Εσωτερικός Κανονισμός

2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΓΛΥΦΑΔΑΣ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

 

 biblia

 

 

 2ο Γυμνάσιο Γλυφάδας

Γλυφάδα

Τ.Κ. 16674

Τηλ:2108945341

Fax:2108980058

Email:mail@2gymglyfad.att.sch.gr

 

Γονείς και κηδεμόνες

Αγαπητοί μαθητές,

Βρισκόμαστε σ΄ αυτόν το χώρο για να σας προσφέρουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε με τις γνώσεις και τις εμπειρίες μας. Η δική σας πρόοδος και επιτυχία δίνει και σε μας χαρά και ικανοποίηση.

Για να λειτουργήσει το σχολείο μας αποδοτικά, πρέπει ο καθένας μας να ξέρει τις υποχρεώσεις του αλλά και τα δικαιώματά του. Πρέπει να μάθουμε να δείχνουμε σεβασμό στην προσωπικότητα του άλλου, να μην καταπατούμε τα δικαιώματά του και να τον αντιμετωπίζουμε με κατανόηση και αγάπη.

Με τον κανονισμό λειτουργίας που συντάξαμε μαζί, πιστεύουμε ότι οι σχέσεις μας θα είναι πλέον πιο ξεκάθαρες, θα μειώσουν τις εντάσεις στο σχολείο και οι στόχοι που θα θέτουμε θα μπορούν σε μεγάλο βαθμό να πραγματοποιούνται.

Ο κανονισμός μας – που θα τηρείται από όλους – θα είναι το όπλο μας για την κατάκτηση της γνώσης και της πραγματικής ελευθερίας. Θέλουμε το σχολείο μας να έχει χαρούμενους δασκάλους και ευτυχισμένα παιδιά. Η τήρηση των κανόνων μπορεί καμιά φορά να μας φέρνει μια μικρή στενοχώρια, στο τέλος όμως μας γεμίζει με δύναμη και αυτοπεποίθηση. Μας κάνει να πατάμε στα πόδια μας γερά και να κερδίζουμε την συμπάθεια και την αγάπη των συνανθρώπων μας. Η νεανική ορμή και επαναστατικότητα που είναι τα χαρακτηριστικά της ηλικίας σας, αν συνοδεύονται από ευγένεια και πολιτισμό σίγουρα θα μας οδηγήσουν σε έναν καλύτερο κόσμο.

 Ο Διευθυντής και οι καθηγητές του 2ου Γυμνασίου Γλυφάδας

 

Ο ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ  ΣΧΟΛΙΚΟΣ  ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ

    Η σχολική κοινότητα είναι μια οργανωμένη ομάδα που έχει όλα τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας. Και ο ρόλος του σχολείου είναι ακριβώς αυτός, δηλαδή να προετοιμάζει τους νέους ώστε να ενταχθούν ομαλά στην κοινωνία που θα τους υποδεχθεί. Επομένως, και η εσωτερική οργάνωση της σχολικής ζωής πρέπει να στοχεύει στην εκπαίδευση και διαπαιδαγώγηση των νέων κατά τα πρότυπα και τις ανάγκες μιας δημοκρατικής και φιλελεύθερης κοινωνίας.

Ο παρών «εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας», είναι σύμφωνος με την ισχύουσα νομοθεσία, τις εγκυκλίους και οδηγίες των εκπαιδευτικών αρχών, τις αποφάσεις συλλογικών οργάνων (Σύλλογος Διδασκόντων κλπ.). Δεν έχει τη μορφή ενός απλού και συμβατικού καθηκοντολογίου, αλλά προσαρμόζεται στην παιδαγωγική αποστολή της αντίστοιχης σχολικής βαθμίδας. Δε θεωρεί τη «σχολική πειθαρχία» ως αυτοσκοπό, αλλά ενσωματώνει και την παιδαγωγική της πλευρά, με έμφαση στην πρόληψη και όχι στην καταστολή και στην επιβολή ποινών.

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο 

 ΘΕΜΑΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

 1.1. Ωράριο Λειτουργίας:

Το σχολείο λειτουργεί από τις 08.00 π.μ. μέχρι τις 14.15 μ.μ.

Διδακτικές ώρες:   1η: 08.15-09.00,            2η: 09.05-09.50,      

 3η: 10.00-10.45,     4η: 10.55-11.40,            5η: 11.50-12.35,        

6η12.40-13.25,     7η: 13.30-14.10  

  

1.2. Πρωινή προσέλευση

Όλοι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι έχουν μάθημα την πρώτη ώρα, πρέπει να προσέρχονται στο σχολείο 10 λεπτά πριν την έναρξη της 1ης διδακτικής ώρας και να παρευρίσκονται στην πρωινή συγκέντρωση του σχολείου στις 08.15 π.μ.

Κατά τη διάρκεια της πρωινής προσέλευσης και για λόγους ασφάλειας οι μαθητές απαγορεύεται να μένουν συγκεντρωμένοι έξω από την είσοδο του σχολείου.

Μετά την πρωινή συγκέντρωση οι πόρτες του προαυλίου κλείνουν και η έξοδος των μαθητών απαγορεύεται αυστηρά.

Σε περίπτωση καθυστερημένης προσέλευσης μαθητών, για να μη διαταράσσεται η διδασκαλία αλλά και για λόγους ίσης μεταχείρισης, οι μαθητές δεν γίνονται δεκτοί στις αίθουσες διδασκαλίας και προσέρχονται κανονικά την 2η διδακτική ώρα. Όσοι μαθητές δεν γίνονται δεκτοί από τον καθηγητή της πρώτης ώρας, χρεώνονται με αδικαιολόγητη απουσία. Αν η καθυστέρηση όμως οφείλεται σε λόγους για τους οποίους δεν ευθύνονται, οφείλουν να απευθύνονται στον Διευθυντή που θα κρίνει αν θα εισέλθουν στην τάξη.

Σε περίπτωση καθυστερημένης προσέλευσης διδασκόντων, ενημερώνεται ο Διευθυντής ο  οποίος και κρίνει τη δυνατότητα πραγματοποίησης της διδακτικής ώρας.

1.3. Παραμονή στο σχολικό χώρο

  • Οποιοσδήποτε δεν ανήκει στη σχολική κοινότητα του Γυμνασίου δεν έχει δικαίωμα εισόδου και παραμονής στο χώρο του σχολείου. Οι επισκέπτες (γονείς, προμηθευτές κτλ) πρέπει να απευθύνονται αποκλειστικά στον Διευθυντή ή στον εφημερεύοντα καθηγητή.
  • Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών στο χώρο του γραφείου των καθηγητών χωρίς πρόσκληση των ίδιων των καθηγητών.
  • Στο διάλειμμα όλοι οι μαθητές οφείλουν να βγαίνουν στην αυλή του σχολείου. Η παραμονή τους στις τάξεις δικαιολογείται μόνο όταν είναι ασθενείς και πάρουν άδεια από τον εφημερεύοντα καθηγητή.
    • Απουσία καθηγητή – κενό
  • Όταν σε έκτακτες περιπτώσεις δε γίνεται μάθημα σε κάποιο τμήμα λόγω της απουσίας του καθηγητή ή για άλλο λόγο, οι μαθητές δεν πρέπει να ενοχλούν τους συμμαθητές τους και τους καθηγητές που διδάσκουν. Ο πρόεδρος του τμήματος απευθύνεται στον εφημερεύοντα καθηγητή ή στον Διευθυντή, οι οποίοι φροντίζουν να τους απασχολήσουν δημιουργικά στην τάξη ή όπου αλλού κρίνουν σκόπιμο.
    • Έντυπα – διαφημίσεις

             Απαγορεύεται η κυκλοφορία εντύπων στο χώρο του σχολείου εκτός των εγκεκριμένων από το Υπουργείο Παιδείας, όπως και η εμπορία και διαφήμιση οποιουδήποτε προϊόντος. Για την ανάρτηση αφισών ή άλλου υλικού στους χώρους του σχολείου, οι μαθητές πρέπει να απευθύνονται στο σύλλογο των καθηγητών και στον Διευθυντή.

  • Αποχώρηση

 Οι μαθητές δεν αποχωρούν εκτάκτως χωρίς άδεια του Διευθυντή και ενημέρωση των γονέων.

Οι εκπαιδευτικοί πριν από την αποχώρησή τους ενημερώνουν τη Διεύθυνση του σχολείου.

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο

Αγωγή και συμπεριφορά μαθητών εντός και εκτός σχολείου

  • Έρχομαι στο σχολείο περιποιημένος και καθαρός.
  • Η ώρα του σχολείου ξεκινά από τη στιγμή που εισέρχομαι σε αυτό το πρωί, και τελειώνει όταν αναχωρώ το μεσημέρι. Τόσο στο σχολείο όσο και έξω από αυτό φέρομαι πάντα με ευγένεια και σεβασμό.
  • Συμμετέχω ενεργά στις εκδηλώσεις του σχολείου (εκδρομές, μαθητικές παρελάσεις, σχολικές γιορτές κλπ) και γενικά σε κάθε δραστηριότητα του Σχολείου.
  • Για οποιοδήποτε πρόβλημα που δεν μπορώ να αντιμετωπίσω καταφεύγω στον εφημερεύοντα καθηγητή, στον υπεύθυνο τμήματος καθηγητή ή τέλος στον Διευθυντή.
  • Συμπεριφορά στην τάξη

Με το χτύπημα του κουδουνιού οι μαθητές πρέπει να είναι καθισμένοι στα θρανία τους με τη διάταξη που έχει ορίσει ο διδάσκων ή ο υπεύθυνος  καθηγητής. Με  την είσοδο του καθηγητή πρέπει να είναι έτοιμοι για την έναρξη του μαθήματος.

Η τάξη, η ησυχία και το ήρεμο κλίμα μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας είναι οι βασικές  προϋποθέσεις αρμονικής συνεργασίας μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών. Η ευθύνη για τη δημιουργία του απαραίτητου μαθησιακού περιβάλλοντος βαρύνει όχι μόνο τους διδάσκοντες αλλά και τους προέδρους των μαθητικών συμβουλίων.

Το φιλικό κλίμα μέσα στην τάξη είναι επιθυμία όλων. Δεν πρέπει όμως οι μαθητές να ξεπερνούν τα όρια της ευπρέπειας. Για να μιλήσει κάποιος μαθητής στην τάξη, σηκώνει το χέρι και περιμένει να του δοθεί ο λόγος.

Η αυθάδεια και οι αντιρρήσεις που διατυπώνονται με αγένεια θεωρούνται κακή συμπεριφορά και τιμωρούνται αναλόγως.

Ο απουσιολόγος καταγράφει τους απόντες από την αίθουσα                αδιακρίτως. Η ευθύνη επαρκούς συμπλήρωσης και ελέγχου του δελτίου απόντων βαρύνει τον διδάσκοντα.

Το ωράριο διδασκαλίας πρέπει να τηρείται απολύτως. Σε καμία περίπτωση δεν παραβιάζεται και για κανένα λόγο δεν επιτρέπεται η πρόωρη αποχώρηση μαθητών. Κατ’ εξαίρεση επιτρέπεται μόνο στα ωριαία διαγωνίσματα, για λόγους προστασίας της αδιάβλητης διεξαγωγής τους, κατά την κρίση του διδάσκοντος και μετά από συνεννόηση με τον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό, στον οποίο και περιέρχεται η ευθύνη εποπτείας των μαθητών.

Για να μετακινηθούν οι μαθητές μέσα στην αίθουσα για οποιονδήποτε λόγο ή για να απουσιάσουν, ζητούν άδεια από τον καθηγητή τους.

Είναι όλοι υπεύθυνοι για την καθαριότητα του πίνακα, των θρανίων και γενικά της αίθουσας.

Το μάθημα τελειώνει με το χτύπημα του κουδουνιού, αλλά δεν αποχωρεί κανείς πριν δώσει την άδεια ο καθηγητής.

2.2. Συμπεριφορά προς τους συμμαθητές

Οι μαθητές πρέπει να σέβονται τη γνώμη και την ιδιαίτερη προσωπικότητα των άλλων. Δεν κάνουν ειρωνικά σχόλια, κακόβουλη ή προσβλητική κριτική.

Η χωρίς άδεια χρήση ή φθορά προσωπικών αντικειμένων των συμμαθητών τους είναι σοβαρό παράπτωμα και τιμωρείται αυστηρά, ακόμη και αν γίνεται ως παιχνίδι.

Δεν ασχημονώ, δεν βωμολοχώ και δεν χειροδικώ: Οι φραστικές προσβολές, οι ύβρεις και, πολύ περισσότερο, η σωματική βία κατά των συμμαθητών είναι απαράδεκτες πράξεις, που επηρεάζουν πολύ τον χαρακτηρισμό της διαγωγής. Το ίδιο απαράδεκτη πράξη θεωρείται και η διάδοση φημών, ο αποκλεισμός συμμαθητή από ομαδικές εκπαιδευτικές ή ψυχαγωγικές δραστηριότητες ή η παρακίνηση τρίτων για την απομόνωση αυτών.

2.3. Συμπεριφορά στους κοινόχρηστους χώρους του σχολείου

Όταν οι μαθητές κυκλοφορούν εκτός της αίθουσας διδασκαλίας για οποιονδήποτε λόγο  κατά τις ώρες των μαθημάτων, δεν κάνουν φασαρία.

Οι κοινόχρηστοι χώροι (διάδρομοι, τουαλέτες, αυλή κ.λ.π.) χρησιμοποιούνται από όλους. Γι’ αυτό και είναι ευθύνη όλων να τους διατηρούν ευπρεπείς και καθαρούς.

Στα εργαστήρια και στους χώρους άθλησης ισχύουν οι κανόνες που έχουν θέσει οι καθηγητές που διδάσκουν το αντίστοιχο μάθημα.

Δεν καταστρέφω το σχολείο και τον εξοπλισμό του. Σε περίπτωση πρόκλησης ζημιάς από εμένα, είμαι  υποχρεωμένος να την αποκαταστήσω  αμέσως.

2.4. Περιβολή – Εμφάνιση

Η εμφάνιση των μαθητών πρέπει να είναι κόσμια και ευπρεπής, ανάλογη του χώρου στον οποίο βρίσκονται και της μαθητικής τους ιδιότητας. Η αμφίεση δεν πρέπει να προκαλεί το κοινό αίσθημα των καθηγητών και των συμμαθητών. Το σχολείο είναι χώρος πνευματικής καλλιέργειας και όχι επίδειξης της ενδυμασίας.

Σε περιπτώσεις στις οποίες η εμφάνιση είναι εμφανώς ακραία ή προκλητική, παρεμβαίνει καταρχήν ο υπεύθυνος καθηγητής, σε συνεργασία με το πενταμελές μαθητικό συμβούλιο. Αν δεν υπάρξουν αποτελέσματα, η ευθύνη μεταφέρεται στο Σύλλογο Διδασκόντων και στο δεκαπενταμελές μαθητικό συμβούλιο.

Για το μάθημα της Φυσικής Αγωγής οι μαθητές πρέπει να φορούν αθλητική φόρμα και παπούτσια.

2.5. Υγιεινή και Ασφάλεια

  • Δεν φέρνω στο σχολείο το κινητό μου τηλέφωνο.

Απαγορεύεται – με βάση εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας – και κατά συνέπεια τιμωρείται αυστηρά, η χρήση κινητών τηλεφώνων από τους μαθητές κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο σχολείο. Αν το ξεχάσω ή υπάρχει ανάγκη να το έχω μαζί μου, το απενεργοποιώ το πρωί μόλις μπω στην αυλή του σχολείου.  Η χρήση του κινητού μπορεί να επιβαρύνει την υγεία μου και να παραβιάσει τα ατομικά δικαιώματα των άλλων. Σε περίπτωση ανυπακοής υφίσταμαι τις προβλεπόμενες κυρώσεις.

  • Απαγορεύεται ακόμα η χρήση οποιασδήποτε άλλης ηλεκτρονικής συσκευής ήχου ή εικόνας κατά τη διάρκεια του μαθήματος και γενικά στο χώρο του Σχολείου.
  • Ιδιαίτερα σοβαρό παράπτωμα θεωρείται η κατοχή στο σχολείο οποιουδήποτε επικίνδυνου οργάνου ή απαγορευμένης ουσίας καθώς και η τέλεση κάθε εσκεμμένης πρόξης που έχει ως σκοπό ή συνέπεια τη διατάραξη της τάξης.
  • Το κάπνισμα ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΑΥΣΤΗΡΑ στον σχολικό χώρο.
  • Διατηρώ την καθαριότητα μέσα και έξω από το κτίριο, και ρίχνω τα απορρίμματα στους ειδικούς κάδους και τα καλάθια που βρίσκονται στο κτίριο και στο προαύλιο.
  • Ποτέ και για κανένα λόγο δεν βγαίνω στο δρόμο χωρίς την άδεια του εφημερεύοντα καθηγητή και του Διευθυντή.
  • Παραμένω στο χώρο του σχολείου μέχρι την λήξη των μαθημάτων.

2.6. Στο σπίτι και στο μάθημα

  • Μπαίνω στην αίθουσα μόλις χτυπήσει το κουδούνι και περιμένω την έναρξη του μαθήματος καθισμένος στο θρανίο μου. Αν έχω γυμναστική η εργαστηριακό μάθημα περιμένω στο γυμναστήριο η στο αντίστοιχο εργαστήριο
  • Φέρνω πάντα τα βιβλία και τα τετράδιά μου στο μάθημα.
  • Διαβάζω καθημερινά στο σπίτι και έρχομαι προετοιμασμένος/η.
  • Είμαι πειθαρχημένος στη τάξη και παρακολουθώ τον καθηγητή με προσοχή χωρίς να ενοχλώ τους συμμαθητές μου. Είμαι ευγενικός με όλους. Δεν εγκαταλείπω την διδασκαλία παρά μόνο με άδεια του καθηγητή και του Διευθυντή.
  • Δεν διακόπτω το μάθημα χωρίς την άδεια του καθηγητή μου. Σηκώνω το χέρι μου και περιμένω την άδεια του καθηγητή μου για να μιλήσω.
  • Όταν δεν καταλαβαίνω κάτι, ρωτώ τον καθηγητή μου. Δεν ντρέπομαι και δε φοβάμαι τι θα πουν οι συμμαθητές μου.

 2.7. Αντιγραφή – Λογοκλοπή

  • Η συνεργασία μεταξύ μαθητών στη διάρκεια γραπτής εξέτασης και η αντιγραφή από οποιοδήποτε βοήθημα, θεωρούνται σοβαρά παραπτώματα και τιμωρούνται αυστηρά.
  • Εξίσου σοβαρό παράπτωμα αποτελεί και η λογοκλοπή ή χρήση έργου ή μέρους του έργου κάποιου άλλου χωρίς να αναφέρεται η πηγή των πληροφοριών.

 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο

 ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ

 3.1. Καθήκοντα επιμελητών

             Ο υπεύθυνος τμήματος ορίζει δύο επιμελητές ανά εβδομάδα με αλφαβητική σειρά. Ο κατάλογος των επιμελητών τοποθετείται στον πίνακα ανακοινώσεων του τμήματος και αντίγραφο του κατατίθεται στη διεύθυνση του σχολείου.

Οι επιμελητές οφείλουν να παραμένουν κατά τα διαλείμματα στην τάξη και να μην επιτρέπουν την είσοδο σε κανένα. Είναι υπεύθυνοι για οποιαδήποτε ζημιά στην αίθουσα. Αναφέρουν οποιαδήποτε φθορά, είτε προέρχεται από μαθητές του σχολείου είτε από οποιονδήποτε άλλο.

Είναι υπεύθυνοι για τη διατήρηση της καθαριότητας στην αίθουσα του αντίστοιχου τμήματος. Φροντίζουν για το καθάρισμα του πίνακα κατά τη διάρκεια του διαλείμματος. Επίσης κατά τη διάρκεια του διαλείμματος φροντίζουν για τον αερισμό της αίθουσας ανοίγοντας τα παράθυρα και ζητούν από τους  συμμαθητές τους να εκκενώσουν την αίθουσα. Εάν οι συμμαθητές τους δεν ανταποκρίνονται στις υποδείξεις τους, το αναφέρουν στον εφημερεύοντα καθηγητή.

Φροντίζουν επίσης για την ύπαρξη εποπτικών μέσων, σπόγγου και καλαθιού απορριμμάτων στην τάξη.

3.2.Καθήκοντα απουσιολόγων

             Οι απουσιολόγοι του τμήματος ορίζονται από τον υπεύθυνο κάθε τμήματος με βάση την βαθμολογία τους κατά τη διάρκεια του προηγούμενου σχολικού έτους (ένας τακτικός και ένας αναπληρωματικός).

  • Ο απουσιολόγος φτιάχνει το διάγραμμα της αίθουσας με τις συγκεκριμένες θέσεις των μαθητών. Αλλαγή θέσης μαθητή γίνεται μόνο από τον υπεύθυνο καθηγητή κάθε τάξης. Το διάγραμμα τοποθετείται στον πίνακα ανακοινώσεων του τμήματος.
  • Στην αρχή κάθε διδακτικής ώρας ο απουσιολόγος καταχωρεί τις απουσίες στους απόντες συμμαθητές και ζητά από τον καθηγητή κάθε διδακτικής ώρας να ελέγξει και να προσυπογράψει το απουσιολόγιο. Μετά τη λήξη του ωραρίου το παραδίδει για φύλαξη στη διεύθυνση του σχολείου.
  • Κατά τη διάρκεια του ωραρίου λειτουργίας του σχολείου είναι υπεύθυνος για τη φύλαξη και τη διατήρηση σε άριστη κατάσταση του απουσιολογίου.
  • Ο απουσιολόγος ελέγχεται από τον καθηγητή, τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος και το Διευθυντή.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4ο

 ΣΧΟΛΙΚΗ ΖΩΗ- ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

4.1. Εξωδιδακτικές δραστηριότητες και σχολική ζωή

            Το σχολείο θεωρεί την συμμετοχή των μαθητών στις σχολικές δραστηριότητες (παρελάσεις, σχολικοί εορτασμοί, περίπατοι, εκδρομές) ως υποχρέωσή τους. Οι συνθήκες πρέπει να είναι τέτοιες ώστε ο μαθητής να χαίρεται και να θεωρεί τιμή του τη συμμετοχή σ’ αυτές.

Τόσο οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, όπως είναι οι σχολικές, οι εθνικές και θρησκευτικές γιορτές, όσο και οι  άλλες καινοτόμες δράσεις όπως η περιβαλλοντική εκπαίδευση, οι πολιτιστικές δραστηριότητες κλπ, πρέπει να γίνονται με πρωτοβουλίες  και ιδέες των ιδίων των μαθητών.

  • Η συμμετοχή των μαθητών σε σχολικές δραστηριότητες λαμβάνεται υπόψη για την επιλογή τους όταν πραγματοποιούνται πολυήμερες σχολικές εκδρομές.
  • Για την ποιότητα της σχολικής ζωής απαραίτητη είναι η συμμετοχή όλων των μαθητών. Στο σχολείο να επικρατεί κλίμα ελευθερίας, δημοκρατίας και πολιτισμού.
  • Οι μαθητικές κοινότητες είναι ελεύθερες να οργανώσουν εκδηλώσεις και να παίρνουν πρωτοβουλίες για θέματα που τους αφορούν σε συνεννόηση με τους καθηγητές τους.

4.2.Απουσίες

  • Δεν πρέπει να γίνονται αδικαιολόγητες απουσίες. Με 50 και άνω αδικαιολόγητες απουσίες (64 αν έχουμε 7ωρο όλες τις μέρες) ο μαθητής είναι υποχρεωμένος να επαναλάβει την τάξη.
  • Αν ο μαθητής ασθενήσει και το σύνολο των απουσιών του ξεπεράσει τις 114 αποκλείεται από τις εξετάσεις του Ιουνίου, όταν ο μέσος όρος βαθμολογίας του δεν υπερβαίνει το 15,5.
  • Σε περίπτωση δικαιολογημένης απουσίας μαθητή, θα πρέπει να δικαιολογηθεί αμέσως μετά την επιστροφή του στο σχολείο και ποτέ μετά από 10 ημέρες.
  • Επίσης, αν ο μαθητής υπερβεί τις 30 απουσίες ενημερώνονται οι γονείς με επιστολή του υπεύθυνου καθηγητή του τμήματος που φέρει αριθμό πρωτοκόλλου.

4.3. Δικαιώματα του μαθητή

Ζητώ από τους καθηγητές μου:

  • Να σέβονται την προσωπικότητά μου.
  • Να μη κάνουν διακρίσεις σε βάρος μου.
  • Να με αντιμετωπίζουν με επιείκεια και κατανόηση.
  • Θέλω να λαμβάνεται υπόψη η γνώμη μου, ιδίως όταν διατυπώνεται ύστερα από διάλογο μέσα στις μαθητικές κοινότητες.

4.4. Κυρώσεις – ποινές

  • Όταν δε συμμορφώνομαι με τις υποδείξεις των καθηγητών μου και τους κανόνες του σχολείου, θα υποστώ τις κυρώσεις. Αυτές μπορεί να είναι η απλή παρατήρηση, η ωριαία αποβολή, η αποβολή από μία μέχρι πέντε ημέρες, μέχρι και η οριστική απομάκρυνσή μου από το σχολείο.

4.5. Βαθμοί συμπεριφοράς

4.5.1. Βαθμοί ποινής

Για όλες τις παραπάνω κυρώσεις που προβλέπονται από το Π.Δ 104/79 καταχωρούνται στο βιβλίο κυρώσεων βαθμοί ποινής ως εξής:

Ωριαία αποβολή ένας (1) βαθμός ποινής.

Ημερήσια αποβολή επτά (7) βαθμοί ποινής Χ ημέρες αποβολής.

Στα πλαίσια της παιδαγωγικής λογικής των σχολικών κυρώσεων, της επιείκειας, της εμπέδωσης αισθήματος δικαίου στους τιμωρούμενους μαθητές καθώς και του τεκμηρίου της παιδικής ηλικίας, όλες οι παραπάνω κυρώσεις τίθενται σε αναστολή για τους μαθητές που έχουν βαθμούς ποινής ≤ 20.

4.5.2. Βαθμοί τιμητικών διακρίσεων

Οι τιμητικές διακρίσεις που προβλέπονται από το Π.Δ 104/79 άρθρο 29 παράγραφος 2 και αφορούν την συμπεριφορά των μαθητών στο σχολείο, βαθμολογούνται με βαθμούς διάκρισης, σύμφωνα με απόφαση του συλλόγου καθηγητών που κρίνει την πράξη του μαθητού.

Οι βαθμοί τιμητικής διάκρισης καταχωρούνται ως θετικοί βαθμοί στο βιβλίο κυρώσεων του σχολείου.

Οι βαθμοί που συγκεντρώνονται από τιμητικές διακρίσεις ακυρώνουν ίδιο αριθμό βαθμών ποινής του μαθητή . Π.Δ 104/79 άρθρο 30 παράγραφος 3.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5ο

 ΟΡΓΑΝΩΣΗ

 5.1.Διεύθυνση του σχολείου

Η ευθύνη της διεύθυνσης του σχολείου είναι να διδάξει στην πράξη τους δημοκρατικούς κανόνες οργάνωσης και λειτουργίας της σχολικής κοινότητας, σύμφωνα με την ισχύουσα εκπαιδευτική νομοθεσία και τις κρατούσες απόψεις της σύγχρονης παιδαγωγικής επιστήμης, εφαρμόζοντας με δικαιοσύνη και χωρίς διακρίσεις τα οποιασδήποτε μορφής κίνητρα, θετικά ή αρνητικά και οριοθετώντας κανόνες συμπεριφοράς και αναγνώρισης ρόλων.

Το σχολείο χρειάζεται και επιδιώκει τη συνεργασία του συλλόγου γονέων για την προαγωγή του σχολικού έργου. Είναι προφανές όμως ότι το εκπαιδευτικό έργο ανήκει στην αρμοδιότητα και ευθύνη των εκπαιδευτικών, του Συλλόγου των Διδασκόντων και του Διευθυντή του σχολείου.

5.2. Υπεύθυνοι Καθηγητές

Η γνώση της οικογενειακής και της κοινωνικής κατάστασης των μαθητών του τμήματος είναι πολλαπλά χρήσιμη για να επιτελέσουν το έργο τους.

Συνεργάζονται με τους διδάσκοντες στο τμήμα και τους ενημερώνουν για θέματα φοίτησης και επίδοσης των μαθητών ή ενδεχόμενων ιδιαίτερων προβλημάτων που επηρεάζουν τη μαθησιακή τους δυνατότητα και απαιτούν ιδιαίτερη αντιμετώπιση.

Παρακολουθούν τη φοίτηση των μαθητών του τμήματος, ενημερώνουν τους γονείς και εισηγούνται στο Σύλλογο των Διδασκόντων τη δικαιολόγηση των απουσιών.

Συνεργάζονται με τους διδάσκοντες στο τμήμα και τους προέδρους των μαθητικών συμβουλίων για οποιοδήποτε θέμα απασχολεί το τμήμα και εισηγούνται στη Διεύθυνση τρόπους αντιμετώπισης ή ζητούν τη σύγκληση του Συμβουλίου Τμήματος, κατά την κρίση τους, στο οποίο προεδρεύει ο αρχαιότερος διδάσκων στο τμήμα.

5.3. Εφημερεύοντες Καθηγητές

Από την προσέλευση μέχρι την αποχώρησή τους οι μαθητές εκ του νόμου τελούν υπό τη διαρκή εποπτεία του σχολείου. Κατά τη διάρκεια των διδακτικών ωρών και εντός των αιθουσών διδασκαλίας την αποκλειστική ευθύνη εποπτείας φέρουν οι διδάσκοντες.

Κατά τη διάρκεια της προσέλευσης, της πρωινής συγκέντρωσης, των διαλειμμάτων και της αποχώρησης των μαθητών από το σχολείο, καθώς και για τη συμπεριφορά των μαθητών εκτός των αιθουσών διδασκαλίας, η ευθύνη εποπτείας εκ του νόμου βαρύνει τους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς, ανάλογα με το χώρο ευθύνης που τους έχει ανατεθεί και επικουρικά τον Διευθυντή του σχολείου.

Κατά τη διάρκεια των διδακτικών κενών, με πρωτοβουλία του Διευθυντή, οι εφημερεύοντες που δεν έχουν διδακτικά καθήκοντα, έχουν καθήκον εποπτείας των μαθητών με τον πιο πρόσφορο, κατά την κρίση τους, τρόπο.

Για λόγους ασφάλειας των μαθητών δεν επιτρέπονται τα αθλήματα και ιδιαίτερα το ποδόσφαιρο, χωρίς την παρουσία του καθηγητή Φυσικής Αγωγής.

5.4. Μαθητικές Κοινότητες

Οι μαθητές οργανώνονται σε μαθητικές κοινότητες. Σε κάθε μαθητική κοινότητα εκλέγεται 5μελές μαθητικό συμβούλιο. Από το σύνολο των μαθητών εκλέγεται 15μελές μαθητικό συμβούλιο.

Οι πρόεδροι των 5μελών συμβουλίων ως εκπρόσωποι των μαθητών συνεργάζονται με τους διδάσκοντες και τους υπεύθυνους καθηγητές για την προώθηση αιτημάτων ή την επίλυση προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα τμήματα.

Ο πρόεδρος του 15μελούς συμβουλίου συνεργάζεται με τους προέδρους των 5μελών συμβουλίων για την αντιμετώπιση θεμάτων ευρύτερου μαθητικού ενδιαφέροντος. Το 3μελές προεδρείο του 15μελούς συμμετέχει στο σχολικό συμβούλιο.

Οι εκπρόσωποι των μαθητών συμμετέχουν στη διαδικασία λήψης των αποφάσεων όλων των οργάνων διοίκησης του σχολείου και με τη συνεργασία τους οφείλουν να συμβάλλουν στη βελτίωση της καθημερινής λειτουργίας της σχολικής μονάδας και τη μεγιστοποίηση του εκπαιδευτικού συμφέροντος των μαθητών.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6ο

ΦΟΙΤΗΣΗ-ΓΟΝΕΙΣ

6.1. Φοίτηση

Οι γονείς ως κηδεμόνες είναι υπεύθυνοι για την παρακολούθηση της φοίτησης, του ήθους και της σχολικής επίδοσης των μαθητών.

Η τακτική μηνιαία έγγραφη ενημέρωση των γονέων από τους υπεύθυνους καθηγητές των τμημάτων για την πορεία της φοίτησης και της συμπεριφοράς των μαθητών δεν αναιρεί ούτε περιορίζει την ευθύνη των γονέων.

Οι γονείς δικαιούνται να έχουν πλήρη και υπεύθυνη ενημέρωση για τους μαθητές, αλλά οφείλουν και οι ίδιοι να ενημερώνουν το σχολείο για θέματα που μπορεί να επηρεάζουν τη φοίτηση, την επίδοση ή τη συμπεριφορά των μαθητών στο σχολείο.

Η φοίτηση των μαθητών πρέπει να είναι τακτική και η παρακολούθηση όλων των μαθημάτων ανελλιπής. Η φοίτηση χαρακτηρίζεται ως επαρκής εφόσον ο αριθμός των ωριαίων απουσιών δεν υπερβαίνει το όριο των 64 αδικαιολόγητων απουσιών καθώς και το όριο των 114 (ή, κατ’ εξαίρεση και υπό προϋποθέσεις,150 ) απουσιών στο σύνολο.

Οι γονείς δικαιολογούν μέχρι 10 ημέρες απουσίας στη διάρκεια του σχολικού έτους που οφείλονται σε σοβαρούς οικογενειακούς λόγους ή ασθένεια των μαθητών κ μέχρι και 2 συνεχόμενες ημέρες με κάθε αίτηση δικαιολόγησης. Ασθένεια μεγαλύτερης διάρκειας των 2 ημερών δικαιολογείται μόνο με την υποβολή σχετικής ιατρικής βεβαίωσης. Οι αιτήσεις δικαιολόγησης απουσιών υποβάλλονται αποκλειστικά από τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών εντός προθεσμίας 10 εργάσιμων ημερών από την επιστροφή των μαθητών στο σχολείο.

6.2. Συνεργασία με γονείς-κηδεμόνες

            Ενημερωτικές Συναντήσεις: Οι γονείς ενημερώνονται από τους καθηγητές τακτικά στη διάρκεια του σχολικού έτους. Κάθε μέλος του διδακτικού προσωπικού ορίζει μία πρωινή ώρα κατά την οποία δέχεται τους γονείς.

ΑΠΟΔΟΧΗ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ

Ο παρών εσωτερικός κανονισμός συντάχθηκε με στόχο να ρυθμίσει τις συνθήκες της καθημερινής σχολικής ζωής, ώστε να διασφαλίζεται η τάξη και η ομαλότητα, να διευκολύνεται το εκπαιδευτικό έργο και να ενισχύεται η παρεχόμενη παιδεία.

Για την επιτυχή εφαρμογή του απαιτείται η συναίνεση όλων των συντελεστών της σχολικής ζωής και η από μέρους τους συνειδητή αποδοχή των κανόνων που περιλαμβάνει και η πρόθυμη βούληση να τους τηρήσουν.

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ &  Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ