Αρχικά, συζητήσαμε για τα απορρίμματα και τις καθημερινές συνήθειες που έχουμε στο σχολείο και στο σπίτι. Αναγνωρίσαμε το σήμα της Ανακύκλωσης, ανάμεσα σε άλλα, κι έπειτα δώσαμε έναν ορισμό. Στη συνέχεια, δημιουργήσαμε το σήμα της ανακύκλωσης σε ψηφιδωτό.
Σε επόμενη φάση, επεξεργαστήκαμε το υλικό κατασκευής πολλών καθημερινών αντικειμένων, όπως πλαστικά μπουκάλια, χάρτινες συσκευασίες, γυάλινα δοχεία κ.α. και καταφέραμε να ξεχωρίσουμε τις βασικές κατηγορίες ανακυκλώσιμων αντικειμένων: πλαστικό – χαρτί – γυαλί – αλουμίνιο.
Επιπλέον, μάθαμε το λεξιλόγιο της ανακύκλωσης και κάναμε δραστηριότητες σε ατομικά φύλλα εργασίας.
Διαβάσαμε την εικονογραφημένη ιστορία με τίτλο «Τα όνειρα των σκουπιδιών» και συζητήσαμε για το αρνητικό αντίκτυπο των σκουπιδιών και την αξία της ανακύκλωσης. Έπειτα, φανταστήκαμε τη νέα ζωή που θα μπορούσε να έχει ένα χρησιμοποιημένο πλαστικό μπουκάλι, μετά την ανακύκλωση, και το ζωγραφίσαμε.
Προχωρώντας, αναφερθήκαμε στην έννοια της κομποστοποίησης και μάθαμε πως γίνεται η διαδικασία αυτή σε οργανικά απορρίμματα.
Στη συνέχεια, βγήκαμε στην αυλή του σχολείου μας και παίξαμε ομαδικό παιχνίδι με σκοπό τον διαχωρισμό αντικειμένων σε ανακυκλώσιμα και μη.
Κατόπιν, αποφασίσαμε να εφαρμόσουμε την ανακύκλωση στην τάξη μας και ορίσαμε καθήκοντα για την επιμέλεια και καθαριότητα της δικής μας γωνιάς ανακύκλωσης.
Οι δασκάλες της τάξης,
Μαρίνα Ντοσίδου
Κατερίνα Στέφου