Δημοσιευμένο στην κατηγορία Δ' Τάξη, Δραστηριότητες - Εξωσχολικά, Ε΄Τάξη, Εκδηλώσεις, Εκδρομές, Επισκέψεις, ΣΤ' Τάξη

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Ακρόπολης

γράφουν οι Σοφία Ψαρογιάννη και Βαγγέλης Καραλάκος

Στις 5 Νοεμβρίου περάσαμε μια αξέχαστη μέρα πηγαίνοντας μια εκδρομή στην Αθήνα!!!!!!Το λεωφορειο θα αναχωρουσε στις 6:15 το πρωί γι’αυτό έπρεπε να ξυπνήσουμε πολύ νωρίς ( άξιζε όμως τον κόπο!!!) …Πήγαμε με ένα λεωφορείο η Έκτη, η Πέμπτη και η Τετάρτη. Στο λεωφορείο ακούγαμε μουσική παίζαμε παιχνίδια και κάναμε και πολλά άλλα πράγματα….Η πρώτη μας στάση ήταν λίγο πιο έξω από τη Λαμία. Εκεί φάγαμε το φαγητό μας και κάναμε ένα διάλειμμα για 10 λεπτά. Έπειτα συνεχίσαμε το ταξίδι μας … Φτάσαμε στην Αθήνα  σ τις 11:00 περίπου και επισκεφτηκαμε την Ακρόπολη. Εκεί είχαμε έναν πολύ καλό ξεναγό που το όνομα του ηταν «Φοιβος» (ήταν ενα αρχαιο ιστορικο ονομα, ένα από τα ονόματα του θεού Απόλλωνα). Μας ειπε πάρα πολλά πραγματα (όπως το πότε χτίστηκε η Ακρόπολη, για πιο λόγο, πώς εξαπλωθηκε η Αθήνα γύρω από την Ακρόπολη κ.α.)

Μετά από ώρα επισκεφτηκαμε το μουσείο της Ακρόπολης!!!! Χωριστηκαμε σε δύο τμήματα … Όσο ήταν το ένα τμήμα μέσα το άλλο έκανε ένα διάλειμμα έξω από το μουσείο. ..Όταν και τα δυο τμηματα τελειωσαν την ξενάγηση, μας άφησαν πέντε λεπτά να πάμε στο μαγαζάκι της Ακρόπολης όπου αγοράσαμε πολλά μικρά και ενδιαφέροντα πράγματα.

Επειδή ήμασταν πολύ πεινασμενοι μετά από όλο αυτό πήγαμε σε ένα εστιατόριο φαστ-φουντ και μας άφησαν να παρουμε κάτι από εκεί.

Μετά κάναμε μια βόλτα στα μαγαζιά ( όχι για να αγοράσουμε τίποτα )και φτάσαμε στο Σύνταγμα όπου μας περιμενε το λεωφορείο μας . Τότε ξεκίνησε το ταξίδι της επιστροφής. Κάναμε μια τελευταία στάση εκει που είχαμε κάνει και την πρώτη μας έξω από τη Λαμία. Καθησαμε και φάγαμε το φαγητό που είχε στην ταβέρνα ή οποίος είχε και ήθελε έτρωγε το φαγητό που είχε πάρει από το σπίτι του… Στις 10:15 περίπου φτάσαμε έξω από το σχολειο όπου μας περίμεναν οι γονείς μας!!!!!

Περάσαμε τέλεια και αυτή η εκδρομή θα μείνει σε όλους αξέχαστη! !!!!!!!!!!!!!!!!

Δημοσιευμένο στην κατηγορία Δραστηριότητες - Εξωσχολικά, Εκδρομές, Επισκέψεις, Φυσική Αγωγή

Επίσκεψη στις Μηλιές

Γιορτάζοντας την άνοιξη και την εβδομάδα παιδικού βιβλίου που έχουμε πια καθιερώσει στο σχολείο μας, οι δράσεις κορυφώθηκαν με την πολυαναμενόμενη επίσκεψη στη βιβλιοθήκη Μηλεών Πηλίου. Με δώρο τον υπέροχο καιρό και την απίστευτη ομορφιά της φύσης του βουνού των Κενταύρων, οι μαθητές και μαθήτριες όλων των τάξεων γνώρισαν μερικά από τα πιο σημαντικά και ενδιαφέροντα ιστορικά και λαογραφικά κτίρια της περιοχής.

P1000131    P1000134

Ξεναγηθήκαμε στη βιβλιοθήκη, στο κοντινό λαογραφικό μουσείο και τέλος στην πραγματικά μοναδική εκκλησία της πλατείας των Μηλεών. Απολαύσαμε τη δροσιά κάτω από τα πλατάνια που άρχισαν σιγά-σιγά να πρασινίζουν και παίξαμε ξέφρενα στην παιδική χαρά περιμένοντας να ολοκληρωθούν οι επισκέψεις. Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν και από τα τρία κτίρια και τις ενδιαφέρουσες πληροφορίες και ετοιμάστηκαν να χαρούν το φυσικό τοπίο που περιστοιχίζει αυτό το ιστορικό χωριό.

P1000135     P1000166 (2)

P1000169    P1000164

Πολύ κοντά, ένα ακόμη κτίσμα που κατέχει πρωταγωνιστική θέση στην ιστορία της περιοχής, ο περιβόητος σταθμός του Μουντζούρη, μας υποδέχτηκε και φιλοξένησε τις μικρές τάξεις ενώ οι μεγαλύτεροι ξεκίνησαν την πορεία τους προς τα Καλά Νερά πάνω στο ομαλό και κατάφυτο μονοπάτι. Μια διαδρομή που μαγεύει σε όλες τις εποχές, αλλά πολύ περισσότερο τώρα που αρχίζει να φοράει τα καλά της, άφησε αξέχαστες εικόνες και μυρωδιές στο μυαλό των παιδιών. Γεμάτοι οξυγόνο, αγριολούλουδα και καλή διάθεση φτάσαμε επιτέλους μετά από μιάμιση περίπου ώρα στον κεντρικό δρόμο όπου περίμενε το λεωφορείο για το σχολείο.

Δεν μπορούμε να φανταστούμε καλύτερο τρόπο να αποχαιρετηθούμε για τις διακοπές που έρχονται να μας ξεκουράσουν όλους και να μας ανανεώσουν μετά από ένα μακρύ και δύσκολο χειμώνα! Εσείς;

Δημοσιευμένο στην κατηγορία Δραστηριότητες - Εξωσχολικά, Εκδρομές, Φυσική Αγωγή

Πεζοπορίες 2015-16

Περπάτα ήρεμα

προς οποιαδήποτε

κατεύθυνση και δοκίμασε την

ελευθερία του ορειβάτη….

Σκαρφάλωσε τα βουνά και άκουσε

Τα καλά τους νέα. Η γαλήνη

Της φύσης θα κυλήσει μέσα σου

Όπως το φως του ήλιου

Χύνεται πάνω στα δέντρα.

Οι άνεμοι θα φυσήξουν τη φρεσκάδα

Τους μέσα σου και οι καταιγίδες

Θα σου δώσουν την ενέργειά τους,

Ενώ οι έγνοιες θα πέσουν

Κάτω σαν τα φθινοπωρινά φύλλα.

JOHN MUIR

Μαθητές κι εκπαιδευτικοί για άλλη μια χρονιά αποφασίσαμε να γνωρίσουμε τα μονοπάτια του Πηλίου και τη φύση γύρω μας. Να δοκιμάσουμε την ελευθερία του ορειβάτη, να νιώσουμε τη γαλήνη της φύσης και ν’ αφουγκραστούμε τη σιωπή του δάσους. Κάθε φορά που ξεκινούσαμε για μια πορεία οι μαθητές μας , όπως πάντα, ήταν έτοιμοι για δράση.

Η πρώτη μας πορεία ήταν το φθινόπωρο με τα πρωτάκια και τα δευτεράκια σε έναν ελαιώνα κοντά στο σχολείο μας. Παίξαμε, σκαρφαλώσαμε στα δέντρα και χαθήκαμε για λίγο στις άγνωστες διαδρομές του. Την άνοιξη με τα ίδια παιδιά περπατήσαμε το μονοπάτι Μάνα – Αδάμαινα. Περάσαμε αρκετά ξύλινα γεφύρια, ακούσαμε το νερό που κυλούσε στο ρυάκι και παίζοντας το παιχνίδι της σιωπής νιώσαμε τη δύναμη του δάσους κι ακούσαμε το κελάηδισμα των πουλιών.

Με τη Γ’ και Δ’ τάξη ακολουθήσαμε το μονοπάτι του Ιάσονα, φεύγοντας με τα πόδια από το σχολείο μας και φτάσαμε σε ένα παραδοσιακό καφενείο στις Σταγιάτες. Ο Βόλος κι ο Παγασητικός απλωνόταν μπροστά μας σαν ένας πίνακας ζωγραφικής με διάφορες πινελιές από την παλέτα της φύσης.

Με τις τάξεις Ε’ και Στ’ κάναμε την πορεία Χάνια – Πορταριά κι είχαμε αρχηγό τον παγκοσμίου φήμης Έλληνα ορειβάτη Νίκο Μαγγίτση. Μας μίλησε για τις εμπειρίες που είχε σκαρφαλώνοντας στις 7 ψηλότερες κορυφές του κόσμου και μας παρότρυνε να έχουμε στόχους στη ζωή μας. Το μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής ήταν μέσα σε ψηλά δέντρα και μία από τις στάσεις ξεκούρασης ήταν το παλιό σανατόριο στα Χάνια.

Η Κατερίνα Κωστοπούλου από τον ορειβατικό όμιλο που μας οδήγησε στην τελευταία μας πορεία Άλλη Μεριά – Αγία Μαρίνα – Κατηχώρι. Μας έδειξε πάρα πολλά βότανα, μαθαίνοντας την ονομασία τους και μας έφτασε στο Κατηχώρι σε μια όμορφη πλατεία. Κάτι ιδιαίτερο που κάναμε σε αυτή τη διαδρομή ήταν να σηματοδοτήσουμε το μονοπάτι για τους επόμενους ορειβάτες.

Ο σκοπός μας κάθε φορά είναι να στραφούμε με ευαισθησία προς τη φύση, να τη σεβαστούμε και να μην ξεχνάμε ότι χάρη σε αυτή υπάρχουμε. Κι οι πράξεις μας να είναι σύμφωνες με τις αρχές της.

Δημοσιευμένο στην κατηγορία Γ' Τάξη, Δ' Τάξη, Δραστηριότητες - Εξωσχολικά, Εκδρομές, Φυσική Αγωγή

Η εκδρομή στην Αγία Μαρίνα – Πεζοπορία Γ΄ και Δ΄ τάξεων

Γράφει η Κατερίνα Γκιώνη
Η κυρία Κατερίνα

Ξεκινήσαμε στις 9 το πρωί μαζί με τη Γ΄τάξη και την κυρία Κατερίνα, ήρθαν επίσης ο κυριος Γιάννης, ο κύριος Γρηγόρης, η κυρία Ολυμπία και η κυρία Έφη. Αρχίσαμε να περπατάμε προς τα πάνω, σαν να πηγαίνουμε από το μονοπάτι του Ιάσονα. Όταν φτάσαμε σε έναν αυτοκινητόδρομο, κατηφορίσαμε λιγάκι. Αμέσως μετά βρεθήκαμε σε ένα μέρος καταπληκτικό! Είχε ψηλούς πλατάνους, χειμάρρους και πουλιά. Η κυρία Κατερίνα είναι μέλος ενός ορειβατικού συλλόγου και ήξερε από βότανα, μας έδειξε πολλά από αυτά.

Μαθαίνουμε για τα βότανα
Όταν δυστυχώς περάσαμε εκείνο το πανέμορφο μέρος, βρήκαμε μια ανηφόρα και προχωρούσαμε, και προχωρούσαμε … και προχωρούσαμε… άλλες φορές μέσα σε ελαιώνες, άλλες φορές μέσα σε λιβάδια και άλλες φορές μέσα σε δάσος. Μετά βρήκαμε μια απότομη κατηφόρα και αρχίσαμε να κατεβαίνουμε. Τότε ήταν που φτάσαμε στην Αγία Μαρίνα, ένα μικρό εκκλησάκι που είχε έξω τη μικρή του καμπάνα. Μείναμε για λίγο εκεί και μετά κάναμε μια μικρή εξερεύνηση: βρήκαμε μια παράγκα και την εξερευνήσαμε κι αυτήν. Μερικά παιδιά έλεγαν ότι ήταν στοιχειωμένη, κι άλλα έλεγαν ότι ζούσε μια μάγισσα εκεί..!
Το εκκλησάκι
Μετά φύγαμε και προχωρήσαμε προς το Κατωχώρι. Μόλις μπήκαμε στο Κατωχώρι πήγαμε στην πλατεία, που επιτέλους είχε βρύση! ..οπότε έτρεξαν προς τα εκεί όλα τα παιδιά που δεν είχαν νερό (ένα από αυτά τα παιδιά ήμουν κι εγώ). Κάποια παιδιά μπήκαμε σε μια μικρή αποθήκη που είχε μπει μέσα νερό, αλλά μπορούσες να μπεις επειδή είχε ένα μικρό μονοπατάκι από πέτρες, χωρίς να βραχείς. Όταν μας είπαν ότι φεύγουμε, προχωρήσαμε προς τα πίσω και κατηφορίσαμε σ’ ένα κακοτράχαλο και στενό μονοπάτι.
Όταν γυρίσαμε στο σχολείο όλοι χαίρονταν γιατί είχαμε κουραστεί πολύ! Παρόλα αυτά, είχαμε περάσει τέλεια!
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Δραστηριότητες - Εξωσχολικά, Ε΄Τάξη, Εκδρομές, ΣΤ' Τάξη, Φυσική Αγωγή

Νίκος Μαγγίτσης: ένας ξεχωριστός άνθρωπος

γράφουν οι Έρη Καρατάσιου και Μαίρη Καφαντάρη

Τη Δευτέρα 12 Οκτωβρίου στο σχολείο μας ήρθε ένας πολύ αξιόλογος άνθρωπος ο όποιος μέσα από τις πράξεις του μας έμαθε ότι πρέπει να βάζουμε στόχους και να τους πετυχαίνουμε. Αυτός ο ιδιαίτερος άνθρωπος ονομάζεται Νίκος Μαγγίτσης.

Αυτός ο ξεχωριστός άνθρωπος ήρθε λοιπόν στο σχολείο μας και μας μίλησε για τον αγώνα που έκανε για να ανέβει στις 7 ψηλότερες κορυφές βουνών της κάθε ηπείρου. Κατάφερε να ανέβει στις κορυφές του: Κορστενζ (4.884μ.), του Βινσον (4.897μ.), του Ελ Μπρους (5.642μ.),στο Κιλιμάντζαρο (5.895μ.), στο Μακ Κινλει (6.194μ.), στο Ακονκαγκονα (6.962μ.) και στο Έβερεστ (8.850μ.). Δεν ήταν μόνος του όμως, μαζί του υπήρχε μια παρέα φίλων και άλλοι ξένοι ορειβάτες. Και όλα αυτά τα ξέρω μέσα από το βίντεο που μας έδειξε ο κ. Μαγγίτσης με τις περιπέτειες του μέσα από αυτές τις αναβάσεις.

Μετά από αυτή την ωραία παρουσίαση τα παιδιά του έκαναν ερωτήσεις και ο Δημήτρης της Ε’ τάξης του χάρισε μια ζωγραφιά που είχε ζωγραφίσει τις 7 κορυφές των βουνών και επάνω στη ζωγραφιά είχε γράψει τα λόγια που είχε πει ο κ. Μαγγίτσης: «Καλύτερα να ζεις 1 ημέρα σαν λιοντάρι παρά 50 χρόνια σαν προβατο». Στο τέλος ο κ. Μαγγίτσης έβγαλε φωτογραφίες με όλες τις τάξεις του σχολείου.

Σήμερα ο κ. Μαγγίτσης εργάζεται ως καθηγητής της φυσικής αγωγής σε σχολείο της πόλης μας. Επίσης και σαν προπονητής στην Αθλητική Αγωνιστική Αναρρίχηση.

Την περασμένη Τρίτη, 3 Νοεμβρίου, η έκτη και η πέμπτη τάξη έκαναν μια πεζοπορία στα Χάνια με τον κ. Μαγγίτση. Το τοπίο ήταν μαγικό. Παντού έβλεπες ψηλά δέντρα που είχαν χάσει τα φύλλα τους και πατούσες σε ένα χαλί από πορτοκαλί και κίτρινα φύλλα. Επίσης είδαμε μικρά ρυάκια τα οποία προσπερνούσαμε με μια δρασκελιά. Η θέα ήταν μαγευτική και δεν ήθελες να φύγεις από αυτόν τον μικρό παράδεισο. Περάσαμε φανταστικά!

P1080478P1080474 P1080477 P1080492

Δημοσιευμένο στην κατηγορία Δ' Τάξη, Δραστηριότητες - Εξωσχολικά, Ε΄Τάξη, Εκδρομές, Επισκέψεις, ΣΤ' Τάξη, Φυσική Αγωγή

Μια μέρα στο βουνό των Κενταύρων

Το πρωί της Πέμπτης 16 Οκτωβρίου 2014 οι μαθητές των τριών μεγάλων τάξεων ξεκίνησαν μέσα στο ημίφως της χαραυγής την εκπαιδευτική τους επίσκεψη στο βουνό της Όθρυος. Μετά από διαδρομή μιας ώρας, αρχίσαμε να ανηφορίζουμε  προς τον ορεινό όγκο, φυσικό σύνορο Μαγνησίας και Φθιώτιδας. Περνώντας  από εκτάσεις με χαμηλή κυρίως βλάστηση και μεγάλα βοσκοτόπια, αφήνοντας στα δεξιά μας το χωριό Κωφοί και αντικρίζοντας κοπάδια αιγοπροβάτων και βοοειδών που έβοσκαν αμέριμνα, μπήκαμε στην περιοχή όπου ευδοκιμούν τα έλατα. Μαζί μας ήταν και ο ορειβάτης, πρώην εκπαιδευτικός κ. Γιώργος Ευθυμίου που μας εξηγούσε τα πάντα για τη χλωρίδα και την πανίδα του βουνού.

Φτάνοντας σε υψόμετρο 1200 μ., σταθήκαμε στο χώρο του μνημείου που μας θυμίζει ίσως τη χειρότερη τραγωδία της νεότερης Ελλάδας .Εκεί όπου μια κρύα μέρα του Φλεβάρη του 1991 (5-2-1991) ένα μεταγωγικό αεροπλάνο της Πολεμικής Αεροπορίας μας ( C 130)  έχασε την πορεία του και κατέπεσε στην πλαγιά του βουνού παρασέρνοντας στο θάνατο και τους 63 επιβάτες του, αξιωματικούς και σμηνίτες .

Αργότερα στο σημείο της συντριβής χτίστηκε εκκλησάκι και ένας τύμβος να θυμίζει  στους διαβάτες αυτούς που χάθηκαν.

Προχωρώντας κατεβήκαμε σε ένα οροπέδιο και μετά από πορεία ενός χλμ. φτάσαμε στο αγρόκτημα του κ. Ηρακλή Παυλίδη που μας περίμενε. Αφού μας κέρασε τσάι του βουνού, το λόγο πήρε ο σπηλαιολόγος Κων. Ζούπης που μας μίλησε για την ιστορία της Όθρυος , μια ιστορία που σύμφωνα με τη μυθολογία είναι σημαντικότατη, αφού εκεί πάνω ίσως σταμάτησε η κιβωτός του Δευκαλίωνα μετά τον κατακλυσμό του Δία. Μας μίλησε για τα σπήλαια της Όθρυος ,τα είδη τους και τους έμβιους οργανισμούς που ζουν σ’ αυτά. Τα παιδιά χάρηκαν τις ομορφιές της φύσης, μάζεψαν κάστανα και λουλούδια.

Στο τέλος, όλα τα παιδιά φύτεψαν μια κουκουναριά με σκοπό να τη μεταφυτέψουν στο λόφο της Επισκοπής Άνω Βόλου την περίοδο της ερχόμενης άνοιξης. Και επειδή όλα τα ωραία κάποτε τελειώνουν, πήραμε το δρόμο της επιστροφής διασχίζοντας ένα από τα λίγα εναπομείναντα αιωνόβια ελατοδάση της Ευρώπης, ηλικίας άνω των 500 ετών.

Όλοι οι μαθητές ένιωσαν υπέροχα και ζήτησαν με επιμονή να επαναληφθούν και στο μέλλον τέτοιες παρόμοιες δράσεις.

P1070030 P1070024 P1070020 P1070016 P1070014 P1070013

Δημοσιευμένο στην κατηγορία Α' Τάξη, Αγγλικά, Β' Τάξη, Γ' Τάξη, Γιορτές, Δ' Τάξη, Διαγωνισμοί, Δραστηριότητες - Εξωσχολικά, Ε΄Τάξη, Εκδηλώσεις, Εκδρομές, Επισκέψεις, Μουσική, Ολοήμερο Σχολείο, Προγράμματα, ΣΤ' Τάξη, Φιλανθρωπική δράση, Φιλοξενίες, Φυσική Αγωγή, Χριστουγεννιάτικη Γιορτή 2013-14

Απολογισμός σχ. έτους 2013-2014

School Crest

Απολογισμός πεπραγμένων 2013-14

Ολοκληρώνοντας μια γεμάτη και πολυτάραχη χρονιά, δεδομένου ότι ήταν η χρονιά της μετεγκατάστασής μας σε νεόκτιστο διδακτήριο, αισθανόμαστε την ανάγκη να κοιτάξουμε πίσω και να κάνουμε έναν απολογισμό των σημαντικότερων δράσεων που διεκπεραιώθηκαν στο σχολείο μας.

Και φέτος, όπως κάθε χρόνο, εκπαιδευτικοί και μαθητές συμμετείχαν σε πεζοπορίες, εκπαιδευτικές επισκέψεις, προετοιμασία και παρουσίαση σχολικών εορτών, πολιτιστικά προγράμματα στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης και αθλητικές δραστηριότητες. Πέρα όμως από τα συνηθισμένα, θα θέλαμε να αναφερθούμε ιδιαίτερα σε συγκεκριμένες δράσεις και εκδηλώσεις που έλαβαν χώρα το τρέχον σχολικό έτος στο σχολείο μας και με αυτήν την ευκαιρία να συγχαρούμε τους μαθητές μας για την εξαιρετική επίδοσή τους σε όλα τα επίπεδα.

Η πρώτη σημαντική δράση που άνοιξε την αυλαία φέτος είχε να κάνει με τα φιλανθρωπικά αισθήματα των μαθητών μας που τα απέδειξαν έμπρακτα συγκεντρώνοντας σε ελάχιστο χρονικό διάστημα έναν συγκλονιστικό αριθμό πλαστικών πωμάτων (260.000 !) που δόθηκαν για ανακύκλωση συμβάλλοντας στην απόκτηση δύο αναπηρικών αμαξιδίων για άπορους συμπολίτες μας με κινητικές δυσκολίες. Διαβάστε στο blog μας το σχετικό άρθρο

Παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία

και παρακολουθήστε στο κανάλι μας  ένα σχετικό βιντεοκλίπ  https://www.youtube.com/watch?v=u3KT7XVaYPc. Για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της δράσης αυτής, οργανώθηκε στο σχολείο μας ημερίδα με θέμα τις δυνατότητες αλλά και τις δυσκολίες των ανθρώπων με κινητικά προβλήματα με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία. Το σχολείο μας επισκέφθηκε μια μεγάλη προσωπικότητα του τόπου μας, η παγκόσμια πρωταθλήτρια κα. Ευαγγελία Μουγάκου, η οποία μίλησε στα παιδιά για τα επιτεύγματά της αλλά και τον τρόπο που αντιμετώπισε και αντιμετωπίζει την αναπηρία της βιώνοντάς την σαν μια ευκαιρία αντί για κατάρα. Μια εκδήλωση που θα μας μείνει αξέχαστη.

Λιγότερο από ένα μήνα μετά, λίγο πριν διακόψουμε για Χριστουγεννιάτικες διακοπές, ολοκληρώθηκε με πολλή δουλειά η μετακόμιση του σχολείου που γιορτάστηκε με ένα τριήμερο γιορτινών εκδηλώσεων. Στα εγκαίνια παρέστησαν πολλές τοπικές προσωπικότητες, συμπεριλαμβανομένων του Δημάρχου και του Περιφερειάρχη. Παράλληλα, ξεκίνησε ενεργά η συνεργασία Συλλόγου Γονέων και σχολείου με το Χριστουγεννιάτικο χορό. Διαβάστε το άρθρο στο blog μας

Ευτυχισμένο το 2014!

Η φιλαναγνωσία προωθείται ενεργά στο σχολείο μας και τίποτα δε μας δίνει περισσότερη χαρά από το να βλέπουμε να γεμίζουν οι καρτέλες δανεισμού. Η βιβλιοθήκη μας λειτουργεί οργανωμένα σε δικό της χώρο από την αρχή του 2014, και μία φορά την εβδομάδα τουλάχιστον γεμίζει από μικρούς αναγνώστες που ανυπομονούν να ξεκινήσουν το Σαββατοκύριακο με ένα καινούριο βιβλίο. Με την καινούρια χρονιά δεχτήκαμε μια σημαντική δωρεά βιβλίων από την κυρία Βερδή Μαρία από τη Θεσσαλονίκη την οποία ευχαριστούμε θερμά.

Ευχαριστούμε κα Βερδή!

Στα τέλη του Γενάρη, είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε μια αγαπημένη συγγραφέα όλων των παιδιών, τη Λίνα Μουσιώνη. Στην εκδήλωση που οργανώσαμε συζητήθηκαν τα βιβλία που οι μαθητές όλων των τάξεων είχαν ήδη διαβάσει και προετοιμάσει και η συγγραφέας απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις και έπαιξε πολλά όμορφα παιχνίδια με τα παιδιά. Διαβάστε το σχετικό άρθρο:

Η Λίνα Μουσιώνη στο σχολείο μας!

Στα τέλη του Φλεβάρη, μετά από δύο μήνες πολλής δουλειάς και διαβάσματος, έφτασε η στιγμή να γιορτάσουμε την Αποκριά, πολυαγαπημένη γιορτή των παιδιών. Επιλέξαμε να γιορτάσουμε την τελευταία Παρασκευή της αποκριάς παίζοντας κατά τάξη παραδοσιακά καρναβαλίστικα παιχνίδια και τηρώντας το τοπικό έθιμο του Αφανού για το οποίο φτιάξαμε το δικό μας αερόστατο. Διαβάστε σχετικά:

Απόκριες 2014 – Ένα αξέχαστο πάρτυ!

Κι έτσι μπήκαμε στο τρίτο τρίμηνο και δράσεις που κυλούσαν σε μεγάλο διάστημα, άρχισαν να πλησιάζουν στην  κορύφωση. Από την αρχή της χρονιάς το σχολείο μας συνεργάστηκε συχνά με την οργάνωση κατά της φτώχειας και της ανισότητας ActionAid. Τα παιδιά δούλεψαν με το εκπαιδευτικό υλικό της οργάνωσης (βλέπε Ο Κύριος 2Π (Εκπαιδευτικό υλικό της ActionAid) και συμμετέχοντας στην Παγκόσμια Εκστρατεία για την Εκπαίδευση έφτιαξαν ανθρώπινες αλυσίδες στην αυλή του σχολείου. Φωτογραφίες από την ημέρα αυτή δημοσιεύτηκαν και στην επίσημη ιστοσελίδα της ActionAid Hellas.  Διαβάστε στο blog μας:

ActionAid – Παγκόσμια Εκστρατεία για την Εκπαίδευση

Και δείτε το υλικό όλων των σχολείων:

Στείλτε Όλους τους Φίλους μου Σχολείο!

Παράλληλα, το πρώτο δεκαήμερο του Απρίλη ήμασταν ένα από τα τρία δημοτικά σχολεία σε ολόκληρη τη Μαγνησία που φιλοξένησαν την έκθεση φωτογραφίας με τις καλύτερες φωτογραφίες του Διεθνούς Διαγωνισμού Φωτογραφίας «Ειρήνη είναι… τα δικαιώματα των παιδιών!» Συνοδευμένη από διάφορες εκδηλώσεις και ομιλίες, η έκθεση παρέμεινε στους χώρους του σχολείου μας για τρεις ημέρες και δέχτηκε επισκέψεις από ιδιώτες και σχολεία. Διαβάστε σχετικά:

«Ειρήνη είναι…» – Έκθεση Φωτογραφίας

Τέλος Α΄Μέρους – Συνεχίζεται…

Δημοσιευμένο στην κατηγορία Α' Τάξη, Αγγλικά, Β' Τάξη, Γ' Τάξη, Δ' Τάξη, Διαγωνισμοί, Δραστηριότητες - Εξωσχολικά, Ε΄Τάξη, Εκδηλώσεις, Εκδρομές, Μουσική, Ολοήμερο Σχολείο, Προγράμματα, ΣΤ' Τάξη, Φιλοξενίες, Φυσική Αγωγή, Χριστουγεννιάτικη Γιορτή 2013-14

Απολογισμός σχ. έτους 2013-14 – μέρος β΄

Φέτος, στο σχολείο μας έγιναν πολλά πράγματα για πρώτη φορά. Ένα από αυτά για το οποίο είμαστε πολύ υπερήφανοι είναι η συμμετοχή μας στον πανελλήνιο διαγωνισμό μαθητικών ταινιών μικρού μήκους «Βιντεομουσεία 2014». Οι μαθητές της ΣΤ΄ συνέλαβαν την ιδέα και δημιούργησαν ένα ντοκιμαντέρ με θέμα τα συναισθήματα που τους προκαλεί η σκέψη του Γυμνασίου. Η ταινία μας προκρίθηκε στις 30 καλύτερες από τις 117 συμμετοχές και μάλιστα μας ζητήθηκε άδεια από το Κέντρο Πρόληψης Δ. Καλλιθέας, Ταύρου, Μοσχάτου «Σταθμός», μέρος του Οργανισμού Κατά των Ναρκωτικών (ΟΚΑΝΑ), ώστε να χρησιμοποιηθεί η ταινία μας ως μέρος του εκπαιδευτικού τους υλικού. Παρακολουθήστε την ταινία στο κανάλι μας:

Στις αρχές του Μάη, επίσης για πρώτη φορά, ομάδα μαθητών της ΣΤ΄ τάξης που από τα Χριστούγεννα και μετά παρακολουθούσαν μία ώρα έξτρα την εβδομάδα Αγγλικά για προετοιμασία έλαβαν μέρος στις εξετάσεις του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας επιπέδου Α (Α1-Α2). Φιλοδοξούμε η ενέργεια αυτή να αποτελέσει από δω και πέρα μέρος του μόνιμου προγραμματισμού ύλης στο σχολείο μας ώστε να μπορούμε να αποχαιρετούμε τους εθελοντές μαθητές της ΣΤ΄ με ένα πιστοποιητικό που να αποδεικνύει τη σκληρή δουλειά τους αλλά και τις γνώσεις τους στην ξένη γλώσσα την οποία διδάσκονται στο σχολείο για τέσσερα χρόνια. Τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν στο επίσημο blog του σχολείου αλλά και στην ιστοσελίδα του μαθήματος των Αγγλικών (http://room9english.weebly.com) και θα διοργανωθεί απονομή των πιστοποιητικών για τους επιτυχόντες με την έναρξη της νέας χρονιάς.

Πλησιάζοντας ολοταχώς στη λήξη, οι δράσεις και οι εκδηλώσεις διαδέχονταν η μία την άλλη. Συμμετείχαμε στη Γιορτή Λουλουδιών, ένα ετήσιο ανοιξιάτικο φεστιβάλ που διοργανώνει ο Πολιτιστικός Σύλλογος Άλλης Μεριάς, με εικαστικές δημιουργίες, διαγωνιστική ανθοσύνθεση και εμφάνιση χορωδίας με αγαπημένα ανοιξιάτικα τραγούδια.

Πολιτιστικό Παζάρι Μάιος 2014 – συνέχεια!

Καμαρώσαμε τους μαθητές μας που διέπρεψαν στο διαγωνισμό της Μαθηματικής Εταιρείας «Μικρός Ευκλείδης». Μέρος της τελετής λήξης ήταν αφιερωμένο στη βράβευσή τους.

Διαγωνισμός Μαθηματικής Εταιρείας

Επίσης, συμμετείχαμε σε μια πραγματικά πρωτοφανή μουσική σύμπραξη σχολικών χορωδιών με τέσσερα δημοτικά σχολεία της Κατερίνης, δύο από τα οποία φιλοξενήσαμε και στο σχολείο μας σε μια συναυλία με μεγάλη συμμετοχή κόσμου. Λίγες ημέρες μετά, σαν μέρος της καθιερωμένης μας ημερήσιας εκδρομής, φιλοξενηθήκαμε και στην πόλη τους, σε ένα πολιτιστικό γεγονός με συμμετοχή περισσοτέρων από 140 μαθητές σε σχολικές χορωδίες. Η εκδήλωση αυτή, με το γενικό τίτλο «Κατερίνη-Βόλος, εφτά τραγούδια δρόμος» αποτέλεσε το πρώτο Φεστιβάλ Σχολικών Χορωδιών Κατερίνης στο οποίο συμμετείχε τιμητικά μόνο το δικό μας σχολείο από τη Μαγνησία.

Τέλος, ευχαριστημένοι, καταϊδρωμένοι αλλά και πολύ συγκινημένοι, αποχαιρετήσαμε στη σχολική χρονιά και τους μαθητές της ΣΤ΄ που του χρόνου μας αφήνουν και συνεχίζουν το ταξίδι αλλού, με μια εκδήλωση γεμάτη μουσική και γλέντι. Μια παράσταση-αφιέρωμα σε όλες τις εποχές του ελληνικού τραγουδιού από την Αρχαία Ελλάδα μέχρι και το σήμερα. Στην παράσταση αυτή, με τίτλο «Ζήτω το Ελληνικό Τραγούδι» συμμετείχε ολόκληρο το σχολείο, μαθητές και εκπαιδευτικοί, και ελπίζουμε ότι οι καλεσμένοι μας διασκέδασν όσο και εμείς. Σε αυτή την τελετή, ευχαριστήσαμε όσους μας συμπαραστάθηκαν, αποχαιρετήσαμε δακρύβρεχτα τους μαθητές της  Έκτης Τάξης, παρακολουθήσαμε τη βράβευση μαθητών που διέπρεψαν σε διάφορα επίπεδα και την παράδοση-παραλαβή του σχολικού λευκώματος, μιας ακόμα καινοτομίας του σχολείου μας. Το λεύκωμα αυτό παραλαμβάνει ο κορυφαίος μαθητής της Ε΄ τάξης και φροντίζει με ευθύνη του να συμπληρώνεται με τα πιο σημαντικά γεγονότα που αφορούν το σχολείο μας. Στο τέλος της χρονιάς οι απερχόμενοι μαθητές της ΣΤ΄ γράφουν το δικό τους μήνυμα κάτω από μια φωτογραφία τους. Αποτελεί λοιπόν την ίδια την ιστορία του σχολείου μας.

Αποχαιρετώντας οριστικά το σχολικό έτος 2013-14, ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων του Δημοτικού Άλλης Μεριάς αισθανόμαστε την ανάγκη να συγχαρούμε όλους τους μαθητές μας για τη δράση και τις επιδόσεις τους, τα ταλέντα και τις δεξιότητές τους. Δηλώνουμε αιώνια περήφανοι. Επίσης, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά όλους όσους βοήθησαν, δούλεψαν ή έκαναν δωρεές προς το σχολείο και να τους διαβεβαιώσουμε για την ευγνωμοσύνη μας. Τέλος, θα θέλαμε να ζητήσουμε από γονείς και φορείς να συνεχίσουν να συνδράμουν στην προσπάθειά μας για ένα σχολείο όπου η παιδεία και η δημιουργικότητα θα βαδίζουν χέρι-χέρι δημιουργώντας ολοκληρωμένες προσωπικότητες μελλοντικών ενηλίκων.

Δημοσιευμένο στην κατηγορία Γ' Τάξη, Δ' Τάξη, Εκδρομές, Επισκέψεις, Φυσική Αγωγή

Πεζοπορία στη φύση

Τη Δευτέρα 5 Μαϊου οι τάξεις Γ΄ και Δ΄ πραγματοποιήσαμε μια υπέροχη πεζοπορία  που αφορούσε βέβαια  στην  επαφή μας  με τις ομορφιές της φύσης αλλά αποδείχτηκε και μια ιδιαίτερα εκπαιδευτική εμπειρία.
Η διαδρομή που ακολουθήσαμε ήταν Αγία Τριάδα-Σταγιάτες. Με αρχηγό όπως πάντα την κυρία Ολυμπία περιηγηθήκαμε στη μοναδική αυτή διαδρομή ακολουθώντας ένα εξαιρετικά όμορφο μονοπάτι. Η πυκνή βλάστηση, οι φωλιές των πουλιών, το πανέμορφο ποταμάκι με το νερόμυλο ήταν μερικές από τις μαγικές εικόνες που συναντήσαμε. Κάπου εκεί στο τέλος της διαδρομής μας περίμενε ο κύριος Βαγγέλης Γαλανόπουλος, για να μας ξεναγήσει σ’ ένα υπέροχο οίκημα, το Κοινοτικό Κέντρο Παράδοσης και Πολιτισμού στην οικία Παπαθεολόγου στις Σταγιάτες.
Στον μοναδικό αυτό χώρο οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν ένα σημαντικό κομμάτι της ιστορίας του χωριού, όπως αυτή αναβίωνε μέσα από αντικείμενα και εικόνες, που για πρώτη φορά αντικρίζαμε όλοι.
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε ιδιαίτερα τον κύριο Βαγγέλη αλλά και την κυρία Λίντα, που μας δέχτηκαν τόσο φιλόξενα, μας κέρασαν και μας έκαναν  πραγματικά να νιώσουμε « σαν στο σπίτι μας ».
Πραγματικά ήταν ένας προορισμός που πολύ θα θέλαμε να ξαναεπισκεφτούμε τόσο για τη μαγεία του τοπίου όσο και για την ευγένεια των ανθρώπων που γνωρίσαμε.
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Εκδρομές, Επισκέψεις

Επίσκεψη σε στρατιωτικό αεροδρόμιο

Η γιορτή των Ταξιαρχών, δηλαδή των Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ, στις 8 Νοεμβρίου είναι και η γιορτή της Πολεμικής Αεροπορίας της χώρας μας. Για λίγες μόνο μέρες, οι Αεροπορικές Βάσεις είναι επισκέψιμες για το κοινό και έχουμε την τύχη μία να είναι πολύ κοντά μας,

Την παραμονή της μεγάλης αυτής θρησκευτικής γιορτής, λοιπόν, το σχολείο μας επισκέφθηκε την Αεροπορική Βάση Νέας Αγχιάλου και οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά από τι είναι φτιαγμένο, πώς εξοπλίζεται και πώς λειτουργεί ένα πολεμικό αεροπλάνο.

Το στρατιωτικό προσωπικό της μονάδας ήταν ευγενικό και εξυπηρετικό και απάντησε σε δεκάδες ερωτήσεις των παιδιών. Το πιλοτήριο του εκπαιδευτικού αεροπλάνου ήταν εντυπωσιακό και τα εκπαιδευτικά βίντεο πολύ ενδιαφέροντα. Ήταν μια μέρα που σίγουρα σε όλους μας θα μείνει αξέχαστη!

Κάντε κλικ εδώ για να δείτε φωτογραφίες.