1η Ενδοσχολική επιμόρφωση – Ερμηνεία

Την Πέμπτη 17 Νοεμβρίου 2022 πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας η πρώτη ενδοσχολική επιμόρφωση για φέτος. Στην πρόσκλησή μας ανταποκρίθηκε με μεγάλη προθυμία η κα Βάλια Στεργιώτη, εκπαιδεύτρια ενηλίκων πάνω στην ερμηνεία της πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς. Σε μια ζωντανή, συναρπαστική και έντονα διαδραστική παρουσίαση, η κυρία Στεργιώτη μας έδειξε στην πράξη τι θα πει να επαναδιαπραγματεύεσαι το υλικό σου προκειμένου να πετύχεις την καλύτερη δυνατή σύνδεση με το κοινό σου. Συζητήσαμε πόσο σημαντική είναι η ανάπτυξη κριτικής ικανότητας στον 21ο αιώνα και βρήκαμε τρόπους για να το πετύχουμε. Τέλος, μπήκαμε στη διαδικασία να αναστοχαστούμε πάνω στις διδακτικές μας πρακτικές και να προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε αφηγήματα αντί να προσφέρουμε ξερά δεδομένα στους μαθητές μας.

Ήταν σίγουρα μια παραγωγική ημέρα με τη συμμετοχή του συνόλου των εκπαιδευτικών και βγήκαμε όλοι κερδισμένοι!

IMG20221117105227 01

Λίγα λόγια για το εργαστήρι, από την επιμορφώτρια Βάλια Στεργιώτη

Όλοι πλέον αναγνωρίζουμε ότι είναι σημαντικό για τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με το φυσικό περιβάλλον, αλλά και με την πολιτιστική μας κληρονομιά. Ποιος όμως είναι ο στόχος αυτής της επαφής; Μας αρκεί να μάθουν το όνομα ενός δέντρου, ή την ημερομηνία που χτίστηκε ένα κτίριο; Ή μήπως μπορούμε να αξιοποιήσουμε αυτήν την ευκαιρία για να τα βοηθήσουμε να βρουν τη σημασία που έχει η φύση κι ο πολιτισμός μας για το παρόν και το μέλλον μας;

Και αν πάμε ακόμη παραπέρα, μήπως όλο αυτό μπορεί να γίνει η ευκαιρία να αναπτύξουμε (όλοι μαζί!) την κριτική μας ικανότητα, να δεθούμε ως ομάδα και να γίνουμε πιο συνειδητοποιημένοι κι ενεργοί πολίτες;

Γίνεται;

Ας βρεθούμε την Πέμπτη, στις 10.15, στο φιλόξενο σχολείο τής Άλλης Μεριάς για να απαντήσουμε μαζί αυτές τις ερωτήσεις!

IMG20221117103617

Λίγα λόγια για την επιμορφώτρια:

Από πολύ νωρίς ξεκίνησα να ασχολούμαι με την άτυπη εκπαίδευση. Έχω οργανώσει και πραγματοποιήσει πληθώρα εργαστηρίων για παιδιά και ενήλικες. Όμως, ήταν στα τέλη του περασμένου αιώνα που ανακάλυψα την ερμηνεία πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς. Επιτέλους, είχα βρει μία θεωρία που εξηγούσε αυτό που εγώ παρατηρούσα στην πράξη: ορισμένοι ξεναγοί κατάφερναν να συναρπάσουν το κοινό τους, ενώ άλλοι όχι. Έκτοτε, το ενδιαφέρον μου για την ερμηνεία συνεχίζεται αμείωτο. Έχω πάρει πιστοποίηση ως σχεδιάστρια μέσων ερμηνείας (από το National Association for Interpretation των ΗΠΑ), ως συγγραφέας κειμένων ερμηνείας (από το Interpret Europe) και έχω εκπαιδευτεί η ίδια στην εκπαίδευση για την ερμηνεία, από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα LEONARDO- HeriQ. Σήμερα, ως ελεύθερος επαγγελματίας, εξακολουθώ να εργάζομαι ως εκπαιδεύτρια ξεναγών και σχεδιάστρια μέσων ερμηνείας. Με παρακινεί ακόμη η πρόκληση του να δημιουργώ και να επανεφεύρω εργαλεία που θα εμπνεύσουν και θα κάνουν το κοινό να σκεφτεί. Το 2010 ίδρυσα την ομάδα Άλλη Μεριά, για την προώθηση της ερμηνείας πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια. Τέλος, από το Νοέμβριο του 2015, είμαι η Συντονίστρια Εκπαιδεύσεων του δικτύου Interpret Europe.

Βάλια Στεργιώτη

Αφήστε μια απάντηση