Erasmus KA1

Έχουμε τη χαρά και την τιμή να γίνουμε δεκτοί σε πρόγραμμα Erasmus KA1!!! Ας πούμε όμως λίγα λόγια για το πρόγραμμα και το σκεπτικό με το οποίο αιτηθήκαμε συμμετοχή και τη στόχευση του.

Τα τελευταία χρόνια διαπιστώνεται ο κατά γενική ομολογία εγκλωβισμός του Λυκείου σε εξετασιοκεντρικές προσεγγίσεις και αναγκαστικά παρωχημένες μεθόδους διδασκαλίας, που περιορίζουν τη δημιουργικότητα των μαθητών, “πνίγουν” την καινοτομία, μετατρέπουν τους μαθητές σε τυπικούς αναπαραγωγούς τυποποιημένων γνώσεων και κάνουν το σχολείο βαρετό και απωθητικό για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Αν μάλιστα προσθέσουμε τις συχνότατες αλλαγές στην εκπαιδευτική πολιτική και ωρολόγια προγράμματα, αβίαστα καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως οι συνθήκες συχνά ακυρώνουν την επιστημονική κατάρτιση, τις ικανότητες και τις πρωτοβουλίες των εκπαιδευτικών, ενώ οι όποιες απόπειρες διαφοροποίησης είναι αποσπασματικές και μεμονωμένες. Ταυτόχρονα αποθαρρύνουν αρκετούς μαθητές από το να συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθιστώντας τους αδιάφορους και αμέτοχους στην εκπαιδευτική διαδικασία, ενισχύοντας τις εκπαιδευτικές αλλά και κοινωνικές ανισότητες και δημιουργώντας συνθήκες που θα οδηγήσουν στη σχολική διαρροή.

Έτσι το σύνολο των διδασκόντων του 2ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης θεωρεί αναγκαία την επιμόρφωσή τους σε μεθοδολογία, διαδικασίες, μέσα, εργαλεία και πρακτικές, προκειμένου να είναι ικανό να ανταποκριθεί αποτελεσματικότερα στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες. Άλλωστε αυτή η επιδίωξη ακολουθεί το πνεύμα και το γράμμα των προτεραιοτήτων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το πρόγραμμα Erasmus+ σχετικά με τις βασικές ικανότητες της δια βίου μάθησης, την προώθησή της, για την απόκτηση νέων ή την ενίσχυση υπαρχόντων δεξιοτήτων (ιδιαίτερα στους εκπαιδευτικούς), τη στήριξη της καινοτομίας, της συνεργασίας και των μεταρρυθμίσεων και την στήριξη των νέων για την ενεργό συμμετοχή στην Ευρωπαϊκή δημοκρατία, αλλά και τις εθνικές προτεραιότητες, ως προς την ενίσχυση του επαγγελματικού προφίλ των εκπαιδευτικών. Σε αυτή τη στόχευση κατατείνει το προτεινόμενο σχέδιο και οι στόχοι του.

Άμεση προτεραιότητα του 2ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης είναι η βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και των αποτελεσμάτων του μέσα από την επίτευξη των παρακάτω επιμέρους στόχων:

1. Η διαμόρφωση και εφαρμογή στη σχολική μονάδα ενός πλάνου δράσης που θα εμπλέκει όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας στον επιδιωκόμενο διεθνή προσανατολισμό, στην εισαγωγή καινοτόμων μεθόδων και εργαλείων στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική, τη συνεργασία με φορείς, εκπαιδευτικούς και σχολεία εντός και εκτός Ελλάδας, με τη συνακόλουθη κινητικότητα.

2. Η ενίσχυση του επαγγελματικού προφίλ των εκπαιδευτικών του 2ου ΓΕΛ, με προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη, σε ζητήματα ολιστικής και καινοτόμου προσέγγισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας,

3. Η επιμόρφωση μιας αρχικά ολιγομελούς ομάδας εκπαιδευτικών του 2ου ΓΕΛ σε ζητήματα σχεδιασμού και υλοποίησης νέων εκπαιδευτικών πρακτικών στο Σχολείο. Η ομάδα αυτή των εκπαιδευτικών θα λειτουργήσει στη συνέχεια πολλαπλασιαστικά και επιμορφωτικά για το σύνολο των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας και της ευρύτερης σχολικής κοινότητας, μέσα από προγραμματισμένες στον επόμενο χρόνο δραστηριότητες διάχυσης της γνώσης και των αποτελεσμάτων.

4. Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στο σχεδιασμό και την χρήση εργαλείων αξιολόγησης δομών, εκπαιδευτικών διαδικασιών και μαθητών (σε θέματα που αφορούν την εισαγωγή της καινοτομίας στο Σχολείο, την εισαγωγή των αλλαγών στη σχολική μονάδα, τη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης και τις δομές οργάνωσης του εκπαιδευτικού ιδρύματος) τα οποία θα βασίζονται σε εργαλεία αξιολόγησης που έχουν προταθεί και δοκιμαστεί σε Ευρωπαϊκό επίπεδο.

5. Η ενίσχυση του ψηφιακού γραμματισμού των εκπαιδευτικών και η αποτελεσματική χρήση των ΤΠΕ στην ανάπτυξη και ενίσχυση συνεργατικών πρακτικών ενδοσχολικής επιμόρφωσης, καθώς και στη δημιουργία τράπεζας επιμορφωτικού υλικού για την υποστήριξη των διαδικασιών και των πρακτικών αυτών.

6. Η επιμόρφωση εκπαιδευτικών σε καλές πρακτικές για τον εκσυγχρονισμό της διοίκησης και οργάνωσης της σχολικής μονάδας, που εφαρμόστηκαν και αξιολογήθηκαν ως αποτελεσματικές σε χώρες μέλη της Ε.Ε.

7. Η ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών και η επιμόρφωσή τους 8. Ευρύτερα η βελτίωση και ενίσχυση της γλωσσομάθειας, της διαπολιτισμικής συνείδησης και της ελεύθερης διακίνησης στον ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό χώρο (ιδιαίτερα σημαντικό θέμα σε μία εποχή που οι ευρωπαϊκές αξίες αμφισβητούνται), ώστε αυτές οι δεξιότητες να προβληθούν ως αναγκαίες και να εμπνευσθούν και στο μαθητικό πληθυσμό της σχολικής μονάδας.

Συμμετέχοντας λοιπόν σε αυτό το πρόγραμμα, ένα όμορφο ταξίδι γνώσης, συλλογής αλλά και ανταλλαγής εμπειριών ξεκινά!!!