Κατασκευή στο σχολείο μας
Πιστόνι για επίδειξη Αδιαβατικής μεταβολής . Ο κύλινδρος κατασκευάστηκες από plexiglass και έχει μήκος οπής 18cm. Το έμβολο κατασκευάστηκε από σίδερο στο οποίο προσαρμόστηκε βαρύ σφαιρίδιο για υποβοήθεια της συμπίεσης. Κατά μέσο όρο ο λόγος συμπίεσης είναι 1:9 Αρα αν η θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι θ1=20 C η Τ1=293Κ από την εξίσωση Poisson έχουμε: Άρα η […]
ΤΕΙ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ – ΓΙΑ ΠΟΣΟ ΑΚΟΜΗ
Το ‘σχέδιο’ ΑΘΗΝΑ μετά τις αντιδράσεις και τα γράψε – σβήσε ολοκληρώνεται. Ποιο είναι το αποτέλεσμα όλης αυτής της φασαρίας; Έγινε αναδιάρθρωση των ΑΕΙ; Υπήρξε κάποιο σχέδιο; Τηρήθηκαν κάποια αξιοκρατικά κριτήρια; Κέρδισε κάτι η τριτοβάθμια εκπαίδευση της Ελλάδας ή η εθνική οικονομία; Κέρδισε κάτι η Καρδίτσα; Η απάντηση σε όλα τα προηγούμενα ερωτήματα είναι ένα ξερό ΟΧΙ. Γιατί παραμένουν Τμήματα που δεν έχουν εκπαιδευτικό προσωπικό και υποδομές και από τον Οκτώβριο δεν θα μπορούν να λειτουργήσουν (π.χ. Καρδίτσα, Τρίκαλα), γιατί καταργούνται Τμήματα που μπορούν να λειτουργήσουν αυτοδύναμα χωρίς πρόσθετο κόστος (π.χ. Τμήμα Δασοπονίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος), γιατί απαξιώνεται εκπαιδευτικό προσωπικό και εργαστηριακός εξοπλισμός και σπαταλούνται πόροι σε περίοδο οικονομικής κρίσης.
Γιατί έγιναν όλα αυτά; Γιατί ακόμη στην Ελλάδα επικρατούν τα μικροκομματικά συμφέροντα και παραβλέπεται το συμφέρον του λαού. Υπερίσχυσαν τα κομματικά κριτήρια και δυστυχώς οι φορείς της Καρδίτσας δεν μπόρεσαν να ασκήσουν όση πολιτική πίεση άσκησαν οι παρακείμενες πόλεις (π.χ. Τρίκαλα, Λάρισα). Τελικά, η μεγαλύτερη απώλεια του ΤΕΙ Λάρισας είναι η κατάργηση του Τμήματος Δασοπονίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος που βρίσκεται στην Καρδίτσα. Το Τμήμα που συνεισέφερε στη δημιουργία των τριών νεώτερων Τμημάτων δε χρειάζεται πια. Συνήθως όμως καταλαβαίνουμε πόσο χρειάζεται κάτι, όταν το χάσουμε. Τότε όμως είναι πολύ αργά. Τα Τμήματα που παραμένουν μετά το ‘σχέδιο’ Αθηνά για πόσο καιρό παραμένουν; Μήπως πήραν απλώς μια παράταση μέχρι την επόμενη αναδιάρθρωση των ΑΕΙ; Μήπως άρχισε το ντόμινο της συρρίκνωσης και δεν έχει σταματημό; Το άμεσο μέλλον θα δείξει. Η κατάργηση Τμημάτων είναι πανεύκολη. Η δημιουργία τους όμως θέλει πολύ κόπο και χρόνο. Δεν ξέρω αν υπάρχει ακόμη χρόνος για διόρθωση της αδικίας και την αποφυγή της ζημιάς. Αν όμως είμαστε στο παρά πέντε, θα πρέπει να εξαντλήσουμε κάθε μέσο για να βοηθήσουμε ακόμη μια φορά την Καρδίτσα και το Τμήμα Δασοπονίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος. Κάποια στιγμή θα ζητηθούν ευθύνες και θα πρέπει ο καθένας να τις αναλάβει.
Το σχέδιο στην αρχιτεκτονική
Το Ελεύθερο Σχέδιο στην αρχιτεκτονική είναι ένα τεχνικό και καλλιτεχνικό μέσο με το οποίο, ο αρχιτέκτων εκφράζει και παρουσιάζει τις αρχιτεκτονικές, πλαστικές και λειτουργικές ιδέες του. Το ελεύθερο σχέδιο προσδιορίζεται λοιπόν από αυτή τη χρηστική του λειτουργία και κρίνεται από το αν το τελικό αποτέλεσμα είναι όχι μόνο αισθητικά άρτιο αλλά και αν παρέχει με τρόπο μονοσήμαντο τις απαραίτητες πληροφορίες.
Μέσα από το ελεύθερο σχέδιο ο καθένας καλλιεργεί την οπτική του αντίληψη, οξύνει την ευρύτερη παρατηρητικότητα του στα πλαίσια του τονισμού μιας σύνθεσης. Ακόμη ο σχεδιασμός ενός αντικειμένου διαφοροποιήται ανάλογα με τον σχεδιαστη καθως μέσα από αυτό ο ίδιος εκφράζεται και περνάει την ιδιαίτερη ψυχοσύνθεση του.
Η σπουδή στο ελεύθερο σχέδιο καλλιεργεί και προάγει την αισθητική κρίση και γνώση για το καλλιτεχνικά άρτιο, την μεγάλη τέχνη και τα νέα κινήματα. Όμως το Ελεύθερο Αρχιτεκτονικό Σχέδιο πέρα από οποιαδήποτε δημιουργική ένταση και καλλιτεχνική αξία, δεσμεύεται από το συγκεκριμένο σκοπό που εξυπηρετεί και με τον τρόπο αυτό διακρίνεται από κάθε «καθαρό» έργο τέχνης.
Παγόνια στο Παυσίλυπο της Καρδίτσας
Το παγώνι ή παγόνι (επιστ. λατ. Pavo, ελλ. ταώς) είναι πτηνό της οικογένειας των φασιανιδών, της τάξης των ορνιθόμορφων. Κατάγεται από τα δάση της Νότιας Ινδίας. Στην Ευρώπη ήρθε από την αρχαιότητα και εξημερώθηκε με άγνωστο τρόπο. Ήταν γνωστό στη Μεσοποταμία, την Αρχαία Ελλάδα και τη Ρώμη. Ήταν πιστευτό ότι το προστάτευαν οι Θεοί και ήταν συνηθισμένο να βρίσκεται στους ναούς και στις αυλές των πλούσιων σπιτιών. Σήμερα στην Ινδία το παγώνι είναι προστατευόμενο είδος.
Το παγώνι παρουσιάζει έντονο φυλετικό διμορφισμό, καθώς το αρσενικό έχει διαφορετική εμφάνιση από το θηλυκό. Το αρσενικό έχει μήκος 1,25μ. χωρίς την ουρά του, η οποία του διπλασιάζει το μήκος. Το χρώμα του είναι πράσινο ή μπλε στο στήθος, την κοιλιά και το κεφάλι, έχει κοντές φτερούγες που του επιτρέπουν περιορισμένη πτήση και ένα λοφίο στην κορυφή του κεφαλιού. Έχει πολύ εντυπωσιακή ουρά με μακριά πηδαλιώδη φτερά με πράσινα, μπλέ, μαύρα και πορτοκαλί οφθαλμοειδή στίγματα, που την ανοίγει σε σχήμα βεντάλιας.
Αντίθετα το θηλυκό δεν έχει αυτή την εντυπωσιακή όψη, δεν διαθέτει μακριά ουρά και το χρώμα του είναι καστανόγκριζο με σκούρες λωρίδες. Γεννάει μέχρι 5 αυγά, τα οποία κλωσσάει για χρονικό διάστημα περίπου ενός μήνα. Τα παγώνια ζευγαρώνουν κατά την περίοδο των βροχών.
Το παγώνι ζει στα ανοιχτά δάση και αναζητεί την τροφή του είτε στο χάραμα της ημέρας είτε αμέσως πριν από το ηλιοβασίλεμα. Είναι φυτοφάγο και σαρκοφάγο και η διατροφή του περιλαμβάνει σιτάρι, μούρα, σύκα καθώς επίσης και έντομα, μικρά θηλαστικά και ερπετά. Ζει έως 25 χρόνια.
Δημοκρατικό σχολείο και οι προοπτικές αξιοποίησης του ελεύθερου χρόνου
1. Διερεύνηση κλίσεων, ενδιαφερόντων, ώστε οι άνθρωποι να στραφούν σε ανάλογες δραστηριότητες.
2. Απόκτηση καλλιτεχνικής παιδείας (σχολείο):
- παρακολούθηση ποιοτικού θεάτρου, κινηματογράφου, μουσικής, καλών τεχνών
- διάβασμα λογοτεχνίας, φιλοσοφίας, ψυχολογίας
- παρακολούθηση διαλέξεων
- επισκέψεις σε μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους.
3. Αθλητισμός χωρίς ανταγωνιστικό πνεύμα.
Αιτίες για την παθητική αντιμετώπιση του ελεύθερου χρόνου
Ο σύγχρονος μαθητής κατασπαταλά τον ελεύθερο χρόνο,γιατί:
1.Επιδίδεται στον καταναλωτισμό,που στρέφει τον άνθρωπο στη μανιώδη αναζήτηση του χρήματος,για την ικανοποίηση των πλασματικών του αναγκών.
2.Η κυριαρχία τησ υποκουλτούρας απωθεί τους ανθρώπους από την ποιότητα.
3.Η νοοτροπία της ανάλαφρης αντιμετώπισης της ζωής,σε συνδυασμό με διαστρεβλωμένη τη θεωρία της ματαιότητας,κάνουν τον άνθρωπο νωθρό,παθητικό δέκτη,αδρανή.
8.Επικρατεί η τυποποίηση και η βιομηχανοποίηση της κάλυψης του ελεύθερου χρόνου:
-η βιομηχανία του Hollywood σχηματοποίησε το εσωτερικό κενό και παράγει υποκατάστατα ονείρων
-ο άνθρωπος πλήττει στις σύχρονες τεχνοκρατικές κοινωνίες
-αισθάνεται την ανάγκη απόδρασης από τον μηχανοποιημένο παράδεισο
Δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου
Υπάρχουν πολλές δυνατότητες και πολλοί τρόποι αξιοποίησης του ελεύθερου χρόνου. Επισημαίνουμε τους κυριότερους :
– Επαναπροσδιορισμός των αξιών. Πρωταρχικός στόχος να μην είναι ο υλικός ευδαιμονισμός αλλά η πνευματική συγκρότηση του ατόμου. Μόνο τότε θα κατορθώσει να αποβάλλει την καταναλωτική μανία, την απληστία και θα δώσει άλλες προτεραιότητες στη ζωή του. Θα θεωρήσει την αυτάρκεια φυσικό πλούτο και θα διαθέσει τον ελεύθερο χρόνο του σε πνευματικές και πολιτιστικές δραστηριότητες.
– Δημιουργία ορθών διαπροσωπικών σχέσεων, που θα συντελέσουν στην ευχάριστη και δημιουργική διάθεση του χρόνου. Οι φιλικές συντροφιές αποτελούν μέσο και κίνητρο βελτίωσης του χαρακτήρα μας. Μέσω των διαπροσωπικών σχέσεων θα φτάσουμε στην αυτογνωσία, στον αυτοπροσδιορισμό και στην ετερογνωσία.
– Κοινωνική δράση. Συμμετοχή στην επίλυση των κοινωνικών προβλημάτων και συνεργασία για την καλυτέρευση της ποιότητας της ζωής. Με την οργάνωση του ατόμου σε συλλόγους που έχουν ως σκοπό την επίλυση πανανθρώπινων προβλημάτων, όπως σύλλογοι ειρήνης και ανθρωπιστικοί σύλλογοι θα αξιοποιήσει επωφελέστερα τον ελεύθερο χρόνο του.
– Συμμετοχή στην πολιτική ζωή. Το άτομο οφείλει να διαθέτει αρκετό χρόνο για την συμμετοχή του στο πολιτικό “γίγνεσθαι”.
– Γνήσιες μορφές ψυχαγωγίας: μουσική ποιότητας, κινηματογράφος, θέατρο, ενασχόληση με αθλητισμό, με μορφές ατομικής έκφρασης που οδηγεί στη χαλάρωση, στην εκτόνωση και στην αποσυμπίεση από το καθημερινό άγχος, εκδρομές κοντά στη φύση για να ξαναβρεί το άτομο την ψυχική του ηρεμία και γαλήνη.
Γιατί είναι πολύτιμος ο ελεύθερος χρόνος;
Ο ελεύθερος χρόνος υπήρξε πάντα πολύτιμος για τον άνθρωπο,αλλά σήμερα προσλαμβάνει ιδιαίτερη σημασία και τούτο γιατί:
1.Συμβάλλει στη ψυχολογική ισορροπία του ατόμου,γιατί του δίνει τη δυνατότητα να απαλλαγεί από το άγχος την εσωτερικότητα,την απομόνωση και να συνάψει διαπροσωπικές σχέσεις με άτομα που βρίσκονται έξω από το χώρο εργασίας του
2.Απαλλάσει από την ένταση,την ανία,την πλήξη και την αλλοτρίωση και τη μονοτονία στις οποίες οδηγεί η μηχανιστική,μονότροπη και εξειδικευμένη σημερινή εργασία.
3.Δίνεται η δυνατότητα για ευρύτερη πνευματική και πολιτιστική καλλιέργεια,ενασχόληση με τις τέχνες και τα γράμματα
4.Συμβάλλει στην κοινωνικοποίηση του ατόμου,γιατί μπορεί να διαθέσει τον ελεύθερο χρόνο του σε κοινωνικές δραστηριότητες και να συνεργαστεί με τους συνανθρώπους του για την επίλυση κοινωνικών προβλημάτων.
5.Συντελεί στη συγκρότηση της προσωπικότητας.Η δυνατότητα ενασχόλησης με πνευματικές,πολιτιστικές,κοινωνικές και άλλες δραστηριότητες καταξιώνουν την ύπαρξη του γιατί αισθάνεται πολίτης του κόσμου και τα ενδιαφέροντα και η προσφορά του ξεφεύγουν από το ατομικό κέλυφος και προσλαμβάνουν ευρήτερη κοινωνική σημασία.
Ελεύθερος Χρόνος
Ο ελεύθερος χρόνος είναι εκείνος που περισσεύει από τη μαθητική μας εργασία.
” Χωρίς εξεζητημένες εννοιολογικές διακρίσεις μπορεί κανένας να πει ότι ο προϋπολογισμός του χρόνου για τον καθένα μας περιλαμβάνει : χρόνο εργασίας (μαζί με τη διακίνηση στον τόπο της δουλειάς) χρόνο ανάπαυσης (ανανέωση δυνάμεων που ξοδεύτηκαν, ύπνος, φαγητό, υγιεινή) και ελεύθερο χρόνο (αυτοδιαθέσεις, ιδιωτικό, χωρίς υποχρεώσεις)” ( Γ. Δασκαλάκης εφημ. ΒΗΜΑ)
Γιατί υπάρχει σήμερα περισσότερος ελεύθερος χρόνος?
Αναμφισβήτητα στην εποχή μας υπάρχει περισσότερος ελεύθερος χρόνος σε σύγκριση με άλλες εποχές. Σ’ αυτό συντέλεσαν κυρίως :
– Η τεχνολογική πρόοδος που οδήγησε στον αυτοματισμό.
– Η βελτίωση των μέσων μεταφοράς και επικοινωνίας. Η γρήγορη μετάβαση στους χώρους και η επιστροφή, καθώς και η ρύθμιση πολλών εργασιακών θεμάτων με σύγχρονα μέσα επικοινωνίας, όπως τηλέφωνο, φαξ και άλλα μέσα εξασφαλίζουν αρκετό πολύτιμο χρόνο.
– Η καθιέρωση της πενθήμερης εργασίας.
– Η αύξηση των αργιών, η μακρά διάρκεια των διακοπών.
Η ΣΗΨΗ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
- Το καταναλωτικό πνεύμα, ενισχυμένο από τη διαφήμιση έχει εισβάλλει στο χώρο του αθλητισμού, μετατρέποντάς τον σε πηγή πλουτισμού: μια ολόκληρη αθλητική βιομηχανία εξαρτάται από την προβολή του αθλητισμού, κυρίως από τα Μ.Μ.Ε., την ακροαματικότητα των ολυμπιακών αγώνων εκμεταλλεύονται οι ισχυρές χώρες και οι μεγάλες βιομηχανίες για να προωθήσουν τα προϊόντα τους και να προβάλλουν τη δύναμή τους.
- Μέσω του αθλητισμού εξυπηρετούνται πολιτικές σκοπιμότητες. Σε ανελεύθερα καθεστώτα με την υπέρμετρη προβολή του αθλητισμού πετυχαίνεται ο αποπροσανατολισμός της νεολαίας από τα ουσιαστικά προβλήματα και η διοχέτευση του δυναμισμού της σ’ αυτό και όχι στους κοινωνικούς αγώνες.
- Η έλλειψη παιδείας και ιδιαίτερα αθλητικής, η απουσία ιδανικών και η έκπτωση των ηθών έχει επιπτώσεις και στον αθλητισμό.
- Η μετατροπή του αθλητισμού σε διέξοδο για εκτόνωση από τα πολλά και ποικίλα προβλήματα της ζωής.
- Υπάρχουν και καθαρά ψυχολογικά αίτια, όπως ο εγωισμός, η ματαιοδοξία, η τάση για ανάδειξη, η απληστία και η φιλοδοξία που ενισχύουν τον εκφυλισμό.
- Η παιδεία και ιδιαίτερα η ανθρωπιστική, η πνευματική καλλιέργεια, η εμμονή στην άμιλλα.
- Η εξυγίανση των αθλητικών συλλόγων, χώρων, ομοσπονδιών και η αποστασιοποίηση του αθλητισμού από πολιτικά ή οικονομικά συμφέροντα
- Η έλλειψη εμπρηστικών ή υπονομευτικών δημοσιευμάτων, που εξάπτουν το φανατισμό των χούλιγκαν και υποβιβάζουν το νόημα του αθλητισμού.
- Το Ολυμπιακό ιδεώδες ν’ αποκτήσει ξανά τη γνησιότητά του. Ν’ αποδεσμευτεί από τα συμφέροντα, να σταματούν οι πόλεμοι κατά τη διάρκεια διεξαγωγής των αγώνων, δίνοντας την ευκαιρία σε χώρες που βρίσκονται σ’ εμπόλεμη κατάσταση να επανεξετάσουν τις σχέσεις τους.
Ο πλούτος της φύσης!
Η Ελλάδα είναι η χώρα που έχει την μεγαλύτερη κληρονομιά σε όλα τα επίπεδα αλλά και στο στοιχείο της ομορφιάς που δίνει η φύση και εκμεταλλεύεται αρνητικά ο άνθρωπος. Αρχικά, η Καρδίτσα διαθέτει έναν από τους πλέον ονειρεμένους προορισμούς ενός ταξιδιώτη που θέλει να ηρεμήσει αλλά και να <<ταξιδέψει>> σε άλλο κόσμο. Η Λίμνη Πλαστήρα είναι η πιο γνωστή και όπως φαίνεται και στην φωτογραφία δικαίως θεωρείται ένα από τα ομορφότερα μέρη. Η Θεσσαλονίκη ,επίσης, είναι μία πόλη που κατά την γνώμη μου ελκύει περισσότερο τους φοιτητές καθώς δεν είναι μεγάλη και απρόσωπη σαν πόλη αλλά δεν είναι και μία μικρή πόλη που δεν μπορείς να ξεφύγεις από κανέναν. Η θέα της Θεσσαλονίκης δεν χρειάζεται κάποιος να την περιγράψει παρά μόνο να την απολαύσει από φωτογραφικό υλικό αλλά ακόμα καλύτερα από κοντά. Τέλος, η πλέον αγαπημένη μου πόλη, η Πάτρα , διαθέτει ωραία θέα και μέρη ,ιδανικός προορισμός για φοιτητή καθώς θεωρείται ως μία από τις καλύτερες επιλογές για σπουδές. Επιπλέον,η θάλασσα από μόνη της διαδραματίζει καταλυτικό ρόλο στη χαλάρωση του ατόμου αλλά και στην διασκέδασή του.