Υλικό στο διαδίκτυο Ενημέρωση και Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη σχετικά με τον Κορωνοϊό και τις Επιπτώσεις της Πανδημίας
Α. Υλικό για την ενημέρωση και την Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη Ενηλίκων
1.Χρήσιμες οδηγίες από την ΕΛΨΕ «Μένουμε σπίτι, δεν μένουμε μόνοι», στο: https://elpse.com/menoume-spiti/
2.Ψυχοκοινωνική στήριξη ενηλίκων:
Οδηγός: Πώς να ζεις με την ανησυχία και το άγχος εν μέσω παγκόσμιας αβεβαιότητας (στα Αγγλικά) στο: https://www.psychologytools.com/assets/covid-19/guide_to_living_with_worry_and_anxiety_amidst_global_uncertainty_en-gb.pdf
3.Οι στρατηγικές της Γνωσιακής-Συμπεριφοριστικής Θεραπείας για τη βελτίωση της ψυχικής υγείας κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 (υλικό στα Αγγλικά) https://ibrt.gr/edu/sites/default/files/WCCBTCVIRUSeNews.pdf
4.Βίντεο για Κορωνοϊόhttps://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=LK1hHoHLVb0&feature=emb_logo
Β. Υλικό για Γονείς
1.Ερωτήσεις και Απαντήσεις για την Πανδημία (στα Ελληνικά) https://www.ihaveaquestionbook.com/?fbclid=IwAR1xD6UfT-wRKgv80VxfyelcxRTx66FZBy2q2WDWsK5LMNXanZi0QGavsQE
2.Οδηγός για γονείς – Νοσοκομείο Παίδων – ιατροπαιδαγωγικό
3.Οδηγίες για γονείς – ΕΚΠΑ – Ιατρική σχολή http://1kesy.ach.sch.gr/autosch/joomla15/images/PDF/odig_paidia.pdf
4.Έντυπο για γονείς – Πανεπιστήμιο Κρήτης
https://www.flipsnack.com/paidopsypagni/-.html
Γ. Υλικό για Μαθητές/τριες
1.Μίνι λεύκωμα για να μιλήσουμε στα παιδιά για τον Κορωνοϊό
2.Χρήσιμοεικονογραφημένουλικόαπότο site τουInternational Association for the Scientific Study of Intellectual and Developmental Disabilities(IASSID) https://www.iassidd.org/covid-19-resources/
3. Κοινωνική Προσφορά ΣΕΨ – Παιδικό Εγχειρίδιο για τον Κορωνοϊό στο:http://www.seps.gr/images/Corona_GREEK_VS.pdf
4.Η ιστορία του κορωνοϊού https://www.cmverona.it/cmv_content/uploads/2020/03/ITA-GR-GUIDA-GALATTICA-AL-CORONA-VIRUS.pdf?fbclid=IwAR2ntylXNNLfs9fogLwJxBl88BzHsuvFIjLQjLPI7Q_DA8CJVsu93Z3DciE
5.Ένα παραμύθι σε ηλεκτρονική μορφή για μικρά παιδιά, στο: https://online.fliphtmlcom/ksfx/tcou/ Κοινωνική ιστορία για τον ιό: http://prosvasimo.iep.edu.gr/koronoios/Koronoios%20KI%20Book.pdf?fbclid=IwAR3eu7SPIqItJ3ksw6vPCPTsS-BJECPKYMj-_QJAzMxv2JR5Op5tVCp55EY
6.Κοινωνική ιστορία (για παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας)
7.Βιβλίο για μεγαλύτερα παιδιά
Γίνε ο μαχητής κατά του κορωνοϊού: ένα δωρεάν ψηφιακό ανάγνωσμα για παιδιά
Υλικό από Ινστιτούτο Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς
Ιουλίνα&Κορονάκος_Εισαγωγή
Ιουλίνα&Κορονάκος_ Επεισόδιο 1
Υλικό για ζωγραφική: Μία δράση για παιδιά
http://psychlab.primedu.uoa.gr/
Πώς προστατευόμαστε από τον Κορωνοϊό; κείμενο
https://kesy-new.fth.sch.gr/wp-content/uploads/Koronoios-KI-Book.pdf
βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=zzPu9pG96xY
Κοινωνική ιστορία για τον Κορωνοϊό
https://gamifiedspecialteaching.wordpress.com
Δ. Προτάσεις για Δημιουργικές Δραστηριότητες με Παιδιά
Προτάσεις για Δημιουργικές Δραστηριότητες & Εμπλουτισμό Λεξιλογίου
https://kesy-new.fth.sch.gr/wp-content/uploads/
Δημιουργικές-δραστηριότητες-για-το-παιδί-στο-σπίτι.pdf
Σύνδεσμοι για Δημιουργικές Δραστηριότητες
https://kesy-new.fth.sch.gr/wp-content/uploads/
ΧΡΗΣΙΜΟΙ-ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ-ΓΙΑ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ.pdf
ΠροτεινόμενοΥλικόγια Απασχόληση
E. Προτάσεις για Εκπαιδευτικούς
Η εργασία των εκπαιδευτικών έχει αλλάξει κατά την περίοδο της υγειονομικής κρίσης για πολλούς λόγους, οι οποίοι δυσκολεύουν την καθημερινότητά του.
Οι λόγοι αυτοί σχετίζονται με τη φυσική απόσταση που υπάρχει πλέον μεταξύ αυτών και των μαθητών τους, αλλά και με τα άγχη που και οι ίδιοι βιώνουν.
Εφόσον η διδασκαλία γίνεται πλέον διαδικτυακά, οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να στηρίξουν τους μαθητές τους, υιοθετώντας δραστηριότητες ενεργοποίησης της κοινωνικο-συναισθηματικής διάστασης του μαθήματος. Παρακάτω παρουσιάζονται κάποιες κατευθυντήριες οδηγίες αλλά και σχετικό υλικό.
Οι εκπαιδευτικοί θα ήταν βοηθητικό να:
προσκαλέσουν τους μαθητές που επιθυμούν να μοιραστούν τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις εμπειρίες τους σε συζητήσεις μαζί τους ή με ολόκληρη την τάξη.
Προτεινόμενο Υλικό για την διαδικτυακή τάξη http://www.centerschoolpsych.psych.uoa.gr/images/pdf/epanasyndeomaste-sto-sxoleio-e-istories-drastiriotites-stin-taksi-COVID-19.pdf
συζητήσουν τη σημασία της διατήρησης της καθημερινής ρουτίνας, όχι μόνο σε εκπαιδευτικό επίπεδο αλλά και για τις άλλες διαστάσεις της καθημερινότητας (παιχνίδι, επικοινωνία με οικείους και φίλους κλπ)
απενοχοποιήσουν τους μαθητές τους για τυχόν σκέψεις και συναισθήματα που προκύπτουν κατά την περίοδο της πανδημίας, η οποία είναι πρωτόγνωρη για τους μαθητές και προβάλλει δυσκολίες για τις οποίες δεν ήταν πολλοί απ’ αυτούς προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουν. Είναι σημαντικό να καταλάβουν τα παιδιά ότι δεν υπάρχει σωστό και λάθος σε μία πρωτόγνωρη συνθήκη όπως αυτή.
ενθαρρύνουν τους μαθητές τους να εκφράσουν σκέψεις και συναισθήματα που σχετίζονται με την πανδημία και όχι μόνο.
προάγουν δράσεις που δείχνουν αλληλεγγύη, υποστήριξη και βοήθεια προς το συνάνθρωπο. τονίζουν στο τέλος του μαθήματος την αξία της ανθρώπινης ζωής.
αναφέρουν ότι στις μεγάλες αλλαγές της ζωής χρειάζεται χρόνος προσαρμογής και ότι ο χρόνος αυτός διαφέρει από άτομο σε άτομο.
Σε κάποιες περιπτώσεις οι μαθητές με Αναπηρία και/ή Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες δεν γίνεται να υποστηριχθούνδιαδικτυακά. Για το λόγο αυτόοι εκπαιδευτικοί της ειδικής αγωγής θα μπορούσαν να συμβουλευτούν το παρακάτω υλικό για το τι μπορούν να κάνουν όταν επιστρέψουνε στις τάξεις.
Πληροφορίες για τι μπορεί να κάνει ο εκπαιδευτικός όταν οι μαθητές επιστρέψουνε στα θρανία Κείμενο https://merimna.org.gr/wp-content/uploads/2019/10/Katastrofiko.Educators_A5_low.pdf Παρουσίαση (powerpoint)
Εργαστήριο Ειδικής Αγωγής και Συμβουλευτικής της Οικογένειας
Διευθύντρια Εργαστηρίου: καθηγήτρια Αγγελική Γενά
Συνεργάτες: επίκ. καθηγήτρια Φαίη Αντωνίου & Πέτρος Γαλάνης, ΕΔΙΠ
Διεύθυνση: Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου, ΤΚ: 15703, Φιλοσοφική Σχολή, 5ος όροφος, Κυψέλη 547 Τ. 210 727 7361 E-mail spedlabuoa@gmail.com