3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Θεματική: Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
Υποθεματική: Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα
Αρχικά να αναφέρουμε πως το θέμα αυτό έχει προσεγγιστεί και μέσα από την θεματική ενότητα ο ευατός μου-το σώμα μου στην αρχή της χρονιάς,καθώς και την παγκόσμια ημέρα ατόμων με ειδικές ανάγκες.
1ο εργαστήριο δεξιοτήτων
Διαβάσαμε το βιβλίο “Ησκάλα της αγάπης”,( της Γιολάντα Τσορώνη-Γεωργιάδη) και συζητήσαμε για το πόσο διαφορετικοί είμαστε,ο καθένας με τα δικά του χαρακτηριστικά και τις δικές του ικανότητες,που μας ξεχωρίζουν και μας διακρίνουν. Όλοι είμαστε σημαντικοί και απαραίτητοι γιατί μπορούμε να προσφέρουμε σε κάτι. Καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως πρέπει να σεβόμαστε και να αποδεχόμαστε ο ένας τον άλλον.
Ζωγραφίσαμε την δική μας σκάλα της αγάπης!!!
2ο εργαστήριο δεξιοτήτων
Διαβάσαμε το βιβλίο “η Παπλωματού” και αφού ζωγραφίσαμε το δικό μας πάπλωμα ενώσαμε όλα τα κομμάτια και φτιάξαμε ένα ομαδικό πάπλωμα.Εκφράζοντας την διαφορετικότητά μας ενώσαμε τα κομμάτια μας,συνεργαστήκαμε για να δημιουργηθεί κάτι κοινό.
3ο εργαστήριο δεξιοτήτων
Τα παιδιά μίλησαν για τον εαυτό τους ,εξέφρασαν τις προτιμήσεις τους ,τις επιθυμίες και τους φόβους τους και τέλος ζωγράφισαν τον εαυτό τους εκφράζοντας την μοναδικότητά τους.
4ο εργαστήριο δεξιοτήτων
Το βιβλίο “η Μίλι ,η Μόλι και οι ξεχωριστοί φίλοι τους” έδωσε την αφορμή στα παιδιά να μοιραστούν σκέψεις και συναισθήματα μεταξύ τους.
Συμπλήρωσαν και φύλλα εργασίας για τα συναισθήματα.
5ο εργαστήριο δεξιοτήτων
Συζητήσαμε για το έννοια της φιλίας και το ουράνιο τόξο της φιλίας (ομαδική εργασία) ήρθε για να μας ενώσει!!!
6ο εργαστήριο δεξιοτήτων
Ένα βιβλίο επίσης που επεξεργαστήκαμε το “Εγώ και Εσύ μαζί”(της Γιολάντα Τσορώνη-Γεωργιάδη) μας εισήγαγε στην έννοια της αλληλοβοήθειας. Τα παιδιά δημιούργησαν μία αφίσα για να εκδηλώσουν αυτά που ένιωσαν.Αγάπη ,συνεργασία,αλληλοβοήθεια ήταν οι έννοιες που εκφράστηκαν.
7o εργαστήριο δεξιοτήτων
Θέλοντας να ολοκληρώσουμε την προσέγγισή μας με το θέμα (καθώς προέκυψε μέσα από τις αναλύσεις υπέροχων βιβλίων που έχουν ασχοληθεί με το θέμα), διαβάσαμε και αναλύσαμε το βιβλίο του Αντώνη Παπαθεοδούλου <<Του σκοινιού τα μανταλάκια>>. Οι καλοί φίλοι στα δύσκολα φαίνονται υποστηρίζει ο συγγραφέας και εμείς συμφωνήσαμε μαζί του. Κατασκευάσαμε τα ρούχα μας, εκφράσαμε λέξεις που προάγουν τη συνεργασία και την αλληλοβοήθεια και τις ζωγραφίσαμε όπως τις νιώθαμε πάνω στις κατασκευές μας.
8ο εργαστήριο δεξιοτήτων
Τέλος τα παιδιά πρότειναν το σύνθημα” όλοι διαφορετικοί-όλοι ίσοι” να γίνει “όλοι διαφορετικοί-όλοι φίλοι”. Και για να το εκφράσουμε φορέσαμε όλοι βραχιολάκια φιλίας .Με αυτό τον τρόπο θα προσπαθούσαμε να περάσουμε το μήνυμα της αποδοχής του άλλου και στην κοινότητα.


























