Η διδασκαλία του Πυθαγορείου Θεωρήματος με την συμμετοχή και των τριών τάξεων του 2ου Γυμνασίου Χαλκίδας στο πλαίσιο της διαφοροποιημένης διδασκαλίας (Τέχνη και Μαθηματικά)

Η διδασκαλία του Πυθαγορείου Θεωρήματος
με την συμμετοχή και των τριών τάξεων του 2ου Γυμνασίου Χαλκίδας
στο πλαίσιο της διαφοροποιημένης διδασκαλίας
(Τέχνη και Μαθηματικά)

 

  • Η Δράση μας: Σχεδιάζουμε ορθογώνιο τρίγωνο με κάθετες πλευρές 30cm, 40cm και υποτείνουσα 50cm. Σχεδιάζουμε, εξωτερικά του τριγώνου,  τετράγωνα που σχηματίζονται από την κάθε πλευρά του τριγώνου.

 

  • Στόχος: Με τον εναλλακτικό τρόπο διδασκαλίας του Πυθαγορείου Θεωρήματος και με την βοήθεια της ζωγραφικής στοχεύουμε στο να οπτικοποιήσουμε προτάσεις ή θεωρήματα, δημιουργώντας μαθηματικά σχέδια με αισθητικό ενδιαφέρον. Τα παιδιά πρέπει να κινητοποιηθούν και με εναλλακτικές μεθόδους να αρχίσουν να δημιουργούν.

 

  • Ομάδα δράσης:

 

  • Μαθητές/τριες της Γ΄ Τάξης ( Τμήμα Γ3 ) ανέλαβαν να σχεδιάσουν σε τοίχο του αμφιθεάτρου το ορθογώνιο τρίγωνο και τα τετράγωνα. Επίσης, από το ίδιο τμήμα, μαθητές έκαναν θεωρητική επιβεβαίωση του Πυθαγορείου Θεωρήματος για τις συγκεκριμένες διαστάσεις.

 

  • Μαθητές/τριες της Α΄ Τάξης ( Τμήμα Α2 ) έφεραν από σημείο εκτός του ευθυγράμμου τμήματος ( η μία κάθετη πλευρά του τριγώνου μήκους 40cm ) μια κάθετη στη πλευρά αυτή με μήκος 30cm. Έτσι έφτιαξαν τις δύο κάθετες πλευρές του τριγώνου. Στο σημείο αυτό μαθήτρια της Γ΄ Τάξης ανακοίνωσε σε παιδιά της Α΄ και Β΄ Τάξης ότι το μήκος της τρίτης πλευράς θα είναι 50cm, χωρίς να γίνει η μέτρηση. Ένα από τα παιδιά μέτρησε την υποτείνουσα και επιβεβαίωσε την τιμή αυτή. Έτσι δόθηκε αφορμή να συζητήσουμε με τα παιδιά της Β΄ Τάξης το θεώρημα που κρύβεται πίσω από αυτό.

 

  • Μαθητές/τριες της Β΄ Τάξης υπολόγισαν τα εμβαδά των τετραγώνων και τους ζητήθηκε να βρουν ποια σχέση τα συνδέει.

 

  • Τον συντονισμό της δράσης είχαν οι εκπαιδευτικοί:
  1. Ιωάννης Αλεξίου, Μαθηματικός MSc
  2. Ευγενία Καραχάλιου, Μαθηματικός Τμήματος Ένταξης

 

οθόνης 2021 12 10 011722
IMG 20211209 112822 2
received 443649467345519 received 483401559876094 received 392838055965736 received 4635859286513163
IMG 20211125 113408 IMG 20211201 112237 IMG 20211201 112243 IMG 20211203 120910 IMG 20211209 112839 IMG 20211209 112848
1639053716939
1639053716925 1639053716929 1639053716932 1639053716936

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση