το όνομα Μαξ και του προσφέραμε στέγη, φαγητό (πεντανόστιμα κόκαλα) και νερό.

1700673187951

Φτιάξαμε κι ένα σπιτάκι για ένα αδέσποτο σκυλάκι κι ένα γατάκι, τον Φλοξ και την Νίνα και τους βάλαμε μπροστά τους από ένα καπάκι για να πιουν νεράκι και να ξεδιψάσουν.

1701117168152

Τα παιδιά ζωγράφισαν το ζώο συντροφιάς τους και όλοι μαζί βοήθησαν να φτιαχτεί μια υπέροχη αφίσα με το μήνυμα «ΑΓΑΠΩ ΤΑ ΖΩΑ».

1700673187915

Και φυσικά το εργαστήριο αυτό, δεν θα μπορούσε να κλείσει πιο όμορφα, πιο χαρούμενα και πιο βιωματικά με την επίσκεψη ενός κτηνιάτρου στο νηπιαγωγείο μας. Ο κ. Βασίλειος Πετρίδης (Νικολάου Πλαστήρα 2), ήρθε στον χώρο μας φορώντας την ιατρική του ποδιά και έχοντας μαζί του την Ζόλα. Η Ζόλα είναι ένα δεσποζόμενο σκυλάκι που είχε ένα ατύχημα στο ποδαράκι της και γι΄αυτόν  τον λόγο ήταν δεμένο και υποστηριζόμενο. Ήταν πολύ ήσυχη και συνεργάσιμη. Τα παιδιά την λάτρεψαν. Ήταν άψογα, ήσυχα απέναντί της, άκουγαν με πολύ προσοχή αυτά που είχε να τους πει ο κτηνίατρος σχετικά με την φροντίδα των ζώων συντροφιάς. Του έκαναν μάλιστα και ερωτήσεις:

  • Τι αρέσει στα σκυλάκια να τρώνε; (Νίκος)
  • Μπαίνουν τα ζωάκια μέσα στις αποθήκες και ρίχνουν τα τσουβάλια; (Παναγιώτα)
  • Μπορούμε να χαϊδέψουμε το σκυλάκι που φέρατε; (Ιορδάνης)
  • Γιατί μαλώνουν τα σκυλάκια με τις γάτες; (Σταυρούλα)
  • Τα σκυλάκια πειράζουν τα μικρά παιδάκια; (Βασίλης Αλ.)
  • Μπορεί η γάτα και ο σκύλος να παίξουν με την μπάλα; (Κωνσταντίνα)
  • Όταν τα βγάζουμε βόλτα να έχουν αλυσίδες ή όχι; (Κωνσταντίνος)
  • Μπορεί ένα αδέσποτο να μπει στο σπίτι μας; (Βασίλης Χ.)
  • Πόσα μικρά μπορεί να γεννήσει ένας σκύλος ή μία γάτα; (κ. Έλενα)
  • Όταν τα φοβόμαστε μας καταλαβαίνουν; (κ. Σούλα)
  • Θέλουν τα ζωάκια αγάπη; (Μαγδαληνή)

1701105262881

Στο τέλος την χάιδεψαν όλοι κι αυτή απολάμβανε την αγάπη των παιδιών.

17011052628401701105262851

17011052628591701105262830

Για να ευχαριστήσουμε τον κ. Βασίλη του χαρίσαμε ένα βιβλίο με τις ζωγραφιές μας για να μας θυμάται. Και κάπως έτσι τελείωσε και το 2ο εργαστήριό μας.

1701105262821

 

Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του 2ου Νηπιαγωγείου Σκουτάρεως για τη σχολ. χρονιά 2023-2024



Λήψη αρχείου

ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ!

Η εξέγερση του Πολυτεχνείου ήταν μαζική εκδήλωση λαϊκής αντίθεσης απέναντι στη στρατιωτική δικτατορία, που έλαβε χώρα στην ελληνική επικράτεια μεταξύ 14 και 17 Νοεμβρίου του 1973. Ξεκίνησε στις 14 Νοεμβρίου με την κατάληψη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, από φοιτητές και σπουδαστές και κατεστάλη αιματηρά το πρωί της 17ης Νοεμβρίου, με την είσοδο άρματος μάχης στον χώρο του πολυτεχνείου. Είναι γεγονότα που λίγο δύσκολα μπορούν να αντιληφθούν τα μικρά μας νηπιάκια, ωστόσο προσπαθήσαμε με απλά λογάκια, ντοκουμέντα και βιντεάκια από το you tube να καταλάβουν τα παιδιά τη στέρηση της ελευθερίας στην περίοδο της δικτατορίας.

Ξεκινήσαμε διαβάζοντας την ιστορία «Η κυρά Δημοκρατία» της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου. Τα παιδιά ζωγράφισαν τις ηρωΪδες, την Δημοκρατία και την Δικτατορία, καθώς και τις συνέπειες στην καθημερινότητά μας όταν επικρατεί η κάθε μία, όπως το κατάλαβαν.

1700151562444

Παίξαμε κουκλοθέατρο την ιστορία της Ντενεκεδούπολης. Τους άρεσε πολύ και διασκέδασαν με τους ήρωές της, τον Ήλιο, τον  Λαδένιο, τον Σοφό, τον Βουτυρένιο, τον Σαρδέλα, τον Οκ μπαμ μπαμ και φυσικά την γλυκομίλητη Μηλίτσα.

1700151562467

1700151562453

Κατασκευάσαμε επίσης μία κάρτα με το Πολυτεχνείο και την είσοδο του τανκ.

1700152219225

Φτιάξαμε  και μια ομαδική εργασία καταθέτοντας γαρίφαλα στους αγωνισθέντες του Πολυτεχνείου.

1700152219242

Και για να ακουστούμε ακόμη πιο δυνατά το κάθε παιδάκι έφτιαξε την δικιά του ντουντούκα διαδηλώνοντας το σύνθημα των φοιτητών.

1700151562429

 

 

 

ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ

Οι νηπιαγωγοί και τα παιδάκια του 2ου Νηπιαγωγείου Σκουτάρεως ευχαριστούν θερμά τις μανούλες των παιδιών που ανταποκρίθηκαν με πολύ προθυμία και διάθεση να βάψουν με διάφορα χρώματα τα λάστιχα, τα οποία προορίζονται για την διακόσμηση του αύλειου χώρου στα πλαίσια του σχεδίου δράσης για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας “ΕΞΩΡΑΪΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΥΛΕΙΟΥ ΧΩΡΟΥ ΤΟΥ 2ου ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ”.

Ευχαριστούμε πολύ για την πολύτιμη βοήθειά σας!!!1700152219260

1700152219290

Και για του λόγου το αληθές, ιδού το αποτέλεσμα της χαράς, του παιχνιδιού και της ανεμελιάς.

1700509868652

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – ΕΥ ΖΗΝ

Ο σχολικός εκφοβισμός έχει αναγνωριστεί από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας ως πρόβλημα Δημόσιας Υγείας (W.H.O., 1996, 1998), αφού η θυματοποίηση μπορεί να είναι ένα πρώιμο στάδιο στην εξελικτική ακολουθία που οδηγεί σε παραβατική συμπεριφορά σε μεγαλύτερη ηλικία, με τη σοβαρότητα των περιστατικών να τείνει να κλιμακώνεται με την ηλικία.

Σκοπός του προγράμματος είναι:

  • Να αναγνωρίσουν το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας
  • Να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα που προκαλεί η βία
  • Να γνωρίσουν ασφαλείς τρόπους και να αποκτήσουν την ετοιμότητα και το θάρρος να υπερασπίζονται τον εαυτό τους και άλλους όταν εκφοβίζονται λεκτικά και σωματικά.
  • Να διαχειρίζονται τα συναισθήματα τους όταν ένα παιδί τους εκφοβίζει.
  • Να αναπτύξουν ενσυναίσθηση για τον θύτη και το θύμα

Ξεκινούμε την διερεύνηση των υπαρχουσών γνώσεων των παιδιών σχετικά με τον εκφοβισμό και τη βία, διαβάζοντας το παραμύθι του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν «Το ασχημόπαπο». Τα παιδιά προσπαθούν να κατανοήσουν την άδικη στάση των ζώων απέναντι στο διαφορετικό , το οποίο και αντιμετωπίζουν με επιθετικότητα και ειρωνεία. Δραματοποιούμε το παραμύθι και στη συνέχεια ζωγραφίζουν ότι τους εντυπωσίασε.

 

16989406470601698941167304

Με την τεχνική του διπλώματος αποφασίζουμε να φτιάξουμε το ασχημόπαπο παρέα με το ταίρι του, όπως άλλωστε συμβαίνει στο τέλος του παραμυθιού, όταν πλέον έχει μεταμορφωθεί σε πανέμορφο κύκνο.

1698940647101

Και για να διαχωρίσουμε τις άσχημες από τις όμορφες κουβεντούλες, αφού τις σχολιάσαμε , τις κολλήσαμε σε διαφορετικά βάζα.

1698940647078

1698940647039

Και σίγουρα αυτός ο διαχωρισμός συνδέεται άμεσα με θετικά και αρνητικά συναισθήματα. Τα παιδιά ζωγράφισαν πως αισθάνονται όταν τους λένε όμορφες λέξεις και πως όταν τους λένε άσχημες κουβέντες. Φέραμε για παράδειγμα ένα τσαλακωμένο χαρτί, το οποίο φυσικά ξαναϊσιώνει αλλά δεν γίνεται σε καμία περίπτωση όπως πριν. Έτσι και κάποιος που έχει υποστεί βία μπορεί να συγχωρήσει, αλλά έχει πληγωθεί.

1698940646978

 

Διαβάσαμε επίσης ιστορίες της ίδιας φιλοσοφίας, όπως:

  • Με αυτή τη μπάλα παίζουμε όλοι
  • Είσαι το καλύτερο ποντικάκι του κόσμου
  • Η σκάλα της αγάπης
  • Ένας για όλους και όλοι για έναν, καθώς και
  • Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουνε
  • Οι λέξεις δεν είναι για να πληγώνουν

Τα παιδιά ζωγράφισαν την ΒΙΑ έτσι όπως την φαντάστηκαν, σαν μια άσχημη κοπέλα.

1698940646988

1698940647005

Μέσα σε μια καρδούλα που δηλώνει την αγάπη μας, τα παιδιά ζωγράφισαν το φίλο τους και την στόλισαν με ψηφίδες.

1699301424868

Επίσης τύπωσαν το χεράκι τους σε χαρτόνι και μέσα κόλλησαν μια κόκκινη καρδούλα για να δηλώσουν ότι τα χέρια δεν είναι για να δέρνουνε, αλλά για να αγαπάνε, να χαϊδεύουν και να αγκαλιάζουν.

1699458392929

Στη συνέχεια χωρίσαμε τα παιδιά σε ζευγάρια τα οποία μοιράστηκαν το ίδιο χαρτί για να ζωγραφίσουν το καθένα τον εαυτό του. Στη συνέχεια αναζήτησαν άλλο ένα ζευγάρι για να ενώσουν σε καινούριο χαρτί τις ζωγραφιές τους και να φτιάξουν μια μεγαλύτερη ομάδα και να μας την παρουσιάσουν στην ολομέλεια. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργήσαμε την κίτρινη ομάδα, την πράσινη, την ροζ και την γαλάζια.

1699299760126

16992997601091699299760094

 

Φτιάξαμε επίσης την αφίσα με το μήνυμα ΝΑΙ ΣΤΟ ΦΙΛΟ, ΟΧΙ ΣΤΟ ΞΥΛΟ.

1699299760135

Για να δείξουμε την αξία της φιλίας, φτιάξαμε κρίκους και τους ενώσαμε σε μια αλυσίδα, «την αλυσίδα της φιλίας», τονίζοντας και τον κανόνα νούμερο 8 από τους κανόνες του σχολείου «αγαπάω και σέβομαι τους συμμαθητές μου».

1699458392911

Παρακολουθήσαμε στο you tube την ιστορία «Ο νταής του σχολικού» και την δραματοποιήσαμε.

1699458392947

Τα παιδιά στο τέλος του προγράμματος κατανόησαν ότι αν μας συμβεί κάτι δύσκολο, άδικο και στενάχωρο από κάθε είδους επιθετική συμπεριφορά είτε λεκτική, είτε σωματική, δεν το κρατάμε μυστικό αλλά ενημερώνουμε έναν ενήλικα, τη νηπιαγωγό ή τους γονείς μας, χωρίς να νιώθουμε ντροπή και να φοβόμαστε. Μάθαμε το ρεφρέν του τραγουδιού «Κάντο να ακουστεί» σε ρυθμό ραπ:

«Σταμάτα τώρα, μ’ ενοχλεί, πες το δυνατά, κάντο ν’ ακουστεί»

Έτσι το μήνυμα ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ το γράψαμε με διάφορους τρόπους:

  • με πλαστελίνη
  • με ψηφίδες
  • με ζωγραφική
  • με δαχτυλομπογιά

1699458392886

 

Και κάπως έτσι τελείωσε το εργαστήριό μας. Κάναμε με τα παιδιά την αξιολόγηση του προγράμματος. Απαντήθηκαν ερωτήσεις όπως:

  • Πως νιώθεις όταν δεν σε παίζουν τα άλλα παιδιά;
  • Τι κάνεις όταν σου συμβαίνει αυτό;
  • Ποιοι είναι οι πιο ασφαλείς χώροι, για να παίξεις στο διάλειμμα;
  • Μιλάς στις  δασκάλες  ή στους γονείς σου για πράγματα που σε στεναχωρούν;
  • Τι σου άρεσε από το εργαστήριο;
  • Τι δεν σου άρεσε;
  • Ποιο είναι το πιο χρήσιμο πράγμα που έμαθες;
  • Πως νιώθεις τώρα που τελείωσε το πρόγραμμα; και τόσες άλλες.

Διαπιστώσαμε ότι τα παιδιά κατέκτησαν γνώσεις και καλλιέργησαν στάσεις. Ας ελπίσουμε ότι βάλαμε ένα λιθαράκι στο μετασχηματισμό των αντιλήψεων των παιδιών, όχι μόνο θεωρητικά αλλά και πρακτικά.

Και κλείνοντας δημιουργήσαμε την παρακάτω αφίσα

16995346225621699550376471

 

 

28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940

28η Οκτωβρίου 1940. Επέτειος του ΟΧΙ. Ημέρα υπερηφάνειας για τους ΄Ελληνες. Αντισταθήκαμε στον εχθρό σαν μια γροθιά, με χαμόγελο και αυτοθυσία.

Παρακολουθήσαμε τα γεγονότα της εποχής εκείνης βλέποντας σχετικά βιντεάκια, είδαμε εικόνες από το βιβλίο «Το έπος του 40» του Μανδηλάρα και σχολιάσαμε για ποιο λόγο ειπώθηκε το μεγάλο ΟΧΙ του Μεταξά. Έτσι λοιπόν το ΟΧΙ το σχηματίσαμε με τα δαχτυλάκια μας, με την πλαστελίνη, με τους μαρκαδόρους, αλλά και το γράψαμε.

1698430305018

1698430305059

Φτιάξαμε στρατιωτάκια με σημαιούλες στηριγμένα σε ρολό.

1698430305040

Παίξαμε ένα αριθμητικό παζλ με την εικόνα φαντάρων, μαθαίνοντας έτσι την αρίθμηση από το 1 έως το 10, αλλά και ανάποδα.

1698430305108

Με αφορμή την γιορτή της σημαίας, παρατηρήσαμε την ελληνική σημαία, τα χρώματά της, τις γραμμές της, τον σταυρό της και διαβάσαμε για να κατανοήσουμε αυτά τα στοιχεία της, την ιστορία «Ασπρογάλανο πανί». Τα παδιά λοιπόν χρωμάτισαν κι έκοψαν την δικιά τους σημαία με την οποία και παρέλασαν στον αύλειο χώρο του σχολείου

1698430304951

Νιώσαμε κι εμείς λίγο τον αγώνα των Ελλήνων στον πόλεμο, φτιάχνοντας μια διαδρομή με σύρσιμο, με ισορροπία, πηδώντας μέσα σε στεφάνια-λακούβες, για να στήσουμε στο τέλος την σημαία σε έναν κώνο-βουνό ως σύμβολο νίκης στη μάχη τραγουδώντας τον Εθνικό Ύμνο.

1698430305086

Αναφερθήκαμε επίσης και στον πολιούχο της Θεσσαλονίκης, τον Άγιο Δημήτριο, τον οποίο και φτιάξαμε σαν εικόνα με χρυσές ψηφίδες.

1698430304966

Όλα αυτά, συμπεριλαμβανομένης και της γιορτούλας που κάναμε, όπου ακούστηκαν ποιήματα και τραγούδια της εποχής του 40, έγιναν για να αποδώσουμε φόρο τιμής στους πεσόντες υπέρ πίστεως και πατρίδος.

1698430304935

Και του χρόνου με υγεία!!! ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ σε όλους!!!