Ενημέρωση «#ΡΙΣΠΕΚΤ στο σώμα σου»: Μιλάμε ανοιχτά για την περίοδο!
Σήμερα οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’ και ΣΤ’ τάξης του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε μια πολύ ξεχωριστή δράση. Παρακολουθήσαμε το εθνικό πρόγραμμα ενημέρωσης «#ΡΙΣΠΕΚΤ στο σώμα σου», μια πρωτοβουλία του Υπουργείου Υγείας και της UNICEF στην Ελλάδα.
Μέσα από μια ανοιχτή και φιλική συζήτηση, καταλάβαμε ότι η περίοδος (έμμηνος ρύση) δεν είναι ένα θέμα που πρέπει να συζητάμε ψιθυριστά ή με ντροπή. Είναι ένα απόλυτα φυσιολογικό κομμάτι της ανάπτυξης κάθε κοριτσιού και σημάδι ότι το σώμα μας λειτουργεί σωστά.
Το πρόγραμμα μας βοήθησε να:
- Καταρρίψουμε τα ταμπού: Η περίοδος δεν είναι «αρρώστια» ούτε κάτι «κρυφό».
- Ενημερωθούμε σωστά: Μάθαμε για τις αλλαγές στο σώμα μας και πώς να φροντίζουμε την υγιεινή μας.
- Δείξουμε σεβασμό: Καταλάβαμε πόσο σημαντικό είναι να στηρίζουμε ο ένας τον άλλον, χωρίς πειράγματα, αλλά με κατανόηση.
Στην ενημέρωση δεν μιλήσαμε μόνο για την περίοδο, αλλά για τη συνολική εικόνα του σώματός μας. Συζητήσαμε για την εφηβεία, αυτή τη συναρπαστική περίοδο μετάβασης όπου:
- Το σώμα αλλάζει: Ψηλώνουμε απότομα, η φωνή αλλάζει, το δέρμα γίνεται πιο λιπαρό και το σώμα μας παίρνει τη νέα του μορφή.
- Τα συναισθήματα αλλάζουν: Μάθαμε ότι είναι φυσιολογικό να νιώθουμε μερικές φορές μπερδεμένοι ή πιο έντονα συναισθήματα.
- Ο σεβασμός παραμένει: Είτε είμαστε αγόρια είτε κορίτσια, το να κατανοούμε τι συμβαίνει στον εαυτό μας και στους συμμαθητές μας είναι το κλειδί για να είμαστε μια δεμένη ομάδα.
Το πιο σημαντικό κομμάτι του «#ΡΙΣΠΕΚΤ» είναι ότι δεν μένει μόνο στα λόγια. Στο πλαίσιο της ισότιμης πρόσβασης σε είδη υγιεινής, θα διανεμηθούν δωρεάν προϊόντα περιόδου σε όλα τα κορίτσια των μεγάλων τάξεων του σχολείου μας.
Στόχος είναι καμία μαθήτρια να μην νιώθει εκτεθειμένη ή απροετοίμαστη και να έχει όλα όσα χρειάζεται για να νιώθει ασφάλεια και αυτοπεποίθηση κάθε μέρα στο σχολείο.
Η γνώση διώχνει τον φόβο. Με το «#ΡΙΣΠΕΚΤ», το σχολείο μας γίνεται ένας χώρος όπου όλοι νιώθουμε άνετα με το σώμα μας και τις αλλαγές του.
Σεβόμαστε τον εαυτό μας, σεβόμαστε τους άλλους, κάνουμε #ΡΙΣΠΕΚΤ στο σώμα μας!