ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

 

Π  Ε  Ρ  Ι  Ε  Χ  Ο  Μ  Ε  Ν  Α

  1. Εισαγωγικό σημείωμα    2
  2. Φοίτηση μαθητών – Απουσίες                                                       2
  3. Άφιξη στο σχολείο                                                                               3
  4. Προσευχή- Εθνικός Ύμνος- Έπαρση της σημαίας                       4
  5. Κατανομή διδ/κών ωρών πρωινού – ολοήμερου προγ/τος   4
  6. Αποχώρηση από το σχολείο                                                             5
  7. Μεταφορά μαθητών    6
  8. Διάλειμμα                                                                                               7
  9. Επισκέψεις – γιορτές                                                                          7
  10. Γονείς – κηδεμόνες                                                                            8
  11. Η αξιολόγηση των μαθητών   10
  12. Σχολική αμφίεση – εξοπλισμός                                                  11    
  13. Χρήση σχολικής περιουσίας – συμπεριφορά   11
  14. Παραπτωματική συμπεριφορά – επιπτώσεις   12
  15. Πολιτική Προστασία σε Έκτακτα Γεγονότα                           15  

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

το σχολείο είναι ο χώρος όπου οι μαθητές περνούν πολλές ώρες, μαθαίνουν, συνεργάζονται, παίζουν, δημιουργούν, χαίρονται  και αναπτύσσουν την προσωπικποτητά τους.

Για να πραγματοποιηθεί αποτελεσματικά η εκπαιδευτική διαδικασία και να λειτουργεί το σχολείο ως κοιτίδα γραμμάτων και αγωγής  είναι αναγκαίο να εφαρμόζονται κανόνες  που θα γνωρίζουν και θα  τηρούν με ευσυνειδησία, οι  εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείς.

Κοινός στόχος όλων των μετεχόντων στη σχολική κοινότητα είναι αφενός η εκπαίδευση των μαθητών και αφετέρου η αγωγή τους με την υιοθέτηση σημαντικών αξιών, όπως η συνεργασία, η αλληλεγγύη, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της ιδιαιτερότητας του «άλλου», η ενσυναίσθηση, η περιβαλλοντική συνείδηση, η αγωγή υγείας,  η απόλυτη εναρμόνιση όλων σε κοινούς συμφωνημένους κανόνες.

Φοίτηση  μαθητών – Απουσίες

Η φοίτηση των μαθητών είναι υποχρεωτική, όπως ορίζει η εκπαιδευτική νομοθεσία.

Το Σχολείο αποτελεί το φυσικό χώρο εκπαίδευσης, αγωγής, μάθησης και προόδου, εφόσον  ασκούνται από επιστημονικά καταρτισμένους και παιδαγωγικά επαρκείς εκπαιδευτικούς που προσπαθούν οργανωμένα για την επίτευξη των στόχων της αγωγής.

Η φοίτηση των μαθητών στο σχολείο οφείλει να είναι τακτική, σε καθημερινή βάση.

Οι αδικαιολόγητες απουσίες των μαθητών, δυσχεραίνουν την πρόοδό τους και κάνουν δύσκολο το έργο των δασκάλων, που θα κληθούν να καλύψουν  τα κενά τους.

Το ωράριο του καθημερινού προγράμματος τηρείται λεπτομερώς – ιδίως η ώρα προσέλευσης στο σχολείο και η ώρα αποχώρησής τους – όπως και κάθε άλλης σχολικής εκδήλωσης (πρωινή προσευχή, εορταστικές εκδηλώσεις, εκπαιδευτικές εξορμήσεις, εκδρομές κ.ά.).

Η απουσία από τα μαθήματα δικαιολογείται μόνον όταν συντρέχει σοβαρός λόγος (ασθένεια, έκτακτα οικογενειακά γεγονότα κ.ά.).

Σε περίπτωση ασθενείας κατά την επάνοδο του μαθητή στο Σχολείο, μετά από απουσία δύο (2) ημερών, χρειάζεται ιατρική βεβαίωση.

Όταν συντρέχει λόγος να πάρει κάποιος γονέας το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει εγκαίρως -την ίδια ή την προηγούμενη ημέρα- το δάσκαλο της τάξης και το Διευθυντή του σχολείου.

Για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και τις αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, είναι οπωσδήποτε απαραίτητη η συμπλήρωση Ατομικού Δελτίου Υγείας για τους μαθητές των Α’ και Δ΄ Τάξεων.

Άφιξη στο σχολείο

Η άφιξη των μαθητών κάθε πρωί γίνεται από τις 8:οο΄ ώς 8.10΄, από την είσοδο του σχολείου στην οδό Τσιτσάνη. Το κουδούνι χτυπά στις 8:15΄.

Είναι απολύτως αναγκαία για όλους τους μαθητές η έγκαιρη προσέλευση, γιατί  βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής πρέπει να καθυστερήσει δικαιολογημένα ενημερώνει από την προηγούμενη το Διευθυντή και το δάσκαλο της τάξης και εισέρχεται από την είσοδο της οδού Χατζηδάκη όπου βρίσκεται και το κουδούνι της εισόδου. Σε κάθε άλλη περίπτωση έρχεται στο σχολείο συνοδευόμενος από το γονέα ή τον κηδεμόνα του κατά τη διάρκεια του 1ου διαλείμματος.

Οι γονείς ή κηδεμόνες που συνοδεύουν τους μαθητές το πρωί, αφού βεβαιωθούν  ότι  έχουν εισέλθει στο προαύλιο, αποχωρούν αμέσως μόλις χτυπήσει το κουδούνι για την πρωινή προσευχή.

Προσευχή- Εθνικός Ύμνος- Έπαρση της σημαίας

Κατά τη διάρκεια της προσευχής οι μαθητές παρακολουθούν με προσοχή και ευλάβεια.

Ο Εθνικός Ύμνος απαγγέλλεται και η έπαρση της σημαίας γίνεται σε εθνικές επετείους και την πρώτη Δευτέρα  κάθε μήνα.

Όλοι οι μαθητές ανεξαρτήτως θρησκεύματος ή εθνικότητας οφείλουν, εφόσον βρίσκονται στο χώρο του σχολείου, να σέβονται την ιερότητα της στιγμής της προσευχής ή του Εθνικού  Ύμνου.

Κατανομή διδακτικών ωρών πρωινού – ολοήμερου προγράμματος

Οι διδακτικές ώρες και τα διαλείμματα του σχολείου, καθώς και η διάρκειά τους, παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα:

Π Ρ Ω Ι Ν Ο

ΩΡΕΣ                    ΔΙΑΡΚΕΙΑ

  1. 00΄- 08.15΄ 15΄ Υποδοχή μαθητών

08.15΄- 09.40΄         85΄      1η διδακτική περίοδος

09.40΄- 10.00΄         20΄      Διάλειμμα

10.00΄- 11.30΄         90΄      2η διδακτική περίοδος

11.30΄- 11.45΄         15΄      Διάλειμμα

11.45΄- 12.25΄         40΄      5η ώρα

12.25΄- 12.35΄         10΄      Διάλειμμα

12.35΄- 13.15΄         40΄      6η ώρα

13.15΄- 13.20΄         5΄ Διάλειμμα- Aποχώρηση μαθητών Πρωινού Προγράμματος

Λήξη  υποχρεωτικού προγράμματος

ΟΛΟΗΜΕΡΟ

13:15΄ – 13:20΄        5΄        Διάλειμμα

13:20΄ – 14:00΄        40΄      Φαγητό

14.00΄- 14.15΄         15΄     Διάλειμμα

14.15΄- 15.00΄         45΄     1η ώρα

15.00΄- 15.15΄         15΄      Διάλειμμα

15.15΄- 16.00΄       45΄      2η   ώρα

16:00΄:  Λήξη Ολοήμερου Προγράμματος

 

Αποχώρηση από το σχολείο

Οι μαθητές φεύγουν από το σχολείο κατά τη διάρκεια των μαθημάτων μόνο αφού λάβουν άδεια από το διευθυντή και αφού έχει έρθει στο σχολείο ο γονέας ή ο κηδεμόνας τους για να τους συνοδεύσει. Η αναχώρησή τους γίνεται από την είσοδο της οδού Χατζηδάκη.

Στο καθημερινό πρόγραμμα  οι γονείς ή κηδεμόνες οφείλουν να γνωρίζουν την ώρα άφιξης των μαθητών στο σχολείο ή την ώρα αποχώρησής τους από αυτό και να είναι ενήμεροι για τις ανακοινώσεις και από το http://blogs.sch.gr/2dimvaris/, ώστε να συνοδεύουν κατά την έναρξη ή να παραλαμβάνουν εγκαίρως με το πέρας των μαθημάτων τα παιδιά τους, από την είσοδο της οδού Τσιτσάνη. Με τον τρόπο αυτό ενισχύεται η εύρυθμη λειτουργία του σχολείου αλλά, κυρίως, διαφυλάσσεται η ασφάλεια των παιδιών που αποχωρούν και εκείνων που συνεχίζουν το μάθημα.

Η αποχώρηση των μαθητών από το σχολείο (πάντα από την έξοδο της οδού Τσιτσάνη) γίνεται ως εξής:

  • Για τους μαθητές που παρακολουθούν μόνο το Πρωινό Πρόγραμμα στις 13:15 μ.μ.
  • Για τους μαθητές που παρακολουθούν το Ολοήμερο Πρόγραμμα οι ώρες αποχώρησης είναι οι 15:00 μ.μ. ή 16:00 μ.μ.

ανάλογα με ό,τι οι γονείς ή κηδεμόνες τους έχουν δηλώσει στην αίτηση εγγραφής τους.

Για την ασφαλέστερη αποχώρηση τών μαθητών κατά τη λήξη των μαθημάτων τα παιδιά κατευθύνονται στην έξοδο σε γραμμές, συνοδευόμενα από τον/την εκπαιδευτικό και παρατάσσονται στη γραμμή του γηπέδου του μπάσκετ σε ειδικά σκιαγραφημένη θέση για κάθε τάξη  (κατ’ εξαίρεση τις βροχερές μέρες θα παρατάσσονται κατά μήκος του διαδρόμου).

Αυτό συμβαίνει μετά το χτύπημα του κουδουνιού, για τη λήξη του Πρωινού Προγράμματος.

Πρώτα αποχωρούν οι μαθητές που μετακινούνται με λεωφορείο ανά τάξη και στη συνέχεια οι υπόλοιποι πάλι ανά τάξη.

Το λωφορείο μεταφοράς των παιδιών παρκάρει στο πεζοδρόμιο προς τη μεριά του σχολείου κι όχι απέναντι, ώστε οι μαθητές να επιβιβάζονται με ασφάλεια (Πράξη 11, 17-11-2014 «Εύρυθμη λειτουργία του σχολείου»).

Μεταφορά μαθητών

Κατά την καθημερινή μεταφορά των μαθητών με λεωφορείο από το σπίτι στο σχολείο (ή το αντίθετο) αλλά και κατά τις εκπαιδευτικές  επισκέψεις που απαιτείται η μεταφορά  με λεωφορείο, οι μαθητές θα πρέπει να φορούν ζώνες ασφαλείας, να μη μετακινούνται και να μη μαλώνουν.

Ο σεβασμός και η υπακοή  προς  τον/τη συνοδό είναι απαραίτητη προϋπόθεση.

 

Διάλειμμα

Το διάλειμμα είναι χρόνος φαγητού, παιχνιδιού, ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων, αλλά και  ικανοποίησης σωματικών αναγκών. Οι μαθητές παίζουν φιλικά, χωρίς να παραβαίνουν τους κανόνες του παιχνιδιού και για οποιοδήποτε πρόβλημά τους αναζητούν λύση στους εφημερεύοντες δασκάλους που βρίσκονται στο προαύλιο.

Για την αποτελεσματικότερη επιτήρηση του αύλιου χώρου κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων αποφασίστηκε (Πράξη 11, 17-11-2014 «Εύρυθμη λειτουργία του σχολείου») οι μαθητές της Στ΄ τάξης να χρησιμοποιούν τις σκάλες που βρίσκονται προς τις τουαλέτες για να κατεβαίνουν στο προαύλιο ή να ανέβουν στην αίθουσα διδασκαλίας τους, ενώ οι μαθητές των Δ΄ & Ε΄ αυτές προς το κυλικείο.

Εάν βρέχει οι μαθητές παραμένουν στις τάξεις με τους δασκάλους τους.

Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα τα παιδιά, αφού έχουν ήδη τακτοποιήσει τις ανάγκες τους (νερό – τουαλέτα), συγκεντρώνονται στον αύλιο χώρο του σχολείου –ανά τάξη, σε θέσεις που είναι προκαθορισμένες–  και περιμένουν το δάσκαλό τους να εισέλθουν όλοι μαζί στην τάξη. Η είσοδος γίνεται ήρεμα σε γραμμές. Κάθε εκπαιδευτικός ανοίγει την τάξη του, που είναι κλειδωμένη,  για να  προφυλάσσoνται τα παιδιά από ατυχήματα και άλλα δυσάρεστα περιστατικά.

Σε περίπτωση που οι μαθητές έχουν γυμναστική παραμένουν σε γραμμή στο προαύλιο περιμένοντας το γυμναστή/στρια.

Επισκέψεις – γιορτές

Οι εκπαιδευτικές επισκέψεις και οι γιορτές αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και βοηθούν στην υλοποίηση του ρόλου του σχολείου, γι΄ αυτό οι μαθητές απουσιάζουν από αυτές μόνο αν έχουν σοβαρό λόγο. Η συμπεριφορά τους και οι υποχρεώσεις τους κατά τη διάρκεια των γιορτών είναι ανάλογη με ό, τι υποδεικνύεται από τους δασκάλους. H συμμετοχή των μαθητών στις σχολικές δραστηριότητες πρέπει να θεωρείται ευκαιρία προβολής των ιδεών ή των ιδιαίτερων ταλέντων τους, ώστε να συμβάλλουν πρόθυμα στη διαμόρφωση και στην υλοποίησή τους.

Μαθητές με διαφορετικές κοινωνικές – οικονομικές καταβολές, θρησκευτικές πεποιθήσεις ή φυσικές ιδιαιτερότητες μέσα στο σχολείο δεν πρέπει να στοχοποιούνται και να περιθωριοποιούνται.

Σημασία έχουν οι κανόνες, ο δημοκρατικός διάλογος και η δυνατότητα εναλλαγής  απόψεων μεταξύ των ομάδων που αποτελούν την κοινότητα του σχολείου, ώστε να  κοινωνικοποιούνται οι μαθητές.

Για τη συμμετοχή του μαθητή στις εκπαιδευτικές επισκέψεις  είναι απαραίτητο να υπάρχει έγκριση του κηδεμόνα, όπως ορίζεται από τη νομοθεσία. Επίσης το σχολείο μπορεί να ζητήσει  την έγκριση του Γονέα – Κηδεμόνα για κάποιες άλλες εκδηλώσεις, για τις οποίες δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη.

Κατά τις εκπαιδευτικές επισκέψεις τηρείται  το σχολικό ωράριο.

Στις γιορτές το ωράριο διαμορφώνεται. Για παράδειγμα, σε κάθε Εθνική γιορτή ορίζουμε τη διάρκεια της γιορτής και δε λειτουργεί το Ολοήμερο.

Γονείς – κηδεμόνες

Οι κηδεμόνες μπορούν και πρέπει να ενημερώνονται τακτικά για την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους από το δάσκαλο της τάξης. Εκείνος ορίζει ημερομηνία κι ώρα τακτικής συνάντησης κι επικοινωνίας.

Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές (ή αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων της εισόδου της οδού Τσιτσάνη) και ενημερώνονται για θέματα της λειτουργίας του σχολείου.

Οφείλουν ακόμη να γνωστοποιούν στο δάσκαλο της τάξης και στο διευθυντή κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του μαθητή.

Κανένας ενήλικος δεν έχει δικαίωμα να επιπλήττει, ή να τιμωρεί, ή να νουθετεί άλλο παιδί εκτός της οικογένειάς του στο χώρο του σχολείου. Για οποιοδήποτε θέμα προκύψει ενημερώστε το δάσκαλο της τάξης ή το διευθυντή οι οποίοι και θα το διευθετήσουν.

Γενικότερα κανένας ανήλικος ή ενήλικος δεν έχει δικαίωμα να βρίσκεται στο κτίριο ή στο προαύλιο του σχολείου χωρίς να έχει πάρει άδεια από το Διευθυντή του σχολείου.

Σε περίπτωση απουσίας μαθητή οι γονείς ή κηδεμόνες οφείλουν να ενημερώσουν το σχολείο.

Όταν υπάρχει μακρόχρονη ή επαναλαμβανόμενη απουσία το σχολείο επικοινωνεί με την οικογένεια του μαθητή και δίνονται κατευθύνσεις για τη μελέτη του.

Το τηλέφωνο του σχολείου 210 8970804 είναι στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε ενημέρωση. Παρακαλούμε βεβαιωθείτε ότι οι δάσκαλοι έχουν τα  σωστά τηλέφωνά σας.

Σε περίπτωση διαζυγίου το σχολείο πρέπει ενημερωθεί -με την προσκόμιση των απαραίτητων εγγράφων- ποιος από τους  γονείς του μαθητή έχει την κηδεμονία του.

Οφείλουμε όλοι να δημιουργήσουμε κλίμα αγαστής συνεργασίας σχολείου – οικογένειας.

Οι γονείς οφείλουν να προσέρχονται στο σχολείο στις παρακάτω περιπτώσεις:

α) Μια φορά το μήνα, για να ενημερώνονται για την πρόοδο και τη διαγωγή των παιδιών τους, σε ημέρα και ώρα  που ορίζει κάθε εκπαιδευτικός.

Κατά τις ενημερώσεις οι γονείς θα μπαίνουν στο σχολείο μετά την είσοδο των μαθητών στις τάξεις τους.

β) Κάθε τρίμηνο για να παραλαμβάνουν τη βαθμολογία. Ο εκπαιδευτικός αξιολογεί τη συνολική επίδοση των μαθητών του και παραδίδει τη βαθμολογία στο Διευθυντή.  Ο Σύλλογος Διδασκόντων αποφασίζει την ημερομηνία κατά την οποία οι γονείς θα παραλάβουν τους ελέγχους. Ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει καταρχήν περιγραφικά την επίδοση του μαθητή και κατόπιν προχωρά στην αριθμητική αποτίμηση αυτής παραδίδοντας τον έλεγχο.

γ) Στις πολιτιστικές εκδηλώσεις του σχολείου.

δ) Στις ειδικές συγκεντρώσεις Γονέων και Κηδεμόνων.

ε) Στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς για να παραλαμβάνουν τους τίτλους προόδου – σπουδών.

στ) Εκτάκτως, όποτε ορίζουν οι δάσκαλοι ή όποτε καλούνται προσωπικά από αυτούς ή από τη Δ/νση για να πληροφορηθούν ή να συζητήσουν θέματα που αφορούν τα παιδιά τους.

Η προσέλευση των γονέων και κηδεμόνων στις συναντήσεις που ορίζονται από το σχολείο είναι απαραίτητη.

 Η αξιολόγηση των μαθητών

 

Οι  μαθητές αξιολογούνται αφού ληφθούν υπόψη:

  • Η συμμετοχή του στο μάθημα και η διεκπεραίωση των καθημερινών

εργασιών  της  τάξης.

–   Την επιμελή και σωστή συμπλήρωση των εργασιών  που έχει να

κάνει στο   σπίτι.

  • Την επίδοση στις γραπτές ασκήσεις και  στις προφορικές  ερωτήσεις.
  • Την επίδοσή του στα επαναληπτικά διαγωνίσματα.
  • Τη συμμετοχή με συνέπεια και ισοτιμία στην ομάδα που ανήκει.
  • Τη γενική συμπεριφορά του απέναντι στους συμμαθητές και τους

δασκάλους του.

Σχολική αμφίεση – εξοπλισμός

Το ντύσιμο των μαθητών πρέπει να είναι κατάλληλο για σχολικό χώρο και ανάλογο με την εποχή και τις καιρικές συνθήκες.

Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο πολύτιμα ή επικίνδυνα αντικείμενα.

Η χρήση και κατοχή κινητών τηλεφώνων, με βάση σχετική νομοθεσία του υπουργείου Παιδείας, δεν επιτρέπεται για τους μαθητές.

Το σχολικό βιβλίο παρέχεται στους μαθητές για να τους  προσφέρει δωρεάν γνώση.  Η κακή χρήση, το μουντζούρωμα, το σκίσιμο των σελίδων δε συνάδουν με την αγάπη προς την έντυπη γνώση που οφείλει να εμφυσά το σχολείο στους μαθητές του.

Χρήση σχολικής περιουσίας – συμπεριφορά

Η συμπεριφορά των  μαθητών και των μαθητριών πρέπει να είναι ευγενική και να διαπνέεται από πνεύμα συνεργασίας και αλληλεγγύης.

Λεκτική και σωματική βία απαγορεύεται κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες και αποτελεί λόγο κυρώσεων.

Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων οι μαθητές οφείλουν να κάθονται ήμεμα στη θέση τους, να παρακολουθούν την παράδοση και να υπακούουν στις εντολής των δασκάλων τους.

Καθημερινά οι μαθητές έχουν την υποχρέωση να ενημερώνονται για το πρόγραμμά τους, να κάνουν τις εργασίες τους και να έχουν μαζί τους  τα απαραίτητα πράγματα για το μάθημά τους.

Η προστασία του σχολικού κτιρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων μας. Οι μαθητές οφείλουν να προσέχουν τα έπιπλα και τις εγκαταστάσεις του σχολείου.  Πριν την αποχώρησή τους με τη λήξη του Πρωϊνού Προγράμματος οφείλουν να καθαρίσουν την τάξη τους από χαρτιά ή άχρηστα αντικείμενα.

Η εξοικονόμηση ενέργειας είναι απαραίτητη για τη μακροβιότητα του πλανήτη μας. Έτσι και στο σχολείο δεν αφήνουμε χωρίς λόγο ανοιχτά τα φώτα ή τις βρύσες να τρέχουν.

Παραπτωματική συμπεριφορά – επιπτώσεις

Για την καλύτερη επίτευξη του παιδαγωγικού έργου είναι αναγκαία η καλλιέργεια σε κάθε μαθητή της ικανότητας της αυτοπειθαρχίας στην τήρηση των κανόνων.

Όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας πρέπει να γνωρίζουν ποια συμπεριφορά είναι ανεκτή και ποια όχι από το σχολείο, να σέβονται και να τηρούν τον κανονισμό λειτουργίας του σχολείου.

Η ισχύουσα εκπαιδευτική νομοθεσία  αντιμετωπίζει αποφασιστικά τα φαινόμενα παραβίασης του κανονισμού του σχολείου από τους μαθητές ή την αντικοινωνική συμπεριφορά τους, τόσο για ουσιαστικούς λόγους -επειδή αλλοιώνεται η πραγματική σχολική εικόνα του μαθητή- όσο και, κυρίως, για παιδαγωγικούς. Το σχολείο πρέπει να αποδοκιμάσει την άποψη ότι ο μαθητής μπορεί να αντιτίθεται σε κανόνες, που οι άλλοι σέβονται και τηρούν, χωρίς συνέπειες.

«Αποκκλίσεις των μαθητών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στο συμμαθητή, από όλα αυτά που το σχολείο θέτει ως κανόνες της λειτουργίας του, πρέπει να θεωρούνται σχολικά παραπτώματα.

Τα σχολικά παραπτώματα θα αντιμετωπίζονται από το σχολείο σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα την αρχή ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων πρέπει να είναι η τελευταία επιλογή, όμως δεν αποκλείεται ως παιδαγωγικό μέτρο.  Η επιείκεια χωρίς όρια νομιμοποιεί τις αποκλίσεις και καλλιεργεί την αντίληψητηςατιμωρησίας» Βασικές αρχές κανονισμού λειτουργίας των σχολείων Π.& Δ.Ε. (Υπουργείο Εθν. Παιδείας και Θρησκευμάτων).

Στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Βάρης ο Σύλλογος Διδασκόντων αποφάσισε, για τους μαθητές οι οποίοι παραβιάζουν συστηματικά τους κανόνες συμπεριφοράς που έχει θέσει ως άξονα λειτουργίας του το σχολείο, μέτρα ανάλογα με τις εκάστοτε πράξεις, με στόχο να τους νουθετήσει,  αλλά και να επιτύχει την ασφάλεια των άλλων μαθητών και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.   Πιο συγκεκριμένα:

Ο Σύλλογος Διδασκόντων συμφώνησε ομόφωνα (Πράξη 18, 23-3-2015) να συνταχθεί έντυπο που θα περιλαμβάνει περιπτώσεις παράτυπης, σύμφωνα με τον εσωτερικό Κανονισμό του σχολείου, συμπεριφοράς. Παράτυπες  θεωρούνται  οι συμπεριφορές κατά τις οποίες ο μαθητής:

Μέσα στην τάξη

  1. Δεν έχει μαζί του βιβλία –τετράδια
  2. Ενοχλεί τους συμμαθητές του
  3. Κάνει φασαρία και δεν παρακολουθεί
  4. Δεν έχει κάνει τις ασκήσεις του
  5. Δεν ανταποκρίνεται στις εντολές του δασκάλου

Στο διάλειμμα

  1. Ενοχλεί τους συμμαθητές του
  2. Δεν τηρεί τους κανόνες του παιχνιδιού
  3. Δεν μπαίνει στη γραμμή του, όταν χτυπάει το κουδούνι
  4. Φέρεται αντικοινωνικά

Όταν, επομένως, ο μαθητής «υποπέσει» σε κάποια από τις παραπάνω παρατυπίες αποφασίστηκε να γίνεται:

  1. Παρατήρηση από το δάσκαλο
  2. Ενυπόγραφη ενημέρωση των γονέων του, με ειδικό έντυπο
  3. Κύρωση από το δάσκαλο (σε τέσσερις παράτυπες συμπεριφορές)

           Οι κυρώσεις θα είναι:

           1ο  Στάδιο

Επίπληξη από το διευθυντή και κλήση του γονέα ή κηδεμόνα στο σχολείο για κοινή αντιμετώπιση του προβλήματος.

2ο  Στάδιο

(Στην περίπτωση που ο μαθητής δε βελτιωθεί με τα παραπάνω μέτρα και  συνεχίσει να παρουσιάζει παραβατική συμπεριφορά).

  1. Μαθητής και εκπαιδευτικός μελετούν τρόπους διαχείρισης της προβληματικής συμπεριφοράς του πρώτου και συνυπογράφουν πρωτόκολλο αντικατάστασής της με την πρέπουσα.  Σε κάθε βήμα αυτού σταδίου ενημερώνεται γραπτώς ο γονέας ή κηδεμόνας.
  2. Ο εκπαιδευτικός με το διευθυντή του σχολείου ζητούν τη συναίνεση και συνεργασία των γονέων ή κηδεμόνων να απευθυνθούν σε παιδοψυχολόγο ή άλλο ειδικό επιστήμονα για να τους βοηθήσει στην αντιμετώπιση του προβλήματος.

3ο  Στάδιο

Εάν, και παρά τη λήψη των παραπάνω μέτρων, ο μαθητής δε βελτιώσει τη συμπεριφορά του και συνεχίζει να παρουσιάζει την ίδια παραβατικότητα, τότε το θέμα παραπέμπεται προς συζήτηση στο Σύλλογο Διδασκόντων, ο οποίος καλείται να αντιμετωπίσει το πρόβλημα  με  τις παρακάτω ενέργειες:

  1. Καλεί τους γονείς ή κηδεμόνες του μαθητή και το Συντονιστή Εκπ/κού Έργου της περιφέρειας του σχολείου για να αντιμετωπίσουν όλοι μαζί το πρόβλημα.

Μετά τη αναλυτική εξέταση του θέματος και τη λήψη όλων των απαιτούμενων μέτρων, ο Σύλλογος Διδασκόντων παίρνει την τελική απόφαση. Μπορεί να αποφασίσει, αν το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα σοβαρό και επαναλαμβανόμενο, την αλλαγή  σχολικού περιβάλλοντος για το μαθητή.

Πολιτική Προστασία σε Έκτακτα Γεγονότα

Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου μας συναντήθηκε αποκλειστικά για να καταστρώσει σχέδιο δράσης σε περίπτωση κινδύνου από έκτακτο γεγονός. Συζητήθηκαν οι ενέργειες πριν και μετά π.χ. από ένα σεισμό και ανατέθηκαν αρμοδιότητες στο προσωπικό του σχολείου, σύμφωνα με την εγκύκλιο Ψ 28/28201/14-12-2012.

Πιο αναλυτικά κάθε εκπαιδευτικός του σχολείου αναλαμβάνει να μιλήσει στην τάξη του για το σεισμό και να τονίσει αναλυτικά και παραστατικά στους μαθητές του τις απαραίτητες ενέργειες σε περίπτωση ανάλογου περιστατικού, παρουσιάζοντας σχετικές αφίσες.

Κατόπιν ορίζεται να γίνει άσκηση σεισμού από όλο το σχολείο για να μάθουν και στην πράξη οι μαθητές τι πρέπει να κάνουν, πώς θα βγαίνουν από την τάξη τους και ποια θα είναι η θέση τους στο προαύλιο. Η  άσκηση αυτή να επαναλαμβάνεται άλλες δύο φορές σε διαφορετικές ώρες στη διάρκεια των προσεχών εβδομάδων, για να μάθουν πώς θα κινηθούν οι μαθητές/τριες όταν δε βρίσκονται στις αίθουσές τους, αλλά σε άλλο χώρο του διδακτηρίου.

Τις πρώτες εβδομάδες κάθε σχολικού έτους, αφού γίνουν οι απαραίτητες υποδείξεις στους μαθητές, θα γίνεται εκ νέου η άσκηση αυτή δύο – τρεις φορές με καταληκτική εκείνη που πραγματοποιείται τη «Διεθνή Ημέρα Μείωσης των Επιπτώσεων των Φυσικών Καταστροφών», στις 13 Οκτωβρίου.

 

Διαδικασία εκκένωσης του κτιρίου

Α΄ φάση:  Κατά τη διάρκεια του συμβάντος

Κατά τη διάρκεια του συμβάντος ο/η εκπαιδευτικός προτρέπει τους μαθητές να σκύψουν στο πλάι των θρανίων τους και να καλύψουν τα κεφάλια με τα δύο χέρια τους.

Β΄ φάση:  Κατά τη λήξη του συμβάντος

Κατά  τη λήξη του συμβάντος  εκπαιδευτικοί και μαθητές εφαρμόζουν   το σχέδιο εκκένωσης του διδακτηρίου.

Ο/η δάσκαλος/α βάζει σε γραμμή τα παιδιά, ανοίγει την πόρτα της αίθουσας και περιμένει εκεί οδηγίες από τον εκπαιδευτικό που έχει οριστεί να κινηθεί πρώτος προς τον αύλιο χώρο. (Σε κάθε όροφο του κτιρίου έχει οριστεί κι από ένας υπεύθυνος).

Κάνουμε ησυχία και είμαστε συγκεντρωμένοι, ώστε να ανταποκρινόμαστε απόλυτα στις οδηγίες συντονισμού των ενεργειών εκκένωσης.

Ακολουθεί τη σειρά εκκένωσης των αιθουσών που ορίζεται στον πίνακα προτεραιότητας του κτιρίου.

Ο εκπ/κός κάθε τάξης επιβλέπει ώστε τα παιδιά να κινούνται στην έξοδο με τον τρόπο που έχουν διδαχθεί, γρήγορα αλλά όχι τρέχοντας.

Όλες οι τάξεις κατευθύνονται, η μία μετά την άλλη, στο σημείο του αύλιου χώρου που έχει αποφασιστεί για αυτές στην ανάλογη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων.

Ακόμη και μετά από έναν ισχυρό σεισμό, ο συντονισμός, η ψυχραιμία, η καλή συνεννόηση βοηθούν στην επιτυχή αντιμετώπιση του φαινομένου.

Κατηγορίες: ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.