ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: « Περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και κατανάλωση: το καλό, το κακό και το ωφέλιμο».

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

« Περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και κατανάλωση: το καλό, το κακό και το ωφέλιμο».

YΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ: ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ ΝΑΚΟΥ

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ:  

  • ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ.
  • ΓΕΝΕΤΙΚΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΜΕΝΑ-ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΤΡΟΦΗΜΑ.
  •  ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ  ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ.
  • ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΟΛΑΖ, ΕΝΤΥΠΟΥ ΥΛΙΚΟΥ.
  •  ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΗΜΕΡΙΔΑΣ.

 ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

  • ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΕΡΕΥΝΟΥΝ ΜΕ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΜΑΘΗΣΗΣ, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΕΞΑΡΤΗΜΕΝΕΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ, ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΤΥΠΩΝΟΥΝ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΥΝ .
  • ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΚΟΛΑΖ.
  • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΟΥΝ ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΣΕ ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ.

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

  • ΕΡΕΥΝΑ ΠΕΔΙΟΥ ΣΤΗΝ ΛΑΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΤΗΣ ΚΑΝΤΖΑΣ.
  • ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ, ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΠΤΙΚΟ ΈΛΕΓΧΟ ΣΥΣΚΕΥΑΣΜΕΝΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΟΠΟΡΩΚΗΠΕΥΤΙΚΩΝ .
  • ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΦΥΤΕΥΣΗ ΠΑΤΑΤΑΣ, ΤΗΡΗΣΗ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ.
  • ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΜΕ ΟΛΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ.
  • EΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΚΠΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ.
  • ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΙΣ 29/05/2017.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ

ΜΕ  ΕΝΑΡΞΗ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ 15ΝΘΗΜΕΡΟ ΤΟΥ ΝΟΕΜΒΡΗ 2016 ΚΑΙ ΛΗΞΗ ΣΤΙΣ 29 ΜΑΪΟΥ 2017.

ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΑΘΕ ΤΡΙΤΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΣΤΟΝ ΠΟΛΥΧΩΡΟ.

ΤΡΟΠΟΙ ΔΙΑΧΥΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ

  • ΕΝΤΥΠΟ ΥΛΙΚΟ.
  • ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΩΝ.
  • ΚΟΛΑΖ.

Ορισμός:

Γενετικά τροποποιημένα τρόφιμα  ονομάζονται τα τρόφιμα που παράγονται από γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς. Τα γενετικά τροποποιημένα τρόφιμα εισήλθαν στην αγορά για πρώτη φορά το 1996. Συνήθως τα γενετικά τροποποιημένα τρόφιμα είναι προϊόντα διαγονιδιακών φυτών όπως σόγια, καλαμπόκι, ρύζι ντομάτα και βαμβακέλαιο.

ΓΕΝΝΕΤΙΚΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΤΡΟΦΙΜΑ

•       Η σόγια και το καλαμπόκι είναι δύο από τα μεταλλαγμένα προϊόντα που κυκλοφορούν στην παγκόσμια αγορά (τα άλλα δύο είναι το βαμβάκι και η ελαιοκράμβη), ενώ παράλληλα αποτελούν σημαντικές πρώτες ύλες στη βιομηχανία τροφίμων. Περισσότερο από το 60% των τροφίμων περιέχει παράγωγα σόγιας, όπως αλεύρι, πρωτεΐνες, λεκιθίνη (Ε322), φυτικά έλαια, κλπ ή παράγωγα καλαμποκιού, όπως άμυλο, λάδι, αλεύρι, σορβιτόλη (Ε420), γλυκόζη, φρουκτόζη, κ.α. Επομένως, τρόφιμα όπως μπισκότα, σάντουιτς, σοκολάτες ή παιδικές τροφές μπορεί να περιέχουν μεταλλαγμένη σόγια ή καλαμπόκι.

ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΤΡΟΦΩΝ ΜΕ ΣΗΜΑΝΣΗ

1ο ΕΡΩΤΗΜΑ: Πώς διακρίνονται τα προϊόντα;

•       Θα το ξέρω γιατί θα το γράφει στην ετικέτα. Η ευρωπαϊκή νομοθεσία (Κανονισμός 1829/2003 & Κανονισμός 1830/2003 για τη Σήμανση και την Ιχνηλασιμότητα μεταλλαγμένων τροφίμων και ζωοτροφών) καθιστά υποχρεωτική τη σήμανση των προϊόντων που περιέχουν μεταλλαγμένα συστατικά Αυτό σημαίνει ότι αν κάποιο τυποποιημένο τρόφιμο περιέχει μεταλλαγμένα συστατικά, αυτό πρέπει να αναγράφεται στην ετικέτα του, και συγκεκριμένα στη λίστα των συστατικών. Συγκεκριμένα, θα αναγράφεται “περιέχει ή προέρχεται από γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς” ή “αυτό το προϊόν παράγεται από γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς”.

2ο ΕΡΩΤΗΜΑ: Τι μπορείς να κάνεις;

•       Πριν αγοράσεις κάποιο προϊόν διάβασε προσεκτικά τις ετικέτες με τα ψιλά γράμματα. Αν βρεις μεταλλαγμένο προϊόν σημείωσε τη μάρκα, το όνομα του παραγωγού, τη διεύθυνση του σούπερ-μάρκετ και την ημερομηνία που το εντόπισες, και ŠŠŠŠ‹‹ ŠŠ σχετικά. Επικοινώνησε με τον προϊστάμενο του σούπερ-μάρκετ και απαίτησε να μην εμπορεύονται μεταλλαγμένα προϊόντα. Αν αγοράσεις κατά λάθος κάποιο μεταλλαγμένο προϊόν, επίστρεψέ το και ζήτησε την αντικατάστασή του από μη-μεταλλαγμένο.

•       Η λίστα της Greenpeace μεταλλαγμένων τροφίμων στα Ελληνικά σούπερ μάρκετ, σήμανση και προφυλλάξεις:

ΚΟΚΚΙΝΟ

Προσοχή! Tα προϊόντα αυτά προέρχονται ή είναι πιθανό να προέρχονται από ζώα που έχουν τραφεί µε μεταλλαγμένους οργανισμούς. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει επίσης τα προϊόντα των εταιριών που έχουν δώσει ασαφείς απαντήσεις και τα προϊόντα εταιριών που δεν έχουν απαντήσει στο σχετικό ερωτηματολόγιο.

ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ

Για τα προϊόντα αυτά οι εταιρίες παραγωγής ήδη αναζητούν τρόπους για να εξασφαλίσουν ζωοτροφές απαλλαγμένες από μεταλλαγμένους οργανισμούς και έχουν δεσμευτεί εγγράφως ότι στο άμεσο μέλλον θα “καθαρίσουν” το σύνολο των ζωοτροφών από μεταλλαγμένα συστατικά.

              Μονσάντο

  • Η Monsanto Company είναι εισηγμένη αμερικανική πολυεθνική εταιρεία αγροχημικής και γεωργικής βιοτεχνολογίας με έδρα το Κριβ Κορ στο Μείζον Σεντ Λούις του Μιζούρι. Είναι η κορυφαία παραγωγός γενετικά τροποποιημένων σπόρων και Roundup ζιζανιοκτόνων με βάση τη γλυφοσάτη. Ο ρόλος της Monsanto στον τομέα των γεωργικών αλλαγών, των προϊόντων βιοτεχνολογίας και η άσκηση πίεσης των κυβερνητικών υπηρεσιών, παράλληλα με την ιστορία της ως εταιρεία χημικών, έκαναν την εταιρεία αμφιλεγόμενη.

•       Μην ξεχνάς! Η σήμανση των προϊόντων ζωικής προέλευσης δεν προβλέπεται από τη νομοθεσία. Αυτό σημαίνει ότι ο καταναλωτής όταν αγοράζει κρέας, κοτόπουλο, γάλα, τυρί, αβγά ή ψάρι δεν μπορεί να γνωρίζει αν αυτά προέρχονται από ζώα που έχουν τραφεί με μεταλλαγμένους οργανισμούς. Για να καλύψουμε αυτό το κενό στην ενημέρωση του καταναλωτή, δημοσιεύουμε τακτικά τον Οδηγό Καταναλωτών για τα ζωικά προϊόντα στην ελληνική αγορά.

3ο ΕΡΩΤΗΜΑ: Που οφείλεται η εξαφάνιση των μελισσών;

•Φαντάζεστε το καλοκαίρι χωρίς καρπούζι, πεπόνι, αγγουράκι, κολοκυθάκι και μελιτζάνα; Και όχι μόνο αυτά, αλλά και δεκάδες άλλα αγαπημένα μας φρούτα και λαχανικά που εξαρτώνται από τις μέλισσες για την επικονίασή τους, δηλαδή τη γονιμοποίηση του άνθους για να παραχθεί ο καρπός τους. Από τα τέλη του 1990, οι μελισσοκόμοι, κυρίως στην Ευρώπη και τη Β. Αμερική, είχαν διαπιστώσει ότι οι πληθυσμοί των μελισσών (οι μέλισσες που κατοικούν σε κυψέλες και παράγουν μέλι) μειώνονταν με ασυνήθιστα γρήγορους ρυθμούς. Οι μέλισσες αυτές είναι απαραίτητες για την παραγωγή της τροφής μας γιατί επικονιάζουν τα φυτά, και δεν είναι οι μόνες. Και άλλα έντομα, όπως οι άγριες μέλισσες και οι πεταλούδες εκτελούν επίσης πολύτιμο επικονιαστικό έργο. Πάνω από το 35% της παγκόσμιας παραγωγής τροφής εξαρτάται από τα έντομα-επικονιαστές. Από τα 100 είδη καλλιεργειών, τα οποία παράγουν το 90% της παγκόσμιας τροφής, 71 επικονιάζονται από τις μέλισσες. Χωρίς αυτά, εκατομμύρια άνθρωποι και ζώα θα υπέφεραν από στέρηση τροφής. Στην Ευρώπη μόνο, πάνω από 4.000 είδη λαχανικών μεγαλώνουν χάρη στην ακούραστη δουλειά των μελισσών.

 

4ο ΕΡΩΤΗΜΑ: Ποιοι είναι οι λόγοι που απειλούνται οι μέλισσες;

•       Η μεγαλύτερη απειλή για τις μέλισσες προέρχεται από τα χημικά φυτοφάρμακα υψηλής τοξικότητας που χρησιμοποιούνται στις βιομηχανικές καλλιέργειες. Αυτά τα πολύ επικίνδυνα φυτοφάρμακα, συμπεριλαμβανομένων των νεονικοτινοειδών, έχουν την ιδιότητα να κυκλοφορούν σε όλα τα μέρη του φυτού. Οι μέλισσες τα προσλαμβάνουν από τη γύρη και το νέκταρ, κάτι που βλάπτει το νευρικό τους σύστημα και πολύ συχνά τις οδηγεί στο θάνατο. Οι ολοένα περισσότερες μονοκαλλιέργειες που προωθεί η βιομηχανική γεωργία και που έχουν οδηγήσει στη μείωση της βιοποικιλότητας και την καταστροφή πλούσιων σε ποικιλία οικοσυστημάτων. Οι μονοκαλλιέργειες αποτελούν μεγάλο κίνδυνο γιατί οι μέλισσες για να επιβιώσουν θα πρέπει να τρέφονται από μία μεγάλη ποικιλία ανθοφόρων φυτών. Η Διεθνής Ένωση για την Προστασία της Φύσης (IUCN) εκτιμά ότι θα εξαφανιστούν άλλα 20.000 ανθοφόρα φυτά τις επόμενες δεκαετίες. Αυτό επηρεάζει τις μέλισσες που ζουν σε μελίσσια και ακόμα περισσότερο τις άγριες μέλισσες που χρειάζονται αδιατάρακτους βιότοπους για να χτίσουν τις φωλιές τους.

 

5ο ΕΡΩΤΗΜΑ: Ποια είναι η λύση;

•       Αν πάρουμε μέτρα την για την προστασία της βιοποικιλότητας στην αγροτική γη και την προστασία των οικοσυστημάτων που είναι ακόμη ανέπαφα, μπορούμε να προσφέρουμε στις μέλισσες το περιβάλλον που χρειάζονται.

•       Το πρώτο βήμα είναι να εφαρμόσουμε νόμους που θα απαγορεύουν τη χρήση των χημικών που αφανίζουν τις μέλισσες. Τον Απρίλιο του 2013, χάρη σε σας και τους πολίτες από κάθε μεριά της Ευρώπης που στήριξαν την εκστρατεία της Greenpeace και άλλων οργανώσεων καταφέραμε μια σπουδαία νίκη: την απαγόρευση τριών επικίνδυνων νεονικοτινοειδών φυτοφαρμάκων από την πλειοψηφία των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η εφαρμογή αυτής της απόφασης και η απόσυρση των φυτοφαρμάκων από την αγορά, είναι ένα σημαντικό πρώτο βήμα για να σώσουμε τις μέλισσες. Χρειάζεται όμως παράλληλα και λήψη μέτρων για την προώθηση της βιοποικιλότητας στην αγροτική γη και την προστασία των οικοσυστημάτων που είναι ακόμη ανέπαφα. Βήματα όπως να φτιάξουμε φράχτες από θάμνους και δέντρα και να δημιουργήσουμε περιοχές με άγρια λουλούδια, μαζί με δίκτυα βιοτόπων, μπορούν να βοηθήσουν τις μέλισσες. Ευτυχώς, η βιολογική γεωργία (χωρίς τη χρήση χημικών φυτοφαρμάκων) επεκτείνεται σε πολλές χώρες, αφού ο έλεγχος των ζιζανίων γίνεται μηχανικά και διατηρείται η βιοποικιλότητα. Η αμειψισπορά (εναλλαγή καλλιεργειών στο ίδιο χωράφι) μειώνει την πίεση των παράσιτων στα χωράφια και είναι ένα ακόμα μοντέλο φιλικής προς τις μέλισσες γεωργίας. Τα εθνικά πάρκα και οι κήποι με ντόπια φυτά ωφελούν τις μέλισσες, με την προϋπόθεση όμως ότι αποφεύγονται τα χημικά φυτοφάρμακα και προστατεύεται η ποικιλία σε φυτά και δέντρα.

Οδηγίες από την Περιβαλλοντική ομάδα του προγράμματος : ¨Περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και κατανάλωση: το καλό, το κακό και το ωφέλιμο¨.

  ΜΑΘΗΤΕΣ
Α/Α Επώνυμο μαθητή Όνομα μαθητή Όνομα πατέρα Τμήμα
1 ΟΛΕΪΝΙΚ ΕΓΚΟΡ ΑΛΕΞΑΝΤΡ Α4
2 Σιγάλα Ραφαηλία – Αιμιλία Νικόλαος
3 Σιγάλα Χριστίνα – Δέσποινα Νικόλαος
4 ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
5 Τσαγγαρουλάκη Ζαχαρένια Παναγιώτης
6 ΤΣΕΚΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ
7 ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΑΥΡΙΑΝΗ – ΕΙΡΗΝΗ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
8 ΚΑΚΛΑΜΑΝΗ ΘΑΛΕΙΑ – ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΙΩΑΝΝΗΣ  Β2
9 ΚΑΛΥΒΗ ΑΓΑΠΗ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
10 ΚΑΡΑΤΖΑ ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
11 ΚΑΤΑΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑ ΦΩΤΙΟΣ
12 ΚΛΕΙΤΣΑΚΗ ΝΕΦΕΛΗ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
13 ΚΟΛΟΒΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
14 ΚΟΛΟΒΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
15 ΚΟΝΙΑΒΙΤΗΣ ΗΡΑΚΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
16 ΚΟΝΟΒΕΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
17 ΜΑΚΡΗ ΕΥΓΕΝΙΑ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
18 ΜΑΝΙΑΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
19 ΡΟΓΑΡΗ ΔΑΝΑΗ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ β3
20 ΜΑΥΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ γ3
21 ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΒΛΑΣΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
22 ΜΟΥΔΟΥΡΗ ΞΕΝΙΑ ΗΛΙΑΣ
23 ΜΠΑΝΤΖΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
24 ΜΠΑΤΑΓΙΑΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ ΠΑΝΤΕΛΗΣ
25 ΜΠΟΥΣΗ ΙΟΥΛΙΤΑ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ
26 ΜΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΡΤΕΜΙΣΙΑ ΑΡΤΕΜΙΟΣ
27 ΝΑΚΟΥΛΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ – ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΓΓΕΛΗΣ
28 ΝΤΟΥΡΟΥ ΚΑΛΛΙΟΠΗ – ΙΩΑΝΝΑ ΙΩΑΝΝΗΣ
29 ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ
30 ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΟΛΓΑ ΔΗΛΙΑ ΤΕΡΠΑΝΔΡΟΣ
31 ΠΑΣΧΑΛΙΔΗ ΝΙΚΗ-ΙΣΜΗΝΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ
1 ΣΤΑΜΟΥ ΜΑΡΙΑ-ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΑΧΙΛΛΕΑΣ Β4
2 ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
3 ΤΕΝΤΗ ΔΑΝΑΗ-ΙΝΕΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΟΥ ΕΝΣΩΜΑΤΟΘΗΚΑΝ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ
 
Α/Α Επώνυμο μαθητή Όνομα μαθητή Τμήμα
1 ΓΟΥΝΑΡΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ-ΘΕΟΛΟΓΟΣ Α1
2 ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Α4
3
ΚΑΣΚΑΝΤΑΜΗ
ΕΛΠΙΔΑ Α2
4
ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Α2
5
ΚΑΡΚΑΣ
ΑΝΔΡΕΑΣ Α2
6 ΜΠΙΝΑ ΣΤΕΦΑΝΙΑ Β3
7 ΡΟΓΑΡΗ ΔΑΝΑΗ Β3
8 ΜΙΣΑΗΛΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Β3
9 ΜΠΕΣΟ ΑΛΕΞΑΝΤΕΡ Β3
10 ΜΠΟΥΣΗ ΝΑΤΑΛΙΑ Β3
11 ΠΑΠΑΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ ΙΩΑΝΝΑ Β3
12 ΠΑΤΤΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Β3
13 ΓΕΛΑΔΑΡΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Γ1
14 ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Γ1
15 ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ Γ1
16 ΙΣΕΜΠΕΡΙ ΝΤΟΡΙΑΝ Γ1
17
ΑΜΠΝΤΟ
ΓΚΑΜΠΡΙΕΛ Γ1
18 ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΑΡΤΕΜΙΣ – ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΑ Γ3
19 ΠΑΖΙ-PAZI ΑΡΛΙΝΤ-ARLIND Γ3
20 ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΑΘΗΝΑ – ΖΟΪ Γ3
21 ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ ΑΝΝΑ – ΣΤΕΦΑΝΙΑ Γ3
22 ΠΑΣΧΑΛΙΔΗ ΝΙΚΗ-ΙΣΜΗΝΗ Γ3

ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΗΧΑΝ

Δημοσιεύθηκε στην ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.

Αφήστε μια απάντηση