9 Ιαν 2022

Θεατρικό εργαστήριο «ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΠΑΜΠΟΥ. ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΛΑΔΙΑ»

Συντάκτης: 2ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | Κάτω από: Erasmus KA1, Τενερίφη

Θεατρικό εργαστήριο «ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΠΑΜΠΟΥ. ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΛΑΔΙΑ» 50’ διάρκεια

Στόχος – Να νιώσουμε μέρη ενός συνόλου, ως αποτέλεσμα του συνεργατικού πνεύματος.

Άσκηση 1η. Αναπνοές και σύνδεση. Διάρκεια: 5 λεπτά.

Συνδέσου με τον εαυτό σου, με το χώρο και με την ομάδα μέσα από τις ανάσες: προσπάθησε να αφήσεις εκτός οτιδήποτε δεν έχει σχέση με τη δραστηριότητα. Μπορεί να γίνει με ή χωρίς μουσική.

Άσκηση 2η. Είμαι ένα δέντρο Μπαμπού. Ψάχνω για ισορροπία. Ατομική άσκηση. Προτείνεται απαλή μουσική. Διάρκεια: 5 λεπτά.

Στόχος, η μετατροπή μας σε ένα κορμό μπαμπού, δυνατό και ευλύγιστο ταυτόχρονα. Οι καθηγητές καθοδηγούν τους μαθητές στις διάφορες φάσεις. Ξεκινάμε από μια κατάλληλη στάση (λυγισμένα γόνατα) προκειμένου να διατηρήσουμε συνεχή ισορροπία. Φανταστείτε ότι ρίζες πετάγονται από τις σόλες των παπουτσιών σας. Νιώστε πώς μεγαλώνουν ώσπου να συναντήσουν άλλες ρίζες. Μόλις ριζώσουμε στο χώμα, ξεκινάμε κινήσεις του σώματος, λίγες στην αρχή, σταδιακά αυξάνουν, χωρίς να μετακινούμε τα πόδια. Προοδευτικά μειώνουμε την ένταση, μέχρι να ακινητοποιηθούμε εντελώς.

Άσκηση 3η. Είμαι ένα δέντρο Μπαμπού. Είμαι ένα κλαδί. Ψάχνουμε ισορροπία ως ζευγάρι. Προτιμότερο με απαλή μουσική. Διάρκεια: 10 λεπτά.

Δημιουργούμε ζευγάρια από μαθητές: Α και Β. Διαλέγουμε δύο τραγούδια των 5 λεπτών διάρκεια. Η μουσική παίζει. Ο Α γίνεται το Μπαμπού και ο Β γέρνει επάνω στον Α διατηρώντας μια ισορροπημένη στάση για 5 δευτερόλεπτα. Εξερευνήστε και δοκιμάστε και άλλες στάσεις. Στο τέλος της μουσικής, αλλάξτε ρόλους και παίξτε το νέο τραγούδι.

Άσκηση 4η. Είμαστε Μπαμπού. Είμαστε κλαδιά. Δυναμική της ομάδας. Προτείνεται μουσική. Διάρκεια: 20 λεπτά.

Σχηματίζουμε έναν κύκλο. Κάθε μαθητής κινείται με τη σειρά του στο κέντρο του κύκλου για να παίξει το ρόλο του κορμού του Μαπμπού. Οι υπόλοιπο μαθητές παίζουν τα κλαδιά. Ένας ένας – με τυχαία σειρά – έρχονται γέρνουν και ακουμπούν επάνω στον ορμό μπαμπού, διατηρώντας μια ισορροπία. Όταν και το τελευταίο κλαδί ακουμπήσει στον κορμό, τότε όλοι μένουν ακίνητοι για μερικά δευτερόλεπτα, αναπνέοντας συγχρονισμένα, με την αίσθηση πως όλοι είμαστε μέρος ενός συνόλου που δημιουργήθηκε συλλογικά.

Άσκηση 5η. Αξιολογήσεις. Διάρκεια: 10 λεπτά.

Μαθητές και καθηγητές σχηματίζουν έναν κύκλο, προκειμένου να υπάρχει οπτική επαφή με όλους. Ανοίγει μια συζήτηση καθοδηγούμενη από τους καθηγητές: κάθε μαθητής έχει την επιλογή να εκφράσει τα συναισθήματα του ελεύθερα.

Οι καθηγητές συλλέγουν αυτές τις αξιολογήσεις. Δείξτε τα σημεία που χρειάζονται βελτίωση και τονίστε τις θετικές στάσεις/προοπτικές του εργαστηρίου προτού πάτε στο επόμενο. Στο τέλος ευχαριστείστε όλους για τη συμμετοχή τους.

Προτάσεις:

Διατηρήστε οπτική επαφή με τους άλλους εφόσον είναι δυνατόν. Κάνετε ησυχία. Διαλέξτε από πριν την μουσική, προσπαθώντας να μην επαναλαμβάνονται τα ίδια τραγούδια.

Οφέλη:

Βελτιώνει την ομαδική εργασία.

Αναπτύσσει την αίσθηση ότι ανήκουμε σε μια ομάδα.

Ενθαρρύνει τη συντροφικότητα και την αλληλεγγύη.

IMG 20210728 103911

Αφήστε μια απάντηση