Ενδοσχολικός διαγωνισμός δημιουργικής γραφής. Απονομή διακρίσεων

ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2011-2012
ΣΤΟ 2ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

 Η Τελετή Γνωστοποίησης των Αποτελεσμάτων και Απονομής Διακρίσεων
(Δευτέρα 14 Μαΐου 2012 στο Αμφιθέατρο του Σχολείου)

 Η παρουσίαση των αποτελεσμάτων προετοιμάστηκε από όλους τους εμπλεκόμενους εκ μέρους του Συλλόγου Διδασκόντων με τη συνεργασία του συνόλου των μελών του και τη συνδρομή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου. Πραγματοποιήθηκε στις 12:00 το μεσημέρι της Δευτέρας 14 Μαΐου και περιελάμβανε σύμφωνα με το πρόγραμμα, χαιρετισμούς, έκθεση των προθέσεων, της διοργάνωσης, της διαδικασίας αξιολόγησης και του σκεπτικού, καθώς και απονομή διακρίσεων και δώρων, τραγούδια (με συμμετοχή των Ιωάννας Αλεξοπούλου, Ειρήνης Βλαβιανού, Ελένης Ίσαρη και Γιάννη Τράπαλη από τους διδασκόμενους του σχολείου και της κ. Ήρας Ζαρείση, καθηγήτριας μουσικής), απαγγελίες κλπ. Παρουσιαστές της εκδήλωσης ήταν τα μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής, ενώ χαιρετισμούς απηύθυναν εκ μέρους της Κριτικής Επιτροπής οι κκ. Αγγελική Χαραλαμποπούλου και Λαμπρίνα Μαραγκού. Τη βιντεοσκόπηση και τη φωτογράφιση ανέλαβαν οι κκ. Γιάννης Καπετανάκης, Βασίλης Καρκάνης και Σπύρος Καρύδης (επίσης μέλη της Κριτικής Επιτροπής), με τη συνεργασία της Κωνσταντίνας Τρεπεκλή (Β΄5). Τεχνικός ήχου και φωτός, ο Αλέξανδρος Χαλαστάρας (Γ΄6).

ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΓΧΕΙΡΗΜΑΤΟΣ

Στόχος του διαγωνισμού, ο οποίος προκηρύχθηκε τη χρονιά αυτή για πρώτη φορά στο σχολείο, ήταν (σύμφωνα με την ανακοίνωσή του) να συμμετέχουν οι μαθητές σε δραστηριότητες που ενισχύουν την άμιλλα, καλλιεργούν τις πνευματικές αξίες και προάγουν το ρόλο του σχολείου ως πυρήνα δημιουργίας κοινωνικού ιστού. Αναλυτικότερα: oι μαθητές να βιώσουν πώς είναι να εκφράζεις τον εαυτό σου, τον εσωτερικό σου κόσμο μέσω της λογοτεχνίας, πώς είναι να δημιουργείς κάτι δικό σου, μεταδίδοντας συγχρόνως και ένα μήνυμα στους άλλους. Πώς είναι να μη σχολιάζεις απλώς ένα λογοτεχνικό κείμενο, όπως συμβαίνει ούτως ή άλλως για χρόνια πολλά στο μάθημα της νεοελληνικής λογοτεχνίας, αλλά εσύ ο ίδιος αυτή τη φορά να είσαι ο συγγραφέας ή ο ποιητής. Έπειτα, πώς είναι να κοινοποιείς το προϊόν του πνευματικού σου μόχθου και, ακόμα περισσότερο, να συμμετέχεις επί ίσοις όροις με τους συμμαθητές-συναθλητές σου σε ένα διαγωνισμό αδιάβλητο. Πώς είναι δηλαδή να ασκείσαι στην ευγενή άμιλλα, στον καλώς εννοούμενο συναγωνισμό που μας κάνει όλους καλύτερους. Τέλος, μέσω του διαγωνισμού, επιδιώχθηκε αφενός η επικοινωνία μεταξύ διδασκόντων και διδασκομένων, αφού η Κριτική Επιτροπή ορίστηκε από καθηγητές με διακριτικά αναγνωστικής επάρκειας και όχι «ειδικότητας», και αφετέρου η σύνδεση με τον κοινωνικό περίγυρο: να έρθουν πιο κοντά στο σχολείο και την καθημερινότητά του φορείς της τοπικής κοινωνίας που είτε έπαιξαν το ρόλο χορηγού είτε βοήθησαν με άλλους τρόπους στην πραγματοποίηση αυτού του εγχειρήματος. Πεποίθηση του Συλλόγου είναι πως το σχολείο πρέπει να αποτελεί τον πυρήνα της ζωής σε κάθε κοινωνία και όλοι, μεγάλοι και μικροί, οφείλουν από κοινού να συνεργάζονται για ένα καλύτερο και ελπιδοφόρο αύριο.

Η ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ

Ο διαγωνισμός συντονίστηκε από μέλη του Ομίλου Λογοτεχνίας και ειδικότερα του προγράμματος των Λογοτεχνικών Συναντήσεων (Μαργαρίτα Στεφάνου, Δημήτρης Αρμάος, Ελένη Γεωργίου) και την Κριτική Επιτροπή απάρτισαν έντεκα από τους διδάσκοντες του σχολείου.

Δικαίωμα συμμετοχής είχαν όλοι οι μαθητές και όλες οι μαθήτριες του σχολείου με έργο ατομικό ή ομαδικό (ή και τα δύο) χωρίς προκαθορισμένο θέμα και σε έξι ειδολογικές κατηγορίες: (1) Διήγημα, (2) Ποίημα, (3) Στίχοι τραγουδιού, (4) Θεατρικό, (5) Σενάριο και (6) Δοκίμιο.

Στον διαγωνισμό συμετείχαν 42 από τους περίπου 450 μαθητές του σχολείου με 40 κείμενα. Δύο από αυτά ήταν ομαδικά: ένα από δυάδα και ένα από τριάδα συνεργατών.

Τα ποιήματα, τα τραγούδια, τα θεατρικά και το σενάριο αξιολογήθηκαν από τους: Βάσω Αλεξανδράκη, Γιάννη Καπετανάκη, Βασίλη Καρκάνη, Νίκο Κοκκινάκη, Αναστασία Μυλωνά και Κατερίνα Σάλτα. Τα διηγήματα και τα δοκίμια από τους: Παναγιώτα Καλόγρη, Δήμητρα Καραδήμα, Σπύρο Καρύδη, Λαμπρίνα Μαραγκού και Αγγελική Χαραλαμποπούλου.

ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Τα έργα, όλα γραμμένα σε ηλεκτρονική μορφή, μορφοποιήθηκαν τυποτεχνικά με πανομοιότυπο τρόπο και δόθηκαν στους 11 αξιολογητές εκτυπωμένα χωρίς να φέρουν πάνω τους το όνομα του δημιουργού τους. Συνεπώς οι αξιολογητές τα έκριναν χωρίς να γνωρίζουν ποιο έργο ανήκει σε ποιο μαθητή ή ποια μαθήτρια. Το μόνο που είχαν μπροστά τους ήταν το κείμενο με τον τίτλο του και ένας αριθμός από το 1 ως το 40, που τυχαία δόθηκε σε κάθε έργο. Είχε αποφασιστεί να εξαιρεθούν σιωπηρά από τις διακρίσεις έργα που πιθανόν δεν πληρούσαν τις στοιχειώδεις αξιώσεις λογοτεχνικής καλλιέπειας και, αν κρινόταν σκόπιμο, να μη δοθούν κάποια από τα προβλεπόμενα τρία βραβεία κάθε κατηγορίας.

Η αξιολόγηση έγινε με βάση τα εξής κριτήρια:
α΄. Περιεχόμενο και μήνυμα του έργου: Πόσο πρωτότυπο και πλήρες είναι;
β΄. Δομή και αλληλουχία ιδεών, συνοχή, πλοκή: Πώς χρησιμοποιεί τον ή τους αφηγητές; Κάνει χρήση διαλόγου; κλπ. Ειδικά για το ποίημα, επιπλέον: Υπάρχει  μουσικότητα; Είναι συνεπής η ομοιοκαταληξία ή ο ελεύθερος στίχος;
γ΄. Έκφραση. Συγκεκριμένα ο λεκτικός πλούτος και η εκφραστική πρωτοτυπία, η ιδιαιτερότητα του ύφους, η ζωντάνια στο διάλογο ή την περιγραφή, ενδεχόμενα σχήματα λόγου, συμβολισμοί κλπ.
Σε μια πεντάβαθμη κλίμακα, από το «μέτριο» μέχρι το «άρτιο» («μέτριο» – «επαρκές» – «καλό» – «πολύ καλό» – «άρτιο») το κάθε μέλος της Κριτική Επιτροπής κατέταξε τις επιδόσεις των μαθητών με βάση καθένα από τα 3 παραπάνω κριτήρια. Τα αποτελέσματα συλλέχθηκαν και ένα πρόγραμμα στον υπολογιστή συνέθεσε τις επιμέρους αξιολογήσεις.
Επιπροσθέτως, υπήρχε η δυνατότητα σχολιασμού της αξιολόγησης για κάθε έργο. Τα σχόλια συντέθηκαν σε ένα ενιαίο κείμενο κατόπιν.

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Γενικά, πέραν της αισθητικής αξίας των έργων, που κρίθηκε όπως κρίθηκε από την Κριτική Επιτροπή, έχει ενδιαφέρον να δει κανείς σε ποια θέματα εστίασε η πένα των μικρών συγγραφέων-ποιητών-στιχουργών. Τι είναι αυτό που απασχολεί τα νέα παιδιά των αρχών του 21ου αιώνα και πώς αναδεικνύεται στα κείμενά τους; Ας προσπαθήσουμε να αφουγκραστούμε τις έγνοιες, τα όνειρα και τις ανησυχίες τους: θέματα όπως η καθημερινότητα, οι σχέσεις με τους γονείς, ο έρωτας, οι φίλοι, τραγικά συμβάντα, η ανασφάλεια της εφηβείας, υπαρξιακές αναζητήσεις, η ανθρωπιά, η κρίση αξιών δεν έλειψαν από το φετινό διαγωνισμό λογοτεχνίας.

Αλλά και η ποιότητα των κειμένων εξέπληξε. Στερημένο αρετών δεν βρέθηκε κανένα από τα 40 κείμενα που τέθηκαν υπό κρίση. Και η επιλογή ανάμεσα στα κείμενα που ξεχώριζαν για την αισθητική τους αρτιότητα μερικές φορές ήταν ιδιαίτερα δύσκολη, και χωρίς αμφιβολία σε τέτοιες περιπτώσεις (προπάντων όσον αφορά στο Διήγημα και την Ποίηση) δεν μπορεί η τελική κρίση να θεωρηθεί αδιαφιλονίκητη. Στις Τιμητικές Διακρίσεις που απονεμήθηκαν, πάντως, αναγραφόταν και το σχετικό σκεπτικό της Κριτικής Επιτροπής.

Δόθηκαν ανά κατηγορία τρία βραβεία (στο Β΄ Βραβείο τόσο της Ποίησης όσο και του Διηγήματος ισοψήφησαν δύο έργα), εκτός από το Θέατρο (όπου δόθηκαν δύο βραβεία) και το Σενάριο (όπου δόθηκε ένα, που χαρακτηρίστηκε Α΄ παρά την έλλειψη συναγωνισμού, για την ειδική του ποιότητα, η οποία αποτιμήθηκε με υψηλή μοριοδότηση από τους κριτές). Κάθε Τιμητική Διάκριση συνοδευόταν και από αναμνηστικά ως έπαθλα: βιβλία που προσέφεραν ευγενώς στο σχολείο η κ. Ελένη Σαμαράκη και ο εκδοτικός οίκος Gutenberg-Τυπωθήτω.

 Η παρουσίαση στην εκδήλωση έγινε ανά ομάδες διακριθέντων και βραβευθέντων. Διαβάστηκαν τα αιτιολογικά των διακρίσεων και αποσπάσματα από τα βραβευμένα κείμενα. Μεσολαβούσαν «μουσικά διαλείμματα», ενώ η εκδήλωση έκλεισε με την ερμηνεία τριών από τα τραγούδια που υποβλήθηκαν στον διαγωνισμό: της Ιωάννας Αλεξοπούλου, των Μαρτίνας Ολχάβα και Παναγιώτη Σαρδέλη (από «κομπανία» με τους Γιώργο Παπανικολάου, Ελένη Ίσαρη και Γιάννη Τράπαλη) και του Γιάννη Κούκιου (μαζί με τους Περικλή Καλτσουνίδη και Κώστα Κοκιασμένο).

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΑ ΔΙΑΚΡΙΣΕΩΝ

Δανάη-Δήμητρα Αγγελιδάκη (Β΄1), «Η Σφραγίδα» (διήγημα – Α΄ Βραβείο): Για την ευρηματικότητα σκηνογραφίας και σκηνικού (χωροχρόνου), την επιδεξιότητα στην τυπικά αστυνομική πλοκή, την ατμοσφαιρικότητα, την αδρή περιγραφή, την ταχύτητα εναλλαγών και την αξιοσημείωτη ανατροπή του τέλους του.

Γιάννης Αθανασίου (Β΄1), «Ο Παραμυθάς» (διήγημα): Για την ωραία ιδέα, την πρωτότυπη σύλληψη και το στρωτό γράψιμο, για την πετυχημένη δομή, την πυκνή αναδρομική αφήγηση και το δυνατό τέλος του.

Ιωάννα Αλεξοπούλου (Α΄1), «Μα πώς να σου το πω;» (τραγούδι): Για τον πρωτογενή λυρισμό που αναδύεται από την πραγμάτευση του θέματος της ανεκπλήρωτης αγάπης και για τα σημεία όπου ανανεώνει την παράδοση του είδους του.

Φοίβος Ανδρουλιδάκης (Γ΄1), «Από τη “Δημοκρατία” προς τη Δημοκρατία» (δοκίμιο – Α΄ Βραβείο): Για τον σοβαρό εννοιολογικό εξοπλισμό, τη συγκρότηση και την πυκνή στοχαστική εμβάθυνση, την ευκρίνεια των διανοημάτων, την πολύ καλή δόμηση και τον άψογο χειρισμό του δοκιμιακού λόγου.

Ανθή Βαρβαρίγγου (Γ΄1), «Όταν τ’ Αστέρια Μοναχικά φωτίζουν» (ποίημα): Για την ευστοχία της ιδέας και την εκρηκτική εκδήλωση του ερωτικού συναισθήματος

Χάρης Βασιλόπουλος (Γ΄1), «Το Κόμικ της Ζωής» (ποίημα – Β΄ Βραβείο, από κοινού με τη Μ. Σιώζη): Για τη συνέπεια, την αμεσότητα, την καθαρότητα του ύφους του, με μέτρο και χωρίς πλατειασμούς· για την ολοκληρωμένη αντίληψη που κυριαρχεί στην απαισιοδοξία.

Πωλίνα Γιακίμοβα (Β΄1), «Όταν ο Ουρανός δακρύζει…» (τραγούδι – Γ΄ Βραβείο): Για την καθαρότητα και το ενδιαφέρον κάποιων εικόνων του και για την ειλικρίνεια της φωνής.

Ιωάννα Διαμαντούλη (Γ΄2) «Απαισιοδοξία» (ποίημα): Για την ειλικρίνεια στην απόδοση της μοναξιάς, του παραγκωνισμού και του αισθήματος ματαίωσης που περικλείει.

Έλσα Ζαρρή (Α΄2), «Μια Σφαίρα, μια Νύχτα, Τριγύρω Παιδιά» (δοκίμιο): Για την ποιητικότητα του τίτλου, για τον ευαίσθητο προβληματισμό και την εφηβική ματιά, για την αυθορμησία της σκέψης και τη «χρωματισμένη» βιωματικότητα της ανάπτυξης, χωρίς διδακτισμούς και ωραιοποιήσεις· για την απλότητα και την αμεσότητά του.

Πηνελόπη Ήβου (Γ΄2), «Δέσμιοι» (ποίημα): Για την απαιτητικότητα του επιλεγμένου θέματος και για τις στιγμές που αναδύεται το άρωμα ενός αυθεντικού ερωτικού παλμού στο λόγο του λυρικού υποκειμένου.

Ισαβέλλα Κακομανώλη (Γ΄2): «Στη Σκιά της Ευτυχίας» (ποίημα): Για τη συνέπειά του στην παράδοση του είδους σχετικά με το δυνατό και γνήσιο πάθος, για την εύστοχη επινόηση και για τη μέριμνά του να αποδοθεί το νόημα μέσα από στιγμές της καθημερινότητας.

Αναστασία Κανελλοπούλου / Κωνσταντίνα Δωρή / Νικολέτα Δωρή (Α΄2), «Άλις» (διήγημα): Για την ευρηματικότητα στην πλοκή, τη δραματική παρουσίαση χαρακτήρων, την ανάλαφρη εξιστόρηση, το «κινηματογραφικό» στήσιμο της πλοκής και την ατμοσφαιρικότητά του ενγένει.

Κωνσταντίνος Κάππας (Β΄2), «Σε συναντώ…» (ποίημα): Για τη συνέπειά του στην παράδοση του είδους σχετικά με τον έρωτα και για το ωραίο του ξεκίνημα.

Άρτεμις Κολτσίδα (Α΄3), «Γραφή: Σκέψεις» (δοκίμιο – Β΄ Βραβείο): Για το στοχαστικό ύφος, την ευρύτητα προοπτικής και την ευαίσθητη εφηβική ματιά· για την πετυχημένη αποτύπωση μιας στιγμής «συνειδησιακής ροής»· για την ποιητική εκκίνηση και το δυνατό επιλογικό του ερώτημα.

Μαρία Κοσμάτου (Α΄3), «Εφτά Ζωές» (διήγημα): Για την ένταση της αφήγησης, το υπόβαθρο των συγκρούσεων, την πολύ ωραία προλογική παράγραφο, το ευρηματικό του τέλος και τη δημιουργική ενγένει αφομοίωση των προτύπων του.

Γιάννης Κούκιος (Β΄2), «78» (τραγούδι – Α΄ Βραβείο): Για τον ρυθμό του, βαρύ και συνεπή στο αυθεντικό ερωτικό συναίσθημα, και για την τρυφερότητά του, που αναδύεται από το πλούσιο περιεχόμενο και τις ολοκληρωμένες εικόνες.

Δήμος Λαζαρόγκωνας (Β΄3), «Ας μιλήσουμε για το Σεξ» (διήγημα): Για τη στρωτή σύγχρονη αφήγηση, την ευαισθησία των ιδεών σχετικά με δύσκολα θέματα, το ωραίο εύρημα της παράθεσης ημερολογίου στο τέλος, το όλο πνεύμα νεανικής «ηθογραφίας» που διέπει την εξιστόρηση.

Όλγα Μαρινάκη (Β΄3), «Ο Άνθρωπος με τα Διαφορετικά Μάτια» (ποίημα – Α΄ Βραβείο): Για την απλότητα και την πληρότητα με την οποία δίνει τη διττή φύση του ανθρώπου, τη συνύπαρξη του καλού και του κακού, μέσα από τα μάτια και το χρώμα τους, με ισορροπημένο ρυθμό και παλμό και με ιδιαίτερη ευστοχία στα τρία καταληκτικά του ερωτήματα.

Δημήτρης Μαύρος (Α΄3), «Θα σε σώσω» (σενάριο – Α΄ Βραβείο): Για τον καίριο χαρακτήρα της θεματικής του και για την ισορροπημένη ανάπτυξη, χωρίς κενά και υπερβολές, με καλλιτεχνική ευσυνειδησία και με συγκλονιστική ανθρωπιά.

Μαρία Μιχαλάκη (Β΄3), «Άρωμα Καραμέλας» (διήγημα – Β΄ Βραβείο, από κοινού με τη Σ. Χατζή): Για την αξιόλογη φιλοδοξία για μεγάλη φόρμα, την πολύ καλή δομή, τον σωστό χειρισμό της αναδρομικής αφήγησης, την ισορροπημένη εναλλαγή αφήγησης-διαλόγων, την αισθηματικότητα της ατμόσφαιρας, που κατορθώνει να συγκινήσει, και τους αξιοπρόσεκτους στοχασμούς που το διατρέχουν.

Χάρης Μπαμπαλής (Α΄4), «Πηνελόπη» (τραγούδι – Β΄ Βραβείο): Για την επάρκεια περιεχομένου στη θεματική παράδοση όπου θητεύει.

Γεράσιμος-Νικόλαος Μυλωνάς (Α΄4), «Φόνος με Άποψη» (θεατρικό – Α΄ Βραβείο): Για την επιμελημένη δομή και τους πολλούς χαρακτήρες, τους άμεσους διαλόγους και τη ρεαλιστική «ίντριγκα».

Νίκος Νεοφώτιστος (Γ΄4), «Φίδι» (ποίημα): Για την πρωτοτυπία και την υπαινικτικότητα στη διαπραγμάτευση του φιλοσοφικού-υπαρξιακού θέματος από μια αυθεντική ποιητική φωνή που ξεχωρίζει κυρίως στην αρχή και στο τέλος του.

Μαρτίνα Ολχάβα / Παναγιώτης Σαρδέλης (Β΄4), «Απολλώνια Κορμάρα» (τραγούδι): Για τη σατιρική διάθεση που κρύβει κάτω από την πειστική μίμηση και για την όλη του ιδιαιτερότητα μεταξύ των συμμετοχών του διαγωνισμού.

Θάνος Παπαχάμος (Α΄5), «Κάποια Χριστούγεννα» (διήγημα): Για την καλή χρήση του λόγου και τη διδακτική αισιοδοξία του σχετικά με την αναγκαιότητα του θαύματος που, με τρυφερή και συγκινημένη ματιά πάνω στην ανθρώπινη δυστυχία, ανέπτυξε υπό μορφή μικρογραφίας παραμυθιού.

Σιμόνα Πένεβα (Α΄5), «Τι είναι η Αγάπη;» (ποίημα): Για τον προβληματισμό πάνω στο περιεχόμενο της αγάπης που αναπτύσσει με συνεπές ύφος, με ενδιαφέρον μέτρο και ρυθμική ποικιλία, και για την τόλμη επιμέρους απόψεων.

Ελεάνα Πόγκα (Γ΄4), «Η Μέθη της Νύχτας» (ποίημα): Για το δυνατό υπαρξιακό θέμα του, την εξαιρετική ροή και τον ισορροπημένο ρυθμό του, την εμπλουτισμένη με δραματικό μονόλογο, προφητικό λόγο και ενδιαφέρουσα εικονοπλασία αφηγηματική τεχνική.

Αναστασία Ρουσάκη (Β΄3), «Σ’ Αυτή την Πόλη…» (ποίημα – Γ΄ Βραβείο): Για τον σύγχρονο προβληματισμό του πάνω στη μοναξιά, την εγκληματικότητα, τη διαφθορά και την αλλοτρίωση από έναν ευαίσθητο δέκτη των κοινωνικών-υπαρξιακών συγκρούσεων, με καλύτερη στιγμή του την τελευταία στροφή.

Παναγιώτης Σαρδέλης (Β΄4), «Αίθουσα Αναμονής» (θεατρικό – Α΄ Βραβείο): Για την ευρηματικότητα του σκηνικού και τους καλά δομημένους χαρακτήρες του, που αποδίδουν μια πραγματικότητα της σύγχρονης Ελλάδας και υπηρετούν τη σάτιρα με γενναία δόση υπερβολής, αλλά και με νεύρο. [Ο ίδιος, μαζί με τη Μαρτίνα Ολχάβα, συμμετείχε και στην κατηγορία του Τραγουδιού.]

Χρύσα Σιλτζόβαλη (Α΄5), «Ζωή και Όνειρο» (ποίημα): Για τη δομική του ευκρίνεια και για την ειλικρίνεια που αναδίδει μέσα στην απλότητά του.

Μελίνα Σιώζη (Α΄5), «Είμαι εγώ» (ποίημα – Β΄ Βραβείο, από κοινού με τον Χ. Βασιλόπουλο): Για την ισχυρή εντύπωση μιας φωνής με εφηβική ορμητικότητα, που καταγγέλλει και διεκδικεί, στηλιτεύει και απειλεί, προβάλλοντας την οντότητά της με απλό, λιτό και άμεσο τρόπο, με δύναμη στη σύλληψη της ιδέας, με βάση το ρήμα «είμαι» και την προσωπική αντωνυμία και με πετυχημένα σχήματα λόγου και εικόνες.

Νεφέλη Σιώζη (Γ΄5), «Γλυκιά Ψευδαίσθηση» (ποίημα): Για την ερωτική ονειρική αναζήτηση που αναπτύσσεται με συγκίνηση μέσα σε ατμόσφαιρα ρομαντική και την ωραία ιδέα της συνομιλίας με τη νεράιδα του αγαπημένου.

Θοδωρής Σπέρτος (Β΄4), «Ο Άνθρωπος που έσπασε τη Συμφωνία» (διήγημα – Γ΄ Βραβείο): Για την πρωτοτυπία της σύλληψης και για την αφηγηματική πειστικότητα με την οποία υποστηρίζεται η εξεζητημένη αλλά και με μακρά παράδοση ιδέα, επιλέγοντας εύστοχα την αοριστία ανάμεσα σε όνειρο και πραγματικότητα και ελκύοντας το ενδιαφέρον του αναγνώστη.

Γιάννης Στεργίου (Β΄5), «Το Ημερολόγιο» (διήγημα): Για την ασυνήθιστη διαπλοκή του χθες και του σήμερα, την ευρηματική δομή και τον ενδιαφέροντα «διδακτικό» τόνο της αφήγησης συνολικά.

Λευτέρης Τρανάκος (Α΄6), «Γλώσσα και Νέοι» (δοκίμιο – Γ΄ Βραβείο): Για τη συνέπειά του στον τύπο του κλασικού αποδεικτικού δοκιμίου, με σωστό χειρισμό των εννοιών κατά πλάτος και με λόγο μεστό και άρτια δομημένο.

Μυρτώ Χαρβαλιά (Β΄5), «Η Ζωή σου ένα Χαρτί Πολύχρωμο…» (ποίημα): Για την πολύ ενδιαφέρουσα εικονοπλασία του και για όλα τα «δυνατά» του σημεία.

Χριστίνα Χαρτζουλάκη (Α΄6), «Παρασκευή» (ποίημα):  Για τη λυρική έκφραση της αναζήτησης νοήματος και της αποδυναμωτικής θλίψης που εγγράφεται στην χαρακτηριστικότερη παράδοση του είδους και για τις στιγμές υπέρβασης των συμβάσεων που το κοσμούν.

Κατερίνα Χατζή (Β΄5), «Αιώνιε Εραστή της Δυστυχίας» (ποίημα): Για την ενδιαφέρουσα ποιητική φωνή που μιλάει με ευαισθησία, έμπνευση και εκφραστικό πλούτο, καθώς και για τη ρομαντική αφόρμηση και αντίληψη της φύσης.

Σίντυ Χατζή (Α΄6), «Πέντε» (διήγημα – Β΄ Βραβείο, από κοινού με τη Μ. Μιχαλάκη): Για την ευρηματικότητα στην εναλλαγή των αφηγητών και την εστίαση, που αφήνει τον εκάστοτε αφηγητή να γίνεται παρατηρητής της ιστορίας ενός άλλου προσώπου, και για τη διακριτικότητα με την οποία προκύπτει το μήνυμά του.

Σίλα Χότζα (Β΄5), «Χρυσόψαρα» (διήγημα): Για την τρυφερότητα και το ρομαντικό πνεύμα που διέπουν τη σύλληψη και την ανάπτυξη της ιστορίας, για την αναλυτική εσωτερική εστίαση και τη λεπτομερή χαρτογράφηση κανόνων που ισχύουν στις διαπροσωπικές σχέσεις.

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΤΩΝ ΒΡΑΒΕΙΩΝ

1. Στην κατηγορία του «Διηγήματος»

Α΄: Δανάη-Δήμητρα Αγγελιδάκη (Β΄1), «Η Σφραγίδα»

Β΄, από κοινού: Μαρία Μιχαλάκη (Β΄3), «Άρωμα Καραμέλας», και Σίντυ Χατζή (Α΄6), «Πέντε»

Γ΄: Θοδωρής Σπέρτος (Β΄4), «Ο Άνθρωπος που έσπασε τη Συμφωνία»

2. Στην κατηγορία της «Ποίησης»

Α΄: Όλγα Μαρινάκη (Β΄3), «Ο Άνθρωπος με τα Διαφορετικά Μάτια»

Β΄, από κοινού: Χάρης Βασιλόπουλος (Γ΄1), «Το Κόμικ της Ζωής», και Μελίνα Σιώ¬ζη (Α΄5), «Είμαι εγώ»

Γ΄: Αναστασία Ρουσάκη (Β΄3), «Σ’ Αυτή την Πόλη…»

3. Στην κατηγορία των «Στίχων Τραγουδιού»

Α΄: Γιάννης Κούκιος (Β΄2), «78»

Β΄: Χάρης Μπαμπαλής (Α΄4), «Πηνελόπη»

Γ΄: Πωλίνα Γιακίμοβα (Β΄1), «Όταν ο Ουρανός δακρύζει…»

4. Στην κατηγορία του «Θεάτρου»

Α΄: Γεράσιμος-Νικόλαος Μυλωνάς (Α΄4), «Φόνος με Άποψη»

Β΄: Παναγιώτης Σαρδέλης (Β΄4), «Αίθουσα Αναμονής»

5. Στην κατηγορία του «Σεναρίου»

Α΄: Δημήτρης Μαύρος (Α΄3), «Θα σε σώσω»

6. Στην κατηγορία του «Δοκιμίου»

Α΄: Φοίβος Ανδρουλιδάκης (Γ΄1), «Από τη “Δημοκρατία” προς τη Δημοκρατία»

Β΄: Άρτεμις Κολτσίδα (Α΄3), «Γραφή: Σκέψεις»

Γ΄: Λευτέρης Τρανάκος (Α΄6), «Γλώσσα και Νέοι»

ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ

Με το πέρας της παρουσίασης, ο λόγος δόθηκε στο διευθυντή του σχολείου κ. Φωκίωνα Συρέλη, ο οποίος συνεχάρη τους μαθητές και τις μαθήτριες που συμμετείχαν στον διαγωνισμό και στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων του, ευχόμενος συνέχεια και παγίωση του θεσμού, ώστε να αποτελέσει το σχολείο χώρο ελεύθερης έκφρασης και πολιτισμού, και ευχαρίστησε όλους τους συντελεστές (διδάσκοντες, διδασκόμενους, γονείς, χορηγούς) για τη συμβολή τους.

Μετά το τέλος της εκδήλωσης, ένας εξαιρετικά πλούσιος μπουφές περίμενε έτοιμος τους δημιουρ­γούς και τους φίλους τους στο κλειστό Γυμναστήριο του σχολείου. Είχαν φροντίσει γι’ αυτόν μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου, με συντονιστική φροντίδα του ζεύγους Πυροβολάκη.

Κατά γενική εκτίμηση, η όλη διαδικασία εξελίχθηκε σε μια πολύ ευχάριστη και συγκινητική εμπειρία για συμμετέχοντες και κοινό. Το πιστοποίησαν οι ενθουσιώδεις εκδηλώσεις όσων την παρακολούθησαν, αλλά το τεκμηριώνει και σχετική αναφορά της Φαίας Στάινερ (Β΄5) στο σχετικό άρθρο της στην ηλεκτρονική μαθητική εφημερίδα του σχολείου.