Δράσεις
28 Απριλίου 2023-Γιορτή Βιβλίου στο Σχολείο μας
“Λογοτεχνικό Έτος Άλκης Ζέη”
“Με πολύ μεγάλο κόπο το βιβλίο μπορεί να κερδίσει τη μάχη της τηλεόρασης” μας λέει η Άλκη Ζέη και συνεχίζει :”Εξαρτάται από τον δάσκαλο που θα έχουν τα παιδιά στο σχολείο. Είναι σημαντικό να τους βάλει να διαβάσουν. Είναι ένα πολύ δύσκολο έργο να βάλεις ένα παιδί να διαβάσει ένα βιβλίο. Έχει την τηλεόραση, έχει τα video παιχνίδια, το διαδίκτυο. Επίσης πολύ σημαντικό είναι από πολύ μικρά, η μαμά τους να τα διαβάζει παραμύθια ή να τους τα λέει. Και από την άλλη πλευρά υπάρχουν και πάρα πολλά βιβλία. Κάποιος όμως πρέπει να τα σπρώξει τα παιδιά».
‘Αλκη Ζέη
Μικροί και μεγάλοι πήραμε μέρος στη μεγάλη Γιορτή του Βιβλίου που έγινε για δεύτερη χρονιά στο Σχολείο μας!
Υπεύθυνη της Γιορτής
Η Δ/ντρια του Σχολείου
Χατζηκωνσταντινίδου Κυριακή
Φωτογραφίες, video : Μπουζάνας Ιωάννης- δάσκαλος Τ.Π.Ε
Α΄ΤΑΞΗ
Η Α’ τάξη γνώρισε τον μεγάλο παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν και τις φανταστικές του ιστορίες.
Είδαμε πολλά βιντεάκια με τα παραμύθια του και συζητήσαμε για το νόημα που έχουν. Έπειτα ξεχωρίσαμε τα αγαπημένα μας παραμύθια και διαλέξαμε μια όμορφη εικόνα για να αντιπροσωπεύει το εξώφυλλο για το βιβλίο της κάθε ιστορίας.
Την ημέρα της γιορτής, παρουσιάσαμε τα παραμύθια στα υπόλοιπα παιδιά του σχολείου μέσα από το παιχνίδι της παντομίμας. Η κάθε μαθήτρια και ο κάθε μαθητής της πρώτης τάξης διάλεξε το αγαπημένο του παραμύθι και προσπάθησε να μιμηθεί τον κεντρικό ήρωα.
Οι μαντεψιές ήταν δύσκολες κάποιες φορές, αλλά σίγουρα διασκεδαστικές.
Γελάσαμε πολύ και χαρήκαμε που παρουσιάσαμε την εργασία μας σε όλο το σχολείο. Στο τέλος, δημιουργήσαμε το δικό μας “Ρολόι Τοίχου” για να θυμόμαστε την Παγκόσμια Ημέρα του Βιβλίου.
Οι δασκάλες: Ντοσίδου Μαρίνα, Στέφου Αικατερίνη, Βότσαρη Κλεονίκη
Β΄ΤΑΞΗ ” Τα χέρια δε χτυπάνε τα χέρια αγαπάνε”
Αχ, αυτά τα χέρια! Τι μπορούν να κάνουν; Να δώσουν λύπη και μεγάλη χαρά. Μπορούν να χτυπήσουν αλλά και να αγκαλιάσουν. Μπορούν να σπρώξουν αλλά και να χαϊδέψουν. Μπορούν να βάλουν εμπόδια αλλά και να βοηθήσουν.
Οι μαθητές της Β’ τάξης αποφάσισαν να δείξουν ποια όμορφα πράγματα μπορούν να κάνουν τα χέρια. Έτσι, διάβασαν στην τάξη τους το βιβλίο ” Τα χέρια δε χτυπάνε τα χέρια αγαπάνε” της νηπιαγωγού Μαρίας Κουτσονοπούλου, κατασκεύασαν τα πιο όμορφα χρωματιστά χέρια και έπαιξαν μ’ αυτά μικρά σκετσάκια, όπου τα χέρια μόνο αγαπάνε.
Την ημέρα της γιορτής βιβλίου έφτιαξαν καρτέλες με όμορφα συνθήματα για να δείξουν σε όλους τους μαθητές του σχολείου πόσα ωραία πράγματα μπορούν να κάνουν μ’ αυτά!
Η δασκάλα: Χατζηγιάννη Χρυσούλα
Γ΄ΤΑΞΗ Ο ΦΕΓΓΑΡΟΣΚΕΠΑΣΤΗΣ Éric Puybaret
Ο μικρός Τιμολέων είναι ο καινούριος φεγγαροσκεπαστής. Μόλις πήρε το πτυχίο του από τη Μεγάλη του Κόσμου Σχολή και είναι πανέτοιμος να πιάσει δουλειά στο φεγγάρι. Απόψε κιόλας. Μόνο που μια αναποδιά θα τα χαλάσει όλα. Ο Τιμολέων πρέπει ως το χάραμα να φτάσει στο φεγγάρι. Θα τα καταφέρει; Ένα ποιητικό παραμύθι για τη δύναμη της φιλίας και της αλληλεγγύης. (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ)
Αφού διαβάσαμε, συζητήσαμε το κείμενο, παρατηρήσαμε την υπέροχη εικονογράφηση του βιβλίου και το απολαύσαμε αποφασίσαμε να παίξουμε ένα παιχνίδι στην αυλή θέτοντας όλα τα παιδιά του Σχολείου το εξής πρόβλημα:
Όλα τα παιδιά της Γ΄τάξης βρίσκονται σε σειρά ο ένας πίσω από τον άλλον, από τη μία άκρη της αυλής του σχολείου έως τη μηλιά που είναι ζωγραφισμένη πάνω στο τσιμέντο της αυλής. Η μηλιά έχει πάνω της μήλα. Πώς θα πάρει το μήλο το παιδί που βρίσκεται στην άκρη χωρίς να μετακινηθεί κανένα από τα παιδιά;
Όλα μαζί προσπάθησαν και βρήκαν τη λύση!
Να κάνουν μια ανθρώπινη αλυσίδα!
Η αλληλεγγύη, η συνεργασία και η φιλία βγήκαν κερδισμένες από αυτό το παιχνίδι, όπως και όλοι-όλες μας!!!
Οι δασκάλες: Χατζηκωνσταντινίδου Κυριακή, Παναπακίδου Ηλιάνα
Δ΄ΤΑΞΗ
Η κυρία Γεωργία Παπατσιακμάκη, δασκάλα του Τμήματος Ένταξης, ρώτησε τα παιδιά της Δ΄τάξης:”Εκτός από το να διαβάζουμε ένα βιβλίο, τι άλλο μπορούμε να κάνουμε με αυτό;”. Και τα παιδιά απάντησαν: “Πάρα πολλά πράγματα, κυρία! Μπορούμε να το ακούσουμε, μπορούμε να το γευτούμε, μπορούμε να χορέψουμε! Κι ύστερα να πάμε βόλτα μαζί του και να ανταλλάξουμε όλες μας τις σκέψεις και τα συναισθήματα!”
“Ω! Μα εσείς έχετε πολλή σοφία! Μπορείτε να υποκρίνεστε τα βιβλία!”, είπε η κ. Γεωργία. “Θέλετε να το μάθετε αυτό και στους άλλους;”
“Ναι!!!”, απάντησαν με ενθουσιασμό όλα τα παιδιά. Κι έτσι έπλεξαν ένα δρώμενο, που εμπνεύστηκαν από το υπέροχο κείμενο” Η μοίρα των βιβλίων είναι γραμμένη στα άστρα” του Jan Uliciansky. Η αφήγηση του συγγραφέα πήρε τις φωνές των παιδιών κι έγινε βλέμμα, κίνηση, αλληλεπίδραση, στάση και έκφραση.
Οι δασκάλες: Παπασκιακμάκη Κωφίδου Γεωργία, Κουρτίδου Αθηνά
Κλείνοντας τραγούδησαν το τραγούδι ” Σαν διαβάζω ένα βιβλίο”
Ε΄ΤΑΞΗ “ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΠΟΥ ΕΔΙΝΕ” του Σελ Σιλβερστάιν
«Μια φορά και ένα καιρό ήταν μια μηλιά που αγαπούσε ένα αγοράκι…»
έτσι αρχίζει ένα από τα πιο όμορφα παραμύθια, ένα παραμύθι ύμνος στην αγάπη και την προσφορά για μικρούς και μεγάλους! Απολαύσαμε για άλλη μια φορά τη μαγεία αυτού του βιβλίου, το συζητήσαμε, το αφηγηθήκαμε, το δραματοποιήσαμε με τη βοήθεια της δασκάλας της Θεατρικής Αγωγής Μαρίας Χριστίνας Φλούδα και το παρουσιάσαμε σε όλες τις τάξεις του Σχολείου και φωνάξαμε όλοι και όλες μαζί:
“…και η μηλιά ήταν ευτυχισμένη!”
γιατί υπάρχει, άλλωστε και τίποτα ομορφότερο;
Οι δασκάλες: Χατζηκωνσταντινίδου Κυριακή , Φλούδα Μαρία Χριστίνα, Τσεπραηλίδου Μαρία
ΣΤ΄ΤΑΞΗ ΤΟ ΚΥΝΗΓΙ ΤΟΥ ΧΑΜΕΝΟΥ ΘΗΣΑΥΡΟΥ
Με τη ΣΤ΄τάξη αποφασίσαμε να παίξουμε το κυνήγι του χαμένου θησαυρού στην αυλή του σχολείου. Ο χαμένος μας θησαυρός θα είναι τα γράμματα των λέξεων του τίτλου του βιβλίου ” Το δέντρο που έδινε”. Αφού τα παιδιά σχεδίασαν τα γράμματα πάνω σε μεγάλα χαρτόνια, έκοψαν τα χαρτόνια ένα ένα, στόλισαν και έβαψαν τα γράμματα των λέξεων. Στη συνέχεια τα κρύψαμε σε κάποια σημεία της αυλής. Κάθε γράμμα της λέξης αντιστοιχεί και σε ένα αίνιγμα: π.χ Όταν το ανοίγω βλέπω τον απέραντο κόσμο; τι είναι; Τα παιδιά είναι χωρισμένα σε ζευγάρια. Κάθε ζευγάρι με τη σειρά παίρνει το αίνιγμά του και προσπαθεί να βρει τη ΛΥΣΗ;
ΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ! Μόλις το ζευγάρι λύσει το αίνιγμα και βρει το γράμμα το τοποθετεί στη σωστή θέση του για να συμπληρωθεί ο ΤΙΤΛΟΣ.
Οι δασκάλες: Χατζηκωνσταντινίδου Κυριακή, Τσισμαλίδου Μαρία
12 Μαΐου 2023 Θεατρική Παράσταση ” Άνθρωποι, Θεοί και Πόλεμοι” Γιορτή Παιδείας Δήμου Νεάπολης-Συκεών
¨Άνθρωποι, Θεοί και Πόλεμοι” σε κείμενα του Αριστοφάνη
Λίγα λόγια για το έργο:
Βρισκόμαστε στην Αρχαία Ελλάδα. Ο Πόλεμος έχει φυλακίσει την Ειρήνη σε μια σπηλιά. Ο Τρυγαίος, ένας Αθηναίος πολίτης ξεκινάει ένα μεγάλο ταξίδι προκειμένου να πείσει Θεούς και ανθρώπους να ελευθερώσουν τη φυλακισμένη Ειρήνη. Στο μεταξύ ο Πόλεμος έχει εγκατασταθεί για τα καλά στον Κίσσαβο προκαλώντας με τις φωνές του και τους εκκωφαντικούς θορύβους του μεγάλη αναστάτωση σε όλη την Αρχαία Ελλάδα. Μέσα στη γενικότερη ταραχή οι Θεοί του Ολύμπου αναγκάζονται να μετακομίσουν από το αγαπημένο τους βουνό. Θα τους πείσει τελικά ο Τρυγαίος να παραμείνουν στο βουνό; Πώς θα αντιδράσουν στο άκουσμα του Πολέμου οι υπόλοιποι πολίτες;
Υπεύθυνη εκπαιδεύτρια: Γαΐτανίδου Βασιλεία
Κλειστό Θέατρο Δήμου Νεάπολης- Συκεών
Τελειώνοντας, τα παιδιά φώναξαν όσο πιο δυνατά μπορούσαν “ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ” κάνοντας αναφορά στο τραγικό δυστύχημα των Τεμπών.
2 Απριλίου Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
Είμαι ένα βιβλίο …
Η ψυχή μου είναι η ιστορία που αφηγούμαι….
Βαγγέλης Ηλιόπουλος
Αφήγηση: Βασιλική Παπαδημητρίου, Γεωργία Μεταλλίδου, Ευφροσύνη Ιωαννίδου
Επιμέλεια: Χατζηκωνσταντινίδου Κυριακή
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου είχαμε μία πολύ όμορφη συνεργασία με τον Στέφανο Αλεξιάδη, συγγραφέα του βιβλίου “Τα φτερωτά σανδάλια”, ο οποίος επισκέφθηκε το σχολείο μας.
Στην τάξη συζητήσαμε και ασχοληθήκαμε με την έννοια της ισότιμης προσβασιμότητας, της αναπηρίας και των ανθρώπινων δικαιωμάτων και, λίγες ημέρες αργότερα, συναντηθήκαμε και μιλήσαμε με τον συγγραφέα για το βιβλίο του και τη λογοτεχνία.
Αυτή η επίσκεψη ήταν μια ευκαιρία για τα παιδιά και για τις εκπαιδευτικούς του Σχολείου να μάθουμε όλοι μαζί περισσότερα για την αναπηρία, τη διαφορετικότητα, τη σημασία της αποδοχής, αλλά και τη διαδικασία συγγραφής ενός βιβλίου.
Οι δασκάλες
Σοφία Μωυσιάδου Δασκάλα Ολοήμερου
Μαρία Τσεπραηλίδου Δασκάλα Ε΄τάξης
Μαρία Τσισμαλίδου Δασκάλα Ε΄τάξης
Οι τάξεις Α΄, Β΄, Γ΄και Δ΄ επισκέφθηκαν τη Βιβλιοθήκη του Δήμου Νεάπολης – Συκεών και συμμετείχαν στις εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν για να τιμήσουν τον μεγάλο παραμυθά Hans Chrstian Andrersen.
οι βιβλιοθηκονόμοι σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων προετοίμασαν τις δράσεις και οι τάξεις Α΄και Β΄ συμμετείχαν στην παρουσίαση στην παρουσίαση του βιβλίου ” Γκρέκο” της Μαρίας Τάνου- Ανδρειανού
και οι τάξεις Γ΄και Δ΄το βιβλίο “Η ιστορία του Αριστοτέλη σαν παραμύθι” της Βασιλικής Παπαδημητρίου.
ΜΗΝΥΜΑ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΥΝ
Με αφορμή την άσχημη συμπεριφορά κάποιων παιδιών που επισκέπτονται το σχολείο μας τα απογεύματα, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄τάξεις έγραψαν ένα κείμενο και το κόλλησαν στην εξώπορτα του Σχολείου.
Η Δασκάλα της τάξης
Παναπακίδου Ηλιάνα
21/3/2023 Παγκόσμια Ημέρα Δασών
Συμφωνία μ’ ένα δέντρο
Έχω φίλο μου πιστό
ένα δέντρο φουντωτό.
Συμφωνία του ‘χω κάνει
με χαρτί και με μελάνι. 
Να του δίνω εγώ νερό.
Να μου δίνει αυτό χορό.
Να παινεύω τα πουλιά του.
Να του λέω σ’ αγαπώ.
Να μου δίνει τον καρπό.
Ν’ αγκαλιάζω τον κορμό του.
Να με λέει κι αδερφό του.
Και να ζήσουμε μαζί
όσο ζω κι όσο θα ζει.
Γιώργης Κρόκος
Με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό φυτέψαμε με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Β΄τάξης μία δάφνη έξω από το Σχολείο. Πόσο μεγάλη η ανάγκη των παιδιών να πιάσουν το χώμα, να φυτέψουν, να ποτίσουν. Μακάρι να αποτελούσε καθημερινότητα για μικρούς και μεγάλους και όχι επετειακή δραστηριότητα. Παρόλα αυτά όμως το χαρήκαμε μικροί και μεγάλοι.
ΜΟΥΣΕΙΟΣΚΕΥΗ “ΕΣΥ ΤΙ ΘΑ ΕΠΑΙΡΝΕΣ ΜΑΖΙ ΣΟΥ”
Τα παιδιά της πρώτης τάξης γνώρισαν την Ιστορία του Μιχάλη, ενός παιδιού πρόσφυγα από την Μικρά Ασία.
Διάβασαν με τη βοήθεια των δασκάλων τους την προσωπική του ιστορία, το όνειρα που είχε ως παιδί και τις δυσκολίες που αντιμετώπισε ο ίδιος με την οικογένειά του, όταν έφθασαν στη Θεσσαλονίκη ως πρόσφυγες, μετά την Μικρασιατική Καταστροφή.
Με τη βοήθεια της Μουσειοσκευής από το Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο, ανακάλυψαν τα αγαπημένα αντικείμενα που είχε κάθε μέλος της οικογένειας, ο πατέρας, η μητέρα και η αδερφή του Μιχάλη. Δύο σκουριασμένα κλειδιά, ένα ζευγάρι σκουλαρίκια και μία μικρή κούκλα με σπασμένο πόδι ήταν τα στοιχεία που μας βοήθησαν να γνωρίσουμε καλύτερα την οικογένεια του μικρού μας ήρωα.
Χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες και με βοηθό τη φαντασία, μπόρεσαν να ζωγραφίσουν την οικογένεια του Μιχάλη, αποτυπώνοντας τα συναισθήματα που είχαν, όταν κρατούσαν τα αγαπημένα τους αντικείμενα.
Τέλος, δημιούργησαν τη δική τους ραδιοφωνική εκπομπή και μοιράστηκαν τις πληροφορίες για την οικογένεια του Μιχάλη, ως μικροί ρεπόρτερ.
Οι δασκάλες της τάξης,
Μαρίνα Ντοσίδου
Κατερίνα Στέφου
“Τα παιδιά μιλούν μέσα από τα έργα τους για την ειρήνη και τον πόλεμο”
Με μεγάλη χαρά οι μαθητές/τριες του Σχολείου μας συμμετείχαν στην εκδήλωση της ΕΔΥΕΘ για την ειρήνη, την Κυριακή 5 Μάρτη 2023
στο γυμναστήριο του 3ου – 6ου Δημοτικού Σχολείου Συκεών στη μνήμη του Νίκου Νικηφορίδη, 72 χρόνια από την εκτέλεσή του.
Οι μαθητές/τριες με αφορμή την αφίσα που στάλθηκε στα Σχολεία από την ΕΔΥΕΘ ενδιαφέρθηκαν να μάθουν για τη ζωή και τη δράση του Νίκου Νικηφορίδη, που καταδικάστηκε και εκτελέστηκε για τη συλλογή υπογραφών ενάντια στην εξάπλωση των πυρηνικών όπλων, κάτω από την διεθνή καμπάνια του Παγκοσμίου Συμβουλίου Ειρήνης, γνωστή ως «Έκκληση της Στοκχόλμης» και με μεγάλο ενθουσιασμό μίλησαν για την ειρήνη και τον πόλεμο μέσα από τις καλλιτεχνικές τους δημιουργίες
αλλά και με απαγγελία ποιήματος από μαθητή της Β΄τάξης.
2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΘΕΣ/ΚΗΣ
Το σημερινό Σχολείο μας ιδρύθηκε ως 4/τάξιο Δημοτικό Σχολείο “Ρήγας Φερραίος” το 1934 (ΦΕΚ. 377/26.8.1934). Το 1938 μετονομάστηκε σε 2ο Δημοτικό Σχολείο Νεάπολης. Στη μέγιστη δυναμικότητα το Σχολείο έφτασε το 1970 (12/θέσιο). Έκτοτε σταδιακά υποβιβάστηκε και σήμερα λειτουργεί ως 6/θέσιο. Στο σημερινό κτίριο, επί της Κουντουριώτη, στεγάζεται από το 1957.









































































