- Η Δράση μας: Σχεδιάζουμε ορθογώνιο τρίγωνο με κάθετες πλευρές 30cm, 40cm και υποτείνουσα 50cm. Σχεδιάζουμε, εξωτερικά του τριγώνου, τετράγωνα που σχηματίζονται από την κάθε πλευρά του τριγώνου.
- Στόχος: Με τον εναλλακτικό τρόπο διδασκαλίας του Πυθαγορείου Θεωρήματος και με την βοήθεια της ζωγραφικής στοχεύουμε στο να οπτικοποιήσουμε προτάσεις ή θεωρήματα, δημιουργώντας μαθηματικά σχέδια με αισθητικό ενδιαφέρον. Τα παιδιά πρέπει να κινητοποιηθούν και με εναλλακτικές μεθόδους να αρχίσουν να δημιουργούν.
- Ομάδα δράσης:
- Μαθητές/τριες της Γ΄ Τάξης ( Τμήμα Γ3 ) ανέλαβαν να σχεδιάσουν σε τοίχο του αμφιθεάτρου το ορθογώνιο τρίγωνο και τα τετράγωνα. Επίσης, από το ίδιο τμήμα, μαθητές έκαναν θεωρητική επιβεβαίωση του Πυθαγορείου Θεωρήματος για τις συγκεκριμένες διαστάσεις.
- Μαθητές/τριες της Α΄ Τάξης ( Τμήμα Α2 ) έφεραν από σημείο εκτός του ευθυγράμμου τμήματος ( η μία κάθετη πλευρά του τριγώνου μήκους 40cm ) μια κάθετη στη πλευρά αυτή με μήκος 30cm. Έτσι έφτιαξαν τις δύο κάθετες πλευρές του τριγώνου. Στο σημείο αυτό μαθήτρια της Γ΄ Τάξης ανακοίνωσε σε παιδιά της Α΄ και Β΄ Τάξης ότι το μήκος της τρίτης πλευράς θα είναι 50cm, χωρίς να γίνει η μέτρηση. Ένα από τα παιδιά μέτρησε την υποτείνουσα και επιβεβαίωσε την τιμή αυτή. Έτσι δόθηκε αφορμή να συζητήσουμε με τα παιδιά της Β΄ Τάξης το θεώρημα που κρύβεται πίσω από αυτό.
- Μαθητές/τριες της Β΄ Τάξης υπολόγισαν τα εμβαδά των τετραγώνων και τους ζητήθηκε να βρουν ποια σχέση τα συνδέει.
- Τον συντονισμό της δράσης είχαν οι εκπαιδευτικοί:
- Ιωάννης Αλεξίου, Μαθηματικός MSc
- Ευγενία Καραχάλιου, Μαθηματικός Τμήματος Ένταξης