ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ

Δράσεις για το σχολικό έτος 2017-2018

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος αποφασίσαμε  να εφαρμόσουμε στο σχολείο μας δράσεις για την πρόληψη της σχολικής βίας.
Μια από αυτές είναι τα παιδιά της Ε΄τάξης να «υιοθετήσουν», δηλαδή να πάρουν υπό την προστασία τους, από ένα πρωτάκι. Αναλαμβάνουν να το προστατεύουν, να το καθοδηγούν και να το βοηθούν . Ένας θεσμός που διδάσκει τη συνύπαρξη και τη συνεργασία στο σχολείο. Τα μεγαλύτερα παιδιά μαθαίνουν να είναι πιο υπεύθυνα και τα μικρότερα νιώθουν πιο ασφαλή.
Η δράση αυτή ξεκίνησε στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής παίζοντας παιχνίδια .

Άλλες δράσεις: ζωγραφίσαμε, είδαμε βίντεο, τραγουδήσαμε!

Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου στοχεύει να προσελκύσει παιδιά και νέους, γονείς και κηδεμόνες, δασκάλους, εκπαιδευτικούς και κοινωνικούς λειτουργούς, καθώς και τη βιομηχανία, τους υπεύθυνους για τη λήψη αποφάσεων και τους πολιτικούς, να ενθαρρύνει όλους να παίξουν το ρόλο τους στη δημιουργία ενός καλύτερου διαδικτύου.                                                                                                                                                   Γιορτάζοντας τη θετική δύναμη του διαδικτύου, το θέμα της φετινής Ημέρας “Δημιούργησε, επικοινώνησε και μοιράσου το σεβασμό: Ένα καλύτερο διαδίκτυο ξεκινάει από εσένα” ενθαρρύνει όλους να συμμετάσχουν στο παγκόσμιο κίνημα, να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις δυνατότητες του διαδικτύου, να φέρει τους ανθρώπους κοντά. Περισσότερες πληροφορίες για την  Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2018 μπορείτε να βρείτε  στη σελίδα www.saferinternetday.org, όπου συμπεριλαμβάνονται και σύνδεσμοι για τις δράσεις που διεξάγονται σε κάθε χώρα. Το σχολείο μας συμμετέχει σε αυτή τη δράση. Επισκεφτείτε την ιστοσελίδα : http://www.saferinternet.gr//

 

https://saferinternet4kids.gr/quiz-saferinternet4kids/

Παρακολουθήσαμε τα βίντεο με πολύ προσοχή, απαντήσαμε στα κουιζ και ζωγραφίσαμε!

 

ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2016-2017

Οι μαθητές όλων των τάξεων του σχολείου μας με την γυμνάστριά μας κα Μαρία και τους δασκάλους τους,  έπαιξαν  παιχνίδια στην αυλή του σχολείου.  Επιδίωξή μας ήταν χαρά του παιχνιδιού , η συνεργασία και όχι  η ανάδειξη νικητή .

 

g1 g2 g3

Οι μαθητές των μεγάλων τάξεων του σχολείου μας την Πανελλήνια ημέρα σχολικού αθλητισμού, συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο με θέμα τα αθλήματα.

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ 3Η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

Επεξεργαστήκαμε  τα δεδομένα και φτιάξαμε τα ακόλουθα γραφήματα

Screenshot_1 Screenshot_2

Ρωτήσαμε παιδιά 11- 12 ετών

Γραφημα από τη μαθήτρια της ΣΤ΄τάξης Ευστασιάδη Νεφέλη

Γραφημα από τη μαθήτρια της ΣΤ΄τάξης Ευστασιάδη Νεφέλη

Επεξεργασία και αποτύπωση αποτελεσμάτων του ερωτηματολογίου από τη μαθήτρια της ΣΤ΄τάξης  Ευσταθιάδη Νεφέλη

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ 2

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.                                                                                                  Η σχολική βία είναι ένα θέμα που μας αφορά όλους!!!! Δεν αφορά μόνο το μαθητή που εκφοβίζει και εκείνον που εκφοβίζεται, αλλά και όσους είναι παρόντες ή γνωρίζουν την ύπαρξή του. Όταν καταλάβουμε ότι ασκείται βία , προσπαθούμε να βοηθήσουμε το θύμα, αποδοκιμάζουμε τον θύτη και τρέχουμε να φέρουμε βοήθεια.                                                                                                                                             Τη Δευτέρα 6 Μαρτίου 2017 η ΣΤ΄τάξη έφτιαξε ένα δέντρο με μηνύματα , η Δ΄τάξη παρουσίασε χορευτικό δρώμενο και  όλοι μαζί σχηματίσαμε μια μεγάλη καρδιά στο προαύλιο και τραγουδήσαμε το τραγούδι ΟΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΓΑΠΗ δίνοντας την υπόσχεση ότι δεν θα επιτρέψουμε να υποφέρει κανένα παιδάκι στο σχολείο μας!                           (Απόσπασμα από άρθρο στο περιοδικό του σχολείου μας-  Δ΄τάξη)

DSC02644

 

ΔΡΑΣΕΙΣ 2015- 2016

Τα παιδιά έχουν το δικαίωμα να ζουν σε ειρηνικό και ασφαλές περιβάλλον, να μην αισθάνονται κανενός είδους απειλή.   Η 6η Μαρτίου καθιερώθηκε ως πανελλήνια ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού με στόχο την πρόληψη και  την ευαισθητοποίηση των μαθητών.Ένα κολάζ στήθηκε στην είσοδο του σχολείου μας , με τη συμμετοχή όλων των τάξεων. Οι μαθητές έγραψαν συνθήματα κατά της βίας και με αυτό τον τρόπο δήλωσαν την υπόσχεσή τους να συμβάλλουν σε ένα ασφαλές, δημοκρατικό σχολείο!

h m2 m3

 

Το πιο ισχυρό μέτρο αντιμετώπισης της βίας και της επιθετικότητας στο σχολείο είναι η πρόληψη, η οποία επιτυγχάνεται μέσω της ενασχόλησης με τις ανάγκες και τα συναισθήματα του παιδιού. Μια βασική ανάγκη των παιδιών είναι η ανάγκη για παιχνίδι.     Το παιχνίδι αναπτύσσει τη συντροφικότητα, ασκεί το σώμα μας, καλλιεργεί το πνεύμα μας, μας μαθαίνει να σεβόμαστε τους κανόνες, μας κάνει ευτυχισμένους!  Για το σκοπό αυτό αναπτύξαμε δράσεις για να διαμορφώσουμε τους χώρους του σχολείου μας με τη συμμετοχή των παιδιών. Οι μαθητές της Στ΄τάξης συμμετείχαν στην προσπάθεια των γυμναστών μας, της κυρίας Μαρίας Kριάλη και του κύριου Αποστόλη Αποστολόπουλου, να δημιουργήσουν γωνιές στο προαύλιο που ενισχύουν την ομαδικότητα και την συνεργασία.

q

 

 

 

 

 

 

 

ΔΡΑΣΕΙΣ 2014- 2015

Οι μαθητές του σχολείου μας τραγουδούν  «Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο» κι η φωνή τους τον κόσμο αλλάζει!

 

Οι μαθητές του 2ου Δημοτικού Σχολείου Σκάλας Ωρωπού και Νέων Παλατίων λένε ένα ηχηρό ΟΧΙ στην ενδοσχολική βία.

 

 

 

Ποίημα και ζωγραφιές από τους μαθητές της Α΄τάξης.

ΔΡΑΣΕΙΣ 2013- 2014

Εργασίες των μαθητών των τάξεων Ε΄και ΣΤ΄( 2013- 2014) με αφορμή την 6η Μαρτίου ημέρα κατά της σχολικής βία.  Yπεύθυνη δασκάλα: Μπαλόκα Μαρία

2
3

Ο σχολικός εκφοβισμός είναι η επιθετική συμπεριφορά που είναι εσκεμμένη, επαναλαμβανόμενη και κατευθύνεται σε συγκεκριμένα παιδιά από παιδιά που υπερέχουν σε δύναμη.

Τα θύματα είναι αδύναμα, είτε σωματικά είτε ψυχολογικά. Νιώθουν φόβο και αδυνατούν να υπερασπιστούν τον εαυτό τους.

Όταν βρεθείς σε αυτή τη δύσκολη θέση θυμίσου:

 Για αυτό που συμβαίνει δεν φταις εσύ. Δεν υπάρχει καμία πραγματική αιτία για να σε χτυπήσει κάποιος ή για να μιλήσει άσχημα για σένα!

Προσπάθησε:

  • Να διατηρήσεις την ψυχραιμία σου.
  • Να μην απαντάς στις κοροϊδίες, κάνε ότι δεν ακούς. Μην τους βρίσεις! Τα πράγματα μπορεί και να γίνουν χειρότερα.
  • Να μη βάλεις τα κλάματα. Αυτό τους κάνει να νιώθουν πιο δυνατοί.
  • Κοίταξε τους εκφοβιστές στα μάτια και πες καθαρά και σταθερά ΣΤΑΜΑΤΑ.
  • Μην απομονωθείς! Πήγαινε εκεί που υπάρχει κόσμος. Εκεί φοβούνται εκείνοι.
  • Πες αμέσως στο δάσκαλο, στους γονείς σου  ή σε κάποιον ενήλικο τι έχει συμβεί.
  • Ζήτησε από έναν φίλο σου να σε βοηθήσει.
  • Αν σου έστειλαν απειλητικό σημείωμα , sms ή e-mail κράτησέ το ως απόδειξη.
  • Κάλεσε στο 116111 να μιλήσεις με ανθρώπους που μπορούν να σε βοηθήσουν.

7 8 6 413

 

Το  βίντεο δημιουργήθηκε από τους μαθητές της Στ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Νέου Μαρμαρά Χαλκιδικής, με αφορμή την ημέρα ενάντια στη σχολική βία και στον εκφοβισμό, που είναι η 6η Μαρτίου.

Τo φιλμάκι αυτό  εστιάζει στα συναισθήματα του θύματος και των παρατηρητών

«Για να μη χαθούν τα χρώματα»

Σημαντικό πρόσωπο, εκτός από τα δύο βασικά πρόσωπα (εκείνο του μαθητή που ασκεί βία και τρομοκρατεί τον συμμαθητή του και από του θύματος) είναι το πρόσωπο του παρατηρητή που επιτρέπει από αδιαφορία να εκτυλίσσονται τέτοια περιστατικά ή που φοβάται να τα αποτρέψει από φόβο μήπως και ο ίδιος υποστεί παρόμοια συμπεριφορά ως αντίποινα.

Τα παιδιά-παρατηρητές περιστατικών εκφοβισμού και βίας διαχωρίζονται σε εκείνους που:

• υποστηρίζουν το θύτη με γέλια, χειροκροτήματα και άλλες μορφές επιδοκιμασίας,

• απομακρύνονται από τη σκηνή και κάνουν ότι δεν είδαν τίποτα,
• θυματοποιούνται, τρομοκρατούνται, «παγώνουν»,
• δεν ξέρουν τι να κάνουν, είναι σε αμφιθυμία και δεν παίρνουν θέση,
προσπαθούν να βοηθήσουν το θύμα, αποδοκιμάζουν το θύτη και τρέχουν να φέρουν βοήθεια.

Αιτίες , επιπτώσεις , αντιμετώπιση. Μίλα μη φοβάσαι! Από την ΕΨΥΠΕ

 

 

Δείτε μια εργασία από το 22ο Δημ. Σχολείο Πειραιά

 

 

Αφήστε μια απάντηση