Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών


ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ

Το παρόν Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης του 2ου Γυμνασίου Κοζάνης, το οποίο στεγάζεται στο επί της οδού Φιλίππου Β΄29 κτίριο (όροφοι: 2), συντάχθηκε το Σεπτέμβριο του 2016 με ευθύνη του/της Διευθυντή/Διευθύντριας Παπανικοπούλου Πανάγιως, σύμφωνα με τις κατευθυντήριες οδηγίες του Ο.Α.Σ.Π. και του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και αφορά στη σχολική περίοδο 2016-2017.

Το Σχέδιο αυτό, το οποίο περιγράφει τις ενέργειες διαχείρισης του σεισμικού κινδύνου της σχολικής μας μονάδας (πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από σεισμό), επικαιροποιείται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς οποτεδήποτε κριθεί απαραίτητο.

Πρέπει να επισημανθεί ότι οι ενέργειες που αφορούν στη διαχείριση του σεισμικού κινδύνου της σχολικής μας μονάδας σχετίζονται και με τις αντίστοιχες ενέργειες του 5ου Γυμνασίου ως συστεγαζόμενης στο συγκεκριμένο κτίριο σχολικής μονάδας

Για το λόγο αυτό με ευθύνη των Διευθυντών συζητήθηκαν τα σχετικά Σχέδια Έκτακτης Ανάγκης και πάρθηκαν αποφάσεις για κοινές δράσεις και ασκήσεις ετοιμότητας.

Ενέργειες Πριν το Σεισμό

Γενικά Στοιχεία

1.     Την ευθύνη εκπόνησης του Σχολικού Αντισεισμικού Σχεδιασμού έχει ο Διευθυντής/Διευθύντρια του Σχολείου μας, ο/η οποίος/α στη συνέχεια τον υπέβαλε στην οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας/Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.  Ο Αντισεισμικός Σχεδιασμός επικαιροποιήθηκε στην  αρχή της σχολικής χρονιάς και όποτε άλλοτε κριθεί αναγκαίο.

2.     Ο Σύλλογος των Εκπαιδευτικών είναι υπεύθυνος για τον έλεγχο της εφαρμογής του Σχεδίου και κυρίως για το μέρος των ενεργειών που τους αναλογούν, πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από κάθε σεισμικό συμβάν ή άσκηση ετοιμότητας.

3.     Ο Σύλλογος των Εκπαιδευτικών συμμετείχε στις δοκιμαστικές εφαρμογές του Σχεδίου και έκανε σχετικές προτάσεις για την επικαιροποίηση και τη βελτίωσή του.

4.     Ο Σύλλογος των Εκπαιδευτικών ενέκρινε μετά από πρόταση του Διευθυντή τη σύνθεση των ομάδων που θα μεριμνήσουν για τις ενέργειες διαχείρισης του σεισμικού κινδύνου στο Σχολείο μας.

Ανάθεση Αρμοδιοτήτων στο Προσωπικό του Σχολείου

Οι εκπαιδευτικοί και το λοιπό διοικητικό προσωπικό του σχολείου:

–  ενημερώθηκαν για τον Αντισεισμικό Σχεδιασμό του Σχολείου και ειδικότερα για το Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης και το μελέτησαν ώστε να γνωρίζουν τα καθήκοντά τους.

–  εκπαιδεύτηκαν και εκπαίδευσαν και τους μαθητές σχετικά με τις ενέργειες που  προβλέπονται για την εφαρμογή του Σχεδίου Έκτακτης Ανάγκης για Σεισμό, συμμετέχοντας στις προβλεπόμενες ασκήσεις ετοιμότητας.

–   μερίμνησαν για τη βελτίωση του Σχεδίου κάνοντας σχετικές προτάσεις.

Συμμετοχή Μαθητών

Οι μαθητές:

–       ενημερώθηκαν για το φαινόμενο του σεισμού και τα ενδεδειγμένα μέτρα προστασίας πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από ένα σεισμό.

–       ενημερώθηκαν για το Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης του σχολείου.

–       συμμετείχαν στις ασκήσεις ετοιμότητας και εκπαιδεύτηκαν στην εφαρμογή του Σχολικού Σχεδίου Έκτακτης Ανάγκης για περίπτωση σεισμού.

 

Ενέργειες Κατά τη Διάρκεια του Σεισμού

Ενέργειες Εκπαιδευτικών και Διοίκησης

Ø  Διατηρούν την ψυχραιμία τους.

Ø  Ζητούν από τους μαθητές τους να καλυφθούν κάτω από τα θρανία τους, κρατώντας με το χέρι τους το πόδι του θρανίου, δίνοντας την οδηγία: «Παιδιά καλυφθείτε – Σεισμός». Οι ίδιοι προφυλάσσονται με τον ίδιο τρόπο κάτω από την έδρα.

Ø  Προφυλάσσονται κατάλληλα ανάλογα με τη θέση που βρίσκονται την ώρα του σεισμού, σύμφωνα με την οδηγία: «Μένω στο χώρο που βρίσκομαι, Σκύβω, Καλύπτομαι, Κρατιέμαι», εάν δεν βρίσκονται σε αίθουσα διδασκαλίας την ώρα της δόνησης. Πιο συγκεκριμένα εάν δεν υπάρχει γερό, ξύλινο τραπέζι ή γραφείο για να καλυφθούν στο χώρο που βρίσκονται, γονατίζουν στο μέσον του χώρου όσο το δυνατόν μακριά από επικινδυνότητες και καλύπτουν το κεφάλι και τον αυχένα με τα χέρια τους.

Ø  Παραμένουν προφυλαγμένοι για όσο χρόνο διαρκεί ο σεισμός.

 

Ενέργειες Μαθητών

Ø  Καλύπτονται αμέσως κάτω από τα θρανία τους κρατώντας με το χέρι τους το πόδι του θρανίου, εάν την ώρα του σεισμού βρίσκονται μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας.

Ø  Προφυλάσσονται κατάλληλα ανάλογα με τη θέση που βρίσκονται την ώρα του σεισμού (π.χ. διάδρομο, τουαλέτα), σύμφωνα με την οδηγία: «Μένω στο χώρο που βρίσκομαι, Σκύβω, Καλύπτομαι, Κρατιέμαι», εάν δεν βρίσκονται σε αίθουσα διδασκαλίας. Εάν στο χώρο που βρίσκονται δεν υπάρχει γερό, ξύλινο τραπέζι ή γραφείο για να καλυφθούν, γονατίζουν στο μέσον του χώρου όσο το δυνατόν μακριά από επικινδυνότητες και καλύπτουν το κεφάλι και τον αυχένα με τα χέρια τους.

Ø  Παραμένουν προφυλαγμένοι για όσο χρόνο διαρκεί ο σεισμός.

Ø  Παραμένουν στον αύλειο χώρο, μακριά από τις όψεις του κτιρίου, εάν βρίσκονται στο προαύλιο κατά τη διάρκεια της σεισμικής δόνησης.

 

Ενέργειες Επισκεπτών

Ø Εφαρμόζουν τα μέτρα προστασίας που προαναφέρθηκαν, ανάλογα με το χώρο που βρίσκονται.

 

Ενέργειες Μετά το Τέλος του Σεισμού

Ενέργειες Διευθυντή / Υποδιευθυντών

Ø  Διατηρούν την ψυχραιμία τους και μεριμνούν για την ανύψωση του ηθικού των μαθητών και του προσωπικού.

Ø  Επιτηρούν την εφαρμογή του προσεισμικού Σχολικού Σχεδιασμού, δηλαδή την  ασφαλή εκκένωση των αιθουσών και των άλλων χώρων του κτιρίου και τη συγκέντρωση των μαθητών στο προαύλιο του σχολείου.

Ø  Επικοινωνούν με την Προϊσταμένη τους Αρχή και άλλους αρμόδιους φορείς εάν απαιτείται, για να ενημερωθούν για τις ενέργειές τους σε ότι αφορά στη διακοπή ή όχι της λειτουργίας του σχολείου ή για να ενημερώσουν για τυχόν προβλήματα που προέκυψαν από το σεισμό.

Ø Παραμένουν μαζί με τους συναδέλφους τους και τους μαθητές τους στο χώρο καταφυγής για όσο χρόνο απαιτηθεί. Σε περίπτωση που ανακοινωθεί από το Δήμο, την Περιφέρεια κ.λπ. απόφαση διακοπής της λειτουργίας των σχολικών μονάδων θα πρέπει να παραμείνουν στο χώρο καταφυγής έως ότου όλοι οι μαθητές τους παραληφθούν από τους γονείς ή τους κηδεμόνες τους.

Ø  Λαμβάνουν, κατά την κρίση τους, κάθε μέτρο για τη διασφάλιση της ζωής και της ακεραιότητας διδασκομένων και διδασκόντων, καθώς και της περιουσίας του Δημοσίου.

 

Ενέργειες Εκπαιδευτικών

Ø  Διατηρούν την ψυχραιμία τους και μεριμνούν για την ανύψωση του ηθικού των μαθητών τους και των συναδέλφων τους.

Ø  Μετά το τέλος της σεισμικής δόνησης ζητούν από τους μαθητές να προετοιμαστούν για την εκκένωση της αίθουσά τους.

Ø  Ζητούν από τους μαθητές τους να μην τρέχουν, να κινούνται γρήγορα αλλά με ηρεμία και τάξη κατά την εκκένωση του κτιρίου.

Ø  Ανοίγουν την πόρτα της αίθουσάς τους, ελέγχουν για τυχόν επικινδυνότητες, παρακολουθούν την εκκένωση των αιθουσών που προηγούνται της δικής τους και δίνουν το έναυσμα της εκκένωσης όταν έρθει η σειρά της συγκεκριμένης αίθουσας, σύμφωνα με το Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης του Σχολείου (Παράρτημα Α).

Ø  Παίρνουν μαζί τους το απουσιολόγιο και την κατάσταση με τα στοιχεία των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών που υπάρχει στην αίθουσα, πριν την εκκενώσουν.

Ø  Βεβαιώνονται ότι δεν έμεινε κανένας μαθητής μέσα στην αίθουσα και φεύγουν τελευταίοι από την αίθουσα, κατευθυνόμενοι προς τον ασφαλή προκαθορισμένο χώρο συγκέντρωσης. Προσέχουν τις επικινδυνότητες που βρίσκονται στη διαδρομή τους.

Ø  Καταμετρούν τους μαθητές τους όταν συγκεντρωθούν στο προαύλιο. Ενεργούν σύμφωνα με τις αρμοδιότητες που τους έχουν ανατεθεί στο Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης όσοι εκπαιδευτικοί δεν είχαν καθήκοντα διδασκαλίας την ώρα της σεισμικής δόνησης.

Ø  Παραμένουν μαζί με τους  συναδέλφους τους και μαθητές τους στο χώρο καταφυγής για όσο χρόνο απαιτηθεί. Σε περίπτωση που ανακοινωθεί από το Δήμο, την Περιφέρεια κ.λπ. απόφαση διακοπής της λειτουργίας των σχολικών μονάδων θα πρέπει να παραμείνουν στο χώρο καταφυγής έως ότου όλοι οι μαθητές τους παραληφθούν από τους γονείς ή τους κηδεμόνες τους.

 

Ενέργειες Μαθητών

Ø  Μετά το τέλος της σεισμικής δόνησης, βγαίνουν από τα θρανία κάτω από τα οποία είχαν προφυλαχθεί, και προετοιμάζονται για την εκκένωση της αίθουσάς τους σύμφωνα με τις οδηγίες του εκπαιδευτικού τους.

Ø  Εκκενώνουν το σχολικό κτίριο, σύμφωνα με το Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης του Σχολείου, χωρίς να τρέχουν, γρήγορα και με τάξη.

Ø  Συγκεντρώνονται ανά τμήμα στο χώρο συγκέντρωσης και βοηθούν τον εκπαιδευτικό τους να τους καταμετρήσει.

Ø  Ακολουθούν τις οδηγίες που τους δίνονται από τους εκπαιδευτικούς.

Ø  Παραμένουν στο χώρο καταφυγής έως ότου παραληφθούν από τους γονείς ή τους κηδεμόνες τους, σε περίπτωση που ανακοινωθεί απόφαση διακοπής της λειτουργίας του Σχολείου.

Ø  Εάν οι μαθητές βρεθούν μόνοι τους εντός του σχολικού κτιρίου π.χ. διάδρομο, τουαλέτα (εκτός αίθουσας διδασκαλίας), την ώρα του σεισμού, όπως έχει ήδη αναφερθεί παραπάνω προφυλάσσονται κατάλληλα ανάλογα με το χώρο που βρίσκονται την ώρα του σεισμού και εκκενώνουν το σχολικό κτίριο μετά το πέρας της σεισμικής δόνησης σύμφωνα με το Σχέδιο του Σχολείου, δηλαδή κατευθύνονται στο προκαθορισμένο σημείο συγκέντρωσης του προαύλιου του Σχολείου και ενσωματώνονται με το τμήμα τους.

Ø  Εάν κατά τη διάρκεια της εκκένωσης του κτιρίου εκδηλωθεί νέα σεισμική δόνηση σταματά αμέσως η διαδικασία εκκένωσης, οι μαθητές προφυλάσσονται κατάλληλα στη θέση που βρίσκονται (αίθουσα, κλιμακοστάσιο, διάδρομο κ.α.), σύμφωνα πάντοτε με την οδηγία: «Μένω στο χώρο που βρίσκομαι, Σκύβω, Καλύπτομαι, Κρατιέμαι». Μετά το πέρας και του σεισμού αυτού συνεχίζουν κανονικά την εκκένωση του σχολικού κτιρίου.

 

 Ενέργειες Επισκεπτών

Ø Εφαρμόζουν τον Αντισεισμικό Σχεδιασμό του Σχολείου, χωρίς να παρακωλύουν την έξοδο των μαθητών.

 

Διοργάνωση Ασκήσεων Ετοιμότητας

Οι ασκήσεις ετοιμότητας δίνουν τη δυνατότητα να αποκτηθεί η ενδεδειγμένη αντισεισμική στάση και συμπεριφορά των μαθητών, εκπαιδευτικών και διοικητικού προσωπικού και να βελτιωθούν οι δεξιότητές τους. Η πρώτη άσκηση ετοιμότητας του σχολείου πραγματοποιήθηκε με την έναρξη κάθε σχολικού έτους και  ακολούθησαν άλλες δύο ασκήσεις.

Στο ημερολόγιο ασκήσεων ετοιμότητας καταγράφηκαν οι πραγματοποιηθείσες ασκήσεις.

Η έναρξη της άσκησης/της προσομοίωσης της δόνησης καθώς και το τέλος της προσομοίωσης της δόνησης γίνεται με τον ακόλουθο προαποφασισμένο, συνθηματικό ήχο κουδουνιού.

Σε περίπτωση πραγματικού σεισμού η ίδια η δόνηση αποτελεί το έναυσμα εκκίνησης σχετικών ενεργειών, οπότε δεν θα ηχήσει κανένας συνθηματικός ήχος.

Διαδικασία Εκκένωσης του κτιρίου

Σε ότι αφορά στην διαδικασία εκκένωσης όλοι οι εκπαιδευτικοί είναι υπεύθυνοι για την εκκένωση της αίθουσας στην οποία διδάσκουν την ώρα του σεισμού σύμφωνα με τις οδηγίες που υπάρχουν στο Σχολικό Σχέδιο.

Μετά το πέρας της σεισμικής δόνησης εφαρμόζεται η διαδικασία εκκένωσης των αιθουσών ανά όροφο ακολουθώντας το παρακάτω σχέδιο.

Πιο συγκεκριμένα:

Ø  Τα τμήματα Α1, Α2,Α3, Α4, Β1, Β2, Β3, Β4, Αίθουσα Ξένων Γλωσσών και το Εργαστήριο Φυσικής, θα φύγουν από την κεντρική είσοδο – έξοδο του σχολείου με τη σειρά που αναφέρονται στο σχέδιο.

Ø  Τα τμήματα  Γ1, Γ2 και Γ3, θα φύγουν από την μεσαία  έξοδο (προς το 5ο Γυμνάσιο) δίπλα από το κυλικείο με το πρώτο σήμα και τη σειρά που αναφέρονται.

Ø  Τα  Εργαστήρια 1 και 2 Πληροφορικής και η Βιβλιοθήκη θα φύγουν από την πλαϊνή έξοδο προς τις βρύσες με την σειρά που αναφέρονται .

Ø  Ο πρώτος χώρος καταφυγής των μαθητών μετά το σεισμό είναι το προαύλιο, όπου θα γίνει και καταμέτρησή τους. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι το προαύλιο δεν είναι ασφαλές, οι μαθητές μπορεί να χρειαστεί να μετακινηθούν στο δεύτερο χώρο καταφυγής που είναι η διπλανή πλατεία..

Ø  Οι μαθητές που κατά την εκδήλωση του σεισμού βρίσκονται μόνοι τους σε διαδρόμους, στο γυμναστήριο ή στις τουαλέτες θα πρέπει να προστατευτούν την ώρα της δόνησης στο χώρο που βρίσκονται και μετά το πέρας του σεισμού θα πρέπει να κατευθυνθούν προς το προαύλιο με μεγάλη προσοχή, αποφεύγοντας να προσεγγίσουν τις προσόψεις του κτιρίου.

Ø  Αμέσως μετά την έξοδο των μαθητών από το κτίριο και τη συγκέντρωσή τους στο προκαθορισμένο χώρο του προαυλίου  (Παράρτημα Α), ο εκπαιδευτικός κάθε τμήματος θα καταμετρήσει τους μαθητές, προκειμένου να βεβαιωθεί ότι όλοι οι παρόντες στην αίθουσα μαθητές βρίσκονται στο προαύλιο. Σε περίπτωση σεισμού κατά την ώρα του διαλείμματος ο καθηγητής που θα κάνει την καταμέτρηση των μαθητών θα είναι ο διδάσκων της επόμενης ακριβώς ώρας.

Ø Στη συνέχεια ο κάθε εκπαιδευτικός θα αναφέρει στο Διευθυντή και στην Ομάδα Αναζήτησης Ατόμων την τυχόν απουσία μαθητών από το χώρο καταφυγής, ώστε να ελεγχθούν οι διάδρομοι, οι αίθουσες και οι τουαλέτες για την ανεύρεση των απόντων μαθητών. Κατά την αναζήτηση των προαναφερόμενων Ατόμων λαμβάνεται πάντοτε υπόψη η ασφάλεια των εκπαιδευτικών που αποτελούν την Ομάδα Αναζήτησης.

Ø Οι Ομάδες ενεργούν σύμφωνα με τις αρμοδιότητες που τους έχουν ανατεθεί στο Σχέδιο.

Ø Εάν διαπιστωθεί ότι το προαύλιο δεν είναι ασφαλές, οι μαθητές μπορεί να χρειαστεί να μετακινηθούν στο δεύτερο, προαποφασισμένο χώρο καταφυγής ανά ομάδες των 30 ατόμων περίπου με τη συνοδεία εκπαιδευτικών.

Ø  Οι μαθητές παραμένουν στο χώρο καταφυγής έως ότου υπάρξει σχετική ενημέρωση από την Προϊσταμένη Αρχή για τις περαιτέρω ενέργειες. Στην περίπτωση που αποφασιστεί διακοπή της λειτουργίας των σχολείων οι μαθητές πρέπει να παραληφθούν από τους γονείς ή τους κηδεμόνες τους από τους προκαθορισμένους στο σχολικό Σχέδιο χώρους καταφυγής.

Προσοχή: Οι μαθητές δεν θα πάρουν μαζί τους τις τσάντες τους κατά την εκκένωση του κτιρίου, παρά μόνο τα κατάλληλα για την εποχή ρούχα κ.λπ.

Αξιολόγηση Άσκησης

Μετά από κάθε άσκηση έγινε αξιολόγησή της από τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς, έτσι ώστε να επισημανθούν τυχόν προβλήματα ή αδυναμίες στο επί χάρτου Σχολικό Σχέδιο και να προταθούν βελτιώσεις.

Ενημέρωση Μαθητών – Εκπαιδευτικών – Γονέων

Για την εμπέδωση των προαναφερομένων υπήρξε σχετική ενημέρωση των μαθητών και των εκπαιδευτικών για τις ενδεδειγμένες οδηγίες προστασίας στην περίπτωση εκδήλωσης σεισμού, ώστε να αποφευχθεί τυχόν πανικός και τραυματισμοί.

Οι γονείς και κηδεμόνες θα πρέπει να γνωρίζουν ότι σε περίπτωση που ανακοινωθεί από τις Αρχές διακοπή της λειτουργίας των σχολικών μονάδων θα πρέπει να παραλάβουν τα παιδιά τους από τον προεπιλεγμένο χώρο καταφυγής του σχολείου.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 

 Διαδικασία Εκκένωσης της Σχολικής Μονάδας

Ισόγειο: Εκκενώνεται με την ακόλουθη σειρά:

Αίθουσα Υπολογιστών 1      Ο

Αίθουσα Υπολογιστών 2      Ο

Βιβλιοθήκη        Ο

1ος Όροφος: Εκκενώνεται με την ακόλουθη σειρά:

Αίθουσα  Β3     Ο

Αίθουσα  Γ1      Ο

Αίθουσα  Γ3      Ο

Αίθουσα Β4      Ο  Ο

Αίθουσα  Γ2     Ο  Ο

2ος Όροφος: Εκκενώνεται με την ακόλουθη σειρά:

Αίθουσα  Α1     Ο

Αίθουσα  Α4     Ο

Αίθουσα  Ξένων Γλωσσών   Ο

Αίθουσα  Α3     Ο  Ο

Αίθουσα  Β1     Ο  Ο

Αίθουσα  Α2    Ο  Ο  Ο

Αίθουσα  Β2    Ο  Ο  Ο

Εργαστήριο Φυσικής   Ο  Ο  Ο

Χώρος Καταφυγής
Οριοθετείται στο κέντρο της αυλής του σχολείου.

Τηλέφωνα Πρώτης Ανάγκης!

ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ 100
ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ 199
ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ 112
ΕΚΑΒ 166
ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΚΟΖΑΝΗΣ 2461352600
ΔΕΗ 2461034515
ΔΑΣΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ 1591
ΓΡΑΜΜΗ ΖΩΗΣ-SOS 175
ΟΤΕ 13888

Επισημάνσεις προς τους γονείς/ κηδεμόνες των μαθητών σε περιπτώσεις εκτάκτων αναγκών.

Για την αποτελεσματικότερη και ασφαλέστερη διαχείριση οποιασδήποτε ενδεχόμενης κατάστασης είναι απαραίτητη η συντονισμένη δική σας δράση ως εξής:
– Σε περίπτωση κατάστασης κρίσης (σεισμός/ πυρκαγιά) μην επιχειρήσετε να επικοινωνήσετε τηλεφωνικώς με το σχολείο, διότι θα δυσχεράνετε την προσπάθεια επικοινωνίας του σχολείου με τις αρμόδιες υπηρεσίες για την αντιμετώπιση επειγουσών αναγκών (παροχή Α΄βοηθειών, πυρόσβεση κ.λπ.).
-Σημείο συνάντησης ορίζεται το κέντρο του αύλειου χώρου του σχολείου.
-Προσεγγίστε στο σχολικό χώρο κατά το δυνατόν χωρίς αυτοκίνητο ή, σταθμεύστε όσο πιο μακριά από το σχολείο γίνεται και σε καμιά περίπτωση πλησίον εισόδου διαφυγής και της κεντρικής εισόδου και προσεγγίστε με τα πόδια, ώστε να εξασφαλίζεται η ακώλυτη διέλευση των οχημάτων (ασθενοφόρα, πυροσβεστικά οχήματα).
– Η άφιξή σας θα γίνει από την πλαϊνή είσοδο της αυλής του σχολείου
– Εισερχόμενοι στο σχολικό χώρο, κατευθυνθείτε αμέσως στο σημείο του χώρου καταφυγής όπου είναι συγκεντρωμένη η τάξη των παιδιών σας, τα οποία θα παραλάβετε μόνο αφού ενημερώσετε τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό και αφού βεβαιωθείτε πως αυτός σημείωσε στη σχετική κατάσταση την αποχώρηση του μαθητή.
-Αν παραλαμβάνετε παιδί άλλης οικογένειας, ακολουθήστε την ίδια διαδικασία όπως παραπάνω, δίνοντας στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τα στοιχεία σας (ονοματεπώνυμο) καθώς και τηλέφωνο επικοινωνίας (κινητό & σταθερό).
-Αν η σωματική και ψυχολογική κατάσταση του παιδιού σας επιτρέπει την αποχώρηση, παρακαλούμε αποχωρήστε από το σχολικό χώρο, έτσι ώστε να αποφευχθεί ο συνωστισμός και να εξασφαλιστεί η αποτελεσματικότερη επίβλεψη των μαθητών και η υλοποίηση των σχετικών ενεργειών μετριασμού των αποτελεσμάτων και των συνεπειών του συμβάντος.
-Κατά την αποχώρησή σας από το σχολικό χώρο, εφόσον κρίνεται απαραίτητο, θα σας δοθούν πληροφορίες ή διευκρινήσεις για τη λειτουργία του σχολείου τις επόμενες ημέρες.
-Κανένας μαθητής δεν θα εγκαταλείψει το σχολικό χώρο μόνος του, αν δεν έρθει κάποιος να τον παραλάβει. Σε περίπτωση προσωπικής αδυναμίας να παραλάβετε τα παιδιά σας, επικοινωνήστε με κάποιο άλλο μέλος της οικογένειάς σας ή με κάποιον άλλο γονέα στον οποίο θα αναθέσετε την παραλαβή του παιδιού. Τα παιδιά θα παραμείνουν ασφαλή στο χώρο καταφυγής ή σε άλλο καταλληλότερο χώρο, μέχρις ότου παραληφθούν από τους γονείς/κηδεμόνες ή άλλο ορισθέν πρόσωπο.
Το σχολείο δεσμεύεται πως θα καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την προστασία των μαθητών του.
Για το λόγο αυτό σε περίπτωση κατάστασης κρίσης μην ενεργήσετε υπό το κράτος του πανικού. Φροντίστε οι ενέργειές σας να είναι ήρεμες και μεθοδικές.



Αφήστε μια απάντηση