Εκπαιδευτικό υλικό για μαθητές με Εδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες ή/και Αναπηρία

Ειδική Αγωγή

Εκπαιδευτικό υλικό για μαθητές με Εδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες ή/και Αναπηρία

Σχέδια διδασκαλίας στα πλαίσια της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, Εκπαιδευτικοί ΕΑΕ, 2ο ΚΕΣΥ Α΄ Θεσσαλονίκης

Στις πρωτόγνωρες και δύσκολες καταστάσεις που ζούμε λόγω της απειλής της Δημόσιας Υγείας και των μέτρων που έχουν ληφθεί για την προστασία των πολιτών, τα ΚΕΣΥ καλούνται να υποστηρίξουν τη σχολική κοινότητα στην ανάπτυξη κατάλληλων δράσεων για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία αξιοποιώντας τις δυνατότητες τεχνικών και εφαρμογών της Πληροφορικής.

Οι εκπαιδευτικοί του 2ου ΚΕΣΥ Ανατολικής Θεσσαλονίκης ανταποκρινόμενοι σε αυτή τη συγκυρία θεωρούμε χρέος μας να υποστηρίξουμε τους συναδέλφους μας εκπαιδευτικούς των ειδικών σχολείων, τμημάτων ένταξης και παράλληλης στήριξης Α΄ και Β΄ βαθμίδας εκπαίδευσης στο έργο τους για τη  διατήρηση των μαθητών τους στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Για το λόγο αυτό, έχουμε οργανώσει σχέδια/σενάρια διδασκαλίας συγκεκριμένων γνωστικών αντικειμένων για μαθητές με σοβαρές δυσκολίες μάθησης από το Νηπιαγωγείο έως το Γυμνάσιο. Οι διδακτικές προτάσεις μας έχουν σχεδιαστεί στη βάση των αρχών της  αποτελεσματικής διδασκαλίας για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αξιοποιούν ευρέως διαδεδομένα εκπαιδευτικά λογισμικά. Τα σενάρια που έχουμε σχεδιάσει περιλαμβάνουν αναλυτική περιγραφή των σταδίων διδασκαλίας ενός μαθησιακού στόχου, καθώς και τους συνδέσμους για το υλικό των δραστηριοτήτων και τα φύλλα εργασίας και αξιολόγησης.

Ευελπιστούμε, το υλικό αυτό να φανεί χρήσιμο στους εκπαιδευτικούς στην η-τάξη τους, κάνοντας πιθανές προσαρμογές ανάλογα με τα χαρακτηριστικά των μαθητών τους και να αξιοποιηθεί για τη δημιουργία άλλων διδακτικών σχεδίων κατάλληλων για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία.Ακόμη, γνωρίζουμε, ότι πολλοί εκπαιδευτικοί οργανώνουν προγράμματα διδασκαλίας και τα προσαρμόζουν με επιτυχία στα πλαίσια της νέας κατάστασης. Καλούμε, λοιπόν, όποιον εκπαιδευτικό επιθυμεί να συμμετέχει στην προσπάθεια διάχυσης καλών πρακτικών, να στείλει τις προτάσεις του στην υπηρεσία μας (στο 2kesyathess@sch.gr  με τίτλο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ). Με χαρά, θα αναρτήσουμε τις νέες προτάσεις στην ιστοσελίδα μας, ώστε να έχουμε την ευκαιρία να μοιραστούμε περισσότερες ιδέες και καλές πρακτικές μεταξύ μας.

Στη δύσκολη συγκυρία που ζούμε, όσο πιο ενωμένοι είμαστε, τόσο πιο αποτελεσματικοί θα είμαστε!

Στη συνέχεια παρουσιάζονται συνοπτικά οι τίτλοι και οι σύνδεσμοι τους στην ιστοσελίδα της υπηρεσίας μας.

Για το Νηπιαγωγείο «Γνωρίζω το σώμα μου», Σιδηροπούλου Ιωάννα, ΠΕ60, Med Ε.Α.  & Χατζηπαντελή Κατερίνα, ΠΕ60, Med Ε.Α.  http://2kesy-a.thess.sch.gr/yliko/DidaktikaSenaria/ToSomaMou.pdf

«Το σπίτι μου αλλιώς» , Συμεωνίδου Μαγδαληνή, ΠΕ60 http://2kesy-a.thess.sch.gr/yliko/DidaktikaSenaria/Prosholiki_ToSpitiMouAllios.pptx

Για το Δημοτικό

«Δεν μπορώ να κάνω τα μαθήματά μου…. Δεν έχω ενέργεια!», Φυσική Ε΄ τάξης, Γεωργία  Παπατσιακμάκη Κωφίδου, ΠΕ71 Med Ε.Α.  http://2kesy-a.thess.sch.gr/yliko/DidaktikaSenaria/DidaktikoSenPapa2/DidaktikoSenario2.docx

«Γνωρίζω την ενέργεια!» για παιδιά με αυτισμό, Φυσική Ε΄ τάξης, Γεωργία Παπατσιακμάκη Κωφίδου, ΠΕ71, Med Ε.Α. http://2kesy-a.thess.sch.gr/yliko/DidaktikaSenaria/DidaktikoSenPapa1/DIDAKTIKO_SENATIO_FYSIKI_AUTISMO.docx

Για το Γυμνάσιο

«Ισότητα τριγώνων στα πλαίσια της εξ αποστάσεως διδασκαλίας», Ελισσάβετ Τζώτζου, ΠΕ03, Med Ε.Α.  http://2kesy-a.thess.sch.gr/yliko/DidaktikaSenaria/Elsa/IsotitaTrigonon.pdf

«ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΑΙΩΝΕΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ 330-717», Έλενα Πάσχου, ΠΕ02,Med E.A.  http://2kesy-a.thess.sch.gr/yliko/DidaktikaSenaria/BGYMIstoriaOiprotoiAiones.pdf

 

Υγεία και δύναμη σε όλους!

Αφροδίτη Τέλη, ΠΕ70, Δρ ΕΑΕ

Προϊσταμένη 2ου ΚΕΣΥ Α΄ Θεσσαλονίκης