«

»

Σεπ 28

Θεατροποίηση κειμένων διδακτέας ύλης , από τους ίδιους τους μαθητές , με τον Θ. Οικονομίδη. Βιωματικές δράσεις

Ο σκηνοθέτης και δάσκαλος θεάτρου Θοδωρής Οικονομίδης προτείνει την καινοτόμα βιωματική δράση για Γυμνάσια και Λύκεια

«Θεατροποίηση Κειμένων Διδακτέας Ύλης»

Πρόκειται για την επίσκεψη του  δασκάλου-σκηνοθέτη στο χώρο του σχολείου, για μια διδακτική μέρα, μέσα από την οποία παράγεται άμεσα μια μικρή παράσταση με τους ίδιους τους μαθητές- μαθήτριες που συμμετέχουν στη δράση.

Στο τέλος της μέρας , η τάξη που παρακολούθησε την βιωματική δράση με τον σκηνοθέτη, παρουσιάζουν το αποτέλεσμα της δουλειάς τους, την μικρή τους θεατρική παράσταση, στο υπόλοιπο σχολείο, τους δασκάλους τους και τους γονείς και συγγενείς που έχουν κληθεί. Θέμα της παράστασης είναι κάποιο από τα κείμενα που οι μαθητές- μαθήτριες διδάσκονται εκείνη την περίοδο ή κάποια πρόταση του σκηνοθέτη από κείμενα που αποτελούν ακρογωνιαίους λίθους της ελληνικής λογοτεχνικής κληρονομιάς.

Τα παρακάτω λογοτεχνικά κείμενα, έχουν θεατροποιηθεί από τον σκηνοθέτη Θοδωρή Οικονομίδη και προτείνονται στους παιδαγωγούς σαν θέματα της βιωματικής δράσης με τους μαθητές και τις μαθήτριες.

  Α’  τάξη Γυμνασίου:

Το πιο γλυκό ψωμί – Ο παππούς και το εγγονάκι – Ο φτωχός και τα γρόσια

Β’ τάξη Γυμνασίου

 Η Μηλιά  – Κύκλωψ – Η αρπαγή της Περσεφόνης

Γ’ τάξη Γυμνασίου:

Του γιοφυριού της Άρτας – Δευκαλίων και Πύρρα

Α’ και Β’ τάξη Λυκείου:

Του νεκρού αδερφού- Αντιγόνη- Οιδίποδας Τύρρανος
Η επιλογή του θέματος εξαρτάται από  την επιθυμία του εκπαιδευτικού να ενισχύσει με την προτεινόμενη δράση κάποιο από τα θέματα της διδακτέας ύλης της τάξης του.

Μια πρωτότυπη εκπαιδευτική διαδικασία που βασικό στόχο έχει να φέρει τους μαθητές- μαθήτριες πιο κοντά στην ποιοτική ψυχαγωγία μέσω του θεάτρου και να τους κάνει να ενδιαφερθούν για την παράδοση, τις ρίζες και τον πολιτισμό του κόσμου μας, όχι βλέποντας απλά μια παράσταση

αλλά δημιουργώντας την από την αρχή. Να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να προσεγγίσουν με βιωματικό τρόπο τα κείμενα που δουλεύουν στην τάξη και να διευκολύνουν το δύσκολο έργο της μεταδοσής τους στους μαθητές και τις μαθήτριες.

Την δράση έχουν παρακολουθήσει πάνω από 5.000 μαθητές και μαθήτριες πανελλαδικά.

Το θεατρικό έργο του Θοδωρή Οικονομίδη «Παραλογές» του οποίου μέρος αποτελούν και οι προτεινόμενες βιωματικές δράσεις είναι αναρτημένο στο e-yliko του Υπουργείου Παιδείας.

Θοδωρής Οικονομίδης

Καλλιτεχνικός Διευθυντής

της ερευνητικής ομάδας CHORUS

6972880589  – tikonomidis

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων