Τα παιδιά της Γ΄τάξης του σχολείου μας μέσα στα πλαίσια του προγράμματος «A trip to the past»(«Ταξίδι στο παρελθόν»)πραγματοποίησαν επίσκεψη στον Πολιτιστικό Σύλλογο Σκάλας Ωρωπού.Εκεί τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τις παραδοσιακές στολές του τόπου τους, Στερεάς Ελλάδας, αλλά και του Πόντου, της Κρήτης, της Μακεδονίας.Ενημερώθηκαν αναλυτικά για τα μέρη των στολών και τις ονομασίες τους. Αφού φόρεσαν και τα ίδια τα παιδιά τις φορεσιές, βρέθηκαν μπροστά σε πολλά παραδοσιακά αντικείμενα που χρησιμοποιούσαν παλιά για τις δουλειές τους οι άνθρωποι, όπως ζυγαριά, σίδερο ρούχων, αργαλειό κ.α. Τέλος, ενημερώθηκαν για παραδοσιακά έθιμα όπως το γαϊτανάκι, την πλεξούδα κ.α. Τα παιδιά μέσω της κοινότητας eTwinning στην οποία συμμετέχουν, θα ενημερώσουν τα παιδιά από τα άλλα σχολεία και από τις άλλες χώρες για ό,τι είδαν και έζησαν στον Πολιτιστικό Σύλλογο και το ίδιο θα γίνει και από την πλευρά των άλλων σχολείων για τις στολές και τα έθιμα του δικού τους τόπου.
Τα παιδιά ψηφίζουν λογότυπο προγράμματος
Παίξαμε μαζί με άλλα σχολεία διαδικτυακά παιχνίδια με σημαίες ευρωπαϊκών χωρών, παιχνίδια με τις φωτογραφίες των παραδοσιακών φορεσιών που «ανεβάσαμε» ,διαδικτυακά παζλ με τις παραδοσιακές φορεσιές του τόπου μας και των άλλων χωρών,
Ακούσαμε τα παραδοσιακά μωραΐτικα κάλαντα από το τρίτο δημοτικό σχολείο του Πύργου μέσω skype και ανταποδώσαμε και εμείς με τα κάλαντα Χριστουγέννων των Αθηνών
ΚΑΛΩΣΟΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ
Δεκατρία άτομα χρειάζονται για να στήσουν το χορό. Ο ένας κρατά ένα μεγάλο στύλο στο κέντρο, από την κορυφή του οποίου ξεκινούν 12 μακριές κορδέλες, καθεμιά με διαφορετικό χρώμα. Οι κορδέλες αυτές λέγονται γαϊτάνια και δίνουν το όνομά τους στο έθιμο.
Γύρω από το στύλο, 12 χορευτές κρατούν από ένα γαϊτάνι και χορεύουν μαζί, σε 6 ζευγάρια, τραγουδώντας το παραδοσιακό τραγούδι. Καθώς κινούνται γύρω από το στύλο, κάθε χορευτής εναλλάσσεται με το ταίρι του κι έτσι όπως γυρνούν πλέκουν τις κορδέλες γύρω από το στύλο δημιουργώντας χρωματιστούς συνδυασμούς. Ο ένας χορευτής περνάει τη μια φορά μέσα και την άλλη από έξω από τον άλλον και έτσι οι κορδέλες πλέκονται πολύχρωμες πάνω στο κοντάρι δημιουργώντας διάφορα χρωματιστά σχέδια. Όταν πια οι κορδέλες τυλιχτούν γύρω από το στύλο και οι χορευτές χορεύουν όλο και πιο κοντά σε αυτόν, τότε ο χορός τελειώνει και το στολισμένο γαϊτανάκι μένει να θυμίζει το αποκριάτικο πνεύμα. Πιθανόν ο κυκλικός αυτός χορός να υποδηλώνει τον κύκλο της ζωής, από την χαρά στην λύπη, από τον χειμώνα στην άνοιξη, από την ζωή στον θάνατο και το αντίθετο.
Tο δέμα, που ξεκίνησε εδώ και καιρό και πέρασε από άλλα τρία σχολεία, έκανε την τέταρτη του στάση στο σχολείο μας.Η τάξη μας καλωσόρισε την κούκλα με την παραδοσιακή στολή που φτιάξανε τα προηγούμενα σχολεία, τα παιχνίδια και τις ζωγραφιές που μας στείλανε. Έτσι, εμπλουτίζοντας το πακέτο με δικές μας ζωγραφιές και παιχνίδια το αποχαιρετούμε και το αφήνουμε να συνεχίσει το ταξίδι……
Φτιάχνουμε το λογότυπο του προγράμματος, την Κυρα-Σαρακοστή και μικρούς χαρταετούς…
Ξεκινήσαμε να βρίσκουμε στοιχεία για τα παραδοσιακά παιχνίδια…. δηλαδή τα παιχνίδια που παίζανε οι γονείς μας, οι παππούδες και οι γιαγιάδες μας…Το πιο ωραίο όμως ήταν όταν ξεκινήσαμε να παίζουμε και εμείς οι ίδιοι…
Εκδρομή και γνωριμία με τα παλιά επαγγέλματα.Ο τσαγκάρης έφτιαχνε τα παπούτσια των ανθρώπων.Το παλαιό παντοπωλείο είχε τα πάντα ακριβώς όπως τα σημερινά σούπερ μάρκετ.Το σχολείο με τα παραδοσιακά θρανίο και τον πίνακα.Το αλεύρι σε κάθε σπίτι δημιουργούνταν με αυτές τις μυλόπετρες, ενώ τα πλεκτά καλάθια δε λείπανε.
Ένα παραδοσιακό θέατρο σκιών και μία μικρή παράσταση πραγματοποιήθηκε από τα παιδιά.Αφού δημιούργησαν τις φιγούρες των λαϊκών ηρώων και κυρίως της φιγούρας του Καραγκιόζη, ανέλαβαν δράση..Η παράσταση ξεκίνησε με πολύ χαρά και όρεξη….
Τα παιδιά της Γ΄τάξης μέσω της πλατφόρμας etwinning συμμετείχαν στον διαγωνισμό παραδοσιακού χορού ανάμεσα σε άλλα ελληνικά και ξένα σχολεία.
- Funny cars – Traffic education with STEM
- An apple a day keeps doctor away (2017- 2018)
- A TRIP TO THE PAST (2017-2018)
- We have a dream, a big dream ( 2019-2020 )
- Children around the world (2018-2019)
- ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 2015- 2016
- GET INVOLVED WITH THE VULNERABLE PUPILS ( 2016-2017)
- ΤΟ ΑΛΕΥΡΙ 2015-2016
- ΜΥΘΟΙ ΤΟΥ ΑΙΣΩΠΟΥ 2014-2015