Παρουσίαση Σχολικών Δράσεων σχολικού έτους 2013 – 2014

  1. «Αειφορία & παραδοσιακή αρχιτεκτονική: Η αξιοποίηση των περιβαλλοντικών παραμέτρων στην κατοικία του παρελθόντος», υπεύθυνες καθηγήτριες: Ηλία Μαρία, Παστουρματζή Κάλη, θεατρικό διάρκεια μαζί με το επόμενο 20΄, Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.
  2. «Βιοκλιματική αρχιτεκτονική: Οι βασικές αρχές δόμησης του χθες στην υπηρεσία της κατοικίας του σήμερα», υπεύθυνες καθηγήτριες Παστουρματζή Κάλη, Ηλία Μαρία, θεατρικό.
  3.  «Η ιστορία του 2ου Γυμνασίου Χαλκίδας» Υπεύθυνη καθηγήτρια Καταροπούλου Φρόσω. PowerPoint – Παρουσίαση, διάρκεια 6΄                               Πολιτιστικό πρόγραμμα.
  4. Πρόγραμμα «ΣΥΝ-ΦΡΟΝΤΙΖΩ» – Πανεπιστήμιο Αθηνών, υπεύθυνη καθηγήτρια: Ηλία Μαρία, παρουσίαση, διάρκεια 5΄
  5. «Στηρίζομαι στα πόδια μου», Υπεύθυνη καθηγήτρια Πιπερτζή Βασιλική, Παρουσίαση, διάρκεια 6΄ . Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας.
  6. «Διαμεσολάβηση». Υπεύθυνες καθηγήτριες: Ανέστη Σώνια, Πίσχινα Κατερίνα, ταινία, διάρκεια 4΄.30΄΄. Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας.
  7.  «Μεσογειακή Διατροφή – Μεταλλαγμένα», υπεύθυνη καθηγήτρια: Αργύρη Παναγιώτα, παρουσίαση, διάρκεια 5΄ Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
  8. Επίσκεψη στη διαδραστική έκθεση «Μαθηματικά… χειροπιαστά» στο Ινστιτούτο Goethe στην Αθήνα. Ταινία, διάρκεια 1΄.15΄΄
  9. Spot για την Γαλλία
  10. «Τοπικά Προϊόντα, Αμπέλι – Βότανα – Αρωματικά φυτά.» Υπεύθυνες καθηγήτριες: Ιωαννίδου Ιωάννα, Τσομώκου Χριστίνα. PowerPoint – Παρουσίαση και χορός με ορχήστρα, διάρκεια 12΄ Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.
  11. Τραγούδια με τη χορωδία του σχολείου μας. Υπεύθυνη καθηγήτρια κ. Καλημέρη, διάρκεια 30΄
  12.  Dj ctam

 

 

 

 

 

 

 

Αγαπητοί γονείς,

Η σχολική χρονιά 2013 – 2014  τελείωσε και η σημερινή γιορτή λειτουργεί ως απολογισμός της δουλειάς των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονιών που συνεργάστηκαν δημιουργικά και αποτελεσματικά όχι μόνο στα παραδοσιακά πλαίσια της σχολικής τάξης αλλά και στα πλαίσια σειράς εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δράσεων.

Πιο συγκεκριμένα, το σχολείο μας, το 2ο Γυμνάσιο Χαλκίδας, βιώνοντας μια νέα παιδαγωγική ώθηση προς την κατεύθυνση ενός ανοίγματος στη κοινωνία και στα εξωτερικά σύγχρονα ερεθίσματα και στοχεύοντας πάντα στην τεκμηριωμένη γνώση, αναλαμβάνει ποικίλες πρωτοβουλίες, επιχειρεί συνεργασίες με τοπικούς φορείς, σχεδιάζει και υλοποιεί ταξίδια στην Ελλάδα και σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και εμπλέκει εκπαιδευτικούς και εκπαιδευόμενους σε νέες εμπειρίες που διευρύνουν το γνωστικό και πολιτισμικό πλαίσιο αναφοράς τους.

Ειδικότερα, οι συμμετέχοντες μαθητές/μαθήτριες σε εκπαιδευτικά προγράμματα ανέλαβαν πήραν μέρος σε πολλές δραστηριότητες, ενημερώσεις και εκδηλώσεις.

Έτσι, και αναφορικά με τα προγράμματα Αγωγής Υγείας:

v      οι 14 μαθητές/τριες του προγράμματος «Διαμεσολάβησης» εκπαιδεύτηκαν στις τεχνικές της Διαμεσολάβησης, ανέλαβαν περιστατικά συγκρούσεων στο σχολείο, και παρακολούθησαν θεατρική παράσταση  σχετική με τη βία, με τίτλο «Ο γδαρμένος».

v      οι μαθητές/τριες του προγράμματος «Μεσογειακή Διατροφή – Μεταλλαγμένα» πραγματοποίησαν δύο επισκέψεις στο 1ο ΕΠΑΛ Χαλκίδας, όπου ενημερώθηκαν σχετικά με το θέμα της διαπραγμάτευσής τους από το γεωπονικό τμήμα και μία επίσκεψη σε έκθεση τοπικών προϊόντων.

v      οι μαθητές/τριες των προγραμμάτων «Στηρίζομαι στα πόδια μου» και «Το καράβι των σχολείων WeC.A.R.E» ανταποκρίθηκαν στην προγραμματισμένη  ροή  αυτών, εκτελώντας τις προβλεπόμενες ασκήσεις αλλά και συχνά «αυτενεργώντας»!!

Επιπλέον,

v      οι μαθητές/τριες του Πολιτιστικού Προγράμματος «Η ιστορία του σχολείου μας»  επισκέφτηκαν τα αρχεία του Νομού Ευβοίας και τη Δημόσια Βιβλιοθήκη Χαλκίδας για συλλογή ιστορικού υλικού και πήραν συνεντεύξεις από παλιούς μαθητές του 2ου Γυμνασίου σχετικά με τη δική τους σχολική ζωή, αφού βέβαια πρώτα διαμόρφωσαν σχετικά ερωτηματολόγια.

Ακόμη, και αναφορικά με τα Περιβαλλοντικά Προγραμμάτα:

v      οι μαθητές/τριες του Προγράμματος «Τοπικά Προϊόντα: Αμπέλι – Βότανα -Αρωματικά Φυτά», παρασκεύασαν λικέρ από κρασί, αρωματικό ξύδι και σκωροκτόνα λεβάντα, επισκέφτηκαν το Περιβαλλοντικό Κέντρο Καρπενησίου, τον Βοτανικό κήπο Διομήδους, αμπελώνες με μικρά οινοποιεία στο Ληλάντιο Πεδίο, και το οινοποιείο Ευβοϊκή αλλά φύτευσαν και βότανα ομορφαίνοντας το σχολική αυλή.

v      οι μαθητές/τριες του Προγράμματος «Στον δρόμο με τ΄ αγάλματα: Τα αγάλματα της παραλίας Χαλκίδας» περιηγήθηκαν στη παραλία της Χαλκίδας, μελέτησαν τα αγάλματά της και επισκέφτηκαν το Περιβαλλοντικό Κέντρο της Ελευσίνας.

v      οι μαθητές/τριες των Προγραμμάτων «Αειφορία και παραδοσιακή αρχιτεκτονική: Η αξιοποίηση των περιβαλλοντικών παραμέτρων στην κατοικία του παρελθόντος» και «Βιοκλιματική αρχιτεκτονική: Οι βασικές αρχές δόμησης του χθες στην υπηρεσία της κατοικίας του σήμερα», αναζήτησαν αντιπροσωπευτικά κτίσματα βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής στην πόλη μας, επισκέφτηκαν και ξεναγήθηκαν στον οικισμό της αρχαίας Ερέτριας και στο σπίτι με τα ψηφιδωτά από αρχαιολόγο, παρακολούθησαν στο σχολείο ομιλία αρχαιολόγου για την ιστορία  δόμησης της ανθρώπινης κατοικίας και έγιναν συγγραφείς, σκηνοθέτες και ηθοποιοί μικρού θεατρικού έργου σχετικής θεματολογίας.

Αλλά, και υποστηρικτικά σε μαθήματα του βασικού σχολικού προγράμματος δόθηκαν ευκαιρίες ανάλογων μαθησιακών ευκαιριών, όπως στους μαθητές:

v      της Γ΄ Γυμνασίου που επισκέφθηκαν «Αρχιτεκτονική Έκθεση» στα Αστέρια με αφόρμηση το μάθημα του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Σ.Ε.Π.) και

v      της Α΄ τάξης που επισκέφθηκαν το ΕΠΑΛ και ενημερώθηκαν από το γεωπονικό τμήμα του, με αφόρμηση το μάθημα της Σχολικής Κοινωνικής Ζωής.

Παράλληλα όμως, και πέρα από την ομπρέλα των μαθημάτων ή των  εκπαιδευτικών προγραμμάτων, σχεδιάστηκαν και πραγματοποιήθηκαν και πολλές άλλες εκπαιδευτικές επισκέψεις/εκδρομές όπως:

v      στη διαδραστική έκθεση «Μαθηματικά … χειροπιαστά» στο ινστιτούτο Goethe

v      στη Βουλή,

v      στην Εστία Γνώσης,

v      στο Μουσείο Πλινθοκεραμοποιίας Ν.& Σ. Τσαλαπάτα,

v      στο κέντρο Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Harvard στο Ναύπλιο, όπου  λειτουργεί  μια από τις μεγαλύτερες και σπουδαιότερες ψηφιακές βιβλιοθήκες του κόσμου, οπότε και δόθηκε η δυνατότητα στους επισκέπτες μαθητές να ενημερωθούν  και για θέματα του άμεσου ενδιαφέροντός τους (πιθανές σπουδές στο εξωτερικό, προετοιμασία, υποτροφίες κ.ά.).

Επίσης,  στο σχολείο φιλοξενήθηκαν:

v      οι συγγραφείς του λευκώματος «Πέτρινα τοξωτά γεφύρια της Ελλάδας» που τιμήθηκαν με βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών και παρουσίασαν το έργο τους στους μαθητές μας.

v      η θεατρική ομάδα του Γυμνασίου Ψυχικού αποτελούμενη από 30 μέλη που  έδωσε δύο παραστάσεις της κωμωδίας «Ζητείται ψεύτης» για την Α΄ και Β΄ τάξη.

v      η περιβαλλοντική ομάδα του 1ου Γυμνασίου Αλίμου που στοχεύοντας στη διερεύνηση της σχολικής ζωής υλοποίησε μια μικρή έρευνα με πληθυσμό-στόχο τους μαθητές του τμήματος Β3, ώστε μέσα από την ανταλλαγή πληροφοριών να προκύψουν ευρήματα και τελικά και συμπεράσματα σε σχέση με το πως σήμερα βιώνεται η σχολική καθημερινότητα και με ποιούς οραματισμούς συνδέεται.

Επιπρόσθετα, αξίζει να σημειωθεί ότι συνεχίζεται η παράδοση της ανάληψης Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων και ήδη έχει κατατεθεί αίτηση για το καινούργιο πρόγραμμα Erasmus+ σε συνεργασία με 5 Ευρωπαϊκά σχολεία, από τη Γερμανία, τη Σλοβακία, τη Τουρκία, την Ισπανία και τη Λιθουανία με θέμα: «Επαγγελματικός προσανατολισμός και σχεδιασμός ζωής σε μία κινούμενη πραγματικότητα». Έτσι, αν εγκριθεί η υλοποίησή του, τα επόμενα τρία χρόνια θα ταξιδέψουν περίπου 50 μαθητές/τριες  στις 5 χώρες και θα επισκεφθούν εργοστάσια, συνδικάτα, βιοτεχνίες, Πανεπιστήμια και το Ευρωπαϊκό κοινοβούλιο στο Στρασβούργο, προκειμένου να  ενημερωθούν για το νέο περιβάλλον εργασίας στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και να συμβάλλουν με τις δικές τους ιδέες και τη δική τους συμμετοχή στη διαμόρφωση των διδακτικών/παιδαγωγικών τρόπων επαγγελματικού προσανατολισμού, ενώ θα ετοιμάσουν και ένα ατομικό Portfolio, αξιοποιήσιμο στο μέλλον για εύρεση εργασίας.

Τέλος, σας ενημερώνουμε ότι το σχολείο μας συμμετέχει και στο πρόγραμμα Αυτοαξιολόγησης του Υπουργείου Παιδείας και ότι έχουν ήδη καταγραφεί τα αποτελέσματα της διερεύνησης στους 7 τομείς και τους αντίστοιχους δείκτες σύμφωνα με τα κριτήρια που τέθηκαν ενώ έχουν προσδιοριστεί οι εξής 3 στόχοι για το επόμενο σχολικό έτος:

1). η αναβάθμιση του εξοπλισμού του εργαστηρίου φυσικών επιστημών και τεχνολογίας,

2). η  βελτίωση των σχέσεων εκπαιδευτικών-μαθητών-γονέων και

3). ο επανακαθορισμός του κανονισμού λειτουργίας του σχολείου.

Βέβαια, για όλα αυτά που συμβαίνουν … σας προσκαλούμε να δείτε και το ιστολόγιο μας στην ηλεκτρονική διεύθυνση:  https://blogs.sch.gr/2gymchlk/ και ταυτόχρονα σας προκαλούμε και σε συχνότερη επικοινωνία και συνεργασία γιατί ο ρόλος σας είναι καθοριστικός για την επιτυχή έκβαση της μαθησιακής διαδικασίας όχι μόνο σε επίπεδο μαθητή αλλά και σε επίπεδο ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας, αφού το σχολείο είναι ένας ζωντανός οργανισμός που εξελίσσεται με την ενεργή συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση