3 ΕΝΑΝΤΙΟΝ 3 – άποψη μαθήτριας

3 ΕΝΑΝΤΙΟΝ 3


Κιλκίς, 13/10/2016

Ναι  σε σένα μιλάω που μπαίνεις κάθε μέρα στο σχολείο βάζοντας την υπογραφή σου. Μην μου το παίζεις  ανήξερός και προπάντων μάθε να ζυγίζεις με την κριτική σου σκέψη όλα αυτά που συμβαίνουν τις τελευταίες 3 μέρες. Σου έχουν δώσει και πιπιλάς σαν γλειφιτζούρι κάτι που μπορεί να μην είσαι καν γνώστης του σκοπού του. Και ναι μιλάω  για την κατάληψη που εδώ και αρκετά χρόνια θεωρείται σημαντικό να γίνεται τέτοια εποχή σε κάθε «σωστό» ελληνικό δημόσιο σχολείο. Όπως και οι Ελβετοί έχουν την λευκή εβδομάδα έτσι και στην Ελλάδα έχουμε κάτι αντίστοιχο.

Πιο συγκεκριμένα σε τέτοιες περιστάσεις υπάρχουν  3 είδη μαθητών. Αρχικά υπάρχει ο «επαναστάτης» της υπόθεσης. Αυτός βρίσκει κάποιους «λόγους» για να οργανωθεί κάτι τέτοιο. Ο ίδιος  οδηγείται στην   κατάληψη είτε για να χάσει μάθημα είτε για να βγάλει την αντιδραστικότητά της εφηβείας του. Ακόμη υπάρχει και αυτός που θα βάλει την υπογραφή του γιατί βαριέται το σχολείο, το  «προβατάκι» .Θα περιμένει να κατευθυνθεί από τους επαναστάτες και θα αποφύγει eye contact με καθηγητές γιατί κάπου μέσα του διαισθάνεται το λάθος που κάνει. Τέλος λίγοι του τελευταίου και σπάνιου είδους υπάρχουν οι άξιοι επαίνων που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως οι «ανοιχτόμυαλοι» της υπόθεσης γιατί προπάντων σκέφτονται τι είναι πρέπον της περίστασης.

Συμπληρώνοντας στα παραπάνω, άξιο σχολιασμού είναι η άποψη του τελευταίου είδους. Ίσως κάποιοι από αυτούς να φοβηθούν να εκφραστούν μπροστά σε έναν όχλο «προβάτων»  που έχει βάλει στην απέναντι όχθη το σχολείο και το θεωρούν εχθρό τους. Όμως ο ίδιος έχει ξεκαθαρίσει μέσα του πως  το  λύκειο ΔΕΝ είναι υποχρεωτικό και πως πρέπει να είναι εργαλείο στα χέρια μας ,κάτι που δεν γίνεται στην πραγματικότητα αφού δεν το χρησιμοποιούμαι σωστά και συνήθως δεν το αξιοποιούμε.

Συνεχίζοντας, κατάληψη να κάνεις στην εσχάτη των περιπτώσεων όταν πλέον δεν υπάρχει άλλος τρόπος να ακουστεί η γνώμη σου και κατόπιν μάχης που έχεις κάνει για να αλλάξεις κάτι που δεν σε ικανοποιεί. Η κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αλλά άνοιξε λίγο το κεφάλι σου και άκουσε και κάποια άλλη άποψη συνομηλίκου σου. Κατακρίνεις άλλους (κράτος, πολιτεία) που δεν διευρύνουν τους ορίζοντες τους ,αλλά εσύ ο ίδιος δεν κάνεις  την αυτοκριτική σου για να διορθώσεις τον  εαυτό σου. Κανένα «φυτό» δεν σου έκλεισε την καγκελόπορτα εμποδίζοντας σε να πας σε αγώνα ,εσύ τότε γιατί του στερείς την μάθηση; Χρησιμοποίησε  τις απουσίες σου αν νοιώθεις κουρασμένος ,κανείς δεν είναι υποχρεωμένος να πηγαίνει με τα νερά σου. Στην τελική όλοι ενδεχομένως μπορεί να έχουμε εξωτερική βοήθεια και σε νοιώθουμε αλλά δεν ήρθαμε να κλειδαμπαρώσουμε το σχολείο όταν βαριόμασταν να κάνουμε μάθημα. Δες τα πράγματα αλλιώς, κάνε τον κόσμο καλύτερο μορφώνοντας και παιδεύοντας τον εαυτό σου. Εξάλλου στην εποχή της γνώσης και της πληροφορίας αν θες να αλλάξεις κάτι κλείνοντας την πηγή πληροφόρησης σου εσύ ο ίδιος πως θα μπορέσεις να ακουστείς;

Κλείνοντας, βασικός στόχος αυτού του άρθρου δεν είναι να ρίξει Χ σε κάθε είδους επανάσταση αλλά να τονίσει την αξία κάτι τέτοιου και πως γελοιοποιώντας το πάντα να περιμένεις να γυρίσει μπούμερανγκ  και η ανάλογη συμπεριφορά από καθηγητές κ.τ.λ.π

Μέσουα

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση