14 Φεβρουαρίου
Παρεμβάσεις
Είχαμε τη χαρά να συνεργαστούμε με το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Ηλείας, “Παρεμβάσεις”. Στο νηπιαγωγείο μας ήρθε ταραγμένη εκπρόσωπός τους, αφού δράκαινα γεμάτη κακία και θυμό είχε επιτεθεί στο κάστρο τους!
Τα παιδιά αποφάσισαν να γίνουν ιππότες καλοσύνης και ευγένειας και έφτιαξαν ασπίδες με τις αγαπημένες τους στιγμές για να τα προστατεύουν!
Ήρθε η στιγμή να αντιμετωπίσουμε τις δράκαινες και με την καλοσύνη μας να τους δείξουμε πως μπορούν να σμπεριφέρονται διαφορετικά!
Αποστολή εξετελέσθη! Οι δράκαινες αποφασίζουν να μείνουν στο νηπιαγωγείο μας. Αλλά η αρχινεράιδα μας αφήνει και ένα φίλτρο. Ένα φίλτρο φτιαγμένο με αγάπη, λόγια καλοσυνάτα και όμορφες στιγμές. Με αυτό οι δράκαινες δε θα θυμώσουν ξανά και ούτε θα αρχίσουν να μας δημιουργούν μπελά!
Επισκέπτες στο νηπιαγωγείο μας!
Είχαμε τη χαρά να έχουμε επισκέψεις αυτή την εβδομάδα στο νηπιαγωγείο μας. Ένας μαθητής μας έφερε να μας δείξει τη χελώνα του και το σαλιγκάρι του!
Οι επισκέπτες μας κάθισαν όλη τη μέρα στο κέντρο της τάξης για να μπορούμε να τους περιεργαζόμαστε. Τα παιδιά προσπάθησαν να φτιάξουν τα πορτρέτα των επισκεπτών μας, ώστε να τους έχουμε συνέχεια στον τοίχο μας. Μάθαμε και τα ονόματά τους!
Ανοίξαμε τον υπολογιστή και πληκτρολογήσαμε τα ζωάκια. Διαβάσαμε για αυτά και ξεκαρδιστήκαμε με τον ήχο που κάνουν οι χελώνες! Ακούστε τον και εσείς εδώ!
Με αφορμή τους επισκέπτες, και αφού συζητάμε για το δάσος, αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα παιχνίδι μνήμης. Τα παιδιά ζωγράφισαν ζεύγη από το δάσος (λουλούδια, δέντρα, προειδοποιητικές πινακίδες, χελώνα και σαλιγκάρι), και τα κόλλησαν σε χοντρό χαρτόνι.
Το επιτραπέζιό μας είναι έτοιμο!
Στη συνέχεια, σκανάραμε τις κάρτες και ψηφιοποιήσαμε το παιχνίδι μας μέσω της εφαρμογής e-me. Διπλή η διασκέδαση, αφού παίξαμε ξανά το παιχνίδι που φτιάξαμε, αυτή τη φορά στον διαδραστικό πίνακα!
Παίξτε και εσείς το παιχνίδι μνήμης εδώ!
Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Μια βόλτα στο Δάσος
Ξεκινώντας την ανίχνευση των ιδεών και των γνώσεων των παιδιών, φτιάξαμε τον εννοιολογικό πίνακα του Δάσους, με συζήτηση στην ομάδα.
Τα παιδιά, χρησιμοποιώντας το εργαλείο sandbox του padlet, μετέφεραν όσα είπανε και στον υπολογιστή, επιλέγοντας τα χρώματα, τα εικονίδια, και πληκτρολογώντας τις γνωστές λέξεις.
Πριν συζητήσουμε περισσότερα, χρησιμοποιήσαμε τη ρουτίνα σκέψης: Βλέπω – Σκέφτομαι – Αναρωτιέμαι, με δύο εικόνες, ζητώντας τις απόψεις των παιδιών στο σύνολο της ομάδας. Η πρώτη εικόνα έδειχνε ένα καταπράσινο δάσος με ένα ελάφι, και η δεύτερη ένα δάσος που φλέγεται.
Ξεκινάμε λοιπόν και συζητάμε για το δάσος, για το τι υπάρχει εκεί, τα δέντρα, τη φύση και τα όσα μπορούμε να παρατηρήσουμε σε αυτό. Τα παιδιά ζωγραφίζουν τα δικά τους δάση!
Άραγε πώς μεγαλώνει ένα δέντρο; Από σποράκι με το χώμα, τη βροχή και των ήλιο μεγαλώνει σιγά σιγά!
Φτιάχνουμε και τα δικά μας ρακούν, χρησιμοποιώντας εφημερίδες, για να στολίσουν τις τάξεις μας!
Αφού μάθαμε να γράφουμε τη λέξη ΔΑΣΟΣ, αποφασίζουμε να παίξουμε ένα παιχνίδι με την αγαπημένη μας μελισσούλα! Τα παιδιά, ανά δύο, διαγωνίζονται για να μαζέψουν, στη σωστή σειρά, τα γράμματα της λέξης. Η κερκίδα εμψυχώνει και φυσικά όλοι τα καταφέρνουν και βγαίνουν νικητές!
Σκεφτόμαστε πράγματα που έοχυμε δει στα δάση που έχουμε επισκεφθεί. Άραγε πόσα από αυτά ανήκουν στα δάση και πόσα έχει αφήσει πίσω του ο άνθρωπος;
Εφόσον στο νηπιαγωγείο μας είμαστε τυχεροί και έχουμε διαδραστικό πίνακα, αποφασίζουμε να παίξουμε ένα παιχνίδι ταξινόμησης σε αυτόν. Επιλέγουμε όσα αντικείμενα ανήκουν ή δεν ανήκουν στα δάση, και τα υπόλοιπα τα στέλνουμε στην ανακύκλωση!
Τελικά πολλά είναι τα αντικείμενα που δεν ανήκουν στα δάση. Ποιοι είναι άραγε οι υπόλοιποι κίνδυνοι που τα απειλούν; Συζητάμε, σκεφτόμαστε και διαχωρίζουμε τα φυσικά και τα ανθρώπινα αίτια.
Αφού μαθαίνουμε για τους κινδύνους, αποφασίζουμε και λύσεις για την προστασία των δασών μας. Ενημερωνόμαστε για τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης και σκεφτόμαστε να βάλουμε στα δάση μας προειδοποιητικές πινακίδες και κάδους ανακύκλωσης. Τα παιδιά ζωγραφίζουν τρόπους προστασίας των δασών. Με τις ζωγραφιές τους, χρησιμοποιώντας τον διαδραστικό πίνακα, φτιάχνουν βιβλίο στην εφαρμογή storyjumber. Ξεφυλλίστε το εδώ!
Ολοκληρώνοντας, και θέλοντας να αφυπνίσουν και να ενημερώσουν τους γονείς τους, τα παιδιά χρησιμοποιούν την εφαρμογή postermywall, και δημιουργούν τη δική τους αφίσα για την προστασία του δάσους!
Καλή χρονιά με υγεία και τύχη!
Πειράματα με νερό!
Με αφορμή τον χειμώνα, αποφασίσαμε να πειραματιστούμε με το νερό! Φτιάξαμε παγάκι στην κατάψυξή μας, νιώσαμε πόσο κρύο είναι και το παρακολουθήσαμε να λιώνει.
Με τη βράση του νερού δημιουργήθηκαν υδρατμοί, τους οποίους “μαζέψαμε” και περιεργαστήκαμε.
Δοκιμάσαμε να αναμείξουμε χρώματα με νερό και είδαμε να μεταφέρονται από το ένα ποτήρι στο άλλο, μέσα από χαρτί κουζίνας! Παρατηρήσαμε τα καινούρια χρώματα που δημιουργήθηκαν!
Με τη βοήθεια ενός σπάγκου μεταφέραμε νερό από ένα ποτήρι, σε μια γαβάθα, χωρίς να χυθεί σταγόνα! Μπορεί ένα απλό χαρτί να μας βοηθήσει ώστε να αναποδογυρίσουμε ένα ποτήρι γεμάτο νερό;
Και φυσικά είδαμε πως τα μικρόβια φεύγουν μακριά όταν συναντάνε σαπούνι!
Δεινόσαυροι και παλαιοντολόγοι!
Οι δεινόσαυροι ενθουσιάζουν πάντα τα παιδιά. Το μέγεθός τους, η ποικιλομορφία τους, η εξαφάνισή τους, δίνουν τροφή για πολλές, ενδιαφέρουσες συζητήσεις. Πολλά παιδάκια έφερναν στο σχολείο παιχνίδια δεινόσαυρους, οπότε δόθηκε η αφορμή για να ασχοληθούμε μαζί τους. Είδαμε βίντεο και ψάξαμε σε βιβλία για αυτούς. Πότε και που έζησαν, γιατί εξαφανίστηκαν, ήταν κάποια ερωτήματα που θέλαμε να απαντήσουμε. Χρησιμοποιήσαμε την εφαρμογή Google Lens για να αναζητήσουμε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα ονόματά τους και τις ιδιότητές τους.
Άραγε τί να έγινε και εξαφανίστηκαν; Τα παιδιά μοιράζονται τις ιδέες τους και συζητάμε για τις φυσικές καταστροφές. Κάνουμε πείραμα και προσομοιώνουμε την έκρηξη ενός ηφαιστείου!
Προσπαθήσαμε να φτιάξουμε τους δικούς μας δεινόσαυρους με διάφορους τρόπους και υλικά. Χρησιμοποιήσαμε πλαστελίνη, χαρτόνια, ακόμα και σχεδίαση σε άμμο!
Φτιάξαμε αλατοζύμη και στη συνέχεια δημιουργήσαμε το δικό μας αποτύπωμα!
Χρησιμοποιώντας την τρισδιάσταση προβολή ζώων της google, διάφοροι δεινόσαυροι “περπάτησαν” μέσα στην τάξη μας και έξω στο προαύλιο. Προσέξτε μη σας πατήσουν!
Φορητό Πλανητάριο
Είχαμε τη χαρά να υποδεχθούμε στο σχολείο μας το Φορητό Ψηφιακό Πλανητάριο:
“Planetarium On The Go“.
Αρχικά, παρακολουθήσαμε βιντεοπροβολή στο θόλο, με θέμα “Perfect little planet”. Μαγευτήκαμε και ταξιδέψαμε!
Στη συνέχεια, παρατηρήσαμε με τηλεσκόπιο τη φωτόσφαιρα του ήλιου και τις ηλιακές κηλίδες! Τα παιδιά είχαν ευκαιρία να αγγίξουν κομμάτια μετεωριτών που έπεσαν στη Γη από το διάστημα!
Πίσω στο νηπιαγωγείο μας, συζητήσαμε για τα όσα είδαμε και φυσικά τα αποτυπώσαμε στο χαρτί!
Καλό 2025!
Καινούρια χρονιά και επιστρέψαμε με όρεξη πολλή! Τις πρώτες μέρες συζητάμε για τις γιορτές, το πώς τα περάσαμε, αλλά και για τις ευχές μας για την καινούρια χρονιά. Βγάλαμε λοιπόν τους αριθμούς και σχηματίσαμε το 2025!
Στη συνέχεια χρησιμοποιήσαμε την τεχνική του ψηφιδωτού για να σχηματίσουμε το νέο έτος. Το αποτέλεσμα ομορφαίνει τις τάξεις μας!
Θέλαμε να εξασκήσουμε τον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης, οπότε φτιάξαμε τον δικό μας κώδικα. Τα παιδιά διάλεξαν ένα γεωμετρικό σχήμα για κάθε αριθμό και στη συνέχεια το παιχνίδι ξεκίνησε! Κωδικοποίηση και αποκωδικοποίηση του 2025, του 2024, αλλά και άλλων τυχαίων αριθμών. Όλοι μαζί ομαδικά προσπαθούσαμε να βρούμε τον κρυμμένο αριθμό, αλλά και να σχηματίσουμε κώδικες για να αποκωδικοποιήσουν οι φίλοι μας.
Για να εμπεδώσουμε τις δεξιότητές μας στην κωδικοποίηση, ευχηθήκαμε καλό 2025 με τον δικό μας τρόπο!














































































































