Δημοσιευμένο στην κατηγορία Γ' Τάξη, Δ' Τάξη, Δραστηριότητες - Εξωσχολικά, Επισκέψεις

Επίσκεψη στο Μουσείο της Πόλης του Βόλου

 

 

 

 

 

 

2017-10-18 09.55.05

γράφει ο Παναγιώτης Ψιλιώτης

Όλα ξεκίνησαν από την δεύτερη ώρα. Η τάξεις Γ’ και Δ’ πήραν τις θέσεις τους και ξεκίνησαν για το λεωφορείο. Όταν έφτασαν στο μουσείο ο ξεναγός κ. Γιώργος τους ξενάγησε στους χώρους και από ό,τι έμαθα, έμαθαν και για την Ευαγγελίστρια και για την Νέα Ιωνία. Είδαν φωτογραφίες και υλικό από την πλούσια ιστορία της πόλης. Συζήτησαν για τους πρόσφυγες από τη Μικρά Ασία, τα παλιά επαγγέλματα, σημαντικά κτίρια και πώς χρησιμοποιούνται σήμερα και μεγάλες καταστροφές στην ιστορία της πόλης.

2017-10-18 09.55.14

 

2017-10-18 11.24.15

 

2017-10-18 11.23.36

Έμαθαν για την ιστορία του Βολου γενικά, βρήκαν περιοχές σε μια αεροφωτογραφία και μετά από λίγο έπαιξαν ένα παιχνίδι ερωτήσεων. Για όλους ήταν μια ξεχωριστή και τέλεια ημέρα.

Δημοσιευμένο στην κατηγορία Γ' Τάξη, Δ' Τάξη, Δραστηριότητες - Εξωσχολικά, Ε΄Τάξη, Επισκέψεις

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΕΣΚΛΟ – ΔΙΜΗΝΙ

Την  Τετάρτη 19  Απριλίου  2016  το σχολείο  μας  και  συγκεκριμένα  οι  τάξεις  Γ’, Δ’ και Ε’ πραγματοποίησαν  μια  εκπαιδευτική  εκδρομή  στους  αρχαιολογικούς  χώρους του  Σέσκλου  και  του Διμηνίου. Τα  παιδιά  ξεναγήθηκαν  στους  δύο  χώρους  της  νεολιθικής  περιόδου,  που  έχουμε  την  τύχη να  τους  έχουμε  στην  περιοχή  μας  κι  έτσι  μπορούμε  να  δούνε  από  κοντά  ό,τι  διδάσκεται  στο μάθημα  της  Ιστορίας  στην  Γ’  Δημοτικού.
   Πρώτα  φτάσαμε  στο  Σέσκλο έναν από τους σπουδαιότερους νεολιθικούς οικισμούς της Ελλάδας και της Ευρώπης, που έδωσε το όνομά του σε μία ολόκληρη φάση της νεολιθικής εποχής στη Θεσσαλία. Κατοικήθηκε από την αρχή της νεολιθικής εποχής (7η χιλιετία π.Χ.) μέχρι και τη Μέση Εποχή του Χαλκού, αλλά γνώρισε τη μεγαλύτερη ακμή του στην 5η χιλιετία π.Χ., κατά τη Μέση Νεολιθική περίοδο. Τα σπίτια, που υπολογίζονται σε 500-800, ήταν πιο πυκνά διατεταγμένα στο λόφο, χωρίζονταν από δρομάκια και πλατείες και περιβάλλονταν από μεγάλους τοίχους, ενώ στην επίπεδη περιοχή ήταν πιο άνετα και απομακρυσμένα. Αυτό  που  εντυπωσίασε  τα  παιδιά  ήταν  ότι  υπήρχαν  3  διαστρωματώσεις  κατοικιών η  μία  πάνω  από  την  άλλη, που  έγιναν  σε  διαφορετικές  χρονικές  περιόδους  και  σκεπάστηκαν  από χώμα. Επίσης,  η  περιοχή  που  επιλέχτηκε,  λόγω  δύο  αρχαίων  ποταμών  αριστερά  και  δεξιά  του οικισμού, αλλά  και  του  παρακείμενου  δάσους  αναγκαίου  για  την  ξυλεία  και  το  κυνήγι.
 
 
4aa5852b-1964-4a35-a3f2-31f3a4b54824
 
Ύστερα,  επισκεφτήκαμε  τον  προϊστορικό  οικισμό  του  Διμηνίου,   που  ήταν εντυπωσιακότερος  από τον  προηγούμενο, εξαιτίας  των  θολωτών  μυκηναϊκών  τάφων  που  σώζονται  στη  περιοχή. Πρόκειται για έναν από τους πιο γνωστούς οικισμούς της Ελλάδας και για το σημαντικότερο οικισμό της Νεότερης Νεολιθικής περιόδου. Η πρώτη εγκατάσταση στο λόφο χρονολογείται στο τέλος της 5ης χιλιετίας π.Χ., στη Νεότερη Νεολιθική περίοδο. Ήταν μία οργανωμένη κοινότητα 200-300 κατοίκων, που ζούσαν σε 30-40 σπίτια και ασχολούνταν κυρίως με τη γεωργία και την κτηνοτροφία, αλλά και με την αλιεία, λόγω της μικρής απόστασης από τη θάλασσα.
 
unnamed
 
 
Το Διμήνι ξεχωρίζει από τους άλλους νεολιθικούς οικισμούς γιατί παρουσιάζει ένα μοναδικό αρχιτεκτονικό στοιχείο, τους έξι λιθόκτιστους περιβόλους, που είχαν οικοδομηθεί γύρω από τον οικισμό κατά ζεύγη, με σκοπό πιθανότατα να στηρίζουν το έδαφος και να ορίζουν το χώρο. Ανάμεσά τους ήταν κτισμένα τα σπίτια, ενώ στο κέντρο βρισκόταν μία ευρύχωρη αυλή. Το 1901 ανασκάφηκε ο θολωτός τάφος πάνω στο λόφο, που είναι γνωστός και ως «Τούμπα»  ενώ ο δεύτερος θολωτός τάφος, γνωστός ως «Λαμιόσπιτο», είχε ανασκαφεί το 1886 από τους Lolling και Wolters.
 
unnamed (1)
 
Η ξενάγηση και στους δύο οικισμούς ήταν ενδιαφέρουσα και παραστατική και οι μαθητές απάντησαν σε ερωτήσεις και συμμετείχαν ενεργά στην αναπαράσταση, εκφράζοντας απορίες και ενεργοποιώντας τη γνώση που απέκτησαν από το βιβλίο της Ιστορίας. Συμπερασματικά, μπορούμε  να  πούμε  ότι  ήταν  μια  εκδρομή  που  μάγεψε  τους  μικρούς  μας μαθητές, αφού  τους  προσέφερε  μια  ολοκληρωμένη  εικόνα  των  δύο  οικισμών, από  τους  πιο  παλιούς στην  Ευρώπη, που  έχουμε  την  τύχη  να  είναι  πολύ  κοντά  στην  πόλη  μας, το Βόλο.
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Γ' Τάξη, Δ' Τάξη, Δραστηριότητες - Εξωσχολικά, Εκδρομές, Φυσική Αγωγή

Η εκδρομή στην Αγία Μαρίνα – Πεζοπορία Γ΄ και Δ΄ τάξεων

Γράφει η Κατερίνα Γκιώνη
Η κυρία Κατερίνα
Η κυρία Κατερίνα

Ξεκινήσαμε στις 9 το πρωί μαζί με τη Γ΄τάξη και την κυρία Κατερίνα, ήρθαν επίσης ο κυριος Γιάννης, ο κύριος Γρηγόρης, η κυρία Ολυμπία και η κυρία Έφη. Αρχίσαμε να περπατάμε προς τα πάνω, σαν να πηγαίνουμε από το μονοπάτι του Ιάσονα. Όταν φτάσαμε σε έναν αυτοκινητόδρομο, κατηφορίσαμε λιγάκι. Αμέσως μετά βρεθήκαμε σε ένα μέρος καταπληκτικό! Είχε ψηλούς πλατάνους, χειμάρρους και πουλιά. Η κυρία Κατερίνα είναι μέλος ενός ορειβατικού συλλόγου και ήξερε από βότανα, μας έδειξε πολλά από αυτά.

Μαθαίνουμε για τα βότανα
Μαθαίνουμε για τα βότανα
Όταν δυστυχώς περάσαμε εκείνο το πανέμορφο μέρος, βρήκαμε μια ανηφόρα και προχωρούσαμε, και προχωρούσαμε … και προχωρούσαμε… άλλες φορές μέσα σε ελαιώνες, άλλες φορές μέσα σε λιβάδια και άλλες φορές μέσα σε δάσος. Μετά βρήκαμε μια απότομη κατηφόρα και αρχίσαμε να κατεβαίνουμε. Τότε ήταν που φτάσαμε στην Αγία Μαρίνα, ένα μικρό εκκλησάκι που είχε έξω τη μικρή του καμπάνα. Μείναμε για λίγο εκεί και μετά κάναμε μια μικρή εξερεύνηση: βρήκαμε μια παράγκα και την εξερευνήσαμε κι αυτήν. Μερικά παιδιά έλεγαν ότι ήταν στοιχειωμένη, κι άλλα έλεγαν ότι ζούσε μια μάγισσα εκεί..!
P1080852
Το εκκλησάκι
Μετά φύγαμε και προχωρήσαμε προς το Κατωχώρι. Μόλις μπήκαμε στο Κατωχώρι πήγαμε στην πλατεία, που επιτέλους είχε βρύση! ..οπότε έτρεξαν προς τα εκεί όλα τα παιδιά που δεν είχαν νερό (ένα από αυτά τα παιδιά ήμουν κι εγώ). Κάποια παιδιά μπήκαμε σε μια μικρή αποθήκη που είχε μπει μέσα νερό, αλλά μπορούσες να μπεις επειδή είχε ένα μικρό μονοπατάκι από πέτρες, χωρίς να βραχείς. Όταν μας είπαν ότι φεύγουμε, προχωρήσαμε προς τα πίσω και κατηφορίσαμε σ’ ένα κακοτράχαλο και στενό μονοπάτι.
Όταν γυρίσαμε στο σχολείο όλοι χαίρονταν γιατί είχαμε κουραστεί πολύ! Παρόλα αυτά, είχαμε περάσει τέλεια!
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Γ' Τάξη, Δ' Τάξη, Δραστηριότητες - Εξωσχολικά, Φυσική Αγωγή

Πεζοπορία Γ-Δ τάξεων – Το μονοπάτι του Ιάσονα

P1080399 (2)

Γράφουν οι Βαγγέλης Καραλάκος και Θάνος Βασιλούδης

Στις 15 Οκτωβρίου οι Γ και Δ τάξεις του σχολείου μας πήγαν μια πεζοπορία στο μονοπάτι του Ιάσονα που αρχίζει απο τους πρόποδες του Πηλίου και τελειώνει στην κορυφή του. 

Στις 9 η ώρα όλοι ήταν έτοιμοι.´Ετσι η κυρία Ολυμπία (η γυμνάστρια του σχολείου μας), η κυρία Έφη η δασκάλα της Δ´ τάξης, ο κύριος Γρηγόρης, ο δάσκαλος της Γ´τάξης, και τα παιδιά ξεκινήσαμε για το μονοπάτι. Στο δρόμο η κυρία Ολυμπία μας είπε πολλά πράγματα και μας εξήγησε πολλά πράγματα για διάφορα λουλούδια.

P1080395 (2)

Αργότερα στάματησαμε, φάγαμε, παίξαμε και ξεκουραστήκαμε. Η θέα ήταν τέλεια.Από εκεί πάνω βλέπαμε όλο το Βόλο.  Εκεί μια κυρία μας έδωσε πολλά ρόδια.

P1080398 (2)

Στο γυρισμό κάθε τρεις και λίγο σταματούσαμε και μαζεύαμε λουλούδια, κουκουνάρια και βελανίδια. Επίσης, μαζέψαμε άγριο θυμάρι και ρίγανη που μοσχοβολούσε. Όλοι θέλησαν να πάρουν ένα κάκτο αλλα κανείς δεν είδε ότι είχαν αγκάθια. Τότε όλοι γκρίνιαζαν και ήθελαν να βγάλουν τα αγκάθια!

P1080401 (2)

Όταν φτάσαμε στο σχολείο μαζέψαμε τα πράγματα μας και πήγαμε στα σπίτια μας.  Ήταν μια φοβερή πεζοπορία και περάσαμε τέλεια!

Δημοσιευμένο στην κατηγορία Α' Τάξη, Β' Τάξη, Γ' Τάξη, Δ' Τάξη, Δραστηριότητες - Εξωσχολικά, Προγράμματα, Τάξεις, Φυσική Αγωγή

Μάθημα ποδηλασίας στο σχολείο μας

P1070509P1070513

Το ποδήλατό τους και το κράνος τους έφεραν σήμερα οι μαθητές του σχολείου μας μαζί τους και ο κ. Θανάσης Οικονόμου, ο Γυμναστής μας ο οποίος ξεκίνησε ένα πρόγραμμα ποδηλασίας με σκοπό τα παιδιά  να διδαχτούν πώς να οδηγούν με ασφάλεια, να αναγνωρίζουν τις πινακίδες οδικής κυκλοφορίας, να βελτιώσουν την ικανότητα ελέγχου στο ποδήλατο και να χρησιμοποιούν σωστά τις ταχύτητες,  να ρυθμίζουν/διορθώνουν το ποδήλατο τους και πολλές άλλες συναφείς δεξιότητες του αθλήματος… Οι μικροί ποδηλάτες την πρώτη κιόλας μέρα διέγραψαν με ενθουσιασμό και επιδεξιότητα τροχιές στο προαύλιο του σχολείου, υπακούοντας στη σήμανση και τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας.

Καλή αρχή………

 

Δημοσιευμένο στην κατηγορία Α' Τάξη, Αγγλικά, Β' Τάξη, Γ' Τάξη, Γιορτές, Δ' Τάξη, Ε΄Τάξη, Εκδηλώσεις, Μουσική, ΣΤ' Τάξη

Χριστούγεννα 2014-2015

Επιστρέφουμε δυναμικά σ’έναν καινούριο χρόνο και είμαστε έτοιμοι για περιπέτεια! Μετά από ένα απαραίτητο διάλειμμα, βρεθήκαμε ξανά την περασμένη Πέμπτη στην αυλή του σχολείου. Μεγάλη η χαρά και πολλά τα νέα. Δώρα, ταξίδια, παιχνίδια στο χιόνι, όλα όσα συνέβησαν μέσα στις διακοπές έπρεπε να συζητηθούν άμεσα!

Πριν πάρουμε λοιπόν τον κανονικό μας ρυθμό ξανά, ας θυμηθούμε για λίγο πώς αποχαιρετήσαμε το 2014. Οι τελευταίες μέρες πριν τα Χριστούγεννα ήταν όπως πάντα δραστήριες και γεμάτες. Πήγαμε επισκέψεις και παρακολουθήσαμε ομιλίες και εργαστήρια για τα κάλαντα στο Λύκειο Ελληνίδων και για τη Γεννηση του Χριστού στο ΚΔΑΠ Νεάπολης. Μικροί και μεγάλοι παρακολούθησαν, συζήτησαν και δημιούργησαν με θέμα τα αγαπημένα σε όλους Χριστούγεννα. Παράλληλα, στολίσαμε το σχολείο και ετοιμάσαμε μεγάλο αριθμό από στολίδια και διακοσμητικά τα οποία διατέθηκαν στο Bazaar του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων αλλά και στη γιορτή του σχολείου. Σας ευχαριστούμε πολύ όλους για την ανταπόκριση και την ενίσχυση, η προσπάθεια για τη διαμόρφωση της αίθουσας τελετών συνεχίζεται.

Το Χριστουγεννιάτικο Bazaar του Συλλόγου Γονέων πραγματοποιήθηκε στις 14 Δεκεμβρίου, ημέρα Κυριακή, και είχε όπως πάντα μεγάλη επιτυχία. Με μουσική, αναψυκτικά, ζεστό κρασί με μπαχαρικά και πολλές δραστηριότητες για μικρούς και μεγάλους ήταν μια πολύ όμορφη βραδιά, πρόγευση των γιορτών που θα ακολουθούσαν. Αμέσως μετά, μπήκαμε στην τελική ευθεία για την προετοιμασία της σχολικής γιορτής που είχε βέβαια αρχίσει δειλά-δειλά από τις αρχές του μήνα, με ατέρμονες συζητήσεις μεταξύ των εμπλεκομένων («σκηνοθετών», «σεναριογράφων» και «μουσικών επενδυτών»!), αιτήσεις για χρηματοδότηση από τον «παραγωγό», διανομή ρόλων και πρώτες απόπειρες να πετύχουμε τις μελωδίες!

 Σκληρή δουλειά ακολούθησε την τελευταία εβδομάδα με εντατικές πρόβες και αναπροσαρμογή του προγράμματος για να χωρέσουν όλα. Οι μικροί performers με άψογο επαγγελματισμό συνδύασαν μαθήματα και πρόβες μαθαίνοντας χορευτικά και λόγια και γράφοντας επαναληπτικά τεστ μέχρι την τελευταία μέρα! Αυτή την εβδομάδα, άλλωστε, έγινε και η επίδοση βαθμολογίας Α΄ τριμήνου και  η στοχοθεσία για το Β΄. Γρήγορα, όμως, έφτασε η Τρίτη 23 Δεκεμβρίου, η μεγάλη μέρα!

Η παρουσίαση χωρίστηκε σε δύο μέρη. Στο  πρώτο οι μαθητές των Α΄ και Β΄ τάξεων παρουσίασαν το κεντρικό θεατρικό με τη συνοδεία χορωδίας από τους μαθητές της ΣΤ. Το έργο που διαλέξαμε να παρουσιάσουμε φέτος ήταν ο «Φον Κουραμπιές εναντίον Κόμη Μελομακαρόνη» του Κυριάκου Χαρίτου με μουσική του Αντρέα Κατσιγιάννη, μια υπέροχη ιστορία που με αφορμή τον ανταγωνισμό των δυο πιο διάσημων χριστουγεννιάτικων γλυκών, μας διδάσκει πόσο ίδιοι είμαστε τελικά κάτω από επιφανειακές διαφορές και ανόητες εχθρότητες. Το βιβλίο δραματοποιήθηκε και διασκευάστηκε από τις δασκάλες Κατερίνα Σαράφη και Ζωή Γεροστάθη και η χορωδία διδάχτηκε και συνοδεύτηκε από τη μουσικό Κωνσταντίνα Καραφέργια και τον εκπαιδευτικό των Αγγλικών Γιάννη Καραλάκο. Είχαμε μάλιστα την τιμή να έχουμε τον ίδιο το συνθέτη κ. Κατσιγιάννη στο ακροατήριο, ο οποίος δήλωσε ενθουσιασμένος από τις καλλιτεχνικές επιδόσεις των παιδιών. Καθαρές και δυνατές φωνές, χαριτωμένα χορευτικά, υπέροχα τραγούδια και ονειρεμένα κοστούμια συνέθεσαν ένα αποτέλεσμα που θα μείνει αξέχαστο σε όλους, θεατές και συντελεστές.

Στο Β΄μέρος, τη σκυτάλη πήρε η μουσική. Κάθε τάξη ξεχωριστά παρουσίασε ένα αγαπημένο χριστουγεννιάτικο τραγούδι σε διάφορες γλώσσες, με έμφαση στα Αγλλικά και τα Γαλλικά που διδάσκονται στο σχολείο μας. Τα παιδιά συνόδεψαν τα τραγούδια τους με κρουστά και μεταλλόφωνα, ενώ δύο μαθήτριες από την Ε΄ και τη ΣΤ΄, οι Μελτζινίτη Δώρα και Γκάτσιτς-Βετούλη Βασιλεία, έπαιξαν βιολί. Με τραγούδι, χορό και μουσική, οι μαθητές του σχολείου μας ξεπέρασαν τον εαυτό τους και άφησαν τις καλύτερες εντυπώσεις αποχαιρετώντας το 2014 με τον καλύτερο τρόπο.

Μετά τη λήξη της γιορτής ο αποχαιρετισμός ήταν συγκινητικός αλλά και με προσμονή της ξεκούρασης που υπόσχονται οι διακοπές των Χριστουγέννων. Μάθαμε όλοι πολλά ετοιμάζοντας αυτή τη γιορτή και περάσαμε υπέροχα. Ελπίζουμε να καταφέρουμε και του χρόνου να παρουσιάσουμε ένα τέτοιο θέαμα και να πλουτίσουμε περισσότερο τις καλλιτεχνικές μας εμπειρίες. Καλή χρονιά σε όλους!

Μια μικρή γεύση

Δημοσιευμένο στην κατηγορία Α' Τάξη, Β' Τάξη, Γ' Τάξη, Δ' Τάξη, Δραστηριότητες - Εξωσχολικά, Ε΄Τάξη, Προγράμματα, ΣΤ' Τάξη

Ένα δέντρο … αλλλιώτικο!

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα των Δικαιωμάτων των παιδιών το σχολείο μας συμμετείχε στη δράση με θέμα: «Το δέντρο των Δικαιωμάτων και των Υποχρεώσεων».

Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες, οι «μικροί»  Α’, Β’, Γ’ και οι «μεγάλοι» Δ’, Ε’, Στ’ και παρακολουθήσαμε ένα project που σχεδίασαν αντίστοιχα οι Δασκάλες Σαράφη Αικατερίνη (Α΄ Τάξη) και Πατρίκου Ελένη (Δ’  Τάξη). Ακολούθησε συζήτηση με τους μαθητές για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις σε σχέση με τη βία στο σχολείο.  Με τις ιδέες που προέκυψαν στη συνέχεια, όλα τα παιδιά έγραψαν από ένα δικαίωμα και μία υποχρέωση σε φυλλαράκια δέντρου σχεδιασμένα και κομμένα από τα παιδιά. Το κάθε παιδί τα κόλλησε στα κλαδιά του χειροποίητου δέντρου που τοποθετήθηκε σε περίοπτη θέση στο διάδρομο του σχολείου, για να θυμίζει με τη σκιά του την όμορφη δράση και να εξακολουθεί να παίζει τον εκπαιδευτικό του ρόλο. 

 

P1070259 P1070258 P1070253 P1070264 P1070269

Δημοσιευμένο στην κατηγορία Γ' Τάξη, Δ' Τάξη, Δραστηριότητες - Εξωσχολικά, Προγράμματα, Φιλοξενίες

Επίσκεψη της Τροχαίας στο σχολείο

Στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης με θέμα «Κυκλοφορώ με ασφάλεια» το πρωί της Δευτέρας ήρθε κλιμάκιο της Τροχαίας και μίλησε στους μαθητές Τρίτης Γ’ και Τετάρτης Δ ́τάξεων για τη σωστή συμπεριφορά που επιβάλλεται να έχουμε στο δρόμο είτε είμαστε στο αυτοκίνητο, είτε στη μηχανή είτε ως πεζοί.

Τα παιδιά παρακολούθησαν ένα ενημερωτικό video από τους τροχονόμους, ακολούθησε συζήτηση με ερωτήσεις των παιδιών. Στο τέλος τα παιδιά έδωσαν μία κατασκευή (κολλάζ) που είχαν φτιάξει στις τάξεις τους, για να ευχαριστήσουν τους τροχονόμους για την καλή διάθεση που είχαν και για το χρόνο που αφιέρωσαν στα παιδιά.

P1070217 P1070220 P1070222

Δημοσιευμένο στην κατηγορία Α' Τάξη, Β' Τάξη, Γ' Τάξη, Δ' Τάξη, Δραστηριότητες - Εξωσχολικά, Ε΄Τάξη, Εκδηλώσεις, Μουσική, ΣΤ' Τάξη, Τάξεις, Φυσική Αγωγή

«Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού»

Η Πέμπτη 9/10  ήταν μια μέρα διαφορετική για το σχολείο μας. Γιορτάσαμε την 1η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού με θεματικό άξονα «Ρατσισμός και διαφορετικότητα»

Το μάθημά μας αυτή τη μέρα ήταν αλλιώτικο. Δεν είχε βιβλία Γλώσσας και τετράδια Ορθογραφίας δεν είχε Μαθηματικά,  Αντιγραφή. Δεν είχε τίποτα απο τα συνηθισμένα. Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και ξεκινήσαμε τις δράσεις στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας. Οι μικρές τάξεις του σχολείου μας είχαν σαν αφόρμηση για κουβέντα ένα βίντεο.

Ένα βίντεο με ήρωες καρτούν που δέχτηκαν ρατσιστική συμπεριφορά. Ο δράκος που δεν μπορούσε να πετάξει, ο Κουασιμόδος, το φυτοφάγο λιοντάρι, το ασχημόπαπο, ο ευαίσθητος καρχαρίας μας θύμισαν πόσο άσχημα αισθάνεται κάποιος όταν τον βάζουν στην άκρη, όταν του φέρονται προσβλητικά, όταν τον αφήνουν χωρίς συντροφιά. Η συζήτηση φούντωσε για καλά και όλοι καταλάβαμε πως δεν πρέπει να έχουμε τέτοια συμπεριφορά.

Τα παιδιά σκέφτηκαν, πρότειναν λύσεις και κατέληξαν στο συμπέρασμα πως όλοι μαζί μέσα απο το παιχνίδι, τις ομαδικές δράσεις και τον αθλητισμό μπορούμε  να καταφέρουμε πολλά.

Σαν αποτέλεσμα όλης αυτής της συζήτησης ήρθε η κατασκευή ενός μεγάλου κολάζ με ανθρώπους τόσο διαφορετικούς αλλά ίσους που φιλοτέχνησαν τα ίδια τα παιδιά.

Η δράση ολοκληρώθηκε με μπαλονοδρομίες, πετοσφαίριση και άλλες αθλητικές δραστηριότητες στην αυλή του σχολείου μας.

Οι μεγάλες τάξεις παρακολούθησαν μία συνέντευξη του διάσημου πλέον αθλητή του NBA  Γιάννη Αντετοκούνμπο. Με αφορμή τα συγκινητικά του λόγια που εξηγούσαν τις μεγάλες οικονομικές δυσκολίες που αντιμετώπισε η οικογένειά του και το πόσο άλλαξε τη ζωή του η επιλογή του σε ομάδα του ΝΒΑ, τα παιδιά συζήτησαν για τη μετανάστευση και την ιθαγένεια, για τη διαφορετικότητα όπως εκφράζεται από την εθνικότητα και για το πώς ο αθλητισμός είναι πραγματικά διεθνής και για όλους. Αγγίξαμε επίσης ζητήματα διαφορετικότητας μέσα από τον αθλητισμό για άτομα με ειδικές ανάγκες και τη διαφορά αθλητισμού και πρωταθλητισμού. Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι ο αθλητισμός είναι από όλες τις πολιτισμικές δραστηριότητες εκείνη ίσως που ενώνει περισσότερο τους ανθρώπους ανεξάρτητα από φύλο, φυλή, γλώσσα και οικονομική κατάσταση.
Έπειτα, οι μαθητές των μεγάλων τάξεων συμμετείχαν σε αθλητικές δραστηριότητες στην αυλή του σχολείου οργανωμένες από το δάσκαλο Φυσικής Αγωγής Θανάση Οικονόμου.

Δημοσιευμένο στην κατηγορία Β' Τάξη, Γ' Τάξη, Δ' Τάξη, Δραστηριότητες - Εξωσχολικά, Εκδηλώσεις, Φιλοξενίες

Παγκόσμια ημέρα 3ης ηλικίας

Η παγκόσμια ημέρα τρίτης ηλικίας που γιορτάζεται κάθε χρόνο την 1η του Οκτώβρη ήταν το έναυσμα για την διοργάνωση μιας τρυφερής  γιορτής αφιερωμένης σε αυτούς που μας χαρίζουν καθημερινά τον χρόνο τους και την αγάπη τους.

Την  1η Οκτώβρη οι παππούδες και οι γιαγιάδες είχαν την τιμητική τους στο σχολείο μας. Η μέρα ήταν αφιερωμένη σε αυτούς και έτσι τους υποδεχτήκαμε με χαμόγελα και αγκαλιές σε μια όμορφη εκδήλωση που ετοίμασαν οι μαθητές της Β΄, Γ΄ και Δ΄ τάξης.

Η αυλή μας γέμισε παππούδες και γιαγιάδες. Τα παιδιά άξιοι οικοδεσπότες είχαν ετοιμάσει πολλά με τη βοήθεια των δασκάλων τους. Έγραψαν ποιήματα και κείμενα, έκαναν ζωγραφιές και κατασκευές, τραγούδησαν και παρουσίασαν τις σκέψεις τους.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την επίδοση ενός αναμνηστικού συμμετοχής στους αγαπημένους μας  παππούδες και γιαγιάδες.

 

Χρόνια πολλά παππού! Χρόνια πολλά γιαγιά!