Οι μαθητές των τμημάτων Β3 και Β5, στο πλαίσιο των μαθημάτων Λογοτεχνίας και στη διδακτική ενότητα που αφορά τον Υπερρεαλισμό στην ελληνική ποίηση, εργάστηκαν δημιουργικά (ατομικά και ομαδικά) δημιουργώντας τα παρακάτω ευφάνταστα αποτελέσματα. (Υπεύθυνη καθηγήτρια: Γιάννου Βασιλική)
- Δραστηριότητα αυτόματης γραφής από τη μαθήτρια του Β3 Ντερβίσι Σόνια
Ανεβήκαμε στην ταράτσα να δούμε τον τόπο μας
Και το μόνο που βλέπαμε ήταν σπίτια,παρκαρισμένα αυτοκίνητα
και πολλούς αστυνομικούς να διασχίζουν τον δρόμο κοιτώντας πέρα δώθε.
Τα παιδάκια που ήταν στο πάρκο δεν παίζανε,
Μα καθόντουσαν στο παγκάκι απελπισμένοι για το αύριο.
Αυτός είναι ο τόπος μας πλέον,
Μουντός, άδειος και απελπισμένος για το μέλλον.
- Δημιουργία βίντεο από τη μαθήτρια του Β5, Βαλσαμάκη Μαγδαληνή
Οδυσσέας Ελύτης, [Στα χτήματα βαδίσαμε όλη μέρα…]
- Δημιουργική γραφή από τους μαθητές του τμήματος Β5: οι μαθητές άλλαξαν το πρόσωπο του ποιήματος σε β’πληθυντικό καθώς και τη σειρά των ρημάτων μέσα στο ποίημα και το αποτέλεσμα:ήταν το εξής:
[Στα χτήματα τραγουδήσατε όλη μέρα…]
Στα χτήματα τραγουδήσατε όλη μέρα
Με τις γυναίκες, τους ήλιους και τα σκυλιά σας
Βαδίσατε, κοιταχτήκατε, ρίξατε νερό
Φρέσκο καθώς ξεπήδαγε από τους αιώνες
Το απομεσήμερο για μια στιγμή παίξατε
Και πορευτήκατε βαθειά μέσα στα μάτια σας
Μια πεταλούδα πέταξε απ’τα στήθεια σας
Ήτανε πιο λευκή
Από το μικρό κλαδί της άκρης των ονείρων σας
Νιώσατε πως δεν ήταν να σβηστεί ποτές
Πως δεν θυμότανε καθόλου τι σκουλήκια έσερνε.
Το βράδυ πιάσατε τη φωτιά
Και χορεύατε τριγύρω:
Φωτιά ωραία φωτιά μη λυπηθείς τα κούτσουρα
Φωτιά ωραία φωτιά μη φτάσεις ως τη στάχτη
Φωτιά ωραία φωτιά καίγε μας
λέγε μας τη ζωή
Εσείς τη ζήτε τη ζωή και την αρπάζετε από τα χέρια
Αγναντεύετε τα μάτια της που σας ξαναγναντεύουν
Κι αν είναι αυτό που σας προσελκύει μαγνήτης το αναγνωρίζετε
Κι αν είναι αυτό που σας γονατίζει κακό τόχετε στοχαστεί.
Εσείς τη λέτε τη ζωή, οδεύετε μπροστά
Και νοσταλγείτε τα πουλιά της που μισεύουνε.
Είσαστε από καλή γενιά.