Α)Εποχές – Μήνες
1.Προσπαθήσαμε να αναλύσουμε το αίνιγμα:
Ένας πατέρας κεφαλή
Τέσσερις γιοι ποδάρια
Κάθε ποδάρι τρία παιδιά
Τι είναι; (Ο χρόνος, οι μήνες και οι ημέρες)
2.Φτιάξαμε χωρισμένοι σε ομάδες την αφίσα με τις τέσσερις εποχές του χρόνου μετά από σχετική συζήτηση.
3.Με αφορμή τον πίνακα ζωγραφικής της Mara Morea από τη Ρουμανία με θέμα: «Αν οι εποχές ήταν παιδάκια», ζωγραφίζουμε ατομικά.
4.Εξάσκηση μέσα από το παιχνίδι:
α)Το κουτί των τεσσάρων εποχών μας βοήθησε να παίξουμε ένα παιχνίδι ταξινόμησης εικόνων και διαδοχής εποχών
β)Προσεγγίσαμε τον αριθμό 4 (4 εποχές) με τη βοήθεια του παιχνιδιού memory.
Β)Οι μέρες της εβδομάδας ->Μέρα –Νύχτα
Το παραδοσιακό τραγούδι : «Μαριορίτσα» μας βοήθησε να προσεγγίσουμε την έννοια των ημερών της εβδομάδας.
« Μαριορίτσα » (στίχοι)
Μια φορά πήγα στην Σμύρνη
και με πάντρεψαν οι φίλοι, Μαριορίτσα μου.
Και μου ΄δώσαν μια γυναίκα που ‘τρωγε για 5-10.
Την Δευτέρα βάζει πλύση και την Τρίτη τα στραγγίζει.
Την Τετάρτη τα απλώνει και την Πέμπτη τα μαζώνει.
Την Παρασκευή , το Σαββάτο σιδερώνει.
Και την Κυριακή αλλάζει, πω πω πω τι ψείρες βγάζει!!!
Πείραμα: «Πού είναι η μέρα;»
Με τη βοήθεια της υδρόγειου σφαίρας κι ενός φακού, προσπαθήσαμε να ανακαλύψουμε ποια μέρη του κόσμου έχουν κάθε φορά μέρα και ποια νύχτα.
Μαθηματικά: Διαδοχή μέρας-νύχτας
Γ)Ρολόι
1.Γνωρίσαμε το ρολόι και τη χρησιμότητά του.
2.Εξάσκηση μέσα από το παιχνίδι:
α)Παιχνίδι με αντίπαλο το χρόνο που μετράει η κλεψύδρα
β)Παιχνίδι: «Λύκε, λύκε τι ώρα είναι;»
γ)Μάθαμε τα διαστήματα του «και» και του «παρά» ζωγραφίζοντας την κάθε περιοχή με διαφορετικό χρώμα.
δ)Φτιάξαμε ατομικά ρολόγια που θα μας βοηθήσουν να μάθουμε να μετράμε την ώρα στο σπίτι μας.
ε) Φτιάξαμε ένα ρολόι από πλαστικό πιάτο και μανταλάκια. Τα παιδιά τοποθετούσαν τα αριθμημένα μανταλάκια στη σωστή θέση κι έβρισκαν την ώρα που τους ζητούσαμε, χρησιμοποιώντας τις εκφράσεις «ακριβώς» ή «και μισή»
στ)Μιλήσαμε για το ηλιακό ρολόι που χρησιμοποιούσαν τα αρχαία χρόνια και φτιάξαμε το δικό μας.