Εξωραϊσμός αύλειου χώρου του 2ου Νηπιαγωγείου Σκουτάρεως!

Στα πλαίσια του σχεδίου δράσης για την αξιολόγηση της σχολικής μας μονάδας με τίτλο “εξωραϊσμός αύλειου χώρου Νηπιαγωγείου” για το σχολικό έτος 2024-2025, δεχθήκαμε τη γενναιόδωρη δωρεά του Ιδρύματος Μελά με τη χορηγία παιχνιδιών αυλής! Πιο συγκεκριμένα, το ίδρυμα Μελάς μας χορήγησε μία μικρή τσουλήθρα, ένα γιγάντιο παιχνίδι “Σκορ”, ένα σπιτάκι αυλής και μία κάμπια αυλής! Ο ενθουσιασμός των μικρών παιδιών όταν αντίκρυσαν τα καινούργια τους παιχνίδια δεν περιγράφεται!!! Ευχαριστούμε από καρδιάς το Ίδρυμα Μελάς και ελπίζουμε να συνεχίσει απρόσκοπτα το θεάρεστο έργο του!!!

Σε τοπικό επίπεδο ευχαριστούμε την κα Δούφη Ειρήνη που μας χάρισε μια μεγάλη τραμπάλα για την αυλή μας!!!

Τέλος, ευχαριστούμε θερμά τον κ. Μιχάλη Μήλιο, πατέρα μαθητή μας, που ανέλαβε την 2ωρη συναρμολόγηση της κάμπιας και του σπιτιού αυλής!!!

Ευχαριστούμε για όλα!!!

Οι νηπιαγωγοί, κα Έλενα και κα Σούλα

0c2ab0d8 b460 4714 a206 3d40dc08c1de 4b5ec5fe c558 46a4 88fb 38442e58ae7e 1 5b2c9224 5187 448b 8e0f f077379a6c5d 9b401074 1893 43ce 8ae7 6e861e9859ce 222 555

Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του 2ου Νηπιαγωγείου Σκουτάρεως για τη σχολική χρονιά 2024-2025



Λήψη αρχείου

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – ΕΥ ΖΗΝ “ΕΙΜΑΙ ΕΓΩ. ΕΙΜΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ!”

 

Στόχος του συγκεκριμένου προγράμματος είναι να συνειδητοποιήσουν  οι μαθητές/τριες  πως η αξία όλων μας δεν σχετίζεται με την κατάσταση της υγείας ή με οποιοδήποτε γενετικό ή άλλο προσωπικό χαρακτηριστικό μας (UNESCO, 2009). Το σχολείο προϋποθέτει την ενσωμάτωση όλων, χωρίς αποκλεισμούς, μέσω της αποδοχής της διαφορετικότητας, της κατανόησης των ιδιαιτεροτήτων κάθε μαθητή/τριας, που μπορεί να αφορούν την σωματική, γνωστική, πολιτισμική, κοινωνική και συναισθηματική του/της ανάπτυξη.

Ξεκινήσαμε λοιπόν παρουσιάζοντας τον εαυτό μας μέσα από μία κορνίζα, περιγράφοντας τα εξωτερικά μας χαρακτηριστικά.

ΚΟΡΝΙΖΑ

Υπάρχουν όμως και εσωτερικά χαρακτηριστικά στον καθένα μας, είτε θετικά είτε αρνητικά, τα οποία δεν είναι ορατά, είναι όμως μέρος της προσωπικότητάς μας. Είναι αυτά που μας κάνουν μοναδικούς. Αν μπορούσαμε να δούμε τον εαυτό μας σε έναν καθρέφτη, τι θα βλέπαμε; Μα φυσικά το όμορφο προσωπάκι μας. Φτιάξαμε λοιπόν έναν καθρέφτη για να δούμε τι θα εμφανιστεί στο ερώτημά μας: «Καθρέφτη καθρεφτάκι μου, πες μου να σε χαρώ, ποιο παιδάκι είναι υπεύθυνο στο σχολείο αυτό;»

ΚΑΘΡΕΦΤΗΣ

Είδαμε εικόνες με παιδιά με ειδικές ικανότητες. Παρακινήσαμε τα παιδιά να εκφραστούν:

-Τι βλέπεις;

-Τι σκέφτεσαι;

-Τι σε κάνει να αναρωτιέσαι;

-Φαίνονται χαρούμενα;

-Φαίνονται λυπημένα;

ΕΙΔΙΚΑ ΑΤΟΜΑ

Δείξαμε στα παιδιά την αστυνομική μας ταυτότητα και τους διαβάσαμε τα στοιχεία που αναγράφονται πάνω σε αυτήν. Είναι αρκετά για να προσδιορίσουν τη διαφορετικότητά μας ή όχι; Φτιάχνουμε τις δικές μας «ταυτότητες». Γράφουμε το όνομά μας, το επώνυμό μας, την ημερομηνία γεννήσεως μας και σημειώνουμε τα χαρακτηριστικά μας. Μετράμε το ύψος μας, βάζουμε το δακτυλικό μας αποτύπωμα, υπογράφουμε με το δικό μας τρόπο.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ

Καλέσαμεμε τα παιδιά να αποτυπώσουν το περίγραμμα της παλάμης τους σε ένα χρωματιστό χαρτί Α4. , να το κόψουν και στο κέντρο του να γράψουν το όνομά τους. Στη συνέχεια τοποθετούμε τις κομμένες παλάμες με τα ονόματα μέσα σε ένα κουτί και καλούμε το κάθε παιδάκι να πάρει τυχαία μια «παλάμη» και να μιλήσει για τα θετικά στοιχεία που έχει αυτός/ή που του ανήκει η παλάμη.  Με αυτές τις παλάμες φτιάξαμε μία γλάστρα για να διακοσμήσουμε την τάξη μας.

ΓΛΑΣΤΡΑ

Είδαμε εικόνες από παραολυμπιακούς αγώνες. Τα παιδιά με την υποστήριξη και την καθοδήγηση της νηπιαγωγού περιγράφουν τις εικόνες και τα στοιχεία που προκύπτουν και εκφράζουν τα συναισθήματά τους.

-Τι είδους δυσκολίες συναντούν αυτοί οι αθλητές/ριες;

-Με ποιους τρόπους δείχνουν να τις αντιμετωπίζουν;

-Κάθε αθλητής έχει και τη δική του ιστορία.

Κάποιοι άνθρωποι γεννήθηκαν με ιδιαίτερες ικανότητες, κάποιοι είχαν ένα ατύχημα στην ζωή τους και βρέθηκαν σε αυτήν τη θέση. Για να αντιληφθούμε τις δυσκολίες στην καθημερινότητα αυτών των ατόμων, μπήκαμε για λίγο στην θέση τους. Παίξαμε τον «τυφλό και τον οδηγό», κάναμε τσουβαλοδρομίες και με κλειστά μάτια- χρησιμοποιώντας την αφή μας- προσπαθήσαμε να μαντέψουμε τι έχει μέσα το σακίδιο.

ΤΥΦΛΟΣ ΤΣΟΥΒΑΛΙ

ΤΙ ΕΧΕΙ ΤΟ ΣΑΚΙΔΙΟ

Επίσης προσπαθήσαμε να ζωγραφίσουμε με κλειστά μάτια, όπως αυτοί που έχουν προβλήματα όρασης, αλλά και με το στόμα όπως αυτοί που έχουν προβλήματα με τα χέρια τους. Κατανοήσαμε ότι αυτό που για μας είναι δεδομένο για κάποιους άλλους απαιτεί μεγάλη προσπάθεια.

ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΜΕ ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΚΑΙ ΚΛΕΙΣΤΑ ΜΑΤΙΑ

Στο ολοήμερο πρόγραμμα τα παιδιά έφτιαξαν  ένα σπίτι με φιγούρες παιδιών που τους χωράει όλους. «ΟΛΟΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟΙ, ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΜΑΖΙ»

ΣΠΙΤΙ ΕΛΕΝΑΣ

Διαβάσαμε την ιστορία του «Έλμερ του χρωματιστού ελέφαντα» για να επισημάνουμε την διαφορετικότητα και την αποδοχή αυτής.

ΕΛΜΕΡ

Καλλιεργώντας την έννοια της συνεργασίας και της αλληλεγγύης προσπαθήσαμε να φτιάξουμε σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό το «ΣΥΝ» που δηλώνει το μαζί (συμμαθητής, συνάνθρωπος, συνεργάζομαι, συμπαίζω, συμμετέχω, συναγωνίζομαι κ.α.).

ΣΥΜΜΑΘΗΤΕΣ

Ήταν πολύ όμορφη εμπειρία και η επίσκεψη της κ. Βάσιας Γιαννογλούδη, εκπαιδευτικού Ειδικής Αγωγής, η οποία έχει ασχοληθεί με την μέθοδο BRAILLE. Τα παιδιά είδαν και άγγιξαν με την αφή τα ιδιαίτερα βιβλία των τυφλών με ενδιαφέρον. Ενημερώθηκαν για τον τρόπο που τα χειρίζονται οι τυφλοί και μπορούν να διαβάζουν. Αναφέρθηκαν οι δυσκολίες που συναντούν στην καθημερινότητά τους οι τυφλοί και πως επιλύονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

BRAILLE

Στη συνέχεια παρουσιάστηκε στα παιδιά το αλφάβητο BRAILLE και το κάθε παιδάκι έψαχνε να βρει το αρχικό γράμμα του ονόματός του και πως αυτό συμβολίζεται. Σε φύλλο εργασίας αποτύπωσαν τον συμβολισμό.

ΑΡΧΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑ ΜΕ BRAILE

Στο τέλος του εργαστηρίου αποφασίσαμε με τα παιδιά να φτιάξουμε μία αφίσα, η οποία θα αποτυπώνει το συμπέρασμά μας από όλα αυτά που ακούσαμε και μάθαμε.Έτσι τα παιδιά χρωμάτισαν, έκοψαν και κόλλησαν σε σχήμα κύκλου παιδιά με ειδικές ικανότητες πιασμένα από το χέρι μαζί με φυσιολογικά παιδάκια. Το motto μας γράφτηκε στο κάτω μέρος «ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΑΛΛΑ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ».

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ

ΑΦΙΣΑ

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ

Ο εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας των Ζώων ενώνει το κίνημα καλής διαβίωσης των ζώων, κινητοποιώντας το σε παγκόσμια δύναμη για να κάνει τον κόσμο ένα καλύτερο μέρος για όλα τα ζώα. Η αποστολή της Παγκόσμιας Ημέρας των Ζώων είναι να βελτιώσει τα πρότυπα καλής διαβίωσης των ζώων σε όλο τον κόσμο.

Ποτέ δε θα πειράξω
τα ζώα τα καημένα
μην τάχα σαν εμένα,
κι εκείνα δεν πονούν;
Θα τα χαϊδεύω πάντα,
προστάτης τους θα γίνω.
Ποτέ δεν θα τ’ αφήνω
στους δρόμους να πεινούν.

(Ιωάννης Πολέμης)

Γιορτάσαμε αυτή τη μέρα με εικόνες, βίντεο και παρουσιάσεις για τα ζώα. Είχαμε και δύο επισκέπτες στο σχολείο μας, οι οποίοι ήταν μια πολύ ευχάριστη έκπληξη για τα παιδιά. Ήρθε η Έμιλυ η σκυλίτσα και ο Μπίλυ το καναρινάκι. Στο τέλος με τα παιδιά φτιάξαμε όμορφες χρωματιστές γατούλες.

ΖΩΑ

ΓΑΤΟΥΛΕΣ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

Η  11η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2024 εορτάστηκε την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου στο πλαίσιο εναρμόνισής της με την Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού. Την ημέρα αυτή στα σχολεία διεξάγονται ενδοσχολικοί αγώνες αθλοπαιδιών ομαδικών και ατομικών αθλημάτων. Κύριο μέλημά μας ήταν να τονίσουμε την σημασία του αθλητισμού στη ζωή των παιδιών και την ανάγκη ενσωμάτωσής του στην καθημερινότητα, γιατί ο αθλητισμός δεν είναι μόνο μια μέρα στον χρόνο, αλλά ένας τρόπος ζωής που μας εμπνέει καθημερινά. Έτσι από κοινού με το 1ο Νηπιαγωγείο πραγματοποιήσαμε αθλητικές δραστηριότητες στον αύλειο χώρο του σχολείου.

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

ΜΟΤΤΟ

ΑΓΙΑΣΜΟΣ

Σήμερα Τετάρτη 11/9/2024 στον αύλειο χώρο του Νηπιαγωγείου τελέστηκε ο καθιερωμένος αγιασμός για την νέα σχολική χρονιά. Μας τίμησε με την παρουσία του ο Πρόεδρος Τοπικής Κοινότητας Σκουτάρεως κ. Νίκος Νικολούδης. Μετά τον φωτισμό των παιδιών και των εκπαιδευτικών, τα παιδιά κεράστηκαν ένα χυμό προσφορά του κ. Βακαλίδη και πήραν τις εκπλήξεις – δωράκια των νηπιαγωγών.

Ευχόμαστε σε όλους καλή σχολική χρονιά με υγεία, δύναμη και χαμόγελα!!!

1726057038235 1726057038263 17260570382951

 

ΕΝΤΟΜΑ

Μετά το Πάσχα ασχοληθήκαμε με τα έντομα, τις ονομασίες τους, τα χαρακτηριστικά τους, τον κύκλο ζωής τους κ.α. και γίναμε μικροί εξερευνητές της αυλής μας για να συλλέξουμε ό,τι έντομο υπάρχει σ΄αυτή. Έτσι τα παρατηρήσαμε καλύτερα μέσα στο βάζο. Πράγματι είναι εξαιρετική η δουλειά του εντομολόγου – παρατηρητή. Φτιάξαμε όμορφες πεταλούδες, κηρήθρα με μέλισσες και «τρομακτικές» αράχνες που έκαναν τον ιστό τους και αδημονούν να παγιδεύσουν έντομα και φυσικά το παιχνίδι με το αγαπημένο μας μελισσάκι BEEBOT, κέντρισε το ενδιαφέρον μας και μας χάρισε στιγμές χαράς και γέλιου.

1717171811975

1717171812114

1717171812082

1717171812052

1717171812019

1717171812149

1716559083639

 

 

ΗΡΘΕ ΠΑΛΙ Η ΠΑΣΧΑΛΙΑ!!

Οι μέρες για την μεγαλύτερη γιορτή της Ορθοδοξίας, το Άγιο Πάσχα πλησιάζουν. Για να μπούμε στο κλίμα των ημερών και να ξεκινήσουμε την ενότητα «Πάσχα», διαβάσαμε την ιστορία «Πάσχα στη Γλυκομηλίτσα» της Αγαθής Δημητρούκα, καθώς και την «Ιστορία του Πάσχα» από τη Βίβλο. Διηγηθήκαμε τα γεγονότα των θαυμάτων, των Παθών, της Σταύρωσης και της Ανάστασης του Κυρίου μας.

1713277713217 1

Κι επειδή τη λέξη Πάσχα στο εξής θα την χρησιμοποιούμε καθημερινά, σκεφθήκαμε να την γράψουμε με διάφορους τρόπους. Χωριστήκαμε σε ζευγαράκια και την γράψαμε με τουβλάκια, με μαρκαδόρους, με χαρτί, με πλαστελίνη.

1712595486635

Σειροθετήσαμε τις εικόνες από το αβγό στην κότα ή μήπως το αντίστροφο; Ακόμη δεν έχει απαντηθεί.

1712675929541

Για να απασχολήσουμε την λεπτή μας κινητικότητα φτιάξαμε μια κοτούλα  με διπλωτική τέχνη.

1712932863456

Προσπαθήσαμε να μάθουμε να ζωγραφίζουμε έναν πασχαλινό λαγό. Το κάναμε όλοι μαζί βήμα βήμα και νομίζω ότι το αποτέλεσμα ήταν εξαιρετικό. Ε! τις επόμενες μέρες γέμισε η τάξη μας ζωγραφιστούς λαγούς.

1713928541114

Όπως όμως μάθαμε να ζωγραφίζουμε λαγό, προσπαθήσαμε να μάθουμε να φτιάχνουμε και κοτοπουλάκια με κύκλους. Σχεδιάσαμε κύκλους με τη βοήθεια πιάτων από το κουκλόσπιτο και ιδού η σύνθεσή μας-κολάζ όμορφη σαν κάδρο.

1714046539126

Μία από αυτές τις μέρες, λόγω και του καλού καιρού, πήγαμε έναν περίπατο στο κλειστό γυμναστήριο, όπου η μητέρα ενός νηπίου έδειξε στα παιδιά τον τρόπο με τον οποίο παίζουμε μπάσκετ. Τα παιδιά προσπάθησαν να εφαρμόσουν αυτά που τους είπε με μεγάλη προθυμία και χαρά. Στη συνέχεια πήγαμε δίπλα στο γήπεδο όπου χαρήκαμε την άπλα του χώρου και το παιχνίδι στο γρασίδι.

1712675929515

1712675929486

Μετά το ευχάριστο αυτό διάλειμμα της εκδρομής, συνεχίζουμε τα πασχαλινά μας. Αναφερόμενοι στα Μεγάλα Γεγονότα των Παθών του Κυρίου, στολίσαμε με λουλουδάκια τον Επιτάφιο και χρωματίσαμε τον εαυτό μας να περνάει από κάτω.

1713277713203

Φυσικά Πάσχα χωρίς αβγά δεν νοείται. Ξεκινήσαμε με τον στολισμό ενός αβγού σε φύλλο εργασίας με λουλούδια από κόφτη και διαφόρων ειδών γραμμές (προγραφικό στάδιο).

1713928541070

Στην συνέχεια σχηματίσαμε ένα αβγό με λάστιχο στο πάτωμα και σκεφθήκαμε να το στολίσουμε με διάφορα υλικά του σχολείου μας.

1713928541140

Βάψαμε επίσης αβγουλάκια με χρώματα ζαχαροπλαστικής. Τα παιδιά βίωσαν την διαδικασία με πολύ ενδιαφέρον και χαρά.

1713928541090

1713960515201

Προς το τέλος της εβδομάδας τα παιδιά απέκτησαν άλλη μια όμορφη εμπειρία. Ζύμωσαν και έπλασαν λαζαράκια. Μοσχοβόλησε το σχολείο με την μυρωδιά τους. Τα παιδιά ανυπομονούσαν να τα φάνε.

1713960997381

1713960515229

Φτιάξαμε επίσης μία κάρτα, ένα καλαθάκι με αβγά, το καροτοαυτοκίνητό μας με τον αβγοκούνελο , την κοτούλα με τις πασχαλινές μας λιχουδιές  και φυσικά τον Εσταυρωμένο μας.

1712932830221

1712932863492

1713447775782

1713447775802

1712932830248

Κι έτσι με όλα αυτά μας έφτασε με υγεία το Πάσχα. Ευχόμαστε λοιπόν σε όλους σας με κατάνυξη να περάσουμε την Μεγάλη Εβδομάδα και με πολύ χαρά να υποδεχθούμε την Ανάσταση του Κυρίου μας. ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ  σε όλους σας!!!

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Φέτος ως στόχο βελτίωσης για την αξιολόγηση της σχολικής μας μονάδας, θέσαμε τον εξωραϊσμό του αύλειου χώρου του Νηπιαγωγείου μας. Με μία χορηγία που συνέδραμε προς την κατεύθυνση αυτή, με την πολύτιμη βοήθεια των γονέων και την επιμέλεια των Νηπιαγωγών φτάσαμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Τα παιδιά χαίρονται το παιχνίδι στην αυλή και το απολαμβάνουν.

1700152219260

1700509868652

1712932802885

1712932802861