Την περασμένη Πέμπτη η τάξη μας είχε μια πολύ ιδιαίτερη δράση που ήταν εμπνευσμένη από το μάθημα της ιστορίας. Η ιστορία της Πέμπτης τάξης επικεντρώνεται στην Βυζαντινή περίοδο. Σε αυτή την περίοδο μια τέχνη αναγεννήθηκε. Η τέχνη των ψηφιδωτών.
Έτσι αποφασίσαμε να φέρουμε στο σχολείο μας έναν τεχνικό ψηφιδωτών , τον κύριο Στέλιο , για να μας δείξει τη τεχνική του . Η τεχνική είναι δύσκολη , θέλει υπομονή και τα σωστά υλικά . Η τεχνική ψηφιδωτού είναι εντυπωσιακή . Πρώτα σχεδιάζουμε πάνω σε ένα πλατύ ξύλο το σχέδιο. Πρώτα σπάσαμε με σφυρί πλακάκια σε μικρά κομμάτια. Μετά πάνω σε ένα χοντρό άσπρο ξύλο ζωγραφίσαμε ένα σχέδιο. Πάνω από το σχέδιο κολλήσαμε ένα διαφανές ένα διαφανές αυτοκόλλητο διπλής όψεως . Πρώτα φτιάξαμε το φόντο κολλώντας άσπρα πλακάκια χωρίς να καλύψουμε το σχέδιο. Με κόκκινα , μαύρα και κίτρινα πλακάκια κάναμε το σχέδιο. Η τεχνική του ψηφιδωτού είναι πολύ δύσκολη και κουραστική.
Στην διάρκεια της κατασκευής είχαμε μόνο ένα μικρό πρόβλημα μόλις απλώναμε την κόλλα κάποια κομμάτια έφευγαν. Αποφασίσαμε να το φυλάξουμε σε ένα μέρος για να κολλήσει. Ο τεχνίτης άφησε και εμάς τα παιδιά να συμβάλλουμε στην κατασκευή του ψηφιδωτού. Περιμένουμε να δούμε ένα ωραίο ψηφιδωτού ακόμα και αν δεν έχει όλες τις ψηφίδες του. Επίσης ευχαριστούμε πολύ τον κ. Βολιώτη γιατί αφιέρωσε το χρόνο του για εμάς.
Το αποτέλεσμα της προσπάθειάς μας….
To mail του κ. Βολιώτη προς τους μαθητές της Ε΄τάξης.
Θέλω να σας ευχαριστήσω και εγώ για για την τιμή που μου κάνατε και για την εμπειρία που μου χαρίσατε . Πρέπει να σας πω ότι το πρόβλημα με την κόλα ήταν αναμενόμενο ωστόσο η συγκεκριμένη τεχνική αφορά χρήση σε αντικείμενα τα οποία αφορούν τραπέζια ( τοποθέτηση σε μεταλλικό τελάρο) και δάπεδο ( τοποθετείται με προσθήκη κόλας ). Στέλνω τις ευχές μου τόσο σε εσάς όσο και στα υπέροχα παιδιά του σχολείου σας .