«Με Γάλα Παιχνίδια» έπαιξαν οι μαθητές του τμήματος Α3 του σχολείου μας στα πλαίσια του προγράμματος «Τρώμε σωστά και υγιεινά, ζούμε καλύτερα» τη Δευτέρα 10 Μαρτίου στην Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή. Το εκπαιδευτικό βιωματικό πρόγραμμα που παρακολούθησαν αφορούσε, την παραγωγή, την επεξεργασία και τη διατροφική αξία του γάλακτος.
Με την άφιξή μας στο αγρόκτημα έγινε μια εποπτική ξενάγηση στους χώρους: βουστάσιο, αρμεκτήριο, γαλακτοκομείο. Πιο συγκεκριμένα, στο βουστάσιο, παρατηρήσαμε τις εγκαταστάσεις εκτροφής του κοπαδιού, δόθηκαν πληροφορίες που αφορούσαν τη ζωή, τη φροντίδα, και την παραγωγή των αγελάδων, των φημισμένων Hoinstein και έγινε αναφορά στην επεξεργασία των λυμάτων όπως και στον βιολογικό καθαρισμό τους. Στο αρμεκτήριο με τη βοήθεια της ξεναγού, παρατηρήσαμε τη σήμανση για τις συνθήκες επεξεργασίας του γάλακτος που βρισκόταν αναρτημένα στο χώρο, το θερμόμετρο, το ρολόι που έδειχναν τις ώρες αρμέγματος καθώς και αφίσες που βρισκόταν σε εσωτερικούς υαλοπίνακες που περιείχαν στιγμιότυπα του αρμέγματος των αγελάδων. Παρατηρήσαμε τη λειτουργία της φορητής αρμεκτικής μηχανής και περιεργαστήκαμε τα «σκουλαρίκια» όπως και το «ηλεκτρονικό βραχιόλι» της αγελάδας. Στο γαλακτοκομείο έγινε από την ξεναγό παρουσίαση της επεξεργασίας του γάλακτος από την παστερίωση έως τη συσκευασία σε φιάλες όπως και της λειτουργία του γαλακτοκομείου με τη βοήθεια 7 μεγάλων αφισών. Μέσω ενός κάδου κατανοήσαμε την ημερήσια παραγωγή γάλακτος μιας αγελάδας και πληροφορηθήκαμε για την ημερήσια διατροφική ανάγκη των αγελάδων όπως και την θρεπτική αξία του γάλακτος.
Στο τέλος, επισκεφτήκαμε το εργαστήριο μαγειρικής όπου και παρασκευάσαμε φρέσκο τυρί το επονομαζόμενο «τυροζούλι» με παραδοσιακή συνταγή και τονίστηκε η σημασία της παστερίωσης. Τα παιδιά κατόπιν δημιούργησαν τη δική τους ετικέτα την οποία κόλλησαν σε μπουκάλια γάλακτος της Σχολής.
__________
_______